Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Studio Playground Games pracuje nad nową grą z otwartym światem

07.02.2017 18:24
Rumcykcyk
1
Rumcykcyk
113
Głębinowiec

Kolejny nudny pusty otwarty świat. W RE7 mamy ciasne pomieszczenia i mapy a bawiłem się dużo lepiej od każdej innej z "otwartym światem".

07.02.2017 19:13
2
1
odpowiedz
zanonimizowany1187012
11
Senator

^True. Ja nie wiem, czemu jest takie parcie na otwarty świat. Wszystko z otwartym światem. Każda gra MUSI być z otwartym światem, zawierać setki takich samych questów i setki znajdziek.

Pamiętam, jak jeszcze kilka lat temu liniowość była wadą podkreślaną w każdej grze. Teraz chyba swoboda trochę wymknęła się spod kontroli i liniowość uważa się za jakiś powiew świeżości.

post wyedytowany przez zanonimizowany1187012 2017-02-07 19:14:04
07.02.2017 19:30
3
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

Lo boże... Znowu.
A nie lepiej zrobić coś do grania a nie do nudzenia się.

07.02.2017 20:52
4
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Znowu sandbox? To już robi się nudne.

Wolę gry liniowe (np. Wolfenstein albo Metro 2033) albo trochę nieliniowe gry z pół-otwarte światy (np. Dark Souls), ale za to są ciekawsze od nudne gry sandbox.

Dobre gry z otwartym światem takich jak Wiedźmin 3, GTA V albo Gothic są naprawdę niewiele.

Dlaczego twórcy gry sandbox za bardzo się postawili na ilość, a nie jakość?

08.02.2017 00:19
xsas
😐
5
odpowiedz
xsas
183
SG-1

Osobiście bym nie demonizował gier z otwartym światem. To wina developerów którzy nie mając pomysłu jak zapełnić taki teren, wciskają na siłę mnóstwo znajdziek i zbieractwa "1 z XX". Do tego sporo "śmieciowych" questów pobocznych, gdzie trzeba podróżować z jednego krańca mapy na drugi, po to aby coś przynieść/dostarczyć, a w międzyczasie jeszcze ubić.To właśnie tutaj jest problem.
Takie R* z swoim np. GTA pokazuje jak można zapełnić świat ciekawymi aktywnościami. Co więcej, wątek główny jest tak poprowadzony, że przy okazji zwiedzamy całą mapę i w niektóre rejony po prostu musimy się udać, ale robimy to z ochotą, bo wymaga tego wątek główny (bądź powiązany poboczny), a nie dlatego, że jakiś "wieśniak" kazał iść i coś zrobić.

Jeśli podróżowanie po świecie będzie ściśle powiązane z fabułą gry, to i będzie sens umieszczania rozległych piaskownic. Póki co robione są ogromne tereny, a główna fabuła i tak tego nie wykorzystuje (np. DA: Inkwizycja)
Developer myśli, że jak da info o tym, że będzie duży otwarty świat i wrzuci tam cokolwiek, to wszyscy zrobią wielkie "wow!". Niestety te czasy już minęły i gracze mają przesyt sandboxów, które okazują się wydmuszkami dodatkowo sztucznie wydłużającymi czas gry.

post wyedytowany przez xsas 2017-02-08 00:21:20
Wiadomość Studio Playground Games pracuje nad nową grą z otwartym światem