Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Spadanie obrotów silnika

23.05.2017 21:32
1
zanonimizowany602264
153
Legend

Spadanie obrotów silnika

Witam. Ostatnimi czasy borykam się z pewnym problemem. A mianowicie, podczas postoju, czy to na światłach, czy w korkach, obroty silnika cyklinie spadają co jakieś 3 sekundy. Zawsze jest to podwójny wstrząs, jeden po drugim, następne są wyczuwalne po ok. 3 sekundach. Towarzyszy temu dziwne "cpykanie", bodajże po prawej stronie maski, siedząc w środku. Wstrząsy raz się nasilają, a raz są prawie niezauważalne (jeśli dobrze zauważyłem to obroty spadają bardziej, przy rezerwie, ale nie jestem pewny w 100%). Na zegarze, wskazówka bardzo lekko porusza się w dół (milimetr?) z 1k obrotów. Samochód to Alfa Romeo 156, 2003 rok, JTD 1.9. Jestem całkowitym noobem jeśli chodzi o samochody, od razu mówię. :P Może ktoś spotkał się z tym problemem? Mechanik, wiadomo i tak, będzie i tak, ale przed wolałbym się zorientować co mniej więcej mnie czeka.

post wyedytowany przez zanonimizowany602264 2017-05-23 21:42:40
23.05.2017 22:27
2
odpowiedz
fenfir
173
Generał

Nie znam silnika, ale problemów może być kilka. Wtryski, wałek rozrządu, przepływka, ciężko wyrokować na ślepo.

23.05.2017 22:51
PanSmok
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
PanSmok
247
Legend

[2] - dodaj do listy silnik krokowy.

24.05.2017 00:17
Simen_01
3.1
Simen_01
138
I am the Road Warrior

W turbodieslu z common railem?

24.05.2017 21:48
PanSmok
3.2
PanSmok
247
Legend

moj blad - nie doczytalem ze to diesel...

23.05.2017 22:52
Kazuya_3
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kazuya_3
153
Legend

mam dość podobnie przy silniku 1.4 od volkswagena, jak pisze [2], może być różnie, u mnie było wymieniane już kilka części w tym rozrząd, ale generalnie mechanicy są głupi. Ostatnio czytałem, że właśnie wiele rzeczy może być tego przyczyną...

24.05.2017 00:35
Simen_01
4.1
Simen_01
138
I am the Road Warrior

Mechanicy są głupi? Bo nie są jasnowidzami? Sam piszesz, że może być wiele przyczyn takiego zachowywania się silnika (bo może), a to, że ktoś jest mechanikiem nie oznacza, że wyciągnie nagle szklaną kulę i wywróży który mechanizm za to odpowiada akurat w tym przypadku

24.05.2017 08:06
4.2
1
Haszon
125
Senator

Ale wiesz, że od ponad 20 lat silniki mają komputerowe sterowniki, które zapisują wszelkie kody błędów pozwalające łatwo znaleźć awarię? Rzeczywiście mechanicy mogą być głupi, skoro nie potrafią znaleźć usterki.

23.05.2017 23:13
mario7777
5
odpowiedz
mario7777
137
JUVENTINI FOREVER
23.05.2017 23:13
Coolabor
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Coolabor
151
dajta spokój! :)

Cewki, wtryski. Może być wiele przyczyn choćby wujowe paliwo, jakaś nieszczelność.

24.05.2017 07:58
legrooch
6.1
legrooch
231
MPO Squad Member

Guzik prawda

23.05.2017 23:28
7
odpowiedz
zanonimizowany891786
66
Generał

Najlepiej podjechać do mechanika i podpiąć pod komputer. Strzelanie na ślepo, nie wiem czy ma sens skoro można sobie w tym pomóc a przyczym faktycznie może być sporo. Generalnie falowanie obrotów, najszczęściej to przewody zapłonowe, świece, cewka(i) zapłonowe, może być i sonda lambda walnięta ( częsty objaw falowania obrotów), lewe powietrze..

24.05.2017 08:01
legrooch
8
odpowiedz
legrooch
231
MPO Squad Member

Przepływomierz raczej nie - chyba wszystkie gary by po kolei wypadały.
Stawiam na lejące wtryski lub problem w ich okolicy. Nie wiem jak jest w Alfach, ale w BMW wpływ na falowanie obrotów od benzyny do diesela może mieć nawet czujnik przeciążenia bocznego.

Generalnie komp i odczyt błędów. Wtedy można dalej gdybać.

24.05.2017 10:34
9
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany602264
153
Legend

Dzisiaj z kolei samochód jeździł, jak gdyby nigdy nic, dziwne. Pod koniec tygodnia/na poczatku przyszlego zagadam z mechanikiem.

24.05.2017 11:07
9.1
zanonimizowany891786
66
Generał

No to widzisz.. cos pewnie daje o sobie znac. Nie pytaj sie tutaj o to, bo bedziesz mial odpowiedzi.. a, b, c, d i co, mozesz sobie wybrac.. Jedz do mechanika i sprawdzaj. Skoro problem jakby sie na chwile skonczyl to moze byc objaw, ze cos sie konczy, zaczynaj w tym przypadku tym bardziej od podstaw. Przewody, cewki zaplonowe, swiece, podpiecie pod kompa..

24.05.2017 11:21
raziel88ck
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

U mnie w Vectrze też niezłe cyrki się dzieją, ale żaden mechanik nie chce się zabrać do naprawy w prawidłowy sposób.

24.05.2017 21:46
10.1
zanonimizowany1222151
36
Generał

Jak silnik to X18XE1, to obczaj masę przepływomierza.

26.05.2017 14:58
raziel88ck
10.2
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

X18XE. Objaw bardzo dziwny. Silnik ładnie wkręca się na obroty. Na biegu jałowym również jest ok. Zaczyna szarpać gdy się toczy na luzie w okolicach 10 km/h. Mimo szarpania według wskaźnika, obroty normalnie się zachowują.

24.05.2017 18:50
bisfhcrew
11
odpowiedz
1 odpowiedź
bisfhcrew
170
oversteer

Może nic się nie dzieje, tylko wentylator się załącza i wtedy delikatnie spadają obroty? Było ciepło, może jeszcze klima chodzi, kij wie co ma na to wpływ, lekko zużyty alternator czy coś. Po prostu dodatkowe obciążenie dla silnika.

Cykanie to może być kompresor klimatyzacji. Jak sprzęgło łapie to właśnie wydaje taki dźwięk i obroty na chwilę mogą spaść.

post wyedytowany przez bisfhcrew 2017-05-24 18:57:44
24.05.2017 20:37
11.1
TBag
84
Konsul

No właśnie, a może kompresor od klimatyzacji się włącza a potem wyłącza bo jest uszkodzona. U mnie tak było co jakiś czas a obroty przy włączonej klimatyzacji spadały.

post wyedytowany przez TBag 2017-05-24 20:39:32
24.05.2017 21:16
12
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

Hmm, to jest bardzo możliwe, wam powiem. :P Jutro dam znać co i jak.

To cykanie utrzymuje się nawet jakiś czas po wyłączeniu silnika. Nie jest tak częste i głośne, jak w przy pracy silnika, ale dalej zauważalne.

post wyedytowany przez zanonimizowany602264 2017-05-24 21:21:37
24.05.2017 21:52
malyb89
13
odpowiedz
malyb89
186
Demigod

A dzieje Ci sie to na zimnym silniku czy na rozgrzanym po przejechanych kilku km? Mialem troche podobne objawy w Astrze G 1.6 benzyna. Na goracym silnku spadaly obroty i gasl. Dziwne lekko slyszalne dzwieki sod maski. Winnym okazal sie czujnik położenia wału. :)

26.05.2017 15:04
not2pun
14
odpowiedz
not2pun
110
Senator

też bym stawiał na klimę, łatwo sprawdzić wystarczy wyłączyć
cykać też może pompka paliwa, tyle ze ja słychać zazwyczaj zaraz po rozruchu tylko

26.05.2017 15:18
15
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

Były podejrzenia, że to klima, więc zacząłem jeździć przez te dwa dni z włączoną na stałe. Raz obroty spadają, a raz nie, także dalej nic nie wiadomo. :P

Co do tego cykania, to lubi sobie często cykać jak stoję i dodaję gazu. Takie tam, małe poszlaki. :P

26.05.2017 18:37
16
odpowiedz
fenfir
173
Generał

Miałeś przetestować na wyłączonej klimie a nie włączonej.

Forum: Spadanie obrotów silnika