Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość EA tworzy gry najpierw na PC, a potem optymalizuje je pod konsole

17.11.2016 12:10
.:Jj:.
😒
9
25
odpowiedz
1 odpowiedź
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Myślałem że kodują na padach a potem to zgrywają na PC...

17.11.2016 11:15
1
7
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Optymalizacja ich ostatnich gier najeży do bardzo dobrych więc gość może rzeczywiście mówić prawdę.

17.11.2016 11:32
PanWaras
👎
6
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
PanWaras
88
Legend

Szkoda tylko, że gry sportowe (poza fifą) są olewane przez EA jeżeli chodzi o PC. UFC, NFL, NHL nie chcą jakoś produkować na blaszaki :(

post wyedytowany przez PanWaras 2016-11-17 11:33:00
17.11.2016 11:28
Gorn221
3
6
odpowiedz
Gorn221
102
Łowca Demonów

To dlatego Battlefront i BF1 są ładne i się nie ścinają.

17.11.2016 11:15
1
7
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Optymalizacja ich ostatnich gier najeży do bardzo dobrych więc gość może rzeczywiście mówić prawdę.

17.11.2016 11:23
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
latrommi
26
Chorąży

Jeśli ktoś pamięta Dragon Age Inkwizycję na PS3, to raczej parsknie śmiechem na temat tej informacji. Optymalizacja w przypadku tej gry to tragedia. Było to takie brzydkie (szczególnie filmiki), że nie bardzo chciało mi się nawet w to grać. Pamiętam, że Uncharted zawsze robiło na mnie wrażenie pod względem graficznym, a były to gierki starsze niż Inkwizycja, więc optymalizując na PS3 tę grę, coś im nie wyszło.

17.11.2016 11:30
Gorn221
2.1
3
Gorn221
102
Łowca Demonów

Wut? Przecież Inkwizycja była jedną z lepiej zoptymalizowanych gier.

17.11.2016 12:15
Esoteric_Orange
2.2
Esoteric_Orange
26
Nerevaryjczyk

No, ale PS3 i ten Frostbite... Widać, że została grafika poucinana, z powodu otwartego świata - zrobili co mogli. Ja to się dziwię, że wydali na PS3, wcale nie musieli tego robić, skoro ukazała się jeszcze na PS4.

17.11.2016 13:15
Sasori666
2.3
2
Sasori666
186
Korneliusz

Ta gra w ogóle nie powinna się pojawić na starej generacji, ale musiała, bo wciąż była masa graczy która grała na tych konsolach, a PS4 i XO było za mało.

17.11.2016 11:28
Gorn221
3
6
odpowiedz
Gorn221
102
Łowca Demonów

To dlatego Battlefront i BF1 są ładne i się nie ścinają.

17.11.2016 11:30
kaszanka9
4
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Tak, a od kiedy zaczęli? Bo np. niedawny nowy NFS miał ogromną obsuwę na PC, zablokowany fps, kiepskie tekstury, tym wszystkim czym się chwalili podczas premiery tytułu miesiące po konsolach, a właśnie dlatego była obsuwa.

Więc sorry, ale nie można im wierzyć w żadnym razie.

17.11.2016 11:31
Matysiak G
5
odpowiedz
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Czyżby nauczyli się czegoś po shitstormie z blokadą NFS Rivals na 30 fps?

17.11.2016 11:32
PanWaras
👎
6
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
PanWaras
88
Legend

Szkoda tylko, że gry sportowe (poza fifą) są olewane przez EA jeżeli chodzi o PC. UFC, NFL, NHL nie chcą jakoś produkować na blaszaki :(

post wyedytowany przez PanWaras 2016-11-17 11:33:00
17.11.2016 14:25
6.1
1
misiekutd
10
Legionista

W europie wschodniej tylko nożna jest popularna, więc wychodzi FIFA.

17.11.2016 21:38
6.2
Ultras_Lech
9
Chorąży

A co w USA nie mają komputerów? XD Te gry są na konsole a jak wiemy w Europie tych konsol jest sporo. Tych gier nie robią na PC pewnie ze względu na online. W FIFA nie ma sensu grać na piracie, bo nie mam dostępu do FUTA. W tamtych grach musieliby zrobić taki tryb właśnie jak w FIFA żeby im się opłaciło wydawać te gry na PC.

17.11.2016 11:32
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1058903
49
Generał

Zapewne spora też w tym zasługa świetnego silnika graficznego Frostbite. Mimo że EA nie należy do moich ulubionych firm to jednak trzeba przyznać, że ich wszystkie gry zawsze działały elegancko.

17.11.2016 13:47
Matysiak G
7.1
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Yeah Right.

Nfs Pro Street
Nfs Undercover (który podobno nawet zawieszał konsole)

No i oczywiście Crysis, który jest tak niechlujnie zoptymalizowany, że i na moim aktualnym sprzęcie potrafi zjechać do 35 klatek. A ma przecież 9 lat.

Ale faktem jest, że ostatnio do gier EA nie ma za bardzo się o co technicznie przyczepić, co u konkurencji nie jest takie oczywiste.

17.11.2016 14:09
7.2
zanonimizowany1058903
49
Generał

ale to gry sprzed dekady, pewnie wiele rzeczy się tam zmieniło i polityka firmy jest inna.

17.11.2016 17:37
Matysiak G
7.3
Matysiak G
154
bozon Higgsa

Ale napisałeś "zawsze".

17.11.2016 11:53
8
3
odpowiedz
1 odpowiedź
alchemiakr
34
Konsul

Ogólnoświatowa brać graczy wciąż podzielona jest na pecetowców i konsolowców, a dyskusja na temat wyższości jednej platformy nad innymi trwa od lat.

Nad czym tu dyskutować przecież wiadomo, że granie w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości HD lub nawet 4K, jest o wiele większym luksusem niż granie w 30 klatkach na sekundę w niepełnym HD tak jak to jest na konsolach. Już o sterowaniu myszką w grach na FPS nie wspomnę.

17.11.2016 11:55
PanWaras
8.1
5
PanWaras
88
Legend
Image

->

17.11.2016 12:10
.:Jj:.
😒
9
25
odpowiedz
1 odpowiedź
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Myślałem że kodują na padach a potem to zgrywają na PC...

17.11.2016 15:29
domino310
9.1
1
domino310
116
Bastard Rycerski

No niestety nie ;) Nawet exy z konsol są zwykłymi portami z PC :D
A tak na poważnie to rzeczywiście ostatnie gry od EA na PC chodzą dobrze i oby było tak dalej.

17.11.2016 13:35
10
odpowiedz
zanonimizowany965642
20
Centurion

Najważniejsze, aby na wszystkich platformach gry wyglądały odpowiednio dobrze (wykorzystując wszystkie możliwości platformy). No i ważne też, aby interface i sterowanie było odpowiednie, bo czasami to porażka jest.

17.11.2016 14:26
😐
11
odpowiedz
2 odpowiedzi
misiekutd
10
Legionista

Nawet redaktorzy GOLa mają ból dupy o gry Rockstara. Serio jako poważny serwis o grach mogliście darować to ostatnie zdanie.

post wyedytowany przez misiekutd 2016-11-17 14:27:00
17.11.2016 14:45
lordpilot
😉
11.1
lordpilot
211
Legend

luckieGOL - zaglądasz w profil, zakładka mój sprzęt, a tam PC (Pancernik Potiomkin) i NIC WIĘCEJ. No i już wiesz skąd ten żenujący i mocno cebulowy ból dupy :D

A co do newsa - mnie jako konsumenta, interesuje produkt końcowy i to jak chodzi, a nie na czym powstał. Jak gram na PC, to interesuje mnie ta wersja, jak na konsoli to wersja konsolowa, jak na tablecie, to wersja tabletowa, etc. EA tworzy gry najpierw na PC? Super nie mam z tym żadnego problemu :)

Ich silnik Frostbite (który ma rodowód konsolowy i wraz z BF: Bad Company debiutował na X360 i PS3) jest świetnie zooptymalizowany niezależnie na czym gramy. Nie pamiętam z nim większych problemów (za wyjątkiem niespatchowanego Bad Company 2, ale tutaj problemem był za krótki czas produkcji). I świetnie się skaluje. Skoro więc EA tak sobie postanowiło ustawić deweloping i im się to kalkuluje, to dla mnie "gitara" :). R* robi inaczej i też nie mam z tym problemu. Newsman też nie będzie miał, tylko musi dorosnąć i zrozumieć, że PC nie jest "jedynie słuszną platformą" ;-)

post wyedytowany przez lordpilot 2016-11-17 14:48:42
17.11.2016 18:14
Wielki Gracz od 2000 roku
11.2

Akurat to była bardzo celna uwaga i całkowicie na miejscu.

17.11.2016 14:39
😃
12
odpowiedz
b4r4n
120
Brak

He he he a inni jak to niby robią na kalkulatorach albo w pamięci? Przecież wszyscy tak tworzą gry. Ludzie łykają taki PR jak pelikany bo łechta i ego "że moja platforma jest wiodąca".

post wyedytowany przez b4r4n 2016-11-17 14:39:42
17.11.2016 14:51
👍
13
2
odpowiedz
TitoX1
109
Pretorianin

Brawo EA! Tak powinni robić wszyscy producenci gier multiplatformowych....

17.11.2016 15:01
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
tybet2
147
Generał

Dobry żart, po żadnej ostatniej grze tego nie widać.

17.11.2016 15:03
14.1
8
12dura
48
Senator

Tj. po której?
Wiele można zarzucić EA, co jak co ale ich gry działają zajebiście i wyglądają tak samo dobrze jak działają Frostbite na dzisiejsze standardy to półbóg silników graficznych.

17.11.2016 18:34
14.2
tybet2
147
Generał

Po chociażby BF1 i TF2. Żeby nie było BFa mam a w TF2 grałem. O ile BF1 chodzi i wygląda w miarę OK to już TF2 nie. Oprócz tego masz pełno naleciałości z konsol w tych grach - zobacz sobie aspekt sieciowy chociażby.
Co komu po grafice (BF1 ma świetną geometrię skał) skoro dużo innych aspektów leży, bo jest robionych pod konsole? Co powiesz mądrego o aim assist w BF1 na PC? Ludzie masowo emulują sobie pada w Windowsie i włączają aim assist w grze, a potem wchodzą na serwer hardcore i bawią się w snajperów. Zagraj dziś i zobacz jakie cyrki się dzieją, bo ewidentnie nie masz porównania. Akurat jest najgorsza pora, bo godzina 18 i casuali pełno.
Przypominam, być może gra roku a nawet nie można zakładać hasła na swoim wynajętym serwerze (gdzie o takich super opcjach jak kick lub ban z serwera nawet nie ma co wspominać, bo to już przeszłość; resztę pominę milczeniem). Weź se nie rób jaj myśląc, że ich gry na PC nie są robione na doczepkę.

17.11.2016 16:30
😊
15
odpowiedz
GrzecznyPan
14
Centurion

PC górą :). Amd Górą :))). Konsolki dół

post wyedytowany przez GrzecznyPan 2016-11-17 16:32:05
17.11.2016 16:41
16
odpowiedz
wcogram
153
Generał

I co z tego jak system serwerów i społecznościowe są z konsola lub nawet nie ma tego co na konsolach.

Co mi z grafiki jak nie mogę dołączyć aby pograć ze znajomymi na jednym serwerze na jednej mapie po tej samej stronie.

Co komu po serwerach kupionych od EA jak nie można zbanować wybranych broni, gadżetów etc. w trybie hardcore nie możne ustawić aby wywalało gości za TK.
Właściciel serwera nie ma możliwości wyrzucenie nikogo, kto łamie regulami jak miało to miejsce w BF3 i BF4.

Grafika grafiką, a reszta z konsoli lub taniej gry F2P

17.11.2016 16:58
17
odpowiedz
reqqq
44
Centurion

"Grafika grafiką, a reszta z konsoli lub taniej gry F2P"
Fuck logic.

17.11.2016 19:12
😊
18
odpowiedz
GrzecznyPan
14
Centurion

szkoda mi was ludzie :))))! przykre

17.11.2016 19:12
19
odpowiedz
zanonimizowany1203977
2
Chorąży

Po takich wpadkach optymalizacyjnych jak Mirror's Edge Catalyst musza jakos ocieplic wizerunek firmy ;)

17.11.2016 19:30
FanGta
20
3
odpowiedz
FanGta
167
Generał

I za takie odstawianie nie cierpie R*... Wyobraźcie sobie jak wyglądałoby RDR gdyby było na PC, gdzie już na konsolach prezentowało się w miare solidne. Albo GTA V gdyby było od początku projektowane na pudła. Poziom wizualny zaczęty przez Crysisa teraz by wszedł na taki poziom, że każda gra w ruchu wyglądałaby jak rendery

post wyedytowany przez FanGta 2016-11-17 19:31:56
17.11.2016 21:21
😁
21
odpowiedz
drut5
48
Centurion

A ja myślałem że piszą na maszynie do pisania :) a gry typowo pod konsole to podłączą bo już mogą klawiaturę pod konsolę hehe zresztą konsole to pudła z jednym sterem i bez systemu operacyjnego paliwożernego tylko tzw exploit ;)

18.11.2016 01:06
LSZ
22
1
odpowiedz
LSZ
60
Konsul

"Okazuje się, że firma Electronic Arts wszystkie swoje gry w pierwszej kolejności produkuje na wysokiej klasy pecetach, a dopiero później optymalizuje je pod słabsze konsole (...)"
Ale tak się robi w tej branży od zarania dziejów. O "portach PC" wspomina się tylko by główny odbiorca nie poczuł się gorszy. Jak czytam o tych PC portach to nie wiem czy się śmiać czy ręce załamywać.

Wiadomość EA tworzy gry najpierw na PC, a potem optymalizuje je pod konsole