Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Mass Effect Andromeda to nie gra z otwartym światem, twierdzi producent BioWare

12.02.2017 13:40
5
19
odpowiedz
12dura
48
Senator

Tak w ogóle to czy gra ma otwarty, pół-otwarty czy korytarzowy świat nie ma znaczenia, jeśli jest dobra to taka pozostanie bez względu na schemat świata. Udowadniać tej tezy chyba nie trzeba bo przykładów jest ogrom.

12.02.2017 14:20
👍
7
14
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany307509
99
Legend

Bardzo dobrze. Liczy się jakość, a nie ilość. :)

Pół-otwarty lub zamknięty świat nie znaczy, że gorszy. Wręcz przeciwnie! Inne gry już nie raz udowodnili, że są ciekawsze od "tanie" gry sandbox.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2017-02-12 14:24:16
12.02.2017 21:58
👍
24
8
odpowiedz
kamellord
27
Legionista

"Widziane na zwiastunach planety wyglądają imponująco. Trochę szkoda, że ich eksploracja nie będzie w pełni swobodna."
Ja się z tego faktu bardzo ciesze.
ME to seria które nie stawiała na "eksploracje" tylko na połączenie strzelania z dodatkiem biotyki z fabułą godną porządnego "RPega"

12.02.2017 15:16
dj_sasek
10
7
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Przecież Bioware nigdy nie tworzyło otwartych światów. To co jest w DA Inkwizycji tylko sprawia takie wrażenie, ale tak naprawdę to w grze jest kilka dużych lokacji i wiele mniejszych.

Takie rozwiązanie jak będzie w ME Andromeda mi bardzo odpowiada. Cała masa mniejszych lokacji zaprojektowanych pewnie specjalnie pod misje + kilka, czy kilkanaście większych lokacji na których będzie można eksplorować świat. No bo wiadomo, gdzieś tym Nomadem jeździć będzie trzeba.

12.02.2017 19:39
Irek22
19
7
odpowiedz
Irek22
154
Legend

CyberTron [14]
Liczyłem na konkretnej wielkości HUBy a nie takie maleństwa nawalone kamieniami do zbierania .

Knights of the Old Republic ma mniej planet i teren gry na nich jest stosunkowo mały, a i tak są one ciekawsze i bardziej zróżnicowane niż planety/lokacje w oryginalnej trylogii Mass Effect. Może wyciągnęli wnioski...

Inna sprawa, że Knights of the Old Republic została wydana przed erą szaleństwa na punkcie idiotycznego zbieractwa i bezsensownych aczików.

12.02.2017 17:59
Avaranche
16
6
odpowiedz
Avaranche
40
Centurion

Całe szczęście. Twórcy wpychaja otwarty świat do absolutnie każdej gry, a co po niektórym nadal go mało?

12.02.2017 13:16
1
4
zanonimizowany1193425
51
Generał

Bardzo dobra wiadomość! Mniej znaczy więcej. Jeśli otwarty świat miałby być tak nudny i powtarzalny jak w DA Inkwizycja to dobrze, że ME Andromeda nie będzie otwartym światem..

Jakość, nie ilość przede wszystkim :)

12.02.2017 13:23
2
4
odpowiedz
1 odpowiedź
12dura
48
Senator

Tyle, że inkwizycja też nie była do końca otwartym światem.

12.02.2017 16:28
Szejmi
2.1
3
Szejmi
74
Pretorianin

Dokładnie. DA:I miała HUBY i tutaj pewnie będzie podobnie :)

12.02.2017 13:25
3
-15
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1164035
13
Pretorianin

Zmieniam zdanie, już nie kupię tej gry.

12.02.2017 15:37
3.2
zanonimizowany1164035
13
Pretorianin

Masz coś do mojej opinij? A to ostatnie to możesz ty "gtfo" dzieciaczku.

post wyedytowany przez zanonimizowany1164035 2017-02-12 15:37:24
12.02.2017 13:32
cycu2003
4
4
odpowiedz
cycu2003
236
Legend

Wystraszyłem sie ale pol chwili myślę "przeciez tak bylo w trylogii"!
Więc dla mnie spoko

12.02.2017 13:40
5
19
odpowiedz
12dura
48
Senator

Tak w ogóle to czy gra ma otwarty, pół-otwarty czy korytarzowy świat nie ma znaczenia, jeśli jest dobra to taka pozostanie bez względu na schemat świata. Udowadniać tej tezy chyba nie trzeba bo przykładów jest ogrom.

12.02.2017 14:04
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany579358
105
Senator

No i dobrze. BioWare nie umie tworzyć otwartych światów. Dostaniemy zatem typowego znajdźkowca bez otwartego świata.

12.02.2017 15:15
6.1
zanonimizowany1187012
11
Senator

Wiadomo, zawsze może zrobić jak PB - korytarzówkę wypełnioną losowymi potworami, z multum ekranami ładowania i drętwym systemem walki dającym ci ułudę wysokiego poziomu trudności. To by była gra, co, Seba? :)

13.02.2017 03:51
6.2
2
zanonimizowany1152280
13
Pretorianin

To w Gothicu są ekrany ładowania? Chyba pomyliłeś Gothica z Skyrimem ;D

12.02.2017 14:20
👍
7
14
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany307509
99
Legend

Bardzo dobrze. Liczy się jakość, a nie ilość. :)

Pół-otwarty lub zamknięty świat nie znaczy, że gorszy. Wręcz przeciwnie! Inne gry już nie raz udowodnili, że są ciekawsze od "tanie" gry sandbox.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2017-02-12 14:24:16
12.02.2017 14:50
elathir
7.1
8
elathir
97
Czymże jest nuda?

Zgadzam się w zupełności. Nie widzę potrzeby tworzenia pełnego otwartego świata dla samej sztuki. Dzisiaj jest za duża moda na to i w rezultacie dostajemy masę pustej nudnej przestrzeni upaćkanej masą nudnych, powtarzalnych znajdziek.

12.02.2017 14:25
8
odpowiedz
1 odpowiedź
laki2217
126
Generał

Jednej strony plus z drugiej minus. Fajnie, że dalej koncentrują się na trylogii. Jednak pomysły nie wykorzystane z otwartym światem to też minus. Jednak z drugiej strony Inkwizycja też nie była otwartym światem. Więc może coś jest na rzeczy. Mam tylko nadzieje, że będzie warto, gdyż zaczynam się martwić.

post wyedytowany przez laki2217 2017-02-12 14:31:58
12.02.2017 14:40
8.1
3
zanonimizowany307509
99
Legend

Po co robić otwarty świat, jeśli będzie prawie "pusto" i nudne questy a la MMORPG? Niech lepiej się skupić na jakość, a nie ilość.

No Man's Sky jest dobry przykład, jak nie powinno się robić.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2017-02-12 14:41:31
12.02.2017 15:12
9
odpowiedz
zanonimizowany1187012
11
Senator

Też nie cieszyłbym się tak szczególnie, bo to może oznaczać, że po prostu Bioware wystrzelało się z pomysłów jak zapełnić świat, dlatego wrzucą taką PR-ową gadkę żeby wyszło, że słuchają środowiska graczy i po prostu świat będzie mniej otwarty, ale za to bardziej zapełniony (co nie musi być prawdą). Chociaż z drugiej strony mi pasował taki korytarzowy świat jak ME 3 czy Dragon Age 2. Były przynajmniej ciekawe i niezapełnione na siłę jak Inkwizycja.

Oczywiście na grę czekam, nawet pre-order mnie kusił, ale jednak 240 zł za standardową edycję to trochę przesada.

post wyedytowany przez zanonimizowany1187012 2017-02-12 15:14:12
12.02.2017 15:16
dj_sasek
10
7
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Przecież Bioware nigdy nie tworzyło otwartych światów. To co jest w DA Inkwizycji tylko sprawia takie wrażenie, ale tak naprawdę to w grze jest kilka dużych lokacji i wiele mniejszych.

Takie rozwiązanie jak będzie w ME Andromeda mi bardzo odpowiada. Cała masa mniejszych lokacji zaprojektowanych pewnie specjalnie pod misje + kilka, czy kilkanaście większych lokacji na których będzie można eksplorować świat. No bo wiadomo, gdzieś tym Nomadem jeździć będzie trzeba.

12.02.2017 15:39
11
2
odpowiedz
12dura
48
Senator

Najbardziej mnie ciekawi czy będą, a jak tak to jak dużo, obszerne (mogą być nawet dość puste) miejsca gdzie będzie można poszaleć nomadem, na trailerach było kilka urywków takich pustkowi, jedno na pustyni na briefingu nomad&tempest, a drugie na śniegu już nie pamiętam w którym trailerze.
Też ciekawi mnie czy trafimy na jakieś średnio lub nisko rozwinięte cywilizacje, które uznawały by pionierów za bóstwa :D
W sumie to wszystko mnie ciekawi, jeszcze prawie nic nie widzieliśmy.

post wyedytowany przez 12dura 2017-02-12 15:42:20
12.02.2017 15:42
Irek22
12
odpowiedz
5 odpowiedzi
Irek22
154
Legend

Tak trochę na marginesie tego tematu - wiadomo czy odlatywanie z planet i przylatywanie na planety będzie się odbywać podobnie jak w No Man's Sky (bez ekranów ładowania) czy jednak będą loadingi?

spoiler start

Nie, nie chce mi się szukać. :P

spoiler stop

12.02.2017 18:52
Soku12
12.1
Soku12
76
Flight Lieutenant

Oczywiście, że będą loadingi. Gdyby miało ich nie być to już dawno by się tym pochwalili

12.02.2017 19:57
dj_sasek
12.2
3
dj_sasek
153
Freelancer

@Irek22 - twórcy teraz rozwiązali to w ten sposób, aby jak najmniej ekranów ładowania było. Większość ma się ładować w tle podczas gry. Odwiedzanie i lądowanie na planetach ma być bez ładowania. Ale podejrzewam, że będą jakieś cutscenki.

Fans of the series will be glad to hear that there are no loading screens within the Tempest, unlike in the Normandy, which means you won't be standing around in lifts or waiting to be scanned while running around the ship. Additionally, developer BioWare says moving from the Tempest to exploring a planet will also be seamless. Źródło: http://www.gamespot.com/articles/mass-effect-andromedas-ship-wont-have-loading-scre/1100-6445642/

post wyedytowany przez dj_sasek 2017-02-12 19:59:35
12.02.2017 23:06
Persecuted
12.3
2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus
Wideo

Z wycieków wynika, że ma być to zrealizowane w formie filmowej scenki z mostka dowodzenia. Czyli po prostu będziesz widział przez dużą szybę jak Twój statek wchodzi w atmosferę planety i ląduje. Ma się to odbywać bez ekranów doczytywania, ale też bez manualnej kontroli nad statkiem.

Wyobrażam to sobie tak (oglądać od 1:10):

https://youtu.be/MkvVZzOMYSs?t=1m10s

Jeżeli tak faktycznie będzie to wyglądać, to ja jestem za! Ręczna kontrola byłaby pewnie fajniejsza, a rozumiem kompromisy.

post wyedytowany przez Persecuted 2017-02-12 23:07:21
13.02.2017 08:54
Irek22
12.4
Irek22
154
Legend
Wideo

dj_sasek i Persecuted

Wszystko lepsze niż to paskudztwo: https://www.youtube.com/watch?v=2bbRxNT-5EI . Jak dla mnie to są najbrzydsze, najmniej klimatyczne i najmniej immersyjne ekrany ładowania, jakie widziałem w grach.

Już bardziej to: https://www.youtube.com/watch?v=PtjALBN7eeU mi się podobało, a także niesławna winda w "jedynce".

post wyedytowany przez Irek22 2017-02-13 08:58:22
13.02.2017 13:09
Bezi2598
12.5
Bezi2598
140
Legend

Z wycieków wynika, że ma być to zrealizowane w formie filmowej scenki z mostka dowodzenia. Czyli po prostu będziesz widział przez dużą szybę jak Twój statek wchodzi w atmosferę planety i ląduje.

A ten przerywnik w formie filmowej to jest właśnie ekran wczytywania, tylko, że zamaskowany.

12.02.2017 16:10
ManInFlames
13
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
ManInFlames
64
IcedOne

No i super, co za dużo otwartych światów to niezdrowo, potrzeba klimatycznej gry z dobrą fabułą i ciekawymi postaciami, a jak sami twórcy mówią jakaś eksploracja będzie, więc raczej nie dostaniemy "korytarzówki". Poza tym gdyby mieli otworzyć każdą planetę na swobodną jazdę z mapą dużą jak Velen w W3 to byłoby to raczej niewykonalne. Na rynku i tak są same sandboxy.

12.02.2017 16:22
Mówca Umarłych
13.1
Mówca Umarłych
118
Pan Milczącego Królestwa

Tylko żebyście nie cieszyli się na zapas z powodu eksploracji, bo może się okazać, że skończy się to wszystko na różnych wariantach szukania "kolorowych kryształów" albo tłuczenia miejscowej fauny w rodzaju pójdź, znajdź lub rozwal i wróć.

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2017-02-12 16:29:41
12.02.2017 18:01
ManInFlames
13.2
1
ManInFlames
64
IcedOne

Będzie zbieranie kryształków to będzie, nikt nie każe nikomu tego wykonywać, ja dla przykładu sobie takie wątpliwej jakości atrakcje odpuszczam. Ale bardziej niż zbierania kryształków mam dość sandboxów, gdzie fabuła traktowana jest po macoszemu, gracz zostaje wrzucony do ogromnej mapy mniej lub bardziej wypełnionej zadaniami i potworami, oraz dodatkowo z losowo generowanymi lochami czy czymś na ich wzór.

post wyedytowany przez ManInFlames 2017-02-12 18:05:54
12.02.2017 17:43
CyberTron
14
odpowiedz
CyberTron
108
Imperator Wersalka

Czyli co? Ląduję na zupełnie nowej i nieznanej planecie i mam do zwiedzania kawałek terenu podobny do tych z Inkwizycji? Serio?! Liczyłem na konkretnej wielkości HUBy a nie takie maleństwa nawalone kamieniami do zbierania .

12.02.2017 17:50
15
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Tylko nie psuje to czasem idei tej gry? Mam wrażenie, że oni zmienili wcześniejsze plany, dlatego tak długo nic nie było.

12.02.2017 17:59
Avaranche
16
6
odpowiedz
Avaranche
40
Centurion

Całe szczęście. Twórcy wpychaja otwarty świat do absolutnie każdej gry, a co po niektórym nadal go mało?

12.02.2017 18:50
Soku12
17
-12
odpowiedz
1 odpowiedź
Soku12
76
Flight Lieutenant

"Wpływ opcji dialogowych na nastroje w drużynie"
Dziękuję, nie skorzystam

12.02.2017 20:01
dj_sasek
17.1
2
dj_sasek
153
Freelancer

W grze ma być opcja gry (tylko przygoda) w której nie musisz bawić się w dialogi i będą one się odbywać za ciebie.

12.02.2017 19:06
18
odpowiedz
1 odpowiedź
Lord Marius Krwawy
1
Junior

Przydał by się dostęp do wersji beta by muc sprawdzić wartość pokładach nadzieję

13.02.2017 10:46
18.1
Szajmun
17
Chorąży

Można mieć dostęp do gry przed premierą.

Musisz mieć wykupiony abonament Origin Access. Wtedy (bodajrze tydzień przed premierą) dostaniesz 10 godzin do pogrania.

12.02.2017 19:39
Irek22
19
7
odpowiedz
Irek22
154
Legend

CyberTron [14]
Liczyłem na konkretnej wielkości HUBy a nie takie maleństwa nawalone kamieniami do zbierania .

Knights of the Old Republic ma mniej planet i teren gry na nich jest stosunkowo mały, a i tak są one ciekawsze i bardziej zróżnicowane niż planety/lokacje w oryginalnej trylogii Mass Effect. Może wyciągnęli wnioski...

Inna sprawa, że Knights of the Old Republic została wydana przed erą szaleństwa na punkcie idiotycznego zbieractwa i bezsensownych aczików.

12.02.2017 20:36
xsas
😐
20
1
odpowiedz
1 odpowiedź
xsas
184
SG-1

Przecież to jest oczywiste, że Andromeda nie będzie grą z otwartym światem (sandbox) w dosłownym tego słowa znaczeniu. Przecież mamy planety, więc już tutaj się to kłóci z - jedną - "piaskownicą". Zamiast tego będą najpewniej rozległe tereny do badań wzorem Inkwizycji (która notabene też nie była grą z otwartym światem)
Boję się tylko, że skoro tak się zapatrzyli w Inkwizycję oraz tyle z niej zaczerpnęli do Andromedy, to siłą rozpędu przekopiowali też śmieciowe zbieractwo...

12.02.2017 20:44
Irek22
20.1
Irek22
154
Legend

grą z otwartym światem (sandbox)

Tylko jedno sprostowanie - gra z otwartym światem nie jest tożsama z sandboxem. ;)

12.02.2017 20:45
CyberTron
21
odpowiedz
1 odpowiedź
CyberTron
108
Imperator Wersalka

Tak czy inaczej- czekam już tylko na wymagania.

12.02.2017 20:50
21.1
zanonimizowany811112
10
Legionista

Wymagania będą zawyżone ale gra działa na frostbite więc można się spodziewać, że będzie to chodzić jak Battlefront lub Battlefield 1.

12.02.2017 20:51
22
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1193425
51
Generał

Coraz więcej informacji o Andromedzie, ale brakuje jeszcze jednej z najważniejszych zagadek.. kto skomponuje muzykę? Brak Jacka Wall 'a może być tym co dla serii '' HITMAN '' zniknięcie Jespera Kyd 'a który tworzył magiczny klimat do przygód łysego.

Kogo chcielibyście usłyszeć w Andromedzie?

13.02.2017 08:08
😈
22.1
zanonimizowany1050288
20
Pretorianin

Tomasz Karolak w duecie z Urszulą Dudziak.

13.02.2017 20:15
Lothers
22.2
Lothers
191
Senator

Wiadomo, że tercet Vangelis - Eric Brosius - Clint Mansell :)

14.02.2017 17:54
22.3
techtrance
51
Pretorianin

Gracjana Roztockiego :)

12.02.2017 21:47
23
3
odpowiedz
Gerr
63
Generał

Chyba pierwsza dobra wiadomość dotycząca tej gry...
Jak już kiedyś pisałem, to co było w trylogii, było dobre, jedynie huby zurbanizowane, w stylu Cytadeli mogły by być większe i lepiej zapełnione...

post wyedytowany przez Gerr 2017-02-12 21:48:24
12.02.2017 21:58
👍
24
8
odpowiedz
kamellord
27
Legionista

"Widziane na zwiastunach planety wyglądają imponująco. Trochę szkoda, że ich eksploracja nie będzie w pełni swobodna."
Ja się z tego faktu bardzo ciesze.
ME to seria które nie stawiała na "eksploracje" tylko na połączenie strzelania z dodatkiem biotyki z fabułą godną porządnego "RPega"

12.02.2017 22:07
Whisper_of_Ice
25
odpowiedz
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Czekam, Bioware nie spieprzcie serii w której sie zakochałem i przeszedłem jednym tchem jak zadnej innej.

12.02.2017 22:21
SpoconaZofia
27
odpowiedz
SpoconaZofia
80
Legend

Zabraknie limitu poziomu doświadczenia.....>> czyli przeciwnicy będą dostosowywali się do poziomu gracza ?

12.02.2017 22:21
darden
👎
28
odpowiedz
2 odpowiedzi
darden
48
Pretorianin

Jak dla mnie gra która nie ma otwartego świata nie jest warta uwagi a tym bardziej wydania 250 zł (ps4) przejdę grę o co dalej do kosza. Wole gry gdzie po skończonej rozgrywce jest co robić i możliwość eksploracji. Niestety ale dla mnie to zła wiadomość i tylko przez to tejgry nie kupię może po roku jak bd po 50 zł

12.02.2017 22:33
CyberTron
28.1
5
CyberTron
108
Imperator Wersalka

Dzięki takim gamoniom jak Ty mamy obecnie gry beznadziejne fabularnie z rozwleczonym pustym i martwym światem z milionem bezsensownych znajdziek. Dzięki.

12.02.2017 23:09
elathir
28.2
5
elathir
97
Czymże jest nuda?

To pograj w minecrafta, tam nie ma końca. RPG nie są najwyraźniej gatunkiem dla ciebie i tyle.

12.02.2017 23:07
29
1
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Dobrze. Wyciągają wnioski i nie idą w sandoba ktory zabija Grywalnosc pozw wyjątkami.

12.02.2017 23:16
Persecuted
30
3
odpowiedz
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Mam wrażenie, że twórcy zupełnie błędnie używają słów "sandbox" i "otwarty świat" jako synonimów. W to, że ich gra nie jest sandboxem to jestem w stanie uwierzyć (i nawet się z tego powodu cieszę), ale że niby Andromeda nie ma otwartego świata? A w tym gatunku tak się w ogóle da? Jak sięgam pamięcią, to cRPG zawsze miały jakoś tam otwarty świat. Np. Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Fallout, Torment, Gothic, Wiedźmin, KOTOR, Mass Effect itd. Każdy z nich to co prawda trochę inny typ otwartości, ale jednak.

Moim zdaniem, jeżeli gra nie narzuca graczowi gdzie ma iść i co ma robić (a przynajmniej nie robi tego cały czas), to tak, mamy do czynienia z otwartym światem. Bez tego ja sobie szczerze mówiąc żadnego cRPG nie wyobrażam, dlatego też wątpię, by Andromeda była tej cechy pozbawiona.

13.02.2017 04:17
31
odpowiedz
zanonimizowany1152280
13
Pretorianin

Dla mnie też otwarty świat to pojęcie które można sobie definiować subiektywnie. Niby taki Wiedźmin ma huby, ale przecież są to tak wielkie tereny + mamy tą swobodę, możliwość dotarcia przeważnie wszędzie tam gdzie sięgamy wzrokiem.. No i co? Miałbym tej gry nie nazwać z otwartym światem? No sandboxem nie nazwę jej na pewno, bo rozgrywka jest tak ułożona że główną esencją jest tutaj eksploracja - podziwianie widoków. Inna sprawa, to chyba przesadzone podejście do otwartych światów, te negatywne. No bo przecież, znowu przykład Wiedźmina.. Tutaj wysiłek jaki poszedł na stworzenie tego świat miał na celu stworzyć taką długą drogę miejscówek, gdzie gracz będzie mógł podziwem oceniać i się zastanawiać, ale przede wszystkim gdzie zostaną ułożone zadania fabularne - wysokiej jakości. Owszem, gra mogłaby być fajniejsza gdyby teren był mniejszy, ale jednocześnie bardziej zagęszczony - mi np brakowało luźnych dialogów z nic pozornie nie znaczącymi npc, czy też więcej po prostu postaci imiennych - gdzie właśnie główną ich zaletą dla gracza, byłby dialog. Ale nie jestem hipokrytą, podoba mi się ta swoboda i widoki, możliwość pójścia przynajmniej na początku w każdym hubie - tylko tam gdzie poprowadzi mnie pragnienie poznania nieznanego.. i też Wiedźmin ma fabułę taką, gdzie nigdzie nie zostajemy na dłużej, to niby jak mieli zrobić by cały świat był zagęszczony? Po co, skoro kolidowało to z rozgrywką, fabułą - wizją gry która się sprawdziła. Np Wiedźmin mocno opiera się na faunie i florze... Na różnych stworach znanych z tego świata. Czyżby stworzenie gry liniowej było dobrym pomysłem, czy by nie kolidowało z tym jakże obszernym uniwersum? Natomiast owy Mass Effect... Będzie grą z otwartym światem - zwał jak zwał.. Pytanie brzmi, no skoro opierają się na eksploracji - na ile tenże świat będzie ciekawy pod tym względem, no i czy będzie to rozwiązane jak w Wiedźminie, gdzie świat służy do przedstawiania historii - gdzie są miejscówki godne interpretacji. Według ostatnich doniesień wychodzi na to że tak, a osobiście, mam nadzieję, że jednak kilka porządnych hubów będzie i czasami bardziej, zdecydowanie bardziej, otwarta rozgrywka... Nikt nie mówi, że gra przez całą przygodę ma być zrobiona identycznie, że nie może być przez 15 godzin liniowa - by później przez kolejne 15 była otwarta, szkopuł w tym, by zrobić to dobrze - liniowe aspekty zaspokoić w należyty sposób (fabularnie) i tak samo etapy otwarte (dowolna eksploracja/rozgrywka bardziej dynamiczna/niezależne dialogi itp).

A tak poza tym, to zirytowało mnie sformułowanie "główni źli"... Nie moi drodzy, główni rywale bo temat tyczy się rywalizacji a nie pseudo wygórowanej natury człowieczeństwa, byśmy to my i nasze standardy były najbardziej prawilne i należyte we wszechświecie - ależ byłoby to egoistyczne..

PS. Jak dla kogoś ta gra nie będzie stricte z otwartym światem, to mój punkt widzenia - bo zakładam, że uznasz świat z najnowszej Andromedy za zamknięty. Na temat światów zamkniętych, jest nie tylko różny, ale najwidoczniej mocno specyficzny i wyjątkowy - bo dla mnie gra z zamkniętym światem, to gra gdzie akcja pcha nas naprzód i nie za bardzo pozwala na eksploracje - tak, nawet taki The last of us w pewnym sensie ma świat ociupinkę otwarty... Czyli najprostszy przykład, znaczy być może - pewności jeszcze nie mam, no ale kampania For Honor.. ;)
Myślę, że to będzie dobry przykład świata stricte zamkniętego, a nie Andromeda w gruncie rzeczy z światem otwartym.

13.02.2017 08:45
😜
32
odpowiedz
2 odpowiedzi
JÓZEK2
161
Generał

"...zadebiutuje 23 marca tego roku na PC, PlayStation 4 oraz PC."
A cha i wszystko jasne. XB 1 nie łapie się jak by. :)
PS. Tyle lat produkcji i czekania a gra będzie tańsza, i baaardzo dobrze, od nowego Ghost Recon W. który wystarczy zapewne na 4-6 godz. gry.

post wyedytowany przez JÓZEK2 2017-02-13 08:52:31
13.02.2017 09:13
32.1
zanonimizowany1173954
45
Senator

Na ubi nie ma mocnych.

13.02.2017 09:41
Zorpen
32.2
Zorpen
70
Konsul

Wystarczy na 4-6h gry bo się znudzi, czy w ogóle?
Jeśli w ogóle to grubo się mylisz. W becie była dostępna jedna część mapy z 21 i tą część się "przechodziło" parę godzin.

13.02.2017 09:39
Trygław
👎
33
odpowiedz
2 odpowiedzi
Trygław
72
Pretorianin

ME to była naprawdę fajna gra pomimo licznych mniejszych i większych błędów. Dwie kolejne odsłony utwierdziły mnie w przekonaniu, że Bioware jedyne co naprawdę dobrze potrafi to stworzyć fantastyczną część pierwszą a potem totalnie sp###dolić wszelkie kolejne. Cykl DA i ME to sztandarowe przykłady takiego działania. Zarówno Początek jak i jedynka Masy to solidne produkcje na miarę Kotorów. Jednak ich kontynuacje to dno i kilometry mułu.

13.02.2017 10:48
kotonikk
33.1
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Dla mnie też pierwszy Mass Effect to był największy sztos i jak mówisz, na miarę Kotora. W zasadzie ja czułem się jakbym grał w jakąś jego kontynuacje. ME2 i ME3 to również dobre gry, ale rpg w nich tyle co kot napłakał, i widać że robione już pod MASSy ;)

post wyedytowany przez kotonikk 2017-02-13 10:50:02
16.02.2017 14:41
😉
33.2
zanonimizowany1185949
33
Pretorianin

Najlepsza jest 2 część mass effecta :D

1 jest przedłużana po całosci pojazdem mako xD

2 ma zalety 1 i 3 części jest perfekcyjna :)

no ale każdy ma swoje zdanie :)

Co do dragon age to wiadomo najlepszą częścią pozostanie 1 część .

post wyedytowany przez zanonimizowany1185949 2017-02-16 14:42:06
13.02.2017 11:28
Zarek00
34
odpowiedz
Zarek00
86
Dziad Borowy

"Tym bardziej, że w nadchodzącym tytule do serii powróci możliwość jeżdżenia po powierzchni odkrytych planet, która jak dotąd pojawiła się jedynie w pierwszym Mass Effect – i to w dość ograniczonej postaci.". Grałeś w ogóle czy tylko oglądałeś na Youtube? Pomylić pierwszą część z drugą to nie małe piwo bo różnią się dosyć ku$$a mocno.

post wyedytowany przez Zarek00 2017-02-13 11:28:58
13.02.2017 11:29
Szaku
👍
35
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Szaku
167
El Grande Padre

Dla mnie sandbox nie jest wymogiem. Zwłaszcza, że przeważnie w efekcie dostajemy nudny pusty świat wypełniony po brzegi monotonią. Jak ja bym chciał, aby studio Piranha Bytes zrozumiała to i zrobiła liniowego RPG pół-otwartego, takiego jak Gothic. Studio 30sto osobowe, a porywają się na otwarty świat i w efekcie ich gry są ostatnio nijakie z namiastkami klimatu i tego za co kochaliśmy serię Gothic.

post wyedytowany przez Szaku 2017-02-13 11:31:01
13.02.2017 19:18
Vroo
35.1
1
Vroo
145
Generał

Przecież każdy Gothic miał otwarty świat (no może Gothic 2 był podzielony na dwa obszary), a właśnie dwie ostatnie gry Piranii były liniowe (Risen 2, Risen 3), podzielone na wysepki, które odwiedzaliśmy po kolei, co jak dla mnie było krokiem wstecz. Świat może być otwarty, grunt by nie przesadzać z jego rozmiarem jeśli nie ma się środków i pomysłu, by go sensownie wypełnić.

13.02.2017 11:31
claudespeed18
36
2
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

Mass Effect: Andromeda to nie gra z otwartym światem

No przecie chyba! Nie jednym a z wieloma światami. Miało być 1000 czy chociaż 200. Dużo światów i dużo znajdziek!

Tak serio to dobrze, że nie są otwarte, bo byłyby puste jak 'Niczyje Niebo'. Szperać po 200 pustych planetach? Nope.. Lubię huby - przetrzepie się dokładnie, zakończy questy i jedzie do innego. Ew. wróci na chwilę.

13.02.2017 12:46
37
1
odpowiedz
AntyGimb
86
Senator

No i dobrze, bo już mam dosyć tych sandboxów!

13.02.2017 14:46
Vroo
38
5
odpowiedz
Vroo
145
Generał

Jaka ta branża jest sp****dolona, że już trzeba się tłumaczyć dlaczego nie robi się sandboksa, bo każda gra MUSI, NO MUSI!!!!1111 mieć otwarty świat. Inkwizycja doskonale pokazała, że duże mapy wcale nie oznaczają "większej", ani tym bardziej głębszej rozgrywki. Czekam z niecierpliwością, aż moda na nudne, puste, zapchane znajdźkami sandboksy przeminie a gry znów będą projektowane z myślą o zawartości, a nie wielkości mapy.

13.02.2017 15:20
39
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Bardzo dużo osób liczy na to, że jak gra nie ma typowego, "otwartego" świata to znaczy, że będzie dobra fabuła i bardzo dobry gameplay. Kotor był bardzo fajnie pod tym względem zrobiony. Jednak czy tym razem tak będzie? Gra musi na siebie zarobić a rezygnacja z tego elementu, oznacza, że czymś innym to zastąpili. Radził bym przystopować bo hype znowu urośnie i preordery pójdą w ruch. Wtedy w branży nic się nie zmieni. Sam liczę na ten tytuł.

PS: Ceny rosną a zawartość maleje. Ciekawe czasy.

post wyedytowany przez laki2217 2017-02-13 15:21:30
13.02.2017 15:51
40
1
odpowiedz
zanonimizowany1146443
59
Senator

No i bardzo dobrze, dosyć już mam tych nudnych, pustych sandboxów.

13.02.2017 19:28
krakoos.xbox360
41
1
odpowiedz
krakoos.xbox360
84
Introwertyk

Świetna wiadomość, bo trochę mnie zmartwiła informacja o piaskownicy w ME Andromeda. To nie pasuje to uniwersum. Lepiej skondensować rozgrywkę niż błąkać się po olbrzymich przestrzeniach bez celu, co pokazała cała trylogia.

13.02.2017 21:30
ImperatoR77
😃
42
odpowiedz
2 odpowiedzi
ImperatoR77
24
Sith

A już poważnie rozważałem zakup po wielu przecenach przez te "otwarte światy", ale widzę że jednak pobiegnę po pudełko w premierę ^^ O ile otwarte światy mogą być świetnie zbudowane i "żyć własnym życiem" np. Wiedźmin 3, o tyle w Mass Effect historia przyciąga tak bardzo, bo skupia się na głównym bohaterze i widzę że BioWare nie zapomniało o tym, że ta gra fabułą stoi! Jakby powtórzyli błędy inkwizycji i wprowadzili questy o zbieraniu marchewek kosztem jakiejś mniej tandetnej fabuły (skórek do tronu w inkwizycji było chyba więcej niż spraw do osądzenia) to bym się chyba załamał. Parafrazując klasyka mogę tylko dodać: nie ze**ajcie się tą eksploracją ;D Czekam na kolejne dobre wieści, może w końcu wywalą te beznadziejne systemy "dobra i zła", które blokują wybory tylko dlatego że raz wybrałeś na czerwono i teraz niebieskiego nie możesz ( bo przecież w życiu możesz być albo szatanem albo Jezusem i brak jest opcji pośrednich), może w końcu zastąpią to czymś z sensem np. limitem czasowym na podjęcie instynktownej decyzji a nie zgodnie z kolorkiem zakończenia, które chcemy otrzymać ;D Ale co ja tam wiem, jako mainstreamowy fan czekam tylko na niebieskie kosmitki :D

post wyedytowany przez ImperatoR77 2017-02-13 21:37:36
14.02.2017 00:38
42.1
zanonimizowany1146443
59
Senator

Podobno w Andromedzie nie będzie już tego podziału na dobro i zło.

14.02.2017 17:59
MrocznyWędrowiec
42.2
MrocznyWędrowiec
88
aka Hegenox

O ile nie pozostanie w niej tylko "zło" - będzie ok^^

14.02.2017 11:02
43
odpowiedz
Imrahil8888
110
Generał

Gra o dzieciach bawiących się w bohaterów. Wolałbym bohaterów wiekowo podobnych i poważnych jak w trylogii.

14.02.2017 13:03
😐
44
odpowiedz
blowingol
4
Junior

Już się tak nie podniecajcie ta informacją. Wpiszcie sobie w google "DAI nie ma otwartego świata" i wyskoczy wam to samo -.- . Twórcy mówiąc, że nie będzie otwartego świata porównują to do Skyrima/no man sky gdzie moglismy wejść gdzie się tylko da. Tutaj będzie jak w Inwkizycji, będzie mapa w tym przypadku planet gdzie każda planeta to jeden wielki teren czasem ciasny czasem rozległy, jednak otoczony górami, budowali itp, przez ktore nie da rady sie przedostać. Pojazd którym będziemy jeździć to odpowiednik wierzchowca z inkwizycji.

Nie myślicie chyba, że po licznych zapowiedziach jaka ta gra będzie wielka doczekacie się powrotu do korzeni? xD
Tym bardziej, że Inkwizycja bardzo dobrze się przyjęła a głównym problemem były zadania poboczne zrobione na odwal. Tutaj twórcy mówią o eksploracji znaczy to, że na zadania typu "idz na drugi koniec mapy i rozłóż obóz " jak najbardziej można liczyć

Otwarty świat(czytaj też korytarzowy) w rpgach to naprawdę super pomysł tylko trzeba wykorzystać jego potencjał. Taki Wiedźmin, ba taki Gothic super to pokazali. Twórcy przyznali, że będą brać przykład z wieśka więc mam nadzieje, że misje główne jak i poboczne będą chodziarz trochę bardziej zróżnicowane niż to miało miejsce w inkwizycji

16.02.2017 21:56
rey656
👍
45
odpowiedz
rey656
40
Centurion

Osobiście uważam że bardzo dobrze. Kiedyś sandbox to było coś, a teraz? Pustki z assetami kopiuj-wklej i miliony znajdziek sztucznie przedłużających miernej jakości zabawę.

Wiadomość Mass Effect Andromeda to nie gra z otwartym światem, twierdzi producent BioWare