Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Prey - czy pójdzie na moim sprzęcie?

06.05.2017 11:15
1
Enigma1990
22
N7

Domyślnie : Wysokie - śr. 55/60 fps ze spadkami do 40 kl/s. 1920x 1080

i5 3570 3,4 Ghz/ GTX 670 2GB/ 8GB Ram/ W10

Niestety mam problem z teksturami.. Ustawienie wyższe niż '' Średnie Tekstury '' powoduje, że tekstury się nie wczytują, są rozmazane..Problem dotyczy tylko ustawienia Tekstur.

Jakieś pomysły?

Próbowałem '' spójności plików '' a także nowe sterowniki nic nie dały.

06.05.2017 11:17
2
2
odpowiedz
15 odpowiedzi
Amadeusz ^^
136
SHADOWS DIE TWICE

Za mało pamięci na GPU, gra nie jest w stanie przechować wszystkich tekstur w VRAMie więc ciągle doczytuje.

06.05.2017 11:24
2.1
Enigma1990
22
N7

Pierwsze słyszę..Dlaczego w innych grach tak się nie dzieje? Nawet w Andromedzie sprawdzałem ustawienie tekstur na ultra i wszystko się wczytuje.. Prey przecież nie należy do tych '' Wymagającyh ''

06.05.2017 12:24
2.2
kaszanka9
94
Bulbulator

Co pierwsze słyszysz? Że jak nie masz vramu to ścina, są spadki fps czy gorsze tekstury? W jaskini siedziałeś? Czy może uważasz, że twoje 2gb jest magiczne i zmieści nawet 4gb, a w testach bzdury wypisują?

Poza tym o co pytasz, o spadki czy rozmazane tekstury, spadki to wiadomo, brak vram, Prey przy fhd bierze jakieś 2,7gb minimum.

A że rozmazane, może jest wewnętrzna blokada, czasem gry tak mają, nie ma vramu to ci nie załaduje więcej niż wyliczy, więc dostajesz medium.

post wyedytowany przez kaszanka9 2017-05-06 12:25:27
06.05.2017 12:35
2.3
JÓZEK2
112
Generał

W wymaganiach minimalnych jest właśnie 2 GB dla karty, więc w czym problem ? Pytam z ciekawości czystej, ja mam 4 GB.

06.05.2017 12:55
2.4
1
Enigma1990
22
N7

@kaszanka9

Czytaj ze zrozumieniem, dobrze? Chodzi mi tylko o tekstury a nie o spadki.. Na GTX 660 2GB ludzie grają w Ultra i nie mają problemu z teksturami, więc twoje wróżby na nic.. Nawet w 1280x720 na wysokich teksturach, gdzie VRAM nie przekracza 1950 MB jest problem, więc problem leży gdzie indziej kolego..

post wyedytowany przez Enigma1990 2017-05-06 13:01:58
06.05.2017 13:20
2.5
dzl
32
Wiedźmiak Benedylbert

@Enigma1990

Nic nie gwarantuje, ale spróbuj stworzyć plik Autoexec.cfg w katalogu z plikiem exe gry i w nim wkleić komendę:
r_TexturesStreamPoolSize = 512
po czym zapisać. Prawdopodobnie Cryengine z automatu przypisał Ci mało pamięci na tekstury.

06.05.2017 13:29
2.6
puci3104
117
Generał

JÓZEK2
W wymaganiach minimalnych jest właśnie 2 GB dla karty, więc w czym problem ?
No toż przecież koledze działa na średnich teksturach dobrze. Minimalne wymagania to nie wymagania dla wysokich tekstur, tylko dla niskich i może zadziała jako tako powyżej. Dlatego problem zaczyna się na wysokich.

Enigma1990
Jak masz za mało VRAMu to tekstury się doczytują. Jest to norma. Rozmazanie najpewniej dlatego, że im dalej jesteś od obiektu tym tekstura staje się mniej dokładna, żeby oszczędzić mocy (na tym polega w dużej mierze optymalizacja i pozwala to oszczędzić mnóstwo zasobów) i może nie nadąża karta z doczytywaniem. Podobnie masz z obiektami poza zasięgiem widzenia. Obiekty tam istnieją, ale w gorszej jakości. Jak zabraknie VRAMu to karta nie zdąży zamienić tekstur w pamięci, bo nie ma już wolnego miejsca, żeby szybko dopisać. Tak więc musi usunąć to co znika z zasięgu widzenia i dopiero dodać nowe. Może też to powodować spadek wydajności, bo logiczne, że karta musi wtedy przekierować część mocy na inne działanie.
W wielu grach pomagało zmienienie pamięci przeznaczanej na tekstury (choćby gry od id software). Nie wiem czy tutaj to zadziała, bo to inny silnik. Ale może to spowodować znowu spadek wydajności kosztem ograniczenia problemu doczytywania tekstur.

post wyedytowany przez puci3104 2017-05-06 13:36:32
06.05.2017 17:01
2.7
DzaQ
50
Purpurowy pożeracz ludzi

@ENIGMA
Zmniejsz jakość Textur na Niskie/Średnie, ale podkręć pozostałe efekty.
Bariery VRAM nie przekroczysz - fizyka jest tu nieugięta, nie wlejesz 2 litrów wody do litrowego naczynia :) z resztą efektów poeksperymentuj.

Na mojej leciwej HD 7790 z 1GB RAM ograłem całego Wieśka3 z teksturami na minimum, maksymalną liczbą i zasięgiem rysowania obiektów i pozostałymi ustawieniami na Medium/High - spadków w Novigradzie nie liczę, ale w innych lokacjach miałem te stabilne 30 klatek :)

06.05.2017 17:29
2.8
kaszanka9
94
Bulbulator

Enigma1990

To pisz zrozumiale, ja odpisałem na problem jakie są możliwości, więc nie wiem czego tu nie rozumiesz?

Gdzie masz dowód, ze grają na karcie 2gb na ultra, taa, ale mają spadki i chrupanie co minutę, dziękuję za takie granie.

Sprawa prosta

Problem w grze, więc zostaje ci czekać na patcha lub kombinować z konfiguracją i różnymi komendami

LUB 2gb za mało i tyle, a ty ustawiasz więcej wiec gra się ryje i w końcu widzisz tylko papkę, na steam mało kto ma ten problem, wiec zależny od configa, albo pop in, który się wali bo za mało ramu

To tak jak w każdej chwili gra bawi się w loterię czy akurat teraz 2gb starczy czy już nie, a jak nie to się coś ryje i może w dowolnym momencie, zrób na low, bo na tyle starczy to 2gb według wymagań i nie narzekaj.

post wyedytowany przez kaszanka9 2017-05-06 17:40:51
06.05.2017 18:50
2.9
5
Enigma1990
22
N7

@kaszanka9

06.05.2017 19:16
2.10
Sajmon154
30
SSR

@Enigma, nie drąż tematu, jak spojrzysz na profil kaszanki to zobaczysz że przynajmniej połowa jego postów ma "agresywniejszą formę" a człowiek ten jest chodzącą encyklopedią :)
Zazwyczaj jeśli jego posty nie są w sub-komentarzach jako odpowiedzi, tylko w głównym wątku, to są "zaminusowywane" często i gęsto, zdarzają się nawet takie do poziomu zakopania :)
Jak Ci trzeba w danym temacie jakichś technicznych dyskusji
to raczej bym się doszukiwał ich pod wypowiedziami Alex'a albo Hydro.

post wyedytowany przez Sajmon154 2017-05-06 19:26:57
06.05.2017 19:22
2.11
Enigma1990
22
N7

Spoko, koniec tematu :) Hydro poleca nowe sterowniki, ale już dawno mam je na pokładzie i nie pomogło. Problem ewidentnie z VRAM. Pozostaje tylko pytanie, dlaczego innym z kartami 2GB gra działa na ULTRA bez problemu?

06.05.2017 19:51
2.12
kaszanka9
94
Bulbulator

Nie działa im na ultra, wymyślają bzdury, bynajmniej płynnie.

Nie wiem co miał ten murzaj znaczyć, nie rozumiesz po polsku?

Alex i hydro wielcy doradcy, pffff, leżę...

Nikt ci nie stwierdzi dokładnie co, gościu masz marne 2gb czyli minimum, a liczysz na cuda wianki i wierzysz w jakieś bajki o ultra.

Zapomnij, średnie maks.

I jak to nie jest coś losowego z configiem u ciebie, ale wybitnie gra akurat twojego zestawu nie trawi, to radzę ci jednak spróbować z komendami coś skombinować, bo na steam kilku z gtx 1070 i 1080 miało podobny problem, ale nikt ci gwarancji nie da skoro masz 2gb... a ten se durne obrazeczki wrzuca.

@Sajmon154 Taa, widocznie wiem lepiej od innych proste, nie interesują mnie anonimowe minusy, he he, zawsze są tacy mocni dać minusika, ale argumentu nie mają żadnego, bo bredzą, typowe...

I ty tak samo bredzisz.

post wyedytowany przez kaszanka9 2017-05-06 19:58:02
06.05.2017 21:56
2.13
1
Hydro2
118
Legend

Nie mam się za wielkiego doradcę, ale sprzętem komputerowym zajmuję się od (równo bez kilku miesięcy) 20-stu lat, więc co nieco wiem. Praktycznie też nie ma dnia, by ktoś do mnie nie dzwonił lub nie pytał się z jakimś problemem związanym z PC (nawet w weekendy, co mnie wkurza :P) Rzadko kiedy się zdarza, by moje teorie odnośnie wady sprzętu PC były mylne, choć oczywiście takowe są. Nie jestem alfą i omegą ;) Odnośnie problemu z grą, ta na niektórych konfiguracjach ma problem z alokacją pamięci.
W pliku game.cfg dopisz poniżej 3 linijki:
d3d10_TripleBuffering = 1
d3d11_TripleBuffering = 1
d3d9_TripleBuffering = 1
Następnie w linijce sys_MaxFPS = XX zmaż liczbę, jaka tam się znajduje i wpisz więcej niż 144, byle nie za dużo. Najlepiej daj 200.
To powinno pomóc. Jeśli nie, to jeszcze dodatkowo zminimalizuj ekran z grą i wejdź w grę ponownie przez ALT ENTER :)

post wyedytowany przez Hydro2 2017-05-06 22:18:56
06.05.2017 23:09
2.14
Sajmon154
30
SSR

o popatrz kaszaneczko...
Tak się udziela poprawnej odpowiedzi, jak Hydro, zwięźle na temat, a nie z wyrzutami do użytkownika zadającego pytania.
Trochę pokory i nauka na przykładzie to dobre panaceum.

08.05.2017 10:24
2.15
kaszanka9
94
Bulbulator

Jaka nauka, każdy zna te komendy. Tylko wystarczy nie czekać na cud tylko sprawdzić forum steam jakie komendy obsługuje gra i kombinować w configu o czym pisałem, gtx 6xx to tez stara seria więc kombinowałbym jeszcze w sterowniku, bo to równie dobrze może być bug ze strony nv na serii 6xx, którą już dawno olali.

Chodziło mi o to, że ja, alex czy hydro, NIKT, nie jest w stanie nic wielkiego doradzić, nie ma jakieś tajemnej wiedzy którą zna tylko jeden człowiek. Do gier nie ma dokumentacji, więc najlepsze jest forum steam, neogaf, pcgw by szukać odpowiedzi.

I nie pisz mi o pokorze, bo nie napisałem nic wielkiego, to raczej tobie się przyda lekcja, bo piszesz z góry jakbyś nie wiadomo kim był i to jeszcze bzdury z historii moich komentarzy, no to rzeczywiście mu pomogło.

post wyedytowany przez kaszanka9 2017-05-08 10:27:15
06.05.2017 11:21
3
1
odpowiedz
marcin29l
34
Centurion

i5 4690k gtx970 OC 1470 boost i 16GN ram
2560x1440 wszystko max i nigdy nie spada po nizej 60 fps..srednio lata ponad 70:)

06.05.2017 12:16
👍
4
odpowiedz
Sajmon154
30
SSR

GTX 980 G1 (1402/1513) + i5 4670K (4,4 - 1,3V) + TridentX 4x4Gb odpalane na FHD.

Z najważniejszych opcji:
Object Detail - Very High
Shadow Quality - VH
Texture Quality - VH
Anisotropic Quality - 16x
Anti-Aliasing - SMAA 2TX
SS Directional Occlusion - FR
SS Reflections - FR

Minimalne FPS ~76
Maksymalne FPS ~ 121

EDIT. Wszystko to przy ustawieniach FOV zmienionych z 85 na 100.
C:\Users\<username>\Saved Games\Arkane Studios\Prey game.cfg
(tu możecie zmienić. Przy monitorach FHD powyżej 103/5 FOV robi się trochę niestabilna gra, szarpie "ekranem" , czasem walne blackscreenem itd)

post wyedytowany przez Sajmon154 2017-05-06 12:29:49
06.05.2017 12:40
5
4
odpowiedz
mareczeklubigry
32
Pretorianin

Raczej standardowe dziś wymagania... do tego cena gry przystępna jak za dawnych ( niedawnych ) dobrych czasów....

06.05.2017 14:53
6
odpowiedz
domino310
52
Burzą Błogosławiony

GTX 970, Intel Core i7-3770K, 8 GB RAM
MAX FHD, 60-70 klatek.
Normalna optymalizacja tak powinno być zawsze, albo przynajmniej na podobnym poziomie .

06.05.2017 15:04
👍
7
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1116900
7
Junior

Jedna z lepszych premierowych wersji (AAA), które wyszły na przestrzeni ostatnich lat. Odwalili dobrą robotę. Naprawdę sobie zaplusowali i pokazali wszystkim, że dalej da się robić dobrze zoptymalizowane gry i to w normalnej cenie.

06.05.2017 16:43
7.1
1
DzaQ
50
Purpurowy pożeracz ludzi

Bój się Boga!
Na tym forum nie chwali się Bethesdy, nawet gdy naprawdę (choć raczej rzadko) na to zasługuje!

Wróżę Ci rychłe zakopanie.

P.S.
Patrząc na jakich tosterach ludzie grają dobrze się przy tym bawiąc, nie pozostaje mi nic innego jak zgodzić się z Tobą.
PEACE!

06.05.2017 17:47
7.2
domino310
52
Burzą Błogosławiony

No tak, ale Arkane Studios już można chwalić ;) A to oni zrobili tą grę.

06.05.2017 19:12
7.3
legolas93
45
Konsul

Up@ Za kasę Bethesdy i dla Bethesdy bo Arkane to Bethesda.

DzaQ@ Dokładnie, są takie firmy o których dobrego słowa powiedzieć nie możesz bo zostaniesz zalany minusami z dupy. Są też takie firmy o których złego słowa powiedzieć nie możesz bo też minusy moment dostaniesz. Są po prostu równi i równiejsi. Prawda jest taka że Bethesda to jeden z lepszych wydawców jeśli chodzi o jakość gier, natomiast to że podejmują czasami anty konsumenckie decyzje jak sprawa recenzji itd to druga sprawa.

post wyedytowany przez legolas93 2017-05-06 19:17:53
06.05.2017 15:10
😜
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
wolfgang4432
12
Legionista

Na PS4 działa bez zarzutów ;)

06.05.2017 17:31
8.1
3
kaszanka9
94
Bulbulator

Niestety brakuje 30 klatek i ultra wide.

07.05.2017 11:03
8.2
marcing805
121
PC MASTER RACE

No właśnie nie, bo juz o tym pisałem, tak brzydka gra powinna śmigać na standardowych PS4/Xbone bez zająknięcia w 60 klatkach. Tym razem jest na odwrót. PC dostał najlepsza wersje a konsole na odwal się. Stabilne 30 klatek w tak wyglądającej grze to pójście na łatwiznę i tyle. TLoU działa w 60 i jest znacznie ładniejsze.

06.05.2017 17:19
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Guntor
17
Konsul

Sprzęt jak w opisie na profilu. na najwyższych mam 30 klatek (V-Sync na 30FPS-ach), na wysokich mam ponad 50 klatek, średnie i niskie to już stałe 60.

06.05.2017 17:26
9.1
DzaQ
50
Purpurowy pożeracz ludzi

Ooo!
To dobra dla mnie informacja, ponieważ mam zbliżony wydajnościowo sprzęt do Twojego :)
A jak z teksturami? Kolega ENIGMA kilka postów wyżej skarżył się na niedoczytujące się tekstury przy 2GB VRAM.

07.05.2017 12:01
9.2
1
Guntor
17
Konsul

U mnie nic się nie doczytuje. Na ultra mogę grać przy 35-40 klatkach. Wysokie to już ponad 50+. Nie ma co się cieszyć optymalizacją bo gra wygląda tylko dobrze.

06.05.2017 18:46
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
bragz
1
Junior

GTX 680 2GB, i5 3570@4.1GHz, 16GB RAM
Ustawienia średnie dają stałe 60fps, u mnie też występuje problem z niedoczytującymi się teksturami na wyższych ustawieniach.

06.05.2017 19:07
10.1
Enigma1990
22
N7

Dzięki za info, czyli problem z VRAM.

Jak widać, nie każdy ma taki problem grając na karcie z 2GB VRAM. Na filmiku Ustawienia B.wysokie a na pokładzie GTX 960 2GB.

https://www.youtube.com/watch?v=fDwn9rBMoqM

post wyedytowany przez Enigma1990 2017-05-06 19:11:17
06.05.2017 20:19
👍
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
DlaCiebiePan265
18
Chorąży

• Intel Core i7-4790K, ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX OC, 16 GB DDR3, Windows 10 Pro
• FullHD (1920x1080) na maksymalnych ustawieniach graficznych
• Licznik klatek Steama pokazuje stałe 144 klatek na sekundę

post wyedytowany przez DlaCiebiePan265 2017-05-06 20:20:17
06.05.2017 21:03
11.1
marcin29l
34
Centurion

w panelu sterowania Nvidia aktywuj se opcje DSR i tam sobie ustaw wieksza rozdzialk:D i wtedy mozesz se grac 2560x1440 lub wyzsza:)

06.05.2017 22:51
11.2
Sajmon154
30
SSR

1080 Ti pod monitor FHD?
Łaaał.
Przecież ta karta 1440 ciągnie na 144hz monitorze bez większego problemu.
Tyle mocy się marnuje.

07.05.2017 21:27
😊
11.3
DlaCiebiePan265
18
Chorąży

@Sajmon154
Być może. Mógłbym podbić rozdzielczość poprzez DSR, jak wspomniał Marcin, ale zawsze byłem zwolennikiem większej ilości klatek nad wyższą rozdzielczością. Jak przesiądę się - w co wątpię - na monitor 1440p, to sprawdzę. Zamiast rozdzielczości WQHD wolałbym ujrzeć 240 klatek. Jedni wolą 4K@60Hz, inni FullHD z jak największą płynnością animacji. Kwestia gustu. Abstrahując od karty graficznej, moc procesora marnuje się od wielu lat i nie narzekam. W tym przypadku jest podobnie. Kupiłem za swoje pieniądze, więc korzystam w sposób jaki mi odpowiada. Mimo wszystko, dzięki za opinię. Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że zakup był wart swojej ceny. Chociaż mam wrażenie, że mój post Cię lekko podirytował - zupełnie niepotrzebnie.

06.05.2017 21:58
12
odpowiedz
5 odpowiedzi
Hydro2
118
Legend

6700k@4.6Ghz, 16 GB Ram, GTX 1080 noTI - all ultra SMAATX2, między 50, a 90 klatek w 4K pod warunkiem, że ... wyłączymy vsync. Po włączeniu mam spadki do 30stu w niektóych miejscach (jak np zbliżenie do postaci, które są za szybą, czy w niektórych miejscach jak

spoiler start

(sztuczny) lotniskowiec

spoiler stop

bez względu na to, czy ustawię jakikolwiek AA czy zmniejszę tekstury, detale. Oczywiście przez 70% jest stałe 60 klatek, ale te spadki są denerwujące, dlatego wolę ten "pasek vsyncowy", którego praktycznie nie widać (zwłaszcza w ruchu jeśli ustawimy szybszą czułość pada/myszy), niż te spadki.

post wyedytowany przez Hydro2 2017-05-06 22:00:44
06.05.2017 22:54
12.1
Sajmon154
30
SSR

@Hydro a bawiłeś się może z fov'em w pliku .cfg?
Na monitorach FHD po przekroczeniu kilku stopni powyżej 100, zaczynają się różne skoki, rwania, blackscreeny, chciałbym się dowiedzieć czy ma to też miejsce na wyższych rozdziałkach w większych monitorach.

post wyedytowany przez Sajmon154 2017-05-06 22:54:43
06.05.2017 23:07
12.2
1
Hydro2
118
Legend

Tak, ale to ze względu na to, że gram tez na Oculusie. Ustawiłem najpierw 110, ale było widać mikro rwania, więc zostawiłem .... 95 (z 85 domyślnych) :)

post wyedytowany przez Hydro2 2017-05-06 23:08:03
06.05.2017 23:13
12.3
Sajmon154
30
SSR

MI się udało do 103 dobić, ostatecznie stanęło przy 100 .
Za to na UW 21:9 nie rwie aż do 120 fov.

O i jak wrażenia? bo nigdzie jeszcze nie widziałem recki sterów i wrażenia z działania Prey pod VR.

06.05.2017 23:33
12.4
1
Hydro2
118
Legend

Spróbuję ustawić powyżej 100 przy 2560x1440, ale wątpię, by to coś dało. A odnośnie VR to póki co nie ma tego efektu i jest chwilowy brak geometrycznego 3D przez co najlepiej grać w "kinówkę" (emulacja wielkiego kina). Poza tym jest problem z vorpxem, bo trzeba grę włączać przez Customowe profile i musiałem się trochę namęczyć, by zniknął Screen Door Effect (efekt moskitiery znany z hełmów VR). O ile w większości gier nie ma z tym już problemu, o tyle z Outlastem 2 i teraz z Preyem jest problem. Domyślnie nawet obie gry nie chcą się włączyć i nie ma to tym razem związku z Denuvo (chociażby dlatego, że Outlast z niego nie korzysta, a patch na Prey wyszedł już .... czwartego). Oczywiście tryb VR się pojawi, ale pewnie troszku na niego poczekam i na ten moment chyba będę korzystał z Oculusowej apki "BIG SCREEN". Włączę sobie kosmos ANDROMEDA jako otoczkę, wielki ekran delikatnie zakrzywiony za pomocą touchy przed sobą i ogień :) Na ten moment przeszedłem i tak dopiero ten fragment z dema, więc jeszcze zdążę przetestować wiele możliwości :)

post wyedytowany przez Hydro2 2017-05-06 23:42:45
07.05.2017 12:51
12.5
Sebo1020
106
Generał

A czy przypadkiem nie masz zainstalowanych najnowszych sterowników do karty 382.05 ?, bo jeśli tak to możliwe że to one powoduje problemy z przycięciami. Na forum steama oraz bethesdy są już tematy poświęcone temu problemowi, większość obwinia najnowsze stery od zielonych lekarstwem na to może być zainstalowanie wersji 381.89, w moim przypadku rwanie ustąpiło po przeinstalowaniu sterowników

07.05.2017 03:17
13
odpowiedz
Kępes
46
Centurion

Za mocna jest ta gra bardzo mi się podoba i gdyby tak wszystkie gry były dobrze zrobione...
i3 6100 3.7Ghz GTX 1060 6GB 16GB ram DDR4
2048x1152 80-110 FPS

07.05.2017 08:26
14
odpowiedz
scaroth18
2
Junior

Witam.

Win 10. I5 6600k 3.5Ghz, gigabyte G1 1060 6gb, 16GB ram, Min. 90 FPS. Wszystko na najwyższych tylko Vsync wyłączony. 1920x1080.

07.05.2017 11:49
15
odpowiedz
1 odpowiedź
MrGoladkin
27
Martyr of the REVOLUTION

Pentium 90, 128 MB ramu, dysk 500 MB - nie działa! Piszę że za mało miejsca na dysku!

07.05.2017 18:55
15.1
2
DzaQ
50
Purpurowy pożeracz ludzi

Nie napisałeś jaką masz grafę, a to tutaj może tkwić problem. Jak nie masz Voodoo to zapomnij!

07.05.2017 13:29
16
1
odpowiedz
Struuf
7
Legionista

Prey dzięki swojej dobrej optymalizacji pójdzie na prawie każdym sprzęcie.

Wiadomość Prey - czy pójdzie na moim sprzęcie?