Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Elex - nowy fragment rozgrywki z Gothica w klimatach sci-fi

21.02.2017 13:25
CyberTron
😁
17
12
odpowiedz
1 odpowiedź
CyberTron
108
Imperator Wersalka
Image

Tyle.

21.02.2017 17:59
28
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
wooda
96
Konsul

Można zrozumieć, ze Pirania woli robic bezpieczne gry i nie chce się pakowac w budżet gier AAA (nie najlepsze animacje, oprawa artystyczna itd), gdyz jedna taka nieudana inwestycja może się okazac zgubna dla studia. Natomiast musza dostosować cene produktu do tego co oferuje konkurencja, a obawiam ze będą wolac za Elexa 50+ euro. I nie interesuja mnie tłumaczenia w stylu, ze ta gre robi male studio, bo produkty porownuje się jakość/cena, a nie po ilości osob które go wytworzylo.

post wyedytowany przez wooda 2017-02-21 18:01:35
21.02.2017 13:12
dzl
16
6
odpowiedz
dzl
96
John Yakuza

Na animacje nie byłoby narzekania, gdyby studio zaliczyło jakiś progres w tym aspekcie między swoimi tytułami, a tak od Gothica 3 mamy jedno i to samo drewno.

21.02.2017 13:31
Persecuted
18
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Dwie sprawy:

1. Można przymknąć oko na pewne "niedociągnięcia", jak grafika, animacje, mimika, dialogi czy system walki (tak, to był sarkazm), ale gra musi to czymś rekompensować. Gothic rekompensował to fajnym -i wtedy niespotykanym nigdzie indziej - klimatem. Risen nie miał nawet tego i skończył marnie. Czy Elex da radę zrekompensować czymś swoje braki? Trzymam kciuki ale kompletnie w to nie wierzę.

2. Już nikt chyba się nie nabierze na tłumaczenia o małym i biednym studiu, które robi gry z miłością i pasją. Uwierzyłbym, gdyby nie było takich developerów jak Spiders, Cyanide, CI Games czy... CDP RED. Ten ostatni w niespełna 10 lat awansował z małego wschodnioeuropejskiego studia, do twórcy jednego z najlepszych cRPGów w historii. Można?

Piranha najwyraźniej skupia po prostu ludzi miernych i mało uzdolnionych. Może i mają pasję, może mają wizję, ale zwyczajnie się do tego nie nadają. Dawali radę 20 lat temu, kiedy pół-amatorskie firmy garażowe mogły tworzyć wielkie hity, ale dziś...

Nadal im dobrze życzę, tyle że w nich kompletnie nie wierzę. Gdy widzę te animacje, ten system walki bronią białą, to strzelanie z broni dystansowej... Korzystając z assetów wbudowanych w silnik gry (np. Unreal Engine, Unity czy CryEngine) można osiągnąć lepsze efekty. Baa, na Youtube widziałem tutoriale, pokazujące krok po kroku jak tworzyć lepiej wyglądające animacje, nawet bez użycia mo-capu.

post wyedytowany przez Persecuted 2017-02-21 13:33:35
21.02.2017 10:58
kęsik
👍
1
kęsik
148
Legend

Dokładnie czegoś takiego się spodziewałem. Niczego więcej od PB nie oczekuję. Będzie dobrze.

21.02.2017 11:06
Irek22
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Irek22
154
Legend

W obecnym stanie gra wygląda nieco archaicznie. Świat nie poraża masą szczegółów (...).

Lokacje i tak wydają się ciekawsze niż w Mass Effect: Andromeda.

post wyedytowany przez Irek22 2017-02-21 11:10:18
21.02.2017 15:48
2.1
12dura
48
Senator

A już na pewno ciekawsze niż w wiedźminie hyhyhy.

21.02.2017 20:51
2.2
zanonimizowany1101535
23
Generał

W sumie pojedynek tytanow. Tytanow klepania tego samego pomyslu przez kilkanascie lat, robienia tej samej gry n razy, tyle ze w innym settingu.
Mimo wszystko jednak gry od BW wygladaja chociaz jak gry AAA i gra sie w to nawet przyjemnie (mimo bzdurnej fabuly i pedalskich watkow), za to Gothiki/Riseny/Elexy to rownie badziewne fabuly, ale tez mordega w rozgrywce, sterowaniu i przedpotopowy wyglad/animacje. Ja tu widze zaorane juz przed walka.

21.02.2017 11:14
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Samotny Wilk
58
Pretorianin

Dlaczego postać cały czas przemieszcza się na piechotę? Czy to znaczy że nie będzie żadnych innych środków transportu?

21.02.2017 11:36
3.1
alchemiakr
34
Konsul

Oglądnij materiał to się dowiesz, że będą teleporty, no ale jesteś tylko jednym z wielu który potrafią tylko narzekać na animację w wersji Alhpa.

21.02.2017 11:46
WrednySierściuch
3.2
WrednySierściuch
106
No gods no masters!

a w którym niby Gothicu/Risenie miałeś jakieś mounty?
naucz się angielskiego, najwyższa pora

wierzchowców nie ma (ale jest jetpack)
teleporty są
jest 6 towarzyszy do wyboru, (aczkolwiek na raz może z tobą biegać tylko jeden)
ma być możliwość romansu

21.02.2017 15:13
📄
3.3
Samotny Wilk
58
Pretorianin

Sierściuch nic ci do mojej znajomości angielskiego, często nie oglądam materiałów z dźwiękiem. Wystarczy to co widzę. A brak jakichś prawdziwych środków transportu wynika z lenistwa twórców i tyle. No ale jeżeli ty wolisz wirtualne romansowanie to współczuje..

21.02.2017 16:04
3.4
1
zanonimizowany1103337
15
Centurion

W takim razie twórcy Dark Souls są leniwi, bo nie zrobili w swojej grze żadnych mountów...seems legit.

21.02.2017 17:17
3.5
xan11pl
76
Generał

Paktston co ty porównujesz gre, która ma otwarty, wielki świat, z grą, która ma lokacje korytarzowe,

post wyedytowany przez xan11pl 2017-02-21 17:18:14
21.02.2017 11:20
4
4
odpowiedz
zanonimizowany1187012
11
Senator

Ja rozumiem, że to gra od PB i nie oczekuję tutaj fenomenalnych animacji czy grafiki miażdżącej oczy...

ALE boże, jak to wygląda kiedy on wyjmuje miecz, aż mi się czasy Gotihca przypominają. Już nie mówię o animacji lotu jetpackiem, bo to wygląda, jakby gość w balecie tańczył.

No i system walki widzę znowu będzie "risenowski", czyli kicha.

Mam nadzieję, że jakiś system szybkiej podróży to jest? Przemieszczanie się po tych otwartych terenach byłoby spoko, ale one są puste.

21.02.2017 11:24
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
alchemiakr
34
Konsul

ALPHA ALPHA ALPHA, przestańcie pierdzielić o animacjach.
Nawet gry Ubisoftu lub też 99% dzisiejszego wydawanego gówna wygląda gorzej w wersji końcowej.

post wyedytowany przez alchemiakr 2017-02-21 11:25:41
21.02.2017 11:42
5.1
7
zanonimizowany1191507
24
Legend

Animacje już się nie zmienia, zapewniam cię.

21.02.2017 12:05
5.2
7
zanonimizowany1187012
11
Senator

Ta gadka z animacjami wersji alpha śmiga już od pierwszych gameplayów tej gry. Jakoś postępów nie widać, no ale karmcie się dalej nadziejami.

Ja wiem, że na naszym rodzimym poletku PB jest otoczone kultem dzięki Gothicom, ale riseny to niestety kupa i po tym co widzę, widzę nadal kontynuację przestarzałej mechaniki made by PB.

No, ale zaraz ty odpiszesz albo naczelny fanatyk PB Seba znowu o wersji alpha czy porównasz do gier Ubisoftu, które nawet po downgradzie miażdżą graficznie tego technologicznego gniota.

No i nadal nie wiem, co wersja alpha (będąca chyba wieczną wymówką PB przy prezentacji tej gry) ma do pustego świata i kiepskiego systemu walki. Bądźmy szczerzy: jeśli komuś system walki w Risenach odpowiadał to po prostu jest masochistą.

post wyedytowany przez zanonimizowany1187012 2017-02-21 12:07:36
21.02.2017 11:58
Starcall
6
3
odpowiedz
Starcall
58
Generał

Grafika nie jest zła, ale te animacje tak kłują w oczy... Czy ich nigdy nie będzie stać, żeby zrobić je porządnie? AI też widzę zbyt bystre nie jest, a HUD jest obrzydliwy moim zdaniem.
No niestety ale jeśli panowie z PB nie dadzą fabuły, która powali to może być ciężko z recenzjami.
Wierzę w nich bo chciałbym żeby znowu wrócili do tworzenia ciekawych historii jak w dwóch pierwszych Gothicach (nie takich samych), ale nie jest to też ślepa wiara

21.02.2017 12:03
kluha666
7
odpowiedz
kluha666
165
See you space cowboy

Zobaczyłem system walki i niestety muszę podziękować. W Risenie 3 był po prostu koszmarny, najgorszy system walki w historii gier komputerowych. Jedynym ratunkiem są jakieś mody. Dopiero wtedy zainteresuje się grą.

21.02.2017 12:04
Irek22
8
odpowiedz
9 odpowiedzi
Irek22
154
Legend

Starcall [6]
No niestety ale jeśli panowie z PB nie dadzą fabuły, która powali (...) chciałbym żeby znowu wrócili do tworzenia ciekawych historii jak w dwóch pierwszych Gothicach

Dwa pierwsze Gothiki przede wszystkim mechaniką, klimatem i światem gry stały, a nie fabułą.

EDIT:
Jeszcze w kwestii fabuły w grach ogólnie i przywiązywania do niej pierwszorzędnej wagi, to Wiedźmin 3 mi uświadomił, że wcale nie jest ona najważniejsza (choć oczywiście dobrze jeżeli idzie ona w parze z dobrze zrealizowanymi innymi elementami).
Wiedźmin 3 ma świetną fabułę (przynajmniej do momentu odnalezienia Ciri), znakomite postacie, soczyste dialogi, PRZE-FAN-TA-STY-CZNIE wykreowany świat i rewelacyjne zadania poboczne, ale szeroko pojęta mechanika tej gry sprawia, że nie chce mi się do niej wracać, a Krew i wino męczę i męczę i zmęczyć nie mogę... Natomiast w Gothika II (w "jedynkę" ostatnio grałem ok. 2 lat temu, więc trochę za wcześnie, by do niej wracać) - który nie ma ani tak dobrej fabuły, ani tak wyrazistych postaci, ani tak soczystych dialogów ani tak pięknie wykreowanego świata (choć również i on jest bardzo sugestywny) bądź rewelacyjnych zadań - już teraz mam ochotę zagrać ponownie i w tym roku na pewno to zrobię.

post wyedytowany przez Irek22 2017-02-21 12:33:06
21.02.2017 12:06
8.1
zanonimizowany1187012
11
Senator

Zgadzam się, ale jak kiedyś komuś napisałem, że fabuła Gothiców była miałka, to było wielkie oburzenie, że historia oryginalna i protagonista nie jest bohaterem, a przypadkowym gościem (mimo, że jest wybrańcem bogów, ale to szczegół).

21.02.2017 12:09
Starcall
😉
8.2
Starcall
58
Generał

Akurat dla mnie fabuła była dobra. Historia postaci i świata. Ale to jest po prostu moja opinia, może też przez sentyment bo to był jeden z pierwszych erpegów w jakie grałem

post wyedytowany przez Starcall 2017-02-21 12:10:45
21.02.2017 12:24
elathir
8.3
elathir
97
Czymże jest nuda?

Oj tam, w G1 fabuła była niezła, nie wybitna ale dobra (powolne wprowadzenie, brak wielkiej misji ratowania świata od pierwszych minut), w G2 muszę się zgodzić, że była słaba (niestety znowu wersja z superherosem co musi uratować świat a zamiast tego idzie zbierać brukiew). Ale obie części właśnie klimatem stały, zwłaszcza jedynka, jeden z najlepszych klimatów w historii gier. Dójka moim zdanie pod tym względem trochę słabsza, ale ratowała ja o niebo lepsza mechanika, która w G1 była straszna.

21.02.2017 12:51
8.4
2
zanonimizowany579358
105
Senator

Fabuła to rzecz, tak jak wszystko inne, subiektywna. Wszystko zależy od tego jakie filmy obejrzeliśmy, jakie książki przeczytaliśmy czy w jakie gry graliśmy. Raczej nie da się wymyślić czegoś nowego i wszystko jest powielaniem schematu, więc dla kogoś kto pierwszy raz spotyka się z danym motywem taka historia może być genialna, a dla drugiego będzie oklepana. Poza tym czym jest fabuła? Czy tylko samym szkieletem głównego wątku, streszczeniem go w dwóch zdaniach? Czy może jednak zaliczają się do niej zadania poboczne, dialogi, postacie i ogólnie cała otoczka zwana lore? Jeśli to pierwsze to każda opowieść będzie wydawać się prostacka, a jeśli to drugie to nawet niezbyt odkrywcza historia może być wciągająca, jeśli sposób opowieści będzie właściwy i cała otoczka będzie współgrać z całością. W przypadku gier to akurat najlepiej gdy fabuła i gameplay się wzajemnie dopełniają. Co jest lepsze? Zagrać w grę ze świetną fabułą i słabym gameplayem czy może jednak na odwrót? Osobiście wolę już ten drugi wariant, bo gameplay zawsze się obroni, a ciężko jest grać dla samej fabuły. Dla mnie dwa pierwsze Gothiki idealnie pod tym względem się dopełniają. Zarówno kwestie gameplayowe, jak i fabularne wzajemnie się wspierają dając immersję nieosiągalną dla innych produkcji. Podobnie jak Irkowi, ciężko jest mi się zabrać za ponowne przechodzenie Wiedźmina 3, a w Gothica i Gothica II: Noc Kruka gram regularnie od kilkunastu lat, bawiąc się tak jak za pierwszym razem. Historia Bezimiennego i spółki, chociaż prosta to jednak miała swoje momenty, angażowała i pobudzała wyobraźnię. Pamiętam te dyskusje o tym co może się dziać w kolejnej części. Inaczej niż w bezpłciowych pod tym względem Risenach, które w sumie nie wiem o czym były. "Jedynka" jeszcze dawała radę i była bardzo w stylu Gothiców, ale kolejne części sporo namieszały chciały być grami o piratach, potem powrotem do korzeni, do tego zmiany głównych bohaterów. Oby ELEX był lepszy pod tym względem.

post wyedytowany przez zanonimizowany579358 2017-02-21 12:53:31
21.02.2017 13:31
dzl
8.5
dzl
96
John Yakuza

Fabuła nie jest subiektywna, to układ zdarzeń w świecie gry, który można oceniać według schematu po rozbiciu na czynniki pierwsze. Dlatego też duża część gier korzysta z teorii literatury przy tworzeniu scenariusza.

21.02.2017 21:19
sebowiedzmin
8.6
sebowiedzmin
2
Junior

Fabuła to rzecz, tak jak wszystko inne, subiektywna. Wszystko zależy od tego jakie filmy obejrzeliśmy, jakie książki przeczytaliśmy czy w jakie gry graliśmy. Raczej nie da się wymyślić czegoś nowego i wszystko jest powielaniem schematu, więc dla kogoś kto pierwszy raz spotyka się z danym motywem taka historia może być genialna, a dla drugiego będzie oklepana. Poza tym czym jest fabuła? Czy tylko samym szkieletem głównego wątku, streszczeniem go w dwóch zdaniach? Czy może jednak zaliczają się do niej zadania poboczne, dialogi, postacie i ogólnie cała otoczka zwana lore? Jeśli to pierwsze to każda opowieść będzie wydawać się prostacka, a jeśli to drugie to nawet niezbyt odkrywcza historia może być wciągająca, jeśli sposób opowieści będzie właściwy i cała otoczka będzie współgrać z całością. W przypadku gier to akurat najlepiej gdy fabuła i gameplay się wzajemnie dopełniają. Co jest lepsze? Zagrać w grę ze świetną fabułą i słabym gameplayem czy może jednak na odwrót? Osobiście wolę już ten drugi wariant, bo gameplay zawsze się obroni, a ciężko jest grać dla samej fabuły. Dla mnie dwa ostatnie Wiedźminy idealnie pod tym względem się dopełniają. Zarówno kwestie gameplayowe, jak i fabularne wzajemnie się wspierają dając immersję nieosiągalną dla innych produkcji. Ciężko jest mi się zabrać za ponowne przechodzenie Gothica, a w Wiedźmina gram regularnie od dziesięciu lat, bawiąc się tak jak za pierwszym razem. Historia Gerlata i spółki, chociaż prosta to jednak miała swoje momenty, angażowała i pobudzała wyobraźnię. Pamiętam te dyskusje o tym co może się dziać w kolejnej części. Inaczej niż w bezpłciowych pod tym względem Risenach, które w sumie nie wiem o czym były. "Jedynka" jeszcze dawała radę, ale kolejne części sporo namieszały chciały być grami o piratach, potem powrotem do korzeni, do tego zmiany głównych bohaterów. ELEX na pewno nie będzie lepszy pod tym względem.

21.02.2017 21:38
👍
8.7
2
zanonimizowany579358
105
Senator

@sebowiedzmin - [+1] Z Twą jakże konsekwentną, wprowadzającą świeży powiew w dyskusji, wybitną wręcz wypowiedzią zgadzam się niemalże w stu procentach.

post wyedytowany przez zanonimizowany579358 2017-02-21 21:39:53
21.02.2017 21:46
sebowiedzmin
👍
8.8
2
sebowiedzmin
2
Junior

@sebogothic - [+1] Serdecznie dziękuję i cieszę się, że mamy podobne zdania na ten temat. Także gratuluję gustu i pozdrawiam.

22.02.2017 17:32
8.9
zanonimizowany1218483
12
Generał

"... szeroko pojęta mechanika tej gry sprawia, że nie chce mi się do niej wracać..." - ale konkretnie co tzn.? Innymi słowy co masz na myśli pisząc o mechanice szeroko pojętej? Matematyczny model świata TW3 Tobie nie odpowiada? Sposób interakcji? Mechanika rozwiązywania konfliktów i sposób prowadzenie bohatera głównego? Prawdopodobieństwa ograniczone do niezbędnego minimum w grze? Mechanika modyfikatorów? Ciekawy jestem co w tej grze może przeszkadzać?

21.02.2017 12:26
9
2
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

W sumie to samo co na gamescomie. Mogli pokazać jakiś inny fragment.

21.02.2017 12:27
Love&Pain...
10
odpowiedz
Love&Pain...
101
Generał

Mimo sentymentu do archaicznego ale jakże klimatowego Gothica ja tutaj niczego dobrego nie wyczuwam

21.02.2017 12:28
dj_sasek
11
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Kilka lat temu powiedziałbym, że to dobrze i obiecująco wygląda. Ale nie dzisiaj.

post wyedytowany przez dj_sasek 2017-02-21 12:29:52
21.02.2017 12:37
MikoJL
12
odpowiedz
MikoJL
6
Chorąży

Ten system walki.... :D

21.02.2017 12:38
13
1
odpowiedz
zanonimizowany1202555
53
Konsul

O dziwo, wygląda odrobinę lepiej (pod względem graficznym) niż wcześniej. A może to po prostu lepszy dobór lokacji.

Niestety, pod względem całej reszty dalej jest źle.

21.02.2017 13:08
Texas84
14
1
odpowiedz
Texas84
149
Generał

Może to dlatego, że alpha ale te ruchy - bieg, skakanie itp. wygląda jak w Gothicu 3. Grze sprzed 11 lat. I podejrzewam, że tak zostanie czyli drewniana kukła. A system walki....
Z tego wszystkiego to lokacje przyciągają oko.

post wyedytowany przez Texas84 2017-02-21 13:10:02
21.02.2017 13:11
15
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Jaram się jako fan Gothic 2 :) (Riseny już mi tak nie podeszły).

21.02.2017 13:12
dzl
16
6
odpowiedz
dzl
96
John Yakuza

Na animacje nie byłoby narzekania, gdyby studio zaliczyło jakiś progres w tym aspekcie między swoimi tytułami, a tak od Gothica 3 mamy jedno i to samo drewno.

21.02.2017 13:25
CyberTron
😁
17
12
odpowiedz
1 odpowiedź
CyberTron
108
Imperator Wersalka
Image

Tyle.

22.02.2017 12:42
👍
17.1
1
MarekLowcaSzparek
0
Junior

Na ironie, ta postać ma ruch mniej drewniany niż jakakolwiek postać animowana prze piranie XDDDDDDDddd

21.02.2017 13:31
Persecuted
18
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Dwie sprawy:

1. Można przymknąć oko na pewne "niedociągnięcia", jak grafika, animacje, mimika, dialogi czy system walki (tak, to był sarkazm), ale gra musi to czymś rekompensować. Gothic rekompensował to fajnym -i wtedy niespotykanym nigdzie indziej - klimatem. Risen nie miał nawet tego i skończył marnie. Czy Elex da radę zrekompensować czymś swoje braki? Trzymam kciuki ale kompletnie w to nie wierzę.

2. Już nikt chyba się nie nabierze na tłumaczenia o małym i biednym studiu, które robi gry z miłością i pasją. Uwierzyłbym, gdyby nie było takich developerów jak Spiders, Cyanide, CI Games czy... CDP RED. Ten ostatni w niespełna 10 lat awansował z małego wschodnioeuropejskiego studia, do twórcy jednego z najlepszych cRPGów w historii. Można?

Piranha najwyraźniej skupia po prostu ludzi miernych i mało uzdolnionych. Może i mają pasję, może mają wizję, ale zwyczajnie się do tego nie nadają. Dawali radę 20 lat temu, kiedy pół-amatorskie firmy garażowe mogły tworzyć wielkie hity, ale dziś...

Nadal im dobrze życzę, tyle że w nich kompletnie nie wierzę. Gdy widzę te animacje, ten system walki bronią białą, to strzelanie z broni dystansowej... Korzystając z assetów wbudowanych w silnik gry (np. Unreal Engine, Unity czy CryEngine) można osiągnąć lepsze efekty. Baa, na Youtube widziałem tutoriale, pokazujące krok po kroku jak tworzyć lepiej wyglądające animacje, nawet bez użycia mo-capu.

post wyedytowany przez Persecuted 2017-02-21 13:33:35
21.02.2017 15:41
18.1
4
zanonimizowany768165
119
Legend

Piranha najwyraźniej skupia po prostu ludzi miernych i mało uzdolnionych.

no popatrz Bethesda też i sprzedają miliony egzemplarzy. Można?

21.02.2017 17:25
18.2
1
zanonimizowany1202555
53
Konsul

Problem z Piraniami jest taki, że oni w ogóle się nie rozwijają. Zatrzymali się w rozwoju gdzieś na etapie między G2 a G3 i tłuką co mogą. Pytanie brzmi - ile jeszcze wytrzymają?

22.02.2017 12:43
👍
18.3
MarekLowcaSzparek
0
Junior

Persecuted, zgadzam się w 100% z Tobą.

21.02.2017 13:33
Irek22
19
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Irek22
154
Legend

Dziwi mnie, że Piranha Bytes od lat klepie te same drewniane animacje. Jakkolwiek w przypadku pierwszych dwóch Gothików można to było zrozumieć, a w przypadku Gothika 3 przymknąć oko na ten element, tak od pierwszego Risena naprawdę coś powinni z tym zrobić.
Przypomnę tylko, że CDP Red już w pierwszym Wiedźminie korzystał z mo-cap.

Już teraz można obstawiać, że mimika i animacje przez większość recenzentów będą zaliczane do minusów. I w roku 2017 trudno będzie się z nimi nie zgodzić.

Persecuted [18]
Piranha najwyraźniej skupia po prostu ludzi miernych i mało uzdolnionych.

W przypadku artystów-grafików odpowiedzialnych za lokacje się nie zgodzę - w tym względzie to "garażowe" studio nadal ma jednych z najlepszych ludzi w branży. A jak dla mnie tylko CDP Red tworzy bardziej sugestywne światy/lokacje. Takie np. x razy większe i x razy bogatsze EA BioWare może im tylko pozazdrościć.

post wyedytowany przez Irek22 2017-02-21 13:43:15
22.02.2017 00:28
😜
19.1
eurek
19
Legionista

O dziwo pierwszy i drugi gothic też wykorzystywał mo-cap :P

22.02.2017 08:40
19.2
zanonimizowany1204223
22
Generał

Wieśka kocham, ale nie pierwszy raz spotykam się z tekstem, że CDP Red tworzy "światy i lokacje" - otóż to bzdura. Stworzyli póki co jeden, wiedźminowski świat i lokacje w nim. Mają na koncie jedną, genialną ale jedną serię. Czy ja o czymś nie wiem, czy może CDP Red zrobili poza fantasy jakieś postapo, RPG średniowieczny, cyber punk, futurystyczny itp? Nie pisz o światach, gdy to póki co jeden świat. Przykładowo zamek w Kaer Morhen w 3 to rozbudowany zamek z 1, więc nawet nie można powiedzieć, że stworzono coś nowego. CDP Red są genialni - ale póki co mają na koncie coś jakby jedną serię Gothic Piranhi. Trzy gry. I tyle.

22.02.2017 09:12
Irek22
19.3
1
Irek22
154
Legend

conrad_owl

Czepiasz się słówek. Chyba oczywistym jest, że nie chodziło mi o różne uniwersa, lecz o miejscówki w poszczególnych grach z osobna.
A jeżeli już jesteś takim purystą, to wykreśl "światy", zostaw "lokacje" i po problemie.

Przykładowo zamek w Kaer Morhen w 3 to rozbudowany zamek z 1, więc nawet nie można powiedzieć, że stworzono coś nowego.

To bardzo dobrze, że jest wzorowany na tym z "jedynki". Głupie by było, gdyby w zarysach i konstrukcji wyglądał kompletnie inaczej.
Poza tym to tylko jeden zamek na całą przeogromną grę! W dodatku bardzo rozbudowany i zmieniony, a także zrobiony od podstaw na zupełnie nowym silniku w stosunku do tego z części pierwszej. Podobnie jak cała dolina wokół warowni.

post wyedytowany przez Irek22 2017-02-22 09:28:40
22.02.2017 17:29
19.4
zanonimizowany1204223
22
Generał

@Irek22 nie obrażaj się tak zaraz. Nie czepiam się słówek. Słyszę, czytam już po raz któryś, że CDP robi świetne światy. I mnie to wkurza. Zrobili jeden świetny świat w trzech grach. Czyli coś jak Gothic 1,2 i 3. Owszem - CDP są genialni i kocham Wieśka. Ale nie ty jeden używasz słowa "światy" i uwierz - to nie jest czepianie się słówka. To słowo na wielkie znaczenie w wypowiedzi. Pojadę sucharem: wolisz by ładna koleżanka zrobiła ci łaskę czy laskę za darmo? Łaskę, bo się np. spojrzy na ciebie. To nie jest czepianie się słówek, czepiał bym się wtedy, gdyby słowo było błędne, ale nie zmieniałoby kontekstu. Twoje zmienia. Kumasz?
A co do zamku - tak, jest świetnie wykonany i podoba mi się to co zrobili, ale musisz brać pod uwagę, że mieli czas i wiele lokacji znalazło się w kilku częściach. Dlatego czekam na Cyberpunk. To będzie nowy świat, nowe lokacje, nowa gra. Nawet jak zrobią Wieśka3 z bronią palną, lasy zamienią na ruiny czy monotonne osiedla mieszkalne i cała gra będzie W3 - to i tak to będzie hit, bo W3 jest genialny. Ja bym by CDP odcinało kupony niczym Piranha i robiło teraz kolejne Wieśki w innym settingu. Bo trochę się boję, że jeśli zrobią coś nowego, to im to nie wyjdzie. Znasz firmę, która po zrobieniu hitu robi jeszcze większy hit? Nie bardzo... Każdy kiedyś osiąga kres. I trzymam razem z tobą kciuki by pokazali, że potrafią zrobić coś innego niż W3 w innym settingu i by to był hit na poziomie W3 :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1204223 2017-02-22 17:34:16
22.02.2017 18:00
19.5
zanonimizowany1185949
33
Pretorianin

@conrad co do wiedzmina 3 mam to samo zdanie nie tylko o świat ale i o fabułę żeby w końcu zrobili coś 100% swojego nie branego z książki i wtedy się okażę czy naprawdę potrafią stworzyć dobrą fabułę od zera wymyśloną przez siebie .
Jeśli im się to uda to będę ich uważał za najlepszą firmę produkującą gry :)
Na razie jest duże wachanie .

post wyedytowany przez zanonimizowany1185949 2017-02-22 18:01:09
21.02.2017 13:39
20
odpowiedz
Titakk
79
Konsul

Ten system walki porażka wygląda jak z 15 lat temu. Na pewno nie dla mnie wątek fabularny mnie nie obchodzi skoro gameplay leży i kwiczy.

21.02.2017 13:44
claudespeed18
21
2
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

Elex - nowy fragment rozgrywki..

Nowy fragment z tym samym terenem i niemal tak samo zwiedzany. No.. jest podejście do kopuły YEAH! Świat niby ma być taki ogromny a nie mogą pokazać innej części terenu? Źle to rokuje.. O reszcie spraw już pisałem. Tak czy inaczej czekam i życzę im dobrze.

W obecnym stanie gra wygląda nieco archaicznie. Świat nie poraża masą szczegółów, a animacje są trochę drętwe. Niemniej do czasu premiery może się jeszcze zmienić to i owo.

To samo było rok temu. Serio :/

post wyedytowany przez claudespeed18 2017-02-21 13:46:31
21.02.2017 14:43
22
2
odpowiedz
forzaroma
74
Pretorianin

Kiedy pojawiły się tylko pierwsze szczątkowe informacje o Elexie byłem nawet zaciekawiony tym projektem, łudząc się, że być może to będzie ''wielki'' powrót do czegoś ambitniejszego. Z kolejnymi materiałami coraz mniej mnie ta gra interesuje, średniak z leciwymi rozwiązaniami się szykuje. Strzelanie i niektóre animacje prezentują się tragicznie. Klimat będącym pomieszaniem wszystkiego, z tym ciągłym ''hulaniem'' - góra- dół jet-packiem jakoś mi nie leży. Raczej trudno mi się będzie do tego przekonać..

Teraz to czekam z niecierpliwością na Dzieje Khorinis, nie na Elexa :D

21.02.2017 15:18
23
odpowiedz
zanonimizowany1152280
13
Pretorianin

Ja tam oglądając ten film miałem problem, nie mogąc odbić się od myśli - że ten odrzutowy plecak powinien przypalić mu dupsko. A to co zauważyłem, to co rokowałbym na plus. To twarz bohatera z bardziej charakterystycznym wyrazem twarzy. Nie będę mówił - pisał, że będzie to gniot.. Niech gra wyjdzie, niech ma jakieś fajne zalety i życzę sukcesu PB, raczej nie zagram bo nie idzie sobie wyrobić zdania o tej produkcji, nie wiem na dobry początek czym owy tytuł miałby mnie zaciekawić. Oczywiście... Wygląd stworów, robotów, żołnierzy i ludzi wygląda tragicznie. Animacje drętwe. Świat dziwny ale nie w kontekście zalety... Klimat nie do opisania - dosłownie. Ale coś czuje że po prostu dają dupy z marketingiem, a sama gra jednak coś w sobie będzie mieć. Wystarczą ciekawe zadania, dialogi. Wystarczy świat który się będzie miło badać.. Akurat pod tym względem - od strony dialogów. Gra którą stawiałem na przeciw Elexa (Horizon Zero Dawn) dała totalnego ciała... Więc no cóż, może PB chociaż kwestie dialogów rozwiąże fajnie. No i fabularnie mogliby utrzymać jakiś tam poziom. Stworzyli udziwnione uniwersum.. Cóż. Na pewno plusem będzie - jak po premierze gracze i recenzenci będą chwalili tytuł za fabułę, ale jednak dialogi również muszą być chwalone, tak samo zresztą jak i świat, zadania poboczne - wątki eksploracyjne. Bo nie ukrywajmy, gra pod wieloma względami już sobie nie radzi, a jakby nie patrzeć - tych największych zalet mogli jeszcze nie pokazać - z oczywistych przyczyn.

21.02.2017 15:58
Gorn221
24
odpowiedz
6 odpowiedzi
Gorn221
102
Łowca Demonów

Dokładnie na to czekałem, zrozumcie wreszcie, że PB robi gry dla pewnej niszy, której wiszą animacje, bo liczy się fabuła, klimat i świat.

post wyedytowany przez Gorn221 2017-02-21 16:02:46
21.02.2017 16:04
24.1
4
Duchos
50
Konsul

Tworzenie causlowych gier od początku Risena 2, to nie jest nisza. To abstrakcja i klęska PB na polu branżowym. Nikt nie będzie kupował ich gier i dziwię się, że po ogromnej porażce Risen 3, oni nadal mają pieniądze. Zapewne Deep Silver musi nieźle im smarować. Nie ma innej opcji. W takim wypadku nie chce widzieć kolejnej części Gothica przy takim nędznym podejściu PB do swoich gier. Każdy nowy tytuł to kopia dziecinnego Risena z tym samym gównianym system walki.

21.02.2017 16:05
24.2
5
zanonimizowany1187012
11
Senator

Śmieszy mnie ta wymówka. PB może wydać byle jakie gówno, z animacjami niezmiennymi od lat, tragicznym wręcz masochistycznym systemem walki, minimalnym usprawnieniem grafiki, ale KLIMAT PANIE I ŚWIAT. I NISZA, TO GRA DLA NISZY.

Z taką logiką to większość gier z Early Access to arcydzieła, bo przecież kierowane są do niszy, nie liczy się grafika i animacje, KLIMAT PANIE. Co tam, że gra jest technicznie zacofana o 10 lat. KLIMAT.

Przykro mi, to nie czasy Gothica, że na kimś żyjący świat robił wrażenie - dzisiaj ma to już każda gra. Paradoksalnie, Riseny pod tym względem są znacznie gorsze od Gothiców i konkurencji.

post wyedytowany przez zanonimizowany1187012 2017-02-21 16:06:38
21.02.2017 17:02
24.3
zanonimizowany1191507
24
Legend

Fabuła? W grach PB? Po nocy Kruka fabuła w grach PB to jakieś nudne popierdolki. Świat? Mówisz o tych tunelowych mikrowysepkach z Risena 2 i 3? Uważam się za fana Gothicow, przechodziłem trylogię naście razy każdą możliwą postacią ale to co ja widzę na tych gameplayach to jest tak słabe drewno, bez żadnego klimatu że pewnie nawet spiracic mi się tego nie bedzie chciało.

21.02.2017 23:41
Gorn221
24.4
Gorn221
102
Łowca Demonów

Gram w prawie wszystkie stare klasyki oraz nowe głośniejsze tytuły od nastu lat i pewnie dostaniecie zawału, ale wszystkie trzy Riseny to jedne z moich ulubionych gier i (uwaga, będzie milion minusów) postawiłbym je nad GTA V i Wieśkiem 3 (mimo, że te gry ubóstwiam).

21.02.2017 23:49
24.5
zanonimizowany1187012
11
Senator

No cóż, to naprawdę nie masz się czym chwalić.

O gustach się niby nie dyskutuje, ale stawianie gierek, które co najwyżej mogą z indykami konkurować do światowej klasy tytułów to jak zestawienie malucha z Bugatti.

post wyedytowany przez zanonimizowany1187012 2017-02-21 23:52:02
22.02.2017 10:49
Gorn221
24.6
Gorn221
102
Łowca Demonów

Przepraszam, że moje zdanie ci psuje szyki. Szczerze to Elexa stawiam na równi z Andromedą jeśli chodzi o oczekiwania na ten rok.

21.02.2017 16:01
25
1
odpowiedz
Zawodowiec_M
116
Konsul

Ten ogr nawet raz nie trafił bohatera. Walił tam gdzie go już nie było, zamiast reagować na zmianę położenia przeciwnika. Masakra. Gothic 1 :D

21.02.2017 16:10
Irek22
😊
26
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Irek22
154
Legend

Camelson [24.2]
żyjący świat robił wrażenie - dzisiaj ma to już każda gra

Nie każda. (vide gry EA BioWare)

21.02.2017 20:32
26.1
zanonimizowany1168249
3
Generał

Ich świat jest często statyczny, ale owszem, jak najbardziej sprawia wrażenie żywego. Więc ta iluzja nadal działa.

21.02.2017 21:28
Irek22
26.2
2
Irek22
154
Legend

Światy ich gier (c)RPG są zawsze statyczne. Od czasu Baldur's Gate. A nie, sorry, w przypadku gier z serii Baldur's Gate był chociaż dynamiczny cykl dobowy i pogodowy.

21.02.2017 16:57
27
1
odpowiedz
Rvn10
91
Generał

Masakra, co to ma być? Teraz wszystko po Wiedźminie 3 jak widzę coś takiego mam wymioty:(.

21.02.2017 17:59
28
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
wooda
96
Konsul

Można zrozumieć, ze Pirania woli robic bezpieczne gry i nie chce się pakowac w budżet gier AAA (nie najlepsze animacje, oprawa artystyczna itd), gdyz jedna taka nieudana inwestycja może się okazac zgubna dla studia. Natomiast musza dostosować cene produktu do tego co oferuje konkurencja, a obawiam ze będą wolac za Elexa 50+ euro. I nie interesuja mnie tłumaczenia w stylu, ze ta gre robi male studio, bo produkty porownuje się jakość/cena, a nie po ilości osob które go wytworzylo.

post wyedytowany przez wooda 2017-02-21 18:01:35
21.02.2017 18:43
Persecuted
28.1
3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Nie da się zrobić reprezentanta kategorii AAA (a takim na pewno jest cRPG z otwartym światem), nie mając na to budżetu i odpowiednich umiejętności. To znaczy można, ale wtedy wychodzi z tego Risen 2... Powinni mierzyć siły na zamiary. Zrobić coś mniejszego, bardziej skupić się na detalach i wartości produkcyjnej, poduczyć się czegoś nowego, może spróbować nowej technologii (jakiegoś darmowego, wydajnego silnika).

Można przez lata robić gry w stylu Risena 2 i zbierać średnie oceny w okolicy 50%... albo zrobić 10 razy mniejszego Ori and the Blind Forest i dostać oceny na poziomie 90% oraz łatkę "małego dzieła sztuki". Droga wolna, ale niech nie oczekują cudów. Jeszcze gdyby Elex kosztował max 90 zł na premierę, to bym może przebolał liczne braki. Niestety zapewne powtórzy się sytuacja z Risenem 3 i przywita nas cena na poziomie 130 zł albo i więcej.

PB i Nordic Games to tacy "Janusze biznesu". Grę o wartości produkcyjnej znacznie niższej od Diablo III, Wiedźmina 3 czy Skyrima, chcą sprzedać za taką samą cenę jak tamte tytuły. Pogratulować "sprytu".

post wyedytowany przez Persecuted 2017-02-21 18:43:41
21.02.2017 19:12
28.2
wooda
96
Konsul

@Persecuted Jest wiele racji w tym co piszesz, ale czy aby na pewno zrobienie takiego małego dziela sztuki jak Ori jest latwiejsze od zrobienia gry w otwartym swiecie gdzie prawie każdy element jest co najwyżej solidny albo niedopracowany? Natomiast co do kwestii, ze nie da się zrobić dobrej gry z otwartym swiatem bez budżetu AAA, trzeba by okreslic po przekroczeniu jakiego budżetu gra trafia do tego segmentu. Mi się wydaje, ze jest to indywidualna sprawa studia dla np. bioware AAA to bedzie budżet powyżej 50 mln $ a dla takiej Piranii to może być np. 20 mln $.

post wyedytowany przez wooda 2017-02-21 19:15:11
21.02.2017 18:26
Franusss
29
odpowiedz
Franusss
130
Generał

W necie jest lepsza jakość tej rozgrywki.... tutaj słabo to widać.

21.02.2017 19:36
Errox
30
odpowiedz
Errox
52
Centurion

Jeżeli twórcy mówią, że będzie to największy jaki dotychczas zrobili świat, to oglądając ten materiał trochę pustawo w nim może być, co do samych animacji nie jestem zdziwiony jak wyglądają do premiery raczej dużo się nie zmieni, zastanawia mnie też wielkość miast w elexie, patrząc np.na tą kopułę sprawia to wrażenie w miarę sporego jak na piranie miasta, ale zobaczymy jak to będzie.

21.02.2017 19:51
😒
31
odpowiedz
PhoneNumber
118
Pretorianin

Wyglada to dretwo i smierdzi risenem

21.02.2017 20:08
32
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1101535
23
Generał

Wyglada zarabiscie! Kupuje pierwszego dnia!

Zartuje, wyglada absolutnie przebadziewnie, zreszta jak kazda inna gra Piranii, kijem tego nie tkne.

21.02.2017 20:42
32.1
1
zanonimizowany1146443
59
Senator

No widzisz, ja mam podobnie z grami od Bugthesdy, na czele z beznadziejnym Oblivionem i piekielnie nudnym Skyrimem. Wyjątkiem jest Morrowind.

21.02.2017 20:47
32.2
zanonimizowany1187012
11
Senator

Ja nie rozumiem, temat o Elexie, a wy wtrącanie tutaj Bethesdę, która co by jednak nie mówić, w chwili obecnej deklasuje te miałkie Riseny od PB.

W sumie to nie ma co porównywać, równie dobrze mogłeś porównać rower do kiełbasy.

post wyedytowany przez zanonimizowany1187012 2017-02-21 20:47:25
21.02.2017 21:41
kęsik
😎
32.3
4
kęsik
148
Legend

Ja nie rozumiem, temat o Elexie, a wy wtrącanie tutaj Bethesdę, która co by jednak nie mówić, w chwili obecnej deklasuje te miałkie Riseny od PB.

A według mnie to te miałkie Riseny deklasują gry Bethesdy.

21.02.2017 22:06
32.4
zanonimizowany1191507
24
Legend

Riseny deklasują co najwyżej budżetowe gierki mobilne. I to te średnie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2017-02-21 22:06:54
21.02.2017 20:12
33
odpowiedz
zanonimizowany812566
62
Generał

Uwielbiam pierwsze dwa Gothicki, trzeci był OK. Riseny były słabe. Elex wygląda gorzej. Ta gra wygląda tragicznie.

21.02.2017 20:20
Herr Pietrus
34
4
odpowiedz
Herr Pietrus
224
Ficyt

Jezu, znowu to samo z innymi modelami i otoczeniem.
Drewno, drewno, drewno. Do dziś nie skończyłem Risena. Po zejściu do podziemi już totalnie mnie odrzucił...

21.02.2017 20:34
35
odpowiedz
zanonimizowany1168249
3
Generał

Cóż...animacje uległy poprawie. Lekkiej. Małej, ale to zawsze coś...prawda?
Znowu ta sama lokacja..ech, szkoda, boję się, że to najlepsze co mają do pokazania, i dlatego tak ją wałkują. Główny bohater wygląda dobrze, świat i projekt lokacji jest piękny, jego wizualizacja..średnia. Mam złe przeczucia, że ta gra stanie się punktem zwrotnym w grach Phiranni. Ale nie w taki sposób w jaki o tym marzą twórcy.

21.02.2017 21:05
KUBAA@^
36
2
odpowiedz
KUBAA@^
41
Pretorianin

Fajna gierka na jakis smartfon czy tablet do autobusu,przynajmniej nie bedzie nudy ! :)

21.02.2017 21:10
'wilk '
37
odpowiedz
'wilk '
88
Konsul

Wiadomo mała grupka ludzi tą grę, za co mają mój szacunek. Ale przy np. takim Risenie 1 (2009 r.) była ich podobna ilość, a animacja machania mieczem była jednak lepsza. Elex ma bardzo mało materiałów reklamowych i jest nie chętnie prezentowany, wszystko byłoby ok, gdyby premiera była zaplanowana na 2018 r. Tydzień przed premierą będzie Beta i narracja, że to dopiero Beta i poprawią masę rzeczy ?

21.02.2017 21:50
Mastyl
38
odpowiedz
1 odpowiedź
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

W sumie to jeszcze jednego, co mnie ciekawi w tej grze nie widziałem: systemu dialogowego.

Jest w necie jakiś fragment dialogu z NPC?

21.02.2017 22:15
'wilk '
38.1
'wilk '
88
Konsul

Przecież jest w tym filmiku pod którym komentarz piszesz XD

21.02.2017 23:02
39
2
odpowiedz
Narodowiec39
36
Centurion

Po obejrzeniu gameplayu mam mieszane odczucia. Jasne niby jest to "ALFA" ale co z tego, skoro premiera gry jest w tym roku i animacje raczej się drastycznie nie zmienią. Walka wygląda strasznie drewnianie, szczególnie to widać kiedy jest więcej przeciwników. To samo można powiedzieć o innych animacjach, na pewno nie jest to poziom który byłby w stanie zadowolić graczy w 2017 roku.
Co do grafiki nie mogę się przyczepić, choć nie powala to świat jest zaprojektowany naprawdę ładnie. A to najważniejsze.
Najbardziej mnie razi fakt, że nasz protagonista "wyciąga broń z pleców". Wygląda to strasznie szpetnie i nawet w Gothic'u czegoś takiego nie było...
Podsumowując myślę, że będzie to po prostu zwykły "średniak" choć chciałbym, żeby było to coś więcej. Na pewno zagram, kiedy gra stanieje bo za pełną nie jest chyba warto.

21.02.2017 23:34
😱
40
odpowiedz
6 odpowiedzi
olekfugl
9
Legionista

Sebogothic - do dzieła! Napisz coś ciekawego o tej grze. Twoje teksty czyta się bardzo fajnie, potrafisz opisywać zachęcająco gry Piranii (i nie tylko) w genialny sposób. To, że gra jest na razie wybitnie nijaka i posiada archaiczną mechanikę, widać na pierwszy rzut oka, ale może czegoś nie dostrzegam? Dodam, że przeszedłem wszystkie Riseny (które mi się de facto podobały, chociaż jedynka sprawiała na początku problemy), natomiast od Gothiców się odbijałem za każdym razem. Nawet nie zliczę, ile razy próbowałem je kontynuować, lecz zawsze kończyło się na paru godzinach. Dlatego nie rozumiem ich fenomenu. Może wtedy była po prostu taka posucha w tym gatunku i grało się z braku laku, a wszystko potem to tylko czysty sentyment? Rozumiem zachwyt nad Morrowindem (Skyrim - gorzej, Oblivion - słabiutko!), ale Gothiki zawsze odpychały mnie swoją topornością i nieprzyjaznością dla gracza.

22.02.2017 06:37
40.1
zanonimizowany579358
105
Senator

Trudno na razie cokolwiek napisać, skoro ciągle oglądamy mniej więcej ten sam fragment gry. Część rzeczy prezentuje się interesująco, inne budzą mieszane uczucia. Na pewno świat prezentuje się ciekawie, ale w tym elemencie Piranie rzadko zawodzą. Co by nie mówić to jednak zawsze jest coś w grach PB co sprawia, że przyciągają na długie godziny, chce się w nie grać, wykonywać kolejne questy i popychać fabułę do przodu. Może i poszczególne elementy osobno nie prezentują się jakoś nadzwyczajnie, lecz połączone dają fajną i wciągającą mieszankę. Mi podejście PB do action RPG po prostu się podoba. Już tutaj widać sporo wolności, także dzięki jetpackowi (pytanie czy nie będzie go można jakoś nadużywać co popsuje balans). Walka na razie nie prezentuje się jakoś szczególnie, może dlatego, iż to początek gry, więc postać macha mieczem jak cepem. Liczę, iż rozwój postaci sprawi, że będzie ona fechtować lepiej i skuteczniej. Najbardziej w grach Piranha Bytes lubię te żywe światy, postaci reagujące na nasze poczynania oraz wpływające na immersję oraz klimat. Choć w ostatnich swoich grach twórcy zaliczyli w tym segmencie regres to mam nadzieję, iż przyłożą się do tych elementów, gdyż to one ratują ich gry i wyróżniają na tle konkurencji. Mam nadzieję, że pojawi się jakieś porządne, spore miasto, chociażby rozmiarów Khorinis, bo takie popłuczyny osad jak w R2 i R3 były rozczarowujące. W ELEX mają się pojawić wybory moralne, jakieś romanse, różne zakończenia, a nawet na tym gameplayu widzieliśmy, iż można zabić ważną dla fabuły postać i wyświetla się stosowne info. Miejmy nadzieję, że te elementy wypadną lepiej niż przyzwoicie. Największą niewiadomą pozostaje uniwersum, które przypomina mieszankę Stalkerów, Falloutów, Deus Ex i Risena 3.

I tak, Piraniom z Gothikami udało się wstrzelić w odpowiednim momencie. Gothic wyszedł w czasach w których erpegi z rzutu izometrycznego spowszedniały, seria Might&Magic zaliczyła upadek i nie było jakiejś konkurencji, zwłaszcza w segmencie action RPG, które dopiero raczkował. Idealnie udało im się połączyć swobodę z naciskiem na wątek fabularny. Gry Bethesdy stawiały na eksplorację, BioWare na fabułę i wybory moralne. Nie znaczy to jednak, że sentyment jest jakiś kluczowy, bo nadal ogrywając gry, które wychodziły wcześniej lub później, wciąż wracam do Gothiców. Wręcz przeciwnie, jeszcze bardziej zacząłem doceniać dokonanie PB jakim było umiejętne wyważenie różnych proporcji i stworzenie wiarygodnego świata. Akurat dwa pierwsze Gothiki oraz Morrowinda ogrywałem mniej więcej w tym samym czasie. Morka też cenię wysoko, głównie za specyficzny klimat jaki posiadała wyspa Vvardenfell. Było to też moje pierwsze zetknięcie z serią The Elders Scrolls, czuć było pewien powiew świeżości i sporo czasu spędziłem czytając książki obecne w grze. Morrowind dawał niezrównaną wtedy swobodę w każdym elemencie. Każda kolejna część TES jest z tego okrajana.

Wiele osób zarzuca Piraniom, że ciągle robi tą samą grę i jest odtwórcza. To prawda, ale z drugiej strony: ile mamy gier tego typu? Tylko Piranha Bytes robi action erpegi w tym stylu. Poza tym o wielu studiach można by napisać to samo. BioWare ciągle siedzi w drużynowych erpegach, z dość małymi i liniowymi światami (choć ostatnio tworzą większe światy to główny rdzeń nie uległ większej zmianie), Rockstar ciągle tworzy sandboksy, Bethesda podobnie, From Software zajmuje się grami opartymi głównie na walce, Remedy tworzy trzecioosobowe strzelanki, Talltale Games i Quantic Dream tłuką filmogry. Redzi trzymają się, póki co, cudzych uniwersów, najpierw był Wiedźmin a teraz nadeszła pora na Cyberpunk, choć faktem jest, iż pod względem projektu gry i gameplayu nawet Wiedźminy się dość mocno różniły jeden od drugiego. Nie mówiąc już o grach w stylu Ubisoftu, których nie tworzy już tylko Ubi, ale i inni twórcy czerpią z tego modelu całymi garściami czego dowodem jest Horizon Zero Dawn. Myślę więc, że jest jakaś tam nisza dla Piranha Bytes, którzy wypuszczają gry raz na 2-4 lata.

post wyedytowany przez zanonimizowany579358 2017-02-22 07:31:02
22.02.2017 08:07
40.2
4
zanonimizowany1187012
11
Senator

Tylko Piranha Bytes robi action erpegi w tym stylu

Czyli w jakim stylu?

22.02.2017 08:38
CyberTron
40.3
5
CyberTron
108
Imperator Wersalka

@up W stylu początku zeszłego dziesięciolecia :D

22.02.2017 17:28
paul181818
40.4
paul181818
75
Generał

Pewnie się cieszy że ta gra wyjdzie bo to jedyne co mu pójdzie na PC ;)

23.02.2017 13:40
40.5
zanonimizowany1211612
3
Pretorianin

Up nie trolluj.

26.02.2017 09:31
sycho18
😃
40.6
sycho18
18
Centurion

Wytrwały, ciebie to też się tyczy.

post wyedytowany przez sycho18 2017-02-26 09:31:30
22.02.2017 02:55
41
odpowiedz
zanonimizowany1218483
12
Generał

"nie mogąc odbić się od myśli - że ten odrzutowy plecak powinien przypalić mu dupsko" - skoro silnik rakietowy nie przypalił 4 liter Rocketeerowi to założyć możemy z dużą dozą pewności , że bohater korzysta z silnika turboodrzutowego wcale nie opartego o rozwiązania Whittle’a lub Franza a silnik ten tylko z nazwy jest "odrzutowym" - innymi słowy nie działa jak tradycyjne silniki cieplne gdzie wydajność silnika jest zależna od temperatury gazów wydechowych (wyższa
temperatura oznacza więcej energii z paliwa) - to kosmiczna technologia Elex jak już wiesz :)

no dobra - a coś wiadomo jak rozległy będzie świat tej gry?

22.02.2017 09:39
Matt_Erac
42
3
odpowiedz
Matt_Erac
14
Legionista

Dziękuję Wam Piranha Bytes, znów czuję się jak w 2002 roku <3

22.02.2017 09:56
Salzmore
43
4
odpowiedz
Salzmore
47
Konsul

Czy ktoś może przekazać PB, że to GUI jest okropne i powinni to jak najszybciej zmienić?

22.02.2017 11:11
44
odpowiedz
1 odpowiedź
alchemiakr
34
Konsul

Mi się tam podoba, gameplay jest z wersji Alpha na konsolach słabej jakości więc nie ma się co dziwić, że gra wydaje się słabo wyglądać.

22.02.2017 22:33
44.1
zanonimizowany1187012
11
Senator

Już ci każdy wyjaśnił te bzdury z wersją alpha, a ty dalej jak katarynka swoje powtarzasz i dublujesz posty.

22.02.2017 14:59
👎
46
4
odpowiedz
7 odpowiedzi
MarekLowcaSzparek
0
Junior

Mam tylko nadzieję, że recenzenci gry-online nie ulegną się przez fanboyów gothica takich jak np sebogothic który jest największym fanboyem na tej stronie i gra będzie zrecenzowana rzetelnie. Przez "rzetelnie" mam na myśli, że będzie zrecenzowana JAKO GRA Z 2017 ROKU, NIE Z 1884.

22.02.2017 15:35
46.1
Dawidson92
9
Legionista

Jasne, oceniajmy Elexa równo z Andromedą i innymi Wiedzminami. Przypominam ze PB to małe studio, a i są tacy co uważaja ich gry za indie (wg mnie lekka przesada).

22.02.2017 17:20
CyberTron
46.2
CyberTron
108
Imperator Wersalka

Gra to gra. Jak nie potrafią zrobić dobrze dużej gry to niech robią mniejsze, ale za to dobrze. Będzie 5/10.

22.02.2017 22:03
46.3
zanonimizowany1204223
22
Generał

@Dawidson92 Gothic jest wymieniany niemal w każdym rankingu gier wszechczasów, Riseny wydawane były na wielu platformach, kasy to im nie brakowało raczej bo ich produkty do dziś się sprzedają. Indie? Debilny ten świat. Mały nie znaczy indie. CDP Red produkując W3 był mniejszy niż Piranha. To oni też są indie? Bez jaj.

23.02.2017 09:18
46.4
2
Gerr
63
Generał

" CDP Red produkując W3 był mniejszy niż Piranha"

Czegoś nie wiem, PB ma ponad 300 pracowników?

23.02.2017 12:54
46.5
zanonimizowany812566
62
Generał

Risen 2 i 3 to gry na 4/10. Nie wyróżniają się niczym, są słabe, niedopracowane. Pierwsza gra CDR czyli Wiedźmin też miał swoje błędy, ale wciąż stworzyli b.dobrą grę, a potem szli dalej, nie bali się nowych rzeczy, inwestowali w nowy silnik, a PB stoi w miejscu od 2001 roku. To studio umarło.

23.02.2017 16:16
46.6
Dawidson92
9
Legionista

brawo conrad

24.02.2017 12:18
Zdzichsiu
😒
46.7
Zdzichsiu
134
Ziemniak

CDP Red produkując W3 był mniejszy niż Piranha.
Tego nie da się skomentować.

22.02.2017 17:25
paul181818
47
odpowiedz
10 odpowiedzi
paul181818
75
Generał

Co to? Jakiś MMORPG z wyspygier?

post wyedytowany przez paul181818 2017-02-22 17:26:10
23.02.2017 14:11
😉
47.1
2
zanonimizowany1211612
3
Pretorianin

Słabiutki troll.

23.02.2017 19:19
zabojczy345
47.2
zabojczy345
12
Konsul

Odezwał się troll i fanboj PS4.

24.02.2017 07:25
😐
47.3
zanonimizowany1211612
3
Pretorianin

Up Czemu się obrazasz?

24.02.2017 12:21
zabojczy345
47.4
zabojczy345
12
Konsul

Nie masz już lepszych tekstów Wytrwały Trollu?

24.02.2017 22:20
👍
47.5
zanonimizowany1211612
3
Pretorianin

Mam. Xbox nie ma nowych exow.

25.02.2017 11:35
zabojczy345
47.6
zabojczy345
12
Konsul

No i ciągle te exy...

25.02.2017 17:00
47.7
zanonimizowany1211612
3
Pretorianin

One są znakiem rozpoznawczym konsoli.

25.02.2017 20:09
zabojczy345
47.8
zabojczy345
12
Konsul

No to Xbox ma - Forza i Halo. A na PC są dlatego, ponieważ MS dba o graczy i wie że nie każdy chce kupowac konsolę by w jedną grę zagrać.

25.02.2017 21:09
47.9
zanonimizowany1211612
3
Pretorianin

W jedną grę....... dużo gier co miały być na Xboxa są na PC i to sprawia, że nie ma po co kupować Xboxa (chyba , że ktoś ma niezbyt mocnego PC).

26.02.2017 09:29
sycho18
47.10
sycho18
18
Centurion

Wytrwały kupujesz PS4 tylko dla paru gierek? Ciekawe...

22.02.2017 18:35
48
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1185949
33
Pretorianin

Eh PB błądzi już parę lat nie wie co robić powinni się usunąć chyba , że ktoś przejmie tą firmę i da im kasę oraz pokażę co mają robić inaczej bankrut .
Uwielbiałem PB jestem fanem Gothiców oraz ledwo porównywalnego Risen 1 choć nadal nie na czasy 2009 .

Są ignorantami i pustakami jak na razie tak uważam tyle lat widza że dostają masę minusów w kółko za to samo i nic z tym nie robią i tak serio ciężko im użyć czyjegoś silnika lub zrobić swój nowy ? Oczywiście jeśli na obecnym silniku nie da się zrobić lepszych animacji ale już grafika na te czasy z tego silnika nie jest za dobra .

Patrząc na ich studio to co mają w środku ich pcty też nie są za mocne moim zdaniem jeśli tak jest to powinni kierować się w coś dużo mniejszego a ambitnego lub coś czego nie robili do tej pory czyli cRPG typu pillars .
Dla mnie to stare zapydziałe dziady , które nie wiedzą jak sobie poradzić i w kółko robią to samo .

Jeśli chodzi o BioWare to tej firmy już nie ma i moim zdaniem Andromeda będzie 7/10 tak samo jak dałem Inkwizycji mimo że przeszedłem ją wszystkimi rasami i płciami , bo liczyć wszyscy starzy pracownicy BioWare odeszli .
Dzieje się tam dużo niedobrego i nie zdziwię się jak EA oleje całkiem BioWare jak jej się zachcę , bo stwierdzi że nie ma sensu już tego dłużej ciągnąć.
Pewnie zaraz by ktoś napisał ah EA robi duży marketing dla BioWare i nie wiadomo jaki by produkt zrobiło BioWare to EA to dobrze sprzeda i będzie na plus ale jak wiecie kiedyś to się skończy i EA na marketing też wydaje nie małą kasę .

BioWare dla mnie już nie ma xD
PB błądzi i dalej będzie robić to samo liczyć podobnie jak BioWare tylko inne silniki i sprzęt/marketing , bo nie powiedziałbym budżet lub też jak Bethesda czyli wydawanie nowych produkcji w kółko na starym silniku .
Bethesda tutaj ignorując zrobionego na odwal się Fallouta 4 za najmniejszy koszt i największy zysk mają jeszcze szansę czyli The Elder Scrolls VI wiedzą że gracze mają duże oczekiwania i jak nie wezmą się całą ekipą i nie wydadzą dużego hajsu oraz nie zrobią nowego bardzo drogiego silnika to też zaczną upadać mimo udanego Skyrima .

Najlepiej w danej chwili wiadomo klasyfikuję się nasz CD Projekt RED
3 udane produkcje + Dodać to że jest to nowa firma z masą energii .
oraz
Obsidian Entertainment , który wydaję udane produkcje cRPG
jedynie czego nie mogę im tylko wybaczyć to popsucie Dungeon Siege III ale tak to jest jak się przejmuje czyjeś produkcje i robi się kontynuację .

Pewnie powinienem napisać jeszcze Larian Studios ale nie wiem co sądzić o nich jak na razie oprócz zajebistego jak dla mnie Divinity II , który stoi u mnie na równi z Dragon Age : Origin reszta ich gier klasyfikuje się na mniej więcej dobre . Moim zdaniem powinni zaryzykować kiedyś i stworzyć Divinity III , który przebije słabe Dragon Age 2 i Dragon Age Inkwizycje stworzone przez Pseudo BioWare .

23.02.2017 19:58
48.1
1
nicosław
29
Centurion

Ty masz jakąś fiksację na punkcie silnika, a nawet nie wiesz, jaka jest jego funkcja. Animacje to w niewielkim stopniu sprawa możliwości silnika. One są po prostu źle przygotowane i zaimplementowane od strony programistycznej (fatalne obracanie postaci w czasie ruchu, praktycznie bez wyczuwalnego momentu obrotowego postaci). Problemem Piranii nie jest silnik, to zły PROJEKT gry. Te gry są po prostu beznadziejnie pomyślane od czasów Gothica 3. Sztampowy świat o coraz mniej interesującej problematyce, katastrofalny system walki, coraz durniejsza fabuła. Gdyby stworzyli coś na poziomie pierwszych Gothiców, nawet w dość przestarzałej technologii, fani byliby zadowoleni. Ale tak nie jest i gdy widzę ten plastykowy świat, to wiem, że po prostu nie zagram w Elexa nawet gdybym miał grę za darmo.

22.02.2017 22:20
Archiminikleopotokiwiczanin
49
odpowiedz
1 odpowiedź
Archiminikleopotokiwiczanin
15
Wyindywidualizowany

Wygląda tragicznie... i bardzo dobrze! Gdy już gra wyjdzie i okaże totalną klapą, którą mało kto kupi (każde kolejne informacje i materiały tylko utwierdzają w takim przekonaniu) PB może stanąć pod ścianą i aby uniknąć ostatecznego upadku i końca studia będą musieli zaryzykować i sięgnąć po swoją jedyną sprawdzoną markę jaką jest Gothic, co dla nas oznaczałoby jakąś nową produkcję z tej serii (kontynuację albo jakiś remake).

Także w sumie to nawet dobrze, że PB zafundowało sobie taki strzał w stopę stawiając na leżącego już w koncepcyjnych założeniach Elexa niż gdyby np. dalej ciągnęło te średnie Riseny przy których udawało się im jeszcze jako tako prząść od jednej gry do następnej bez konieczności ryzykowania starcia z olbrzymimi oczekiwaniami co kolejnej produkcji ze swojej flagowej serii.

22.02.2017 23:22
'wilk '
49.1
1
'wilk '
88
Konsul

O tym samym myślałem, jednak skąd wezmą kasę na kontynuację i ludzi taki gothic to by wyszedł najszybciej 2020/21, więc silnik z 2007 odpada. Może jakby wykorzystali Kickstarter'a to co innego :p

22.02.2017 22:25
50
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1218483
12
Generał

hej Irek22 - czy mógłbyś rozwinąć wypowiedź z postu 8 pls?

23.02.2017 02:47
50.1
zanonimizowany668247
168
Legend

Ale co tutaj jest do rozwijania? Fabuła w pierwszych 2 gothicach była miałka. Ot ratujemy świat przed złem. W 1 był to śniący, a w dwójce były smoki. Postacie z kolei były znane z tego, że były jednymi z nielicznych postaci, które posiadały imię. W zasadzie to jedynie Xardas był postacią z wykreowanym charakterem. A reszta? Quest givery z umową na stałe. :P

23.02.2017 13:38
50.2
zanonimizowany1218483
12
Generał

Blackthorn ...

nie pytałem o Gothica a o TW3, konkretnie chodziło mi o część wypowiedzi "...Wiedźmin 3 ma świetną fabułę (przynajmniej do momentu odnalezienia Ciri), znakomite postacie, soczyste dialogi, PRZE-FAN-TA-STY-CZNIE wykreowany świat i rewelacyjne zadania poboczne, ale szeroko pojęta mechanika tej gry sprawia, że nie chce mi się do niej wracać, a Krew i wino męczę i męczę i zmęczyć nie mogę... " co zaznaczyłem w odp. do postu 8.

Rozumiesz już? nie chodziło o Gothica tylko o Wiedźmina a konkretnie chciałem się dowiedzieć co Irkowi22 przeszkadzało w mechanice TW3.

23.02.2017 14:59
50.3
zanonimizowany668247
168
Legend

Koniunktor Sferyczny -> Zawsze można było poświęcić te 30 sekund więcej i dokładniej w "50" się sprecyzować.
Sam nie mam pojęcia co mogłoby przeszkadzać komuś w mechanice w Wiedźminie 3.

Czemu zapisujecie w skrócie Wiedźmin 3 jako TW 3? U nas Wiedźmin to oryginalna nazwa, a The Witcher to nazwa przetłumaczona na język obcy. Równie dobrze zamiast Gow - God of War można zapisywać jako BW - Bóg Wojny.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2017-02-23 15:01:43
23.02.2017 15:13
50.4
Gerr
63
Generał

Poziomy na ekwipunku, to chyba jedyny element który mi przeszkadzał, no może jeszcze alchemia, wolałem jednak gdy potiony trwały dłużej, ale to już kwestia gustu.

23.02.2017 15:41
50.5
zanonimizowany1218483
12
Generał

Blackthorn - faktycznie masz rację co do 50 - ale pisałem do Irka więc liczyłem, że wreszcie odpowie na moje pytanie, 50 tylko się powtórzyć chciałem - nie wiem co takiego znalazł w mechanice TW3 (i to ogólnie pojętej) ze nie chce mu się grać w kapitalny dodatek.

Gerr - faktycznie, też na to zwróciłem uwagę, auto-ułożenie przedmiotów nieco przeszkadza, można z tym żyć ale powinno być zrobione bardzej "płynnie".

22.02.2017 23:40
51
odpowiedz
1 odpowiedź
Narcolipz
23
Legionista

10 lat temu pewnie bym kupił... To jest tragiczne :(

23.02.2017 08:10
Salzmore
51.1
1
Salzmore
47
Konsul

Co poza animacjami sugeruje tu, że gra powinna wyjść 10 lat temu?
Fabuła wydaje się póki co przemyślana (mimo, że PB trzyma się konceptu trzech obozów), świat ładny, grafika całkiem okej.

23.02.2017 14:33
52
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1173954
45
Senator

Poszli by na wspolprace z jakims większym studio bo tematyka i wszystko inne sa bardzo dobre i można z tego zrobić hit tylko jakoosc wykonania jest problemem, a to może wszystko zaprzepascic

23.02.2017 22:53
52.1
zanonimizowany1101535
23
Generał

Tematyka bardzo dobra? Co? A jaka to jest ta tematyka? Dretwe sztampowe fantasy? Tutaj dretwe fantasy wymieszane z dretwym sf. Dla tego studia nie ma ratunku.

23.02.2017 15:10
👎
53
odpowiedz
4 odpowiedzi
MarekLowcaSzparek
0
Junior
Image

Czytając wcześniejsze newsy o elexie możemy się dowiedzieć, że w grze będą trzy frakcję i będziemy musieli wybrać jedną z nich. No dość orginalnie pirania ten motyw wykorzystaliście już w hmmmm... GOTHICU, GOTHICU 2, GOTHICU 3, RISENIE, RISENIE 2 I RISENIE 3 XDDDDdd Przecież to jest gothic "jedynka" podana już siódmy raz tylko z inną "skórką"... Powiedzmy sobie szczerze - te studio już dawno umarło. A oto zdjęcie karty graficznej na której pirania stworzyła silnik do swoich gier, umożliwia on między innymi... drewniane animacje...

23.02.2017 15:38
😉
53.1
zanonimizowany1146443
59
Senator

W Risenie 2 była tylko jedna frakcja, do której trzeba było dołączyć, nie mieliśmy żadnego wyboru. Moim zdaniem to wyszło tej grze na minus i według mnie jest to najgorsza gra PB.

23.02.2017 19:39
53.2
zanonimizowany668247
168
Legend

W Risenie 2 była tylko jedna frakcja, do której trzeba było dołączyć, nie mieliśmy żadnego wyboru. Moim zdaniem to wyszło tej grze na minus i według mnie jest to najgorsza gra PB.
Były 2 frakcje... Piraci Voodoo i Inkwizytorzy.

24.02.2017 09:53
53.3
zanonimizowany1146443
59
Senator

Owszem frakcje były 3, ale tylko do piratów możnabyło dołączyć, a jako członek inkwizycji zaczynaliśmy grę. Inkwizycja wysyła nas żebyśmy zdobyli zaufanie piratów. Nie możnabyło zostać ani piratem voodoo, ani członkiem inkwizycji ponieważ należeliśmy do inkwizycji na początku gry.

24.02.2017 10:12
53.4
zanonimizowany1146443
59
Senator

W późniejszej fazie gry można było wesprzeć jedną z frakcji, ale nie wiązało się to z członkostwem w żadnej z nich ponieważ byliśmy piratem.

24.02.2017 11:49
lordpilot
😃
54
1
odpowiedz
lordpilot
211
Legend

Chyba nie ma sensu się pastwić - "jaki jest koń każdy widzi" :). Świat poszedł do przodu, a "piranie" zostały w roku pańskim 2002 w swoim garażu ;-). Dla mnie ok, jeśli na starcie nie będą wołać za tą niskobudżetową produkcję kwoty jak za tytuł AAA.

Tyle, ja sam odpadłem po Gothicu 2 i tym razem też odpuszczę ;-)

25.02.2017 12:16
.kNOT
👍
55
3
odpowiedz
1 odpowiedź
.kNOT
217
Progresor

Co prawda bardziej mnie teraz kręci najnowsza Zelda, ale i drewnianego Eleksa w dniu premiery kupię...

Mam zamiar, na przekór lansującym się nachalnie malkontentom, bawić wyśmienicie. W dodatku długo.

25.02.2017 20:34
55.1
zanonimizowany1101535
23
Generał

Na przekor, dobre. Normalnie przykrosc mi zrobiles, ze lubisz gre ktorej ja nie lubie ;)

Wiadomość Elex - nowy fragment rozgrywki z Gothica w klimatach sci-fi