Dość nietypowy problem.. bo gry na najnowszych wersjach Frostbite ( Mirrors Edge's , Battlefront i obecnie Andromeda ) nie działają ( tak mi się wydaje ) dobrze.
W czym problem? A no w tym, że mój 4 letni PC daje rade najnowszym grą bez problemu ( nie występuje problem opisany niżej )przynajmniej na średnim presecie w FHD ale.. nie lubi chyba Frostbite..
Obecnie chciałem pograć w Andromede i udało mi się pięknie dopasować ustawienia aby gra działała w stałych 30 kl/s przy wysokim presecie i faktycznie tak jest ( sprawdzane na kilku planetach i Nexusie ) ale..wkońcu do sedna..
Podczas załadowania mapy zaczynam kierować postacią i jeśli zacznę obracać się dookoła( kamera) to fpsy jadą jak szalone tzn spadki od 12 wzwyż i po chwili jak rozbiegam się po bazie ( prodromos na EOS ) to wszystko wraca do normy i mam 30 kl/s i tak jest za każdym razem jak gra się wczytuje czy wychodze do menu - mapa,umiejetnosci itp..
Oprócz tego najgorsze spadki są na statku i podczas dialogów nie wiadomo czego..
Sprzęt nie najnowszy, ale tak jak pisze, daje rade w nowych grach oprócz tych które wymieniłem..
Czego to może być wina? Za mało RAM czy przydałaby się defragmentacja dysku? ( ani razu nie robiona - jedynie zdefragmentowany folder z MEA )
Temp karty, procka itp wporządku.. nie jestem zielony i monitoruje system - żadnych podejrzanych procesów itd.. RAM 18% Użycia przez system.
Stery najnowsze..
Mój PC :
i5 3570 - Nie kręcony
Gtx Asus gtx 670 2GB
RAM 8 GB
Dysk HDD
W7 Sp 1
Up
Mam tak samo chociaż na wysokie-ultra gram na około 60 FPSach. Wina tego, że jakieś pliki gry pobierają Ci się z dysku, który jak wiadomo do najszybszych(w porównaniu do RAMu czy VRAMu) nie należy. Mam tak nawet na SSD, a co dopiero by bylo na HDD. Wydaje mi się też, że po części to wina RAMu bo jak alokuje mi tak 6-7 GB z 8 to nic takiego nie występuje, ale jak już zabiera sobie cały RAM to zaczyna pobierać dane z dysku(Windows na dysku robi sobie takie miejsce, które służy jako dużo wolniejszy zastępca RAMu, kiedy tego właściwego brakuje). Także rozwiązaniem może być dokupienie RAMu, zmiana dysku albo chociaż jego defragmentacja.
sprobuj "zmiana ustawień graficznych na "Auto""
inny user z tym samym/podobnym sprzetem, ale raczej nie pochwalil sie czy rozwiazal problem
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14280572&N=1
Ustawienia Auto również nic nie dają..
Pozostaje opcja z małą ilością RAM albo Dysk HDD jest problemem. Szkoda mi trochę czasu na defragmentacje bo nie wiem czy to coś da..
Jak nie masz jeszcze całkowitej pewności z czym jest problem to po prostu pobierz sobie np. http://win10gadgets.com/installing-desktop-gadgets-for-windows-10/ i dodaj ten odpowiadający za monitorowanie dysków razem z wykresem. Jak będziesz grał to odpal grę w trybie okna(jeśli nie masz drugiego monitora) i jak zaczną się przycinki, to zobacz czy właśnie w tej chwili dysk nie jest używany do odczytywania jakichś danych. Jeśli właśnie wtedy odczytuje jakieś dane(ponad 8-10 MB/s powiedzmy) to znaczy, że gra czeka na te dane i masz takie stop-klatki.
Odpaliłem dziś ponownie.. Dałem preset auto i włączyłem grę w oknie aby sprawdzić jak gra pożera cpu, Ram itd.. wszystko w normie. O dziwo.. Gra śmiga średnio 60 kl.s /45 kl/s ze sporadycznymi spadkami nawet do 18 kl/s ale tylko podczas wchodzenia do nowych lokacji i po chwili już jest stałe 30 fps ( zablokowane przez program )
Niestety dialogi na silniku gry a także przerywniki dalej potrafią nieźle przyciąć.. ( ponoć jest to ogólny problem gry )
Także Auto/ czyli w sumie Średni preset i zmieniłem na najwyższy AA bo fxaa jest nie do przejścia dla mnie..
FHD, skalowanie 900p i można grać spokojnie.
Zastanawia mnie jeszcze tylko co daje opcja bufor klatki.. 32 czy 64 bity?