Pamięć RAM w konsoli Project Scorpio wystarczy na kilka lat - twierdzi szef firmy Stardock
Te "kilka lat" czyli 3? Widocznym jest że konsole wchodzą w taki cykl. Za dwa lata pewnie nowa konsola Sony a za trzy nowa konsola MS. Będą się tak przescigać.
Będą się tak przescigać.
Ewentualnie będzie tak, że wejdzie nowa konsola i po 3 latach wejdzie jej kosmetyczny "upgrade", potem kolejne 3 lata i zaczynamy nową generację.
No i co do wykorzystania Vulkanu i DX12 - było do przewidzenia, że dopiero zadebiutuje za kilka lat przy dominacji na rynku GPU Nvidii, która na chwilę obecną nie umie into DX12. Ale już powoli pojawiają się gry wykorzystujące te API i bardzo dobrze - po marnych próbach w DE: MD czy Rise of the Tomb Raider przyszły testy BF 1 i Sniper Elite 4 - ewidentnie mamy do czynienia z rewolucją. Trzeba teraz tylko zaczekać na gry w pełni wykorzystujące DX12.
rzyszły testy BF 1 i Sniper Elite 4 - ewidentnie mamy do czynienia z rewolucją.
Że co? A co takiego ma Directx 12 w BF1 oprócz tego, że daje mniej FPSów?
Trzeba teraz tylko zaczekać na gry w pełni wykorzystujące DX12.
Od lat jest ta gadka, jak na razie nic rewolucyjnego się nie pojawiło.
Odkąd zaczął się ten wyścig na API to nikt jeszcze niczego konkretnego nie pokazał. Chyba jedyne co zrobiło jakąś naprawdę znaczącą różnicę to Vulkan w Doomie, ale co z tego skoro to tylko jedna gra.
Cóż, duże wzrosty daje vulkan w doomie, zasadniczo sprawia wrażenie gry prostej mimo wszystko, którą można było szybko dostosować odpowiednio do vulkana.
Że co? A co takiego ma Directx 12 w BF1 oprócz tego, że daje mniej FPSów?
Że co? https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_battlefield_1_pc_wymagania_pod_kontrola?page=0,6
Od lat jest ta gadka, jak na razie nic rewolucyjnego się nie pojawiło.
Tak samo jak na rynek wchodził DX11, musiało upłynąć kilka lat. Ile to lat jest w obiegu DX12?
Chyba jedyne co zrobiło jakąś naprawdę znaczącą różnicę to Vulkan w Doomie
Zobacz sobie test Sniper Elite 4. Quake ma mieć vulkan, nowy Serious Sam w całości ma być robiony tylko na vulkanie.
No, ale przecież twój link potwierdza to co napisałem. W ogóle patrzysz na to co podajesz?
Dałeś sam link z wynikami DX12. Tu jest jeszcze DX11.
https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_battlefield_1_pc_wymagania_pod_kontrola?page=0,5
Popatrz na wydajność Radeonów. Jak wzrosła przy DX12, a to dopiero początek. A co do NV to przecież nie od dzisiaj wiadomo, że póki co nie radzą sobie z Dx12
No, 3 z 9 testowanych kart mają niewielki wzrost, rzeczywiście rewolucja.
Bo nawet na Radeonach wszystkich to nie działa.
Przypomnij mi kiedy Dx12 został tak naprawdę wprowadzony. Ano w 2016. Z tego co wiem to z 2016 jest seria kart RX, gdzie wzrost wydajności jest i temu nie zaprzeczysz. A warto nadmienić, że przecież te gry nie były budowane "strikte" pod te API. Więc w przyszłości wzrost może być jeszcze większy.
No, ale przecież twój link potwierdza to co napisałem. W ogóle patrzysz na to co podajesz?
Tak i na tym wykresie Radeon zyskuje w DX12. Umiesz czytać i analizować, czy śmiejesz się sam z siebie?
No, 3 z 9 testowanych kart mają niewielki wzrost, rzeczywiście rewolucja.
Bo nawet na Radeonach wszystkich to nie działa.
Proszę bardzo, świeża gra: http://pclab.pl/art73007-4.html - dla ułatwienia, bo widzę że lubisz sobie wybiórczo dawkować informacje dodam, że Fury przegania 1070 ustępując tylko 1080.
Nawet Geforcy zyskują kilka fps więcej, a że mniej od Radków to pretensje proszę mieć do Nvidii. Fakty są takie, że na chwilę obecną Architektura Radków jest lepsza pod DX12 i może się to zmieni z premierą architektury volta. Niedługo (kwestia 2-3 lat) zostaną gry tylko pod DX12 i co wtedy?
Ta sama sytuacja co z BF i resztą gier, połowa kart z tego korzysta, połowa na tym traci, jeszcze wszystko zależne jest od ustawień graficznych.
Nie zostaną same gry z DX12, bo DX12 nie ma żadnej przydatnej technologii tak jak DX11, przy DX11 poprawiał grafikę w grach, tutaj jest tylko wątpliwy i niewielki wzrost wydajności.
No i mała ilość gier która w ogóle robi jakiś użytek z DX12.
Nie jest to rewolucja na miarę DX11.
Ta sama sytuacja co z BF i resztą gier, połowa kart z tego korzysta, połowa na tym traci, jeszcze wszystko zależne jest od ustawień graficznych.
Przy czym na ultra i najwyższych najmocniejsza karta Radków przegania 1070. Połowa traci? Nie wiem, gdzie, skoro nawet nieprzystosowane Geforcy zyskują fps.
Nie zostaną same gry z DX12, bo DX12 nie ma żadnej przydatnej technologii tak jak DX11, przy DX11 poprawiał grafikę w grach, tutaj jest tylko wątpliwy i niewielki wzrost wydajności.
To samo ludzie pisali jak wychodził DX11. I tak, w momencie wyjścia mało było gier korzystających z DX11, a część to crapy. Analogiczna sytuacja jest tutaj. Niewielki? KEK, tylko takie tam 28 fps w przypadku Radeon Fury na wysokich czy 18 w przypadku RX 470. Ta, niewielki :D Już nie mówię o odciążeniu Cepa.
Wątpliwy - czytasz siebie? Wszystko jest na testach, a ty dalej idziesz w zaparte i próbujesz rozmywać rzeczywistość.
No i mała ilość gier która w ogóle robi jakiś użytek z DX12.
Sniper Elite 4, patch w DE poprawił użytkowanie DX12, Quake będzie wykorzystywał DX12, Serious Sam będzie w całości na vulkanie. Jak wychodził DX11 sytuacja była analogiczna i teraz też tak będzie, to jest kwestia lat. Już widzę, jak M$ olewa swoje API.
pamieć ram starczy na kilka lat, a reszta podzespołów na ile starczy?
Ja tam mam nadzieję że w końcu dojdziemy do progu, który nam wystarczy.
Po co się spinać o więcej pikseli i klatek jak jest jakiś limit który nas zadowoli, podobnie z oprawą graficzną.
Tylko ze to rynek cza napędzać i takie zadowolenie z tego co jest nie jest dobre dla konsumpcjonizmu.
W końcu fabryki musza produkować, zasoby trzeba zużywać, by się wszystko kręciło.
Niedługo dojdziemy do progu 4K @ 250 fps gdzie ludzkie oko już naprawdę będzie się musiało wysilić by wyłapać drobne różnice, wtedy gry może wreszcie zaczną wykorzystywać moc na fizykę i nowe mechaniki i się trochę rozwiną inaczej niż tylko graficznie. No bo nie każdy pomieści 100 calowy ekran 16k w domu, ścian już ludziom zacznie brakować. Zresztą może już wtedy technologia zdoła obsłużyć VR na tyle żeby dało się grać w jakieś AAA z dobrą grafiką i bez mdłości.
Co to jest 12 GB własnie przez te słabe tostery to i PC dostają po dupie!
Konsole powinny starczy na tyle ile to było w przypadku Playstation 2 i Xbox 360 inaczej to nie ma sensu.
I ty na pewno wiesz to najlepiej.
Tak powinno być no ale wiesz trzeba sprzedać to samo kilka razy i po pewnym czasie zmusić użytkowników do przesiadki na nowy sprzęt bo stary przestanie być wspierany...
Rynek za szybko się rozwija, by przez 7 lat wałkować jedną konsole. Wyobraź sobie, że takie telefonu czy karty graficzne wychodzą co 5lat. Masakra. A jak nie chcesz to nie kupuj.
No to szykujcie się na kolejne wzrosty wymagań wersji pecetowych, które oczywiście będą mało zauważalne, tak jakby już teraz sytuacja nie była nędzna. Konsole mają po 5-6gb, a ile ciągnie ta sama gra na pc...
12GB w sprzęcie do natywnego 4K? To są jakieś żarty. Przecież GTA v na moim pc bierze nawet 11,5 giga na ultra w fullhd a to ma być "POTWÓR DLA HARDCORÓW" gdzie odpali się wszystko w natywnym 4K na ultra a na ekranach fullhd nie ma nic dawać. MICROSOFT TY SE W KULKI LECISZ?!?!
8gb styknie w 4k w GTA. Ram ssie tyle ile masz, a nie tyle ile potrzeba.
Czytam tytuł, myślę "pewnie dali z 24 a może nawet i 32 GB", czytam newsa... I strzelam fejspalma.
Wiele tutaj osób nie zdaje sobie sprawy że konsola to jest układ zamkniętym który można naprawdę wymaksować jeśli chodzi o optymalizację. Spójrzcie na Uncharted 4, które wygląda olśniewająco, a PS4 jest zbliżone mocą do GTX 660. O moc konsoli się nie martwię- martwię się o gry. Sony tutaj po prostu niszczy Microsoft pod tym względem. bardzo fajnie byłoby zobaczyć na E3 zapowiedzi jakiś fenomenalnych gier na wyłączność dla Xboxa. Scorpio jednak trochę kusi bo zagrałoby się w Red Dead Redemption 2 w 4K. A ludzie którzy mówią że kosnole wychodzą co 3 lata po prostu nie myślą. Pro jak i Scorpio to UZUPEŁNIENIE generacji, jak ktoś chce lepszą rozdziałkę, trochę stabilniejszą rozgrywkę to bierze właśnie Pro. To tak jakby powiedzieć że jak wychodzi nowa karta graficzna to od razu trzeba ją kupić.
Obawiam się że trochę więcej niż GTX 660 ;)
Testy na Digitla Foundry mówią nawet o wydajności zbliżonej do GTX 750 Ti, Pro jest równe z GTX 950/60.
A czy Pan Brad nie mówi o pamięci karty graficznej? W końcu w swoim poście pisze o 12 GB GDDR 5, a z tego co wiem to ten skrót jest od Graphic Double Data Rate v5. RAM jest przecież określony jako DDR (Double Data Rate).
Good point, też mi się tak wydaje
Z treści też można to wywnioskować. Trochę lipa Panowie, że nie czytacie ze zrozumieniem tylko od razu wrzucacie niusa.
Chcialem tylko powiedziec uprzedzając komentarze typu " Co to jest 12gb RAM mój lapek w GTA V bierze gb "
Xbox 360 mial tylko 512mb ramu i dało sie robić na niego gry typu Shadow of Mordor czy black flag
Uuu niestety pudło z tym Shadow of Mordor, weź może sprawdź jak to działało, jedna z NAJGORSZYCH technicznie gier na stare konsole, to w ogóle do sprzedaży nie powinno trafić. Batman AK na pc przy to to pikuś.
Shadow of Mordor można pominąć. Ale dodałbym The Evil Within, Obcy izolacja Assasin's Creed Rogue oraz exy Halo i Gears Of War ;) Dodatkowo na xbox 360 wyszedł Rise Of Tomb Raider króry miał momenty że grafika zaskakiwała (a momentami była gorsza od TR 2013)
Tu chodzi o pamięć karty graficznej, a nie tam. Co do gier to polecam halo 4. Wygląda fenomenalnie
Nauczcie się czytać ze zrozumieniem, mowa jest o 12 GB pamięci GDDR, co jest imponująca ilością jak na kartę graficzną.
Bzdury gość wypisuje. Te 12 GB nie dotyczy samej grafiki ale całej gry. Zatem trzeba to porównywać do zsumowanej pamięci RAM z pamięcią karty grafiki na PC.
Zatem Scorpio jest jak PC z 8 GB RAM i kartą graficzną 4 GB. Czyli nadal wypada nędznie.
Zwalanie na konsole winy za słabsze technicznie gry nie ma sensu. A może to PC windują tempo rozwoju? Jako, że zazwyczaj każdy komponent pochodzi od innej firmy, to ścigają się, co roku wypuszczając wciąż nowe generacje procesorów, kart graficznych i innych układów.
A pytanie kto z tego wszystkiego korzysta? Większość graczy posiada pecety o średniej wydajności albo niższej. Pecety typowo gamingowe to mały procent wszystkich użytkowników na rynku, więc dlaczego ktoś miałby tworzyć gry, których większość i tak nie odpali? Nawet jakby konsol w ogóle nie było to nic by to nie zmieniło bo żaden wydawca nie będzie robił gry dla wąskiego grona graczy, którzy mają pecety z najnowszymi nvidiami i innymi duperelami za 6k.