Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie PlayStation VR debiutuje na rynku wraz z pierwszymi grami

13.10.2016 11:34
assassin47
📄
1
2
assassin47
107
Konsul

"Batman: Arkham VR – przygodówka z Batmanem w roli głównej, opierająca się głownie na rozwiązywaniu detektywistycznych łamigłówek" - 10/10

13.10.2016 11:38
kubapol21
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
kubapol21
86
Pretorianin

Na początku byłem naprawdę "podjarany" ta technologią ale z czasem mi przeszło szkoda wydawać te 2,5 tyś ( licząc z kamerą i movem) a co najważniejsze szkoda sobie niszczyć wzrok na te kilka prostych gier

13.10.2016 12:26
👎
2.1
zanonimizowany1030895
20
Generał

Dokładnie. Tym razem nie kupię w ciemno jak w przypadku PS Move. Kilka prostych gier plus wsparcie dla Killzone'a i Sony olało sprawę.

13.10.2016 11:45
Irek22
3
2
odpowiedz
Irek22
154
Legend

3D... Kontrolery ruchowe...

13.10.2016 12:03
😁
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
simson__
105
Forza Rossoneri

Batman jak Batman, ale

Headmaster – zręcznościowa gra, w której odbijamy piłki głową;

to chyba jakiś żart.

13.10.2016 12:13
kaszanka9
4.1
kaszanka9
109
Bulbulator

Nie, to vr.

13.10.2016 12:21
Whisper_of_Ice
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Te gry nie są warte wydatku 2,5k na sprzęt, nadal czekam (może wynajdą za mojego życia) na coś takiego jak było w Sword Art Online, MMO w którym tak jakby my jesteśmy.

Ciekawi mnie ten batman jedynie, czy ma fajne zagadki oraz na ile czasu wystarcza.

13.10.2016 12:33
5.1
zanonimizowany1030895
20
Generał
14.10.2016 00:43
5.2
inmix
65
Pretorianin

Twoje zdanie nie obchodzi tu nikogo, fanboju japońskiego badziewia.

14.10.2016 07:27
Whisper_of_Ice
5.3
1
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Drogi kolego innix jesli do mnie kierujesz te slowa to radze zapoznac sie z definicja slowa fanboy oraz definicja "opinii" I "wlasnego zdania"

Pozdrawiam.

post wyedytowany przez Whisper_of_Ice 2016-10-14 07:27:48
13.10.2016 12:25
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
johndoe997
17
Legionista

Ja swoj egzemplarz zakupilem dzis rano, Jestem po pierwszych testach i tak:

Samo podlaczenie wymag atroche czasu , bo dodatkowych kabelkow troche jest
Po pierwszej godzinie , ogralem dema na plytce i teraz zastanawiam sie nad zakupem kilku pelnych wersji gier,
Niestety po ok 50 min podczas grania w RIGS musialem zdjac okulary , bo poczulem ze w zoladku robi sie miekko,mam nadzieje ze to tylko efekt przejsciowy i organizm przyzwyczaji sie

13.10.2016 16:46
Koktajl Mrozacy Mozg
6.1
1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Ale powiedz czy te 50min bylo lepsze niz 2x tyle na ekranie TV/monitora? Dla mnie gdy gralem na Vive czy CV oraz DK, te 30min bylo duzo lepsze niz gapienie sie w ekran przez 2h gry.

14.10.2016 00:45
6.2
inmix
65
Pretorianin

20 min w the climb na oculusie też powoduje mdłości, ale człowiek spocony jak świnia zdejuje te gogle i myśli- wtf, właśnie skończyłem wspinać się w kanionie :P

14.10.2016 16:26
Koktajl Mrozacy Mozg
6.3
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Climb bedzie lepsze z Touch, kiedys nad ta gra myslalem ale cena 40e byla za duza gdy wychodzila. Za ta mialem 2-3 inne gierki

13.10.2016 13:26
😁
7
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany1199558
1
Legionista

@Sebatrox:
"Kilka prostych gier plus wsparcie dla Killzone'a i Sony olało sprawę."

O co Ci chodzi kolego? Przecież Move odniósł jak najbardziej sukces. Sprzedało się bardzo dobrze. Oczekiwałeś może, że ten dodatkowy kontroler będzie wspierany niczym pełnoprawna konsola? No bez jaj ludzie.

13.10.2016 13:31
📄
7.1
zanonimizowany1199558
1
Legionista

Aż zacytuję pewnego gościa z innego portalu (specjalnie dla takiej ciemnej masy jak Sebatrox):

"W oczach konsumentów przywoływany jest jednak jako porażka. Osobiście sporo gier na nim ograłem i pieniędzy wydanych nie żałuję - a teraz po paru latach wróci w moim domu do łask. Rozumiem jednak zawód osób, które oczekiwały, że ten dodatkowy kontroler będzie wspierany niczym pełnoprawna konsola - chociaż nie, nie rozumiem.

Kiedy według Ciebie będzie można mówić o tym, że VR odniosło sukces? Sony i inni producenci tego sprzętu podchodzą do produkcji w bezpieczny sposób - nie produkują zbędnych nadwyżek a wręcz istnieje problem deficytu i wiele osób ma (miało) problem z zdobyciem swojego egzemplarza. Celują w niszę, przez którą będą próbować oswoić coraz większą gromadę osób. Marketing robi robotę. Niemal każdy kto wypróbuje tej technologi jest pod jej wrażeniem i zmienia do niej całkowicie swe negatywne podejście. Z komercyjnego punktu widzenia - VR to już sukces.

Kwestia gier, tutaj dla wielu leży pies pogrzebany. Nie widzisz dla siebie gier? Sprzęt nie jest dla Ciebie - proste jak budowa cepa. Nikt nie zmusza do kupowania. Ja nie sięgam po hełm by leżał i się kurzył, gry są wodą na młyn jak w przypadku każdego sprzętu przeznaczonego do naszego hobby. Move'a kupiłem by grać w Sports Champions, Killzone'a, Resistance, RE5, The Fight i wiele innych gier, przy których spędziłem łącznie setki godzin. VR kupuję, bo również widzę, że JUŻ w tej chwili istnieje na to soft, który w pełni argumentuje dla mnie sięgnięcie do portfela + sporo zapowiedzi, które dla mnie są pewniakiem (GT).

DC VR
Eve Valkyrie
Here they Lie
Bound
RE VII
Gran Turismo
Rez Infinite
Robinson: The Journey
Rigs
Golem
Psychonauts in the Rhombus of Ruin
Ace Combat 7
Until Dawn: Rush of Blood (wychowałem się na celowniczkach pokroju The House of the Dead)
Farpoint
Danganronpa VR

Dla mnie ta lista jest sporo dłuższa i ciekawsza niż pakiet startowy PS4, które mogło się pochwalić co najwyżej gównianym Killzone'em Shadow Fall i, pożal się Boże, Knackiem.

Do tego zapowiedziana jest cała masa przygodówek, horrorów i doświadczeń okołogrowych, które również od czasu do czasu lubię odpalić nawet na PS3/4 (w przypadku VR będzie to chociażby muzyczna aplikacja od Harmonix).

Oczekujecie na ten sprzęt gier pokroju GTA V? Cóż, zabłądziliście. Nikt takich gier nigdy nie obiecywał. Stawiacie warunki, na których spełnieniu nikomu nie zależy. Wmawiacie innym, że VR to kupowanie kota w worku - nie, to WY macie błędne rozumowanie o tym, czym ta technologia ma być i w jaki sposób podchodzi do przedstawienia rozgrywki. Nie spełnia Waszych wymogów, więc próbujecie na siłę wmówić, że "to nie ma sensu i jest ch*owe" - prawda jest jednak taka, że wiele innych osób będzie w pełni usatysfakcjonowanych tym czym na dzień dzisiejszy jest VR - nie mówiąc już o tym co dopiero przyniesie przyszłość."

13.10.2016 13:54
7.2
zanonimizowany1030895
20
Generał
13.10.2016 14:01
7.3
zanonimizowany1199558
1
Legionista

Edit: nie ważne, bo do Ciebie to i tak nie dociera. Wszystko do jednego wora kładziesz lol

post wyedytowany przez zanonimizowany1199558 2016-10-13 14:05:36
13.10.2016 14:04
👍
7.4
zanonimizowany1030895
20
Generał

Nie przejmuj się. Nie reaguję na userów z rangą 0.

13.10.2016 14:08
7.5
zanonimizowany1199558
1
Legionista

Zapewniam Ciebie, że jestem tu dłużej niż Ty. :)

13.10.2016 14:28
7.6
zanonimizowany1199558
1
Legionista

Dla ciebie usunę konto na tym portalu i nie wrócę, bo mnie na pewnie nie lubisz. Mimo wszystko trzymaj się, bo nie masz pojęcia z kim piszesz, a ja trolluje po prostu huehuehue.

post wyedytowany przez zanonimizowany1199558 2016-10-13 14:28:58
13.10.2016 16:52
Koktajl Mrozacy Mozg
7.7
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Sony podobnie jak Oculus nie prezentuja jakies megalisty gier na start. Mimo ze Oculus byl u sporej czesci osob jako DK, wiele devow robilo gry, dema ale jakos na premiere nie ma gier z kopem. Oczywiscie jestesmy po premierze CV1 i troszke gier z GearVR przeniesiono na CV1 ale boli ze po Kickstarterze, Facebook, Carmak i inne firmy czy nazwiska, start byl tylko ok.
Wiem ze to nowe ale jako ze mam VR od 3-4 lat moze to sa moje wrazenia bo czesc tytulow gralem, testowalem czy ogralem ;).

13.10.2016 14:22
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
el.kocyk
175
Legend

czytalem na spider webie ze driveclub kosztuje 79 zl, nawet koles ma tam screena
ja widze cene 169..ciekawe dlaczego

13.10.2016 14:42
8.1
zanonimizowany1030895
20
Generał

DriveClub VR normalnie kosztuje 169zł ale jeżeli masz przepustkę sezonową do DriveClub to upgrade do VR możesz kupić ze zniżką.

post wyedytowany przez zanonimizowany1030895 2016-10-13 14:43:23
13.10.2016 15:08
8.2
el.kocyk
175
Legend

no wlasnie mam kupiona przepustke sezonowa...

13.10.2016 19:22
8.3
zanonimizowany1030895
20
Generał

W PSS są dwie wersje DC VR poszukaj.

13.10.2016 16:48
Koktajl Mrozacy Mozg
9
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Kupilbym sprzet ale ze gry na konsole to glownie marketing oraz dobre trailery, jestem pewien ze czesc gier moze byc dla mnie slaba po 30min gry. Nie ma zwrotu jak na Steam, potem zabawa w fora/ebaye by pozbyc sie gry ze strata. Dla mnie to dosc spory minus bo po grze na PCVR mam okazje przetestowac gre samemu a nie opierac sie na kogos wrazeniach, gdzie w necie czesto wszystko jest tylko pozytywne.

13.10.2016 17:00
10
1
odpowiedz
zanonimizowany1199586
1
Junior

Droga zabawka to trochę. Zobaczymy, co będzie dalej z tym, bo akurat Sony lubi wypuszczać nowoście i zaprzestać ich wspierać. Chociaż z drugiej strony ich rozumiem, bo się słabo sprzedaję to po co mają wkładać hajs na takie nudne gadżety. Już wolałbym nowe exy na PS4. W każdym razie poczekam na spokojnie. Mam za dużo zresztą gier i tak do ogrania.

post wyedytowany przez zanonimizowany1199586 2016-10-13 17:01:01
13.10.2016 19:07
GosuRALF
😃
11
odpowiedz
1 odpowiedź
GosuRALF
116
Konsul

porażka ten playstation vr... tylko dla ludzi co nie mają z kasą robić lub ślepych fanboy-ów

13.10.2016 19:39
11.1
zanonimizowany1199615
1
Junior

To teraz beta testy. Czy wypali czy nie. Bo jak u Sony nie wypali, to możemy się pożegnać z tą technologią

13.10.2016 20:21
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Imrahil8888
110
Generał

Mogliby dodać do fify taki tryb, że siedzimy na trybunach. Z takiej perspektywy kontrola piłkarzy byłaby naprawdę ciekawa.

13.10.2016 21:31
Koktajl Mrozacy Mozg
12.1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Pamietaj ze obraz widziany na ekranie gameplay VR na YT jest w rzeczywistosci inaczej odbierany gdy sami grami. Bez 4k czy wiecej, nie ma szans na ogladanie czegos co jest b. daleko.

13.10.2016 20:47
13
odpowiedz
kozi3000
137
Generał

Hahha, vr jest bardzo niebezpieczne dla organizmu a ludzie o ttm nie wiedza...

13.10.2016 23:53
A.l.e.X
😊
14
1
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Za nim to kupicie pamiętajcie że to taka ciekawostka, znudzi wam się po 4-5 dniach, nie pogracie w tym dłużej niż 2-3 godziny dziennie. Może być to jako dodatek, ale na pewno nie główny wyświetlacz do gier. Tak naprawdę to jak macie pieniądze które koniecznie musicie wydać, a już naprawdę nie wiecie na co, to może...

16.10.2016 03:22
14.1
hennepin
71
Konsul

Swoja recenzją HMZ zachęciłeś mnie do zakupu HMZ, i na początku byłem zachwycony, ale ten czar bardzo szybko prysnął, dyskomfort, pikselowa, kable. Nie wrócę do tego dopóty nie będzie to udoskonalone, a minie jeszcze sporo lat, podejrzewam, że to będzie tylko tymczasowa zabawka, która pójdzie na śmietnik jak to cale 3d. Wystarczy spojrzeć na te tytuły, same indyki, jakieś dema technologiczna, żadnych porządnych tytułów nie widać.

14.10.2016 09:07
15
odpowiedz
Tweety32
121
Konsul

Grałem na HTC Vive (czyli teoretycznie czymś lepszym niż PS VR) kilka godzin i było bardzo fajnie. Tylko, że w te kilka godzin ograłem większość tego co było do ogrania, i już wracać za bardzo do tego mi się nie chce.
Trzeba poczekać na naprawdę dobre gry, o ile takie będą :)

14.10.2016 09:17
😍
16
1
odpowiedz
Selen
89
Konsul

Jesli uda im sie to sprzedac to... sam nie wiem, 1) strace wiare w ludzkosc poraz kolejny 2) uznam marketing za jeszcze potezniejsza rzecz niz myslalem ze jest. Dla mnie to jak sprzedawac tetrisa w nowszej odslonie, te gry sa jakas porazka. Takie gry oczekiwalbym od Wii, albo zabawce za 200-300zl. Nie potrafia zrobic z tego przezycia z prawdziwego zdarzenia to lepiej zainwestowac miliony w marketing, jasne...

14.10.2016 09:23
17
odpowiedz
vab
2
Junior

Kilka moich uwag co do urządzenia, bo widzę że ekipa jest tak zapracowana przygotowaniem do targów, że urządzeniu i grom poświęcono ledwo ten artykuł:
-widać przerwy między pikselami, na co byłem przygotowany, bo testowałem wcześniej HTC Vive i wiedziałem na co mogę liczyć. Swoją drogą ja nie widzę szczególnej różnicy między Vive a PS VR jeśli chodzi o jakość.
-poczucie imersji jest mega. Pierwszy raz mogę doświadczyć takiego zanurzenia w świecie gry.
-nie przeszkadza mi fakt, że gdzieśtam wokół jest zauważalna ramka gogli, może dlatego, że używam okularów
-nie miałem problemów z nudnościami podczas gry (ciurkiem kilka h, dema, więc różna dynamika)

Co do samych gier:
-grafika zależy od gry. Np. DriveClub jak dla mnie zmaszczone, bo o ile wnętrze samochodu wygląda super, to już otoczenie wygląda źle. W innych grach jest lepiej.
-obecnie wydaje mi się, że gry bardziej statyczne, lepiej się sprawdzają, głównie ze względu na grafikę.
-nie miałem problemów ze sterowaniem (piszę o tym, bo porobno takowe się pojawiają).
-wykorzystanie ruchów głową urozmaica rozgrywkę.

Podsumowując, uważam, że ta generacja VRów nie ma szans na zastąpienie ekranów, ale i tak uważam rozrywkę za mega fajną. Myślę, ża obecne wersje gogli są najbardziej sensowne dla gier bardziej statycznych. Jak dla mnie i tak 9/10.

P.S. Najpierw chciałem przetestować urządzenie więc poszedłem do jednej z niemieckich sieciówek na S, to mi pan powiedział, że w grudniu będzie taka możliwość.

P.S.S. Urządzenie chyba nieźle schodzi (albo jest mało sztuk), bo jak wczoraj byłem we wspomnianym markiecie w galerii krakowskiej, to o 17 kupiłem ostatnią sztukę (jest też szansa, że gdzieś jest tego więcej, bo sprzedawca był strasznym nieogarem i ciężko było od niego uzyskać jakieś sensowne informacje. Na półce w każdym razie było to ostanie opakowanie).

14.10.2016 10:19
😱
18
odpowiedz
Camel1981
15
Legionista

Napalony byłem jak smok na owieczkę ale jednak grafika to jest coś co ma bardzo duży wpływ na mnie i do tych pikseli chyba bym się nie przekonał.Pewno i tak kupię ale uważam że póki co to głównie marketing i jest szansa że wielu ludziom się szybko znudzi i będzie można nabyć taniej.Jak już kilka osób wspominało - najważniejsze są gry być może jak będzie ich więcej i poprawi się ich jakość warto będzie kupić - póki co zbędny gadżet co najwyżej na parę godzinek - uważam ze póki co nie warto - zamiast tego chyba wolę kupić xboxone z dostępem do exclusivów których nie ma na ps4 typu forza,gears of war itp

14.10.2016 11:10
19
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1023722
10
Chorąży

Cóż. Na VR czekam od 30 lat czyli od kiedy o czymś takim wyczytałem w "Bajtku" dlatego też od kiedy usłyszałem o pracach nad Oculusem i "project morpheus" od SONY nie mogłem się doczekać. Stąd nie powinno dziwić, że zamówiłem w ciemno: EVE Valkyrie i DriveClub VR, które uważam za najciekawsze dla mnie pozycje. W salonie zagościła też kierownica Thrumaster T150 wraz ze stojakiem . Na dostawę zestawu VR jeszcze czekam. Jak to wszystko okaże się klapą to się naprawdę wścieknę! Nadmieniam, że w latach 90-tych miałem do czynienia z chełmem VFX-1 i po pół godziny miałem nudności przez 4 godziny i tego się najbardziej obawiam.

14.10.2016 16:21
Koktajl Mrozacy Mozg
19.1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Jest dobrze. Technologia duzo lepsza niz te dawne helmy VR - zadko kiedy mialem jakies nudnosci, ale nie wiem czemu ludzie chca grac w VR po kilka godzin gdzie w porowaniu do ekranu, 30min w dobra gre np Alien Isolation sprawia ze "pogralismy" w gre bo rozgladasz sie glowa, przezywasz otoczenie, myslisz jak prawdziwa osoba przetransportowana do swiata gry a to co innego niz obslugiwanie pada ktorym mozna pograc i 3h nawet nie czuc ze sie gralo tylko biegalo i strzelalo w jakiegos CODa
Nie mowiac juz ze unikanie laserow w Space Pirate Trainer gdzie trzeba sie ruszac, gibac, obracac na Htc Vive, sprawia ze intensywna lecz krotka gra daje przyjemnosc "bycia w grze". Niby prosta gra, proste sterowanie, ale frajda po 10min gry z potem na czole jest mimo ze obok na PC jest taki BF1 z trybem SP.

post wyedytowany przez Koktajl Mrozacy Mozg 2016-10-14 16:25:41
15.10.2016 12:53
DymekRPG
👍
20
odpowiedz
1 odpowiedź
DymekRPG
147
ARTPOP

Kupiłem, gram i jestem bardzo zadowolony.
To jest coś, co trzeba przetestować na sobie - żadne recenzje, filmy nie oddadzą tego wrażenia.

Na początku musiałem się przyzwyczaić, że w grze się ruszam, a tak naprawdę siedzę w miejscu - dziwne uczucie jakby podłoga mi uciekała. Ale po 20 minutach już było okej.
Nie spodziewałem się, że to jest tak dobre - faktycznie można się poczuć jakby się było w środku ;) Technologia ma bardzo duży potencjał i trzymam kciuki, żeby ją rozwijali. Bo grafika jest dość paskudna, a skoro mimo to można "wsiąknąć" w świat gry, to ciekawe co będzie za ~3 lata :)
Poza tym gogle są wygodne, nie czuje żadnego dyskomfortu a i spokojnie gram w okularach.

Jeśli kogoś chociaż trochę interesuje ta technologia to jak najbardziej polecam. Ja w każdym razie jestem bardzo zadowolony z zakupu.

15.10.2016 15:40
20.1
zanonimizowany1023722
10
Chorąży

Błędnik i mózg szaleje. Czy też masz wrażenie przeciążeń na zakrętach pomimo że ich (przeciążeń) przecież nie ma?

Niestety zemdliło mnie na DriveClub na jakiejś mocno zakręconej trasie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1023722 2016-10-15 15:40:37
15.10.2016 19:24
21
odpowiedz
zanonimizowany1023722
10
Chorąży
Wideo

Moja żona która NIE GRA w żadne gry. Pierwszy raz z DriveClub VR :)

https://youtu.be/qyR4HiFn_VM

post wyedytowany przez zanonimizowany1023722 2016-10-15 19:25:30
22.10.2016 22:42
22
odpowiedz
zanonimizowany784443
55
Generał

Czuje,ze to ustrojstwo skonczy tak samo jak magiczna paleczka na PS 3....Pamieta to ktos,halo????

Technologie PlayStation VR debiutuje na rynku wraz z pierwszymi grami