Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie PlayStation VR działa jako wyświetlacz dla konsol konkurencji oraz PC

14.10.2016 22:05
DogGhost
1
DogGhost
145
The Way of The Samurai

Ciekawe. Myślę, że może to wpłynąć pozytywnie na decyzje o zakupie części użytkowników. Mi trochę przeszedł zapał po tym gdy miałem mdłości od Oculusa, ale zobaczę na Warsaw Games Week jak to się sprawuje w praktyce.

14.10.2016 22:16
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Wiele osób dla tego trybu kupiło PSVR. To działa jak Sony HMZ, tyle, że ... gorzej wygląda :P

15.10.2016 08:35
Koktajl Mrozacy Mozg
2.1
1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Pomysl mieli niezly, szkoda tylko ze byl strasznie drogi (999e jak pamietam, pierwszy model), pozniejsze wersje minimalne poprawione i cena dodatkowo wzrosla. Juz wtedy sadzilem ze zrobia VR z tego pomyslu bo to byly czasy pierwszych Oculusow jako Kickstarter.

14.10.2016 22:49
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

To normalne, że działa gorzej od HMZ. PSVR czy inne okulary VR mają na celu zapewnienie jak największego pola widzenia. Rozdzielczość 1920x1080 jest rozciągana na 100-110 stopni pola widzenia, podczas gdy HMZ ma symulować wielki płaski, kinowy ekran.

W efekcie cała rozdzielczość 720p czy 1080p w HMZ jest używana do przedstawiania obrazu. W przypadku PS VR ledwie ułamek tej rozdzielczości. Będzie to gdzieś między 480p, a 720p. To też jeden z przykładów, dla których okulary VR wręcz błagają o rozdzielczość 4K. Efekt siatki pikseli na wszystkich okularach jest bardzo widoczny, ale nic w tym dziwnego. Full HD na projektorze rzutującym na ekran o przekątnej kilku metrów też będzie rozpikselowane.

Pytanie czy 4K wystarczy, czy dopiero 8K całkowicie wyeliminuje efekt widocznej siatki pikseli. Ja stawiam, że już 4K zmniejszy ten efekt na tyle, że będzie ledwie widoczny. Już przy 2160x1200 stosowane w HTC Vive i Oculusie nie jest tak źle. Ciemniejsze sceny dobrze ukrywają ten negatywny efekt.

15.10.2016 01:36
3.1
Alacer
114
Konsul

SDE w Rifcie jest praktycznie niezauwazalne. W HTC juz jednak widac.

15.10.2016 13:00
kaszanka9
3.2
kaszanka9
109
Bulbulator

Co za brednie, nic nie jest rozciągane.

Ekrany oculust i vive to szrot na którym widać pixelozę, bo to marne oszustwo pentile.

Nie to co pełny RGB od sony, który po prostu wygląda lepiej.

Cholera, ja mam w telefonie więcej ppi niż oculus i pełny ekran RGB, a i tak bardzo leciutko widzę, zależy od sytuacji, więc pentile nie jest na pewno lepszy.

15.10.2016 13:44
3.3
zanonimizowany146624
131
Legend

Niestety, jest zauważalne SDE w Rifcie i to nawet po "podkręceniu" soczewek, choć wtedy już jest zdecydowanie lepiej i poza zasięgiem Vive'a czy PSVR. Jednak nie oszukujmy się: 1080x1200 to zdecydowanie za mało w dzisiejszych czasach, jednak jeśli treść jest dobra to o takim czymś jak rozdzielczość zwyczajnie zapominamy :)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2016-10-15 13:45:01
Technologie PlayStation VR działa jako wyświetlacz dla konsol konkurencji oraz PC