Witam, właśnie stoję przed wyborem 1-ego samochodu.Budżęt to ok 45tys.Proszę o doradzenie co do marki,modelu i wersji;)Będę jezdził miasto/trasa(40%/60%), od przyszłego autka oczekuję niskich kosztów utrzymania(paliwo,naprawy) i troszkę "kucyków", preferuję skrzynie automatyczną(właśnie nie wiem czy iść w dsg czy zwykłą, wiadomo naprawy) fajnie jakby było to autko min.2008r.Poniżej dam dwa linki do autek znalezionych przeze mnie.
http: //allegro.pl/audi-s-line-a3-pelana-faktura-38200-pln-netto-i6612496964.html
http: //otomoto.pl/oferta/renault-laguna-coupe-2-0-dci-ID6yEb9h.html
nie kupuj na pierwsze auto nic dobrego pojezdz rok jakims kaszlakiem , szkoda kasy na naprawy blacharskie.
^ dokładnie
Ja jestem świeżym kierowcą a jeżdżę od 1,5 roku bez żadnych przygód.
Pomijając to że to stereotyp, to jak autor chce wydać taką dużą sumę na pierwsze auto to na AC chyba też będzie miał :)
http://otomoto.pl/oferta/mitsubishi-lancer-evolution-mitsubishi-lancer-evo-vii-rs2-ID6yEoDL.html#113d5e0ef9
zaproponuje ci tego lancera, sam posiadam podobnego. Mam go już przez 2 lata, na razie jedyne co się popsuło to sprzęgło.
Moze lekki offtop, ale te fury (post 1) wygladaja okropnie. Juz wolalbym kupic cos starszego, ale z wyzszego segmentu.
no chyba że na prawdę musi to być automat i rok min.2008
http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-lift-16v-ID6yDeZ7.html#0381b9e5ef
hymm ja za 45k to bym sobie kupił Mazde 3 i byłaby w stanie ideolo
Ewentualnie 6
może honde acord
też fajna
ile ludzi tyle opinii, każdemu podoba sie co innego :)
w takiej cenie to juz widze nawet fajne auto można mieć
w skórze z navi i innymi audio bayerami
Dzięki za odpowiedzi bardziej poszukuję kompakta np.Civic VIII 1.8V-Tec, a co myślicie o tym??(wiem że kombi, ale o autku):
http: //otomoto.pl/oferta/opel-astra-2-0-cdti-165-km-cosmo-navi-ledy-pelen-serwis-gwarancja-oplacony-ID6yDJll.html#dc62a91578
Usuńcie spację za http:
Troche nie na temat, ale:
1. Przede wszystkim, bardzo dobrze ze idziesz w automat. Zupelnie inna, duuuuzo wygodniejsza i bezpieczniejsza jazda.
2. Nie wiem na ile orientujesz sie w motoryzacji, ale kupic to jedno, ubezpieczyc to co innego. Wiesz ze nowe diesle maja filtry czastek stalych? Myslales nad LPG?
3. Zastanawia mnie sens kupowania pierwszego tak drogiego auta. Twoja kasa, rozumiem, ale nie wolalbys czegos tanszego, by sie oswoic z jazda, zobaczyc co Ci brakuje a co nie, a za jakis czas sprzedac i kupic bardziej pasujace?
4. Jak juz kupujesz, to nie wierz ani w slowo w to co mowia w komisach, to niezli bajkopisarze. Lepiej od osoby prywatnej. I KONIECZNIE jedziesz na sprawdzenie na stacje!
5. DSG sa bardzo szybkie, ale osobiscie uderzalbym w klasyczny automat, jednak trwalszy.
6. Od razu odrzucaj wszystkie zautomatyzowane skrzynie. Wylacznie full auto.
Mechanik mojego ojca powiedział że za 600zł zrobi mi DPF'a że nie będę go musiał wymieniać i co w oprogramowaniu, Też się obawiam tej mechatroniki w DSG(ale jednak jeszcze mylę nad audi a3), chyba jednak zwykły automat, a polecisz cos od siebie i co sądzisz o takim opelku tylko że w hatchback'u od osoby prywatnej ze Szwecji??(przebieg podobno 90k kilosów)
Astra bardzo fajna, ale to Tobie ma sie podobac. Siedziales w tych autach co wymieniasz? Jesli nie, mysle ze fajnie by bylo jakbys wyczail takie modele niedaleko siebie w jakimkolwiek komisie i przejechal sie tylko po to aby wsiasc i zobaczyc czy subiektywnie Cie przyciaga czy moze odrzuca.
I nie nastawiaj sie na konkretne auto na podstawie tylko ogloszenia [szczegolnie jesli to komis], bo czesto sie okazuje ze 2.0 diesiel 2008 przebieg 40k po niemcu emerycie lekarzu ma do zrobienia klime, czasem zapala sie lampka poduszki... Nie napalaj sie, stan ocenia sie z mechanikiem podczas ogledzin na zywo.
Konkretne modele niech Ci podpowie ktos inny, ja sie na motoryzacji za bardzo nie znam.
hymm ja za 45k to bym sobie kupił Mazde 3 i byłaby w stanie ideolo
Ewentualnie 6
A potem codziennie sie modlil, zeby ruda nie przyszla i nie naruszyla tego calego ideolo.
To jest akurat w standardowym wyposażeniu i producent nawet nie żąda za to dopłaty. Gorzej, że to często kradną.
Haszon - O co Ci chodzi?
Z tego co wiem to sa na rdze sposoby, inna sprawa ze tyle Mazd widzialem na ulicy i jakos nigdy w oczy sie nie rzucala.
Technik - jesli idzie o kompakty to najlepsze sa Corolle (sam mam e12), mazdy 3, golfy, civic i moze ibiza/leon (w sumie prawie to samo co golf, a ladniejsze)
Toyoty IMO sa raczej najmniej problematyczne (chociaz to tez zalezy od egzemplarza) te niemieckie statystyki sie z tylka nie biora. Stylistycznie Mazda dla mnie wygrywa, ale to tez zalezy co komu sie podoba, pomijajac stylistyczna padke jaka byla e11 toyoty pod wzgledem wygladu sa wg. mnie ok.
Ogolnie poogladaj sobie autka, zobacz co Ci sie podoba i szukaj w dobrym stanie z najmniej awaryjnym silnikiem ;)
btw audi a3 nie polecam, dla mnie przynajmniej pod wzgledem wygladu w ogole sie nie wyroznia (moze za duzo ich na ulicy), a wnetrze ma tak samo badziewne jak wiekszosc aut VV przy czym jest drozsze
Doceniam ironię gościa, który proponował Lancera i Subaru.
Osobiście wybierałbym między Accordem a Civikiem. Accord najlepiej benzyna 2.4 lub diesel 2.2. Civic benzyna 1.8.
Silniki hondowskie znane są z trwałości. Do gazu też się świetnie nadają.
W dalszej kolejności Citroen C5 2.0 HDi, Ford Mondeo, Avensis lub Volvo S60 lub V60 (choć finanse mogą już nie pozwolić).
Z VAGiem dałbym sobie spokój jeśli chcesz spokój właśnie :)
Propozycję ok, ale C5, Mondeo, Avensis czy Volvo To nie propozycje dla mnie szukam auta kompaktowego, a nie rodzinnego;)
Może MINI? http://otomoto.pl/oferta/mini-cooper-s-ID6yE2HP.html
W tym budżecie nie powinno być problemu ze znalezieniem fajnego egzemplarza drugiej generacji. Samochód zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy, do miasta super, na trasę jeśli jedzie się w 2/3 osoby to bez problemu z bagażami da się zmieścić, autka przeważnie bardzo bogato wyposażone bo to jednak segment premium.
A jak nie MINI to może Alfa Romeo Giulietta albo 159? Bardzo ładne auta, szeroka gama silników, wbrew panującym stereotypom nie psują się ponad normę, świetne właściwości jezdne no i zdecydowanie coś ciekawszego niż nudne Audi, VW czy też Ford.
Jeszcze na myśl przychodzi mi BMW 1, kuzyn nie dawno kupił sobie 120 z 2009 roku, w okolicach Twojego budżetu. Bardzo przyjemny samochód, wygodny, dobrze się prowadzi :)
http: //otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-bmw-f20-2012r-bi-xenon-automat-keyless-go-super-stan-zamiana-ID6yD7MZ.html#482b069168
może cr-z, ale to w sumie małe już chyba jednak civic
http://otomoto.pl/osobowe/honda/-/-/-/sportowy-coupe--hatchback/?search%5Bfilter_float_price%3Afrom%5D=45000&search%5Bfilter_float_price%3Ato%5D=50000&search%5Bfilter_enum_damaged%5D=0&search%5Bfilter_enum_features%5D%5B0%5D=leather-interior&search%5Bfilter_enum_no_accident%5D=1&search%5Bfilter_enum_service_record%5D=1&search%5Bcountry%5D=
Jak tak rzucasz roznymi autami to mam wrazenie ze szukasz auta ktore jest "cool", i nie musi spelniac jakis konkretnych wymagan, zatem moze Ford Mustang? Wbrew pozorom proste auto, wyglada bardzo dobrze, ropniakow nie ma ale w najgorszym razie wsadzisz LPG.
To BMW co zarzuciles dziwne jakies - koles pisze ze sprowadzone od 1. wlasciciela, nie sprzedawalby jakby nie kaprys, a dalej ze moze pomoc w rejestracji plus nie ma polskich tablic / naklejki na szybe.
Po 1 nie rzucam różnymi autami, tylko samochodami klasy kompakt, a po 2 to szukam jak najlepszej opcji auta kompaktowego w moim budżecie(Mustang takowym nie jest...)
Nie ma to jak kupić starego grata za 50K w automacie który jak się posypie np. DSG to naprawa (wymiana) wyniesie tyle co wartość grata. Autorze takie pytanie i bez złośliwości nie lepiej za 50K kupić w miarę nowy samochód i zacząć naukę od np. Opla Astry z 2016 z wyprzedaży, ewentualnie rocznego z przebiegiem 50 tys km ? Poza tym jeśli skrzynia biegów automatyczna to najprostsza hydrauliczna, nie CVT, czy DSG. Najlepiej wolnossący silnik najprostszej budowy i będziesz jeździł aż korozja zabije samochód. Nie znam się na motoryzacji nie będę strzelał radami, ale jakieś min. podstawy wiedzy mam, głównie dlatego że w swoim życiu jeździłem może już z 50 rodzajami samochodów. Czas na Porsche Panamera, 911 Turbo, Cayenne, czy Ferrari F12 przyjdzie w swoim czasie.
Oczywiście że tak, rozumiem propozycje, a nawet ją rozważam:http: //otomoto.pl/oferta/opel-astra-salon-polska-i-wlasciciel-fv-23-bezwypadkowy-gwarancja-automat-ID6yuTNZ.html#e4a1f9e562(tylko automat+wolnosący 110konny silnik to nie dla mnie, chyba bym już bardziej rozważał kupno dobrego roweru...)Co sądzisz o-1:http: //otomoto.pl/oferta/opel-astra-j-iv-2-0-cdti-165km-bogata-wersja-ksenon-led-chromy-skora-serwisowana-ID6yEhVn.html#5d494fa7b3
2:http: //otomoto.pl/oferta/audi-a3-sport-line-xenon-led-panorama-multi-s-tronic-serwis-ID6yylZ3.html#9713b9e4f5
(za : jest spacja)
otomoto.pl/oferta/opel-astra-j-iv-2-0-cdti-165km-bogata-wersja-ksenon-led-chromy-skora-serwisowana-ID6yEhVn.html#5d494fa7b3
ta astra moim zdaniem bardzo fajna mimo że disel (jakoś od dawna ja preferuje tylko benzynę) to mimo wszystko mały przebieg, fajne wyposażenie, IV wersja astry moim zdaniem bardzo udana, sam mam w firmie kilka IV, jak dotąd wszyscy co jeżdżą bardzo chwalą dlatego podałem ci jako przykład.
Ziomeczku dzięki, ale zauważ moją poprzednią wiadomość, sam ją podawałem w linku;)
Naprawde te DSG sa takie kiepskie?
Mialem 7G-Tronic w C klasie i chodzila jak bajka.
Teraz mam ta sama w E klasie + manetki u kierownicy i nadal, uwazam ten typ automatu za bezkonkurencyjny w autach osobowych. A to chyba tez typ DSG? Co prawda opracowany poczatkowo od podstaw dla aut AMG ale zalozenia te same co w DSG innych producentow.
W Mercedesach skrzynie są super, a w autkach VAG'owskich po 150tyś mechatronika siada, koszt 4-5tyś.
A dobra tam raz się żyje...:http: //otomoto.pl/oferta/nissan-350-z-nissan-350-z-313-km-dvd-ID6yBZoF.html#e92b85d995
o ile wiem wersja JAP/EU była tylko w manualu, wersja US głownie w automacie, i jest straszną sieczką względem wersji JAP/EU która kosztowała prawie 2x tyle. Miałem te auto w 2003 roku (pierwsze wydanie) i uważam że jest to świetny samochód, ale po pierwsze dwuosobowy więc jako kolejny w rodzinie może być, po drugie ma napęd na tył więc nie do końca fajnie się to prowadzi zimą/w deszcz chyba że ktoś lubi drift :) Osobną kwestią jest 5s do 100, ale gaz ? Taki samochód zagazować to może tylko ostatni ćwok.
BTW : wersja europejska ma migacze pod znaczkiem Z, przynajmniej moja tak miała kiedyś.
A co sądzicie o tym egzemplarzu??Jak dla mnie ma za mały przebieg...(chociaż cena wysoka) [link]
od przyszłego autka oczekuję niskich kosztów utrzymania(paliwo,naprawy)
Nissan 350Z
Pick one.
Jak nikt nie jest w stanie podać konkretnego egzemplarza to co ja poradzę??A tak wgl wycinasz kawałki wypowiedzi jak najgorszy dziennikarz...(A dobra tam raz się żyje i Nissan, to już inaczej brzmi...)Po co wgl Twój komentarz??Nic nie wnosi do tematu.
Z astrami naprawdę daj sobie spokój.
Celuj w civika. Widzę, że z generacji IX ofert jest mało, więc szukaj generacji VIII po lifcie, tj. od 2009 roku. To naprawdę bardzo przyzwoite samochody i gwarantuję, że jeśli auto nie jest trefne to nie będziesz miał poważnych problemów. Pozostanie tylko eksploatacja. Gdybym nie miał sam civika od ponad 4 lat, to szukałbym generacji VIII z końca produkcji. Nie bez powodu Hondy trzymają cenę.
Naprawdę nie widzę rozsądnych alternatyw dla takiego kompaktu - Golfy mają DSG, silniki wuja warte, Ople mają tak samo wujowe silniki i słabe automaty. Automaty w Toyotach też nie są bezproblemowe. Poza tym jest ich mało.
Pozostaje focus, BMW 1, Volvo S40. Ewentualnie Megane lub Kia Ceed, ale tu będzie mały wybór automatów.
Dla mnie wizualnie civic przewyższa je wszystkie.
Zgadzam się, ale wytłumaczy mi ktoś dlaczeg Audi A3 tak trzyma cene, a ma DSG który pada po 200tyś(naprawa 10k+) i takie niemieckie "perełki" z przebiegiem +/- 200tyś, tyle kosztują??Co sądzisz która??: http: //otomoto.pl/oferta/honda-civic-1-8-sport-kamera-cofania-alu-lopatki-f1-serwis-bezwypadek-gwarancja-ID6ysFLd.html#83d133a2a4
czy: http: //otomoto.pl/oferta/honda-civic-1-8-i-vtec-salon-polska-1-wlasciciel-serwis-aso-automat-xenon-ID6yDus7.html#ca90d004ec
ale super ofera(tylko że ta kierownica;/):http: //otomoto.pl/oferta/honda-civic-skora-navi-automat-ID6yyWSH.html#ca90d004ec
(po http: usuń spację)
w pl po prostu niemieckie auta trzymają cenę, taka mentalność
szkoda że te cvic welurach, tylko angielska, fajnie wyposarzona
moze taka
www.olx.pl/oferta/honda-civic-honda-civic-1-8-bg-140km-automat-skora-CID5-IDiQ7IW.html#282ab11884
ta bajerandzka ale disel i 4k ponad moze utargujesz
www.olx.pl/oferta/honda-civic-auto-zadbane-skora-czarna-podsufitka-po-wymianie-oleju-i-filtrow-CID5-IDhx4Yr.html#282ab11884
albo zaszalej :D jakiś kredyt coś
www.olx.pl/oferta/honda-civic-type-r-2-0-310-km-brilliant-sporty-blue-metallic-2016-CID5-IDiTlYn.html#eebbade13c
edit
@Texas84
nie rozumiem o co chodzi z Citroenami i Hyundajami,
napisałem, że w pl Niemiecenie auta są w cenie, a te to raczej nie niemiecki,
na zachodzie czego ? Europy ?
tam to raczej auta bywają tańsze jak w pl
Citroeny to chyba nigdzie nie trzymają ceny
@not2pun Ta złota całkiem, całkiem.Co do Type R to super mi się podoba, ale cena zaporowa;/Jak bym miał szaleć z tak doładowanym 2.0 to chyba jednak bym wybrał o prawie polowe tańszą OPC 310km xD
http: //otomoto.pl/oferta/opel-astra-gtc-opc-krajowa-serwisowana-i-wlasciciel-f-vat-ID6yEIc5.html
tak ta srebrna to akurat trafia w to co napisałeś rocznik cena, automat skóra, do tego lpg, wszystko ok
ten przebieg taki troche jak na auto z niemiec, zazwyczaj importują Polacy tanie, atakie zawsze mają spory przebieg, choć czasem perwłki się trafiają.
Z drugiej strony 6 lat 50 tyś to w sumie normalne w aucie kompaktowym, ponieważ takie zazwyczaj jest tym drugim
tego typa R to tak wstawiłem przypadkiem natrafiłem,
w pl po prostu niemieckie auta trzymają cenę, taka mentalność
Czyli na zachodzie trzymają cenę Hyundai, Citroenów itp.? Niestety jesteś w błędzie.
Civic VIII jest ok. Mimo lat jego ,,futurystyczny'' wygląd ich mu odejmuje i wciąż wygląda świeżo. Jednym z najbardziej chwalonych motorów to 1.8 benzyna (pomijam 2.0 w Type). 2.2 diesel opinie ma podzielone co odzwierciedla się w cenach. Diesle są kilka tysięcy tańsze od 1.8 benzyn.
Wykończenie środka i jakość plastików w poliftach jest trochę poprawiona ale wciąż pozostawia wiele do życzenia.
Jednym z fajniejszych patentów to tylna kanapa, gdzie po złożeniu robi się zupełnie płaska przestrzeń w bagażniku ewentualnie można podnieść całe siedzisko zyskując dużą przestrzeń na dole. Bez sensu i jako zbędny bajer jest natomiast przycisk do uruchamiania silnika gdzie kluczyk i tak musi być przekręcony w stacyjce.
Co ciekawe VIII generacja miała dwa liftingi. Przedliftowa wersja miała cały szklany grill, pierwszy lifting pozostawił wciąż szklany grill tyle, że z dwoma wlotami a drugi pozbył się go zupełnie na rzecz czarnego z plastiku.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6600361113
Jeżeli chcesz więcej kucy to szukaj T6 benzyna
Miałem poprzednią generację z silnikiem T6, nie jeździłem lepszym samochodem (oczywiście pomijam samochody segmentu Porsche, Audi A8, Mercedes S)
Focus będzie poprawny, ot najlepiej jakbyś wsiadł i przejechał się. Może akurat ci podpasuje. I na pewno więcej będzie ofert focusów z automatem niż civików.
Co do diesla 2.2 od Hondy: jest to jeden z najlepszych diesli na rynku. Tyle, że nie występuje w civiku w wersji z automatem. Z manualem za to daje mnóstwo frajdy. Ten moment obrotowy, ach :)
Co do plastików, nie wiem co ludzie do nich mają - są wysokiej jakości, twarde i na pewno przyciski nie wycierają się jak w Audi czy VW.
Ja na swojego civika polowałem 4 miesiące. I obecnie nie jest łatwo coś znaleźć, bo ofert jest naprawdę mało. Co innego z accordami, ale chcesz kompakt.
W sumie jakbym znalazł super, mega fajną Accord to czemu nie...
Tam się wycierały tylko w danych początkowych rocznikach. Po krótkim czasie zostało to wyłapane i poprawione a obecnie już nie występuje.
,,twarde'' no właśnie;) Jednym nie będzie przeszkadzało drugim trochę tak. Choć to już kwestia podejścia i gustu. Moja żona jeździ VIII więc mam styczność z tym samochodem;)
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14159365 zapraszam :) dorzucisz dyszkę i sie dogadamy :)
aukcji już nie ma bo się skończyła a nie zdąrzyłem wystawić ponownie
Po pierwsze nie znam jego specyfikacji, jak oferta wygasła..., po drugie nie lubię Koreańskich samochodów...
Te Koreańskie to są teraz lepsze samochody niż nowe VW, Audi Seaty itp. w których w cholerę elektroniki i non stop się coś psuje. Nawet żarówki nie da się wymienić bez zdjęcia lampy odkręcenia koła lub całego zderzaka itp. Najlepiej w ogóle to brać jakikolwiek nowy samochód pojeździć dwa, trzy lata i sprzedać i kupić kolejny nowy jak to robią Niemcy. Dobrze zarabiasz to bierz nowy samochód za dwa lata se zmienisz na nowszy model. Nie będziesz jeździł nim 10 lat jak typowy Kowalski.
W kazdym samochodzie jest obecnie od cholery elektroniki i oczywiscie, ze najlepiej kupowac nowe i po 3 latach wymieniac na kolejny z salonu, tylko kogo na to stac? Jesli ktos w ogole bierze pod uwage taka rozrzutnosc to lepiej zainteresowac sie ofertami "wynajmu" (abonamentu), taniej wyjdzie niz kupno nowego i odsprzedaz po 3 latach.
Pokusiłbym się stwierdzeniem, że najwięcej elektroniki mimo wszystko jest we francuskich autach.
50k na pierwszy samochód to mało ? Trzeba zadać pytanie kupującemu ile zajęło mu czasu odłożenie tych 50k ? Jeżeli rok lub krócej to faktycznie lepiej nawet wynająć niż kupować choć swój to swój jeżeli dużo zarabiamy to wolałbym kupić najtańszy nowy samochód chociażby Dacię niż wynająć ale z drugiej strony nowy samochód też traci na swojej wartości bardzo dużo z roku na rok. Kupimy za te 50 k nowy samochód to za rok z 8-10k w plecy :)
Polecam hyundaia ale tylko ix20 (nie bierz i20 ani ix35). Auto praktycznie niepsujące się, części tanie i automat jest dla poczatkujacych. W cenie sie miescisz a komfort jazdy to bomba. Doradzam jako zawodowy kierowca, który jeździł chyba z 40ma autami :) Fakt, dalej (jeszcze) posiadam lanosa, ale wiem w tej chwili, że hyndai ix20 to będzie moje przyszłe auto :)
Po pierwsze nie znam jego specyfikacji, jak oferta wygasła..., po drugie nie lubię Koreańskich samochodów...
https://www.olx.pl/oferta/hyundai-veloster-turbo-i-wlasciciel-org-przebieg-CID5-IDif4e5.html