PlayStation VR działa jako wyświetlacz dla konsol konkurencji oraz PC
Ciekawe. Myślę, że może to wpłynąć pozytywnie na decyzje o zakupie części użytkowników. Mi trochę przeszedł zapał po tym gdy miałem mdłości od Oculusa, ale zobaczę na Warsaw Games Week jak to się sprawuje w praktyce.
Wiele osób dla tego trybu kupiło PSVR. To działa jak Sony HMZ, tyle, że ... gorzej wygląda :P
To normalne, że działa gorzej od HMZ. PSVR czy inne okulary VR mają na celu zapewnienie jak największego pola widzenia. Rozdzielczość 1920x1080 jest rozciągana na 100-110 stopni pola widzenia, podczas gdy HMZ ma symulować wielki płaski, kinowy ekran.
W efekcie cała rozdzielczość 720p czy 1080p w HMZ jest używana do przedstawiania obrazu. W przypadku PS VR ledwie ułamek tej rozdzielczości. Będzie to gdzieś między 480p, a 720p. To też jeden z przykładów, dla których okulary VR wręcz błagają o rozdzielczość 4K. Efekt siatki pikseli na wszystkich okularach jest bardzo widoczny, ale nic w tym dziwnego. Full HD na projektorze rzutującym na ekran o przekątnej kilku metrów też będzie rozpikselowane.
Pytanie czy 4K wystarczy, czy dopiero 8K całkowicie wyeliminuje efekt widocznej siatki pikseli. Ja stawiam, że już 4K zmniejszy ten efekt na tyle, że będzie ledwie widoczny. Już przy 2160x1200 stosowane w HTC Vive i Oculusie nie jest tak źle. Ciemniejsze sceny dobrze ukrywają ten negatywny efekt.
Co za brednie, nic nie jest rozciągane.
Ekrany oculust i vive to szrot na którym widać pixelozę, bo to marne oszustwo pentile.
Nie to co pełny RGB od sony, który po prostu wygląda lepiej.
Cholera, ja mam w telefonie więcej ppi niż oculus i pełny ekran RGB, a i tak bardzo leciutko widzę, zależy od sytuacji, więc pentile nie jest na pewno lepszy.
Niestety, jest zauważalne SDE w Rifcie i to nawet po "podkręceniu" soczewek, choć wtedy już jest zdecydowanie lepiej i poza zasięgiem Vive'a czy PSVR. Jednak nie oszukujmy się: 1080x1200 to zdecydowanie za mało w dzisiejszych czasach, jednak jeśli treść jest dobra to o takim czymś jak rozdzielczość zwyczajnie zapominamy :)