Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Jakie ustawienia graficzne dajecie w grach?

27.06.2017 21:17
1
Lukdirt
67
Generał

Jakie ustawienia graficzne dajecie w grach?

Jakie ustawić szczegóły graficzne w grach? Lepiej dać wyższe ustawienia graficzne i męczyć się z niską ilością klatek na sekundę, czy dać niższe ustawienia graficzne i męczyć się z niską jakością grafiki? Co jest ważniejsze - płynność gry czy jakość gry?

27.06.2017 21:25
2
odpowiedz
saito123
51
Sam Fisher

Zdecydowanie płynność.
Zresztą można tak dostosować, że i grafika będzie ok i płynność.

27.06.2017 21:39
3
odpowiedz
Szymon_1904
53
Rivski pogromca

Ja zawsze robię tak, aby gra wyglądała jak najładniej, a jednocześnie dobrze działała (wersja przy grach w których nie do końca spełniam jej wymagania). W przzypadku gdy gra działa na ultra detalach to tak je zostawiam, co oczywiste.

U mnie płynność i wygląd gry mają takie same znaczenie. :-)

27.06.2017 21:42
4
odpowiedz
Voodookacper
18
Konsul

zawsze daje max wydajnosc przy jak najmniejszym obciazeniu.. nie interesuje mnie wyglad gier a co nowsze gry to i na low detalach ladnie wygladaja wiec no

27.06.2017 21:47
5
odpowiedz
zanonimizowany1225531
0
Generał

Wszystko na full. Nie wyobrażam sobie posiadać PC i nie wykorzystać całego potencjału gry. PCMR 2 win.

27.06.2017 21:52
6
odpowiedz
Crod4312
90
Generał

Wszystko na full, a później jak coś nie gra to obniżam bardziej "oczojebne" bajery, które nic nie dają, z zbierają dużą ilość klatek czy obniżam jakość cieni do wysokich/średnich z tych Nvidiowskich. Ale bardziej preferuje wygląd gry niż płynność. Mogę dać wszystko na Ultra i zablokować FPS na 30 byle by było ładnie :)

post wyedytowany przez Crod4312 2017-06-27 21:54:40
27.06.2017 22:00
7
odpowiedz
Whisper_of_Ice
39
Jenkins

Ultra zawsze, jak już mam grę z taką grafiką to chcę nią nacieszyć oko.

27.06.2017 22:04
8
odpowiedz
DanuelX
79
Kopalny

Zawsze wyłączam bleeeura - wygląda dla mnie nienaturalnie
cienie ustawiam w miare na low przy b. wymagających produkcjach - cienie to nadal kilery FPS
fizyka - albo off albo low - w dupie mam czy cialo stoczy sie z gorki czy zatrzyma sie na niej.
AA - przeważnie off - przy dzisiejszych rozdzialkach nie widac zabkowania (no chyba ze gra specyficznie ma je widoczne wtedy włączam)

27.06.2017 22:20
9
odpowiedz
Hydro2
120
Legend

Zawsze suwaki do oporu 1920x1080 DSRx1,78 (czyli 2560x1440). Nie ma u mnie czegoś takiego, bym nie odpalał gry takiej, jaką przewidzieli twórcy. Jeśli spada mi poniżej 50 klatek (lub 90 w przypadku gier VR), zmieniam GPU. Są gry, gdzie wyłączam VSync, ale poza tym max details.

post wyedytowany przez Hydro2 2017-06-27 22:21:31
27.06.2017 22:23
😉
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1232049
7
Konsul

Zależnie od możliwości sprzętu.I nie chodzi tu tylko o zachowanie zadowalającej płynności, ale też o to by nie spalić karty w laptopie .Kilka razy z ciekawości ustawiałem na ultra i laptop zaczął dziwnie mruczeć oraz pachnieć. Czyli podsumowując - stawiam na płynność i bezpieczeństwo ;)

28.06.2017 16:37
10.1
pmarek22
1
Legionista

Mój automatycznie się robi gorący :P

29.06.2017 02:02
😉
11
odpowiedz
dawidwsmole
16
Pretorianin

Tak żeby mieć co najmniej stabilne 30 fps (jeśli gra nie potrzebuje szybkiej reakcji). Ale najlepiej to żeby było stabilne 60 fps (jeśli gra jest szybka).

29.06.2017 11:38
12
odpowiedz
slow ride
38
Man Of No Ego

Takie na jakie pozwala mi sprzet.

29.06.2017 12:01
13
1
odpowiedz
leem230698
96
Maxthony Maxtano

męczyć się z niską ilością klatek na sekundę, czy dać niższe ustawienia graficzne i męczyć się z niską jakością grafiki?

Od kilku dobrych lat gry wyglądają wyjątkowo dobrze nawet na niższych ustawieniach graficznych. Porównaj sobie pierwszego Crysisa i przeskok jakościowy między ustawieniami średnimi a wysokimi z trzecim Crysisem. Mimo iż mam aktualnie stosunkowo dobrą maszynę i mogę pozwolić sobie zazwyczaj na wysokie ustawienia graficzne to śpię spokojnie, bo wiem, że za parę lat jak będzie ona już niedomagała - niskie ustawienia graficzne nie obrzydzą mi gry.

W grach multiplayer zdecydowanie potrzebuję 60 kl/s. W grach, w których kontrolujemy postać z perspektywy trzeciej osoby wystarczy mi 30-45 kl/s, jeśli gra wygląda dużo lepiej na ustawieniach wysokich lub ultra.
Osobiście zawsze wyłączam Temporal Anti-Aliasing, bo na komputerach osobistych włączenie tej opcji skutkuje masakrycznie rozmytym obrazem (patrz - Homefront: The Revolution lub Mass Effect: Andromeda). Ponadto ustawiam Motion Blur (w szczególności w fpsach) na niski lub wyłączam całkowicie.
FXAA całkowicie mi wystarcza w większości gier.
Nie jestem fanem aberracji chromatycznej, chociaż w niektórych grach jej implementacja jest przyzwoita.

post wyedytowany przez leem230698 2017-06-29 12:09:42
29.06.2017 12:04
14
odpowiedz
The Trooper
40
Bad Meme

Średnie a czasem wysokie,zależy jak ustawi się domyślnie,nie zwracam na to szczególnej uwagi.

29.06.2017 12:43
15
odpowiedz
futureman16
31
Senator

Takie żeby smigalo w fhd i w conajmniej srednio-wysokich opcjach graficznych. Jak zacznie tracić płynność przy takich ustawieniach to czas na zmiany w sprzęcie. Cóż nie jest to darmowe hobby.

29.06.2017 13:36
16
odpowiedz
zanonimizowany1231794
2
Legionista

Raczej stawiam na płynność ale czasem dam na wyższe aby było min 30 fps.

29.06.2017 15:00
17
odpowiedz
Matysiak G
128
bozon Higgsa

Jak miałem gtx 750 to zdecydowanie celowałem w płynność. Teraz dylemat nie istnieje. Ale zawsze wyłączam motion blur, bo nienawidzę tego efektu.

Zresztą jak już ktoś wspomniał, różnica między low a ultra bywa teraz mniejsza niż 10 lat temu między medium a high.

post wyedytowany przez Matysiak G 2017-06-29 15:08:10
29.06.2017 15:49
18
odpowiedz
zanonimizowany1224758
3
Pretorianin

Mimo że mam GTXa 1060 i gram w 1080p, to rzadko kiedy ustawiam coś na Ultra (z wyjątkiem tekstur, te zawsze daję na Ultra). Bardzo trudno jest dostrzec różnicę między High a Ultra w niektórych grach. Dla mnie najważniejsza jest stabilna ilość klatek (60 fps) i często dzieje się tak że moje FPSy dochodzą do 90 / 100+ klatek na sekundę.

Z anty-aliasing'ów w większości przypadków ustawiam FXAA / SMAA / TAA, i nigdy nie używam MSAA / SSAA, bo są po prostu zbyt zasobożerne.
Post-procesy oczywiście załączam HBAO+, DOF, Bloom i Light Shafts (lub też God Rays). Z kolei nienawidzę efektów Motion Blur, Winietowanie I Aberracji Chromatycznej - te zawsze wyrzucam.
Oczywiście w grach single player zawsze włączam VSync.

post wyedytowany przez zanonimizowany1224758 2017-06-29 15:51:18
Forum: Jakie ustawienia graficzne dajecie w grach?