Ile czasu trzeba, żeby naprawić "gotową" grę? Oto najdłużej łatane produkcje
Bugi w grach był od zawsze, czy teraz jest ich więcej, niż kiedyś? NIE. Różnica polega na tym że, dziś byle cieć może wrzucić do sieci filmik z bugiem, który w oka mgnieniu nabiera efektu, toczącej się na łeb na szyje kuli śniegowej. Nigdy w swoim kilkudziesięcioletnim życiu gracza nie trafiłem na buga, który wymagałby niezbędnej poprawki. Mało tego, zawsze z wielką chęcią i satysfakcją wykorzystywałem bugi na własną korzyść, dla mnie bugi to składowa gameplayu.
Zabrakło tutaj Gothica 3, który w dniu premiery był niegrywalny i naprawiony do stanu grywalności został dopiero po 16 miesiącach (gra wyszła w październiku 2006, a naprawił ją dopiero community patch 1.60, który wyszedł w lutym 2008), a łatkę która faktycznie naprawiła grę był community patch 1.74 wydany w kwietniu 2012 roku, więc po 5 i pół roku od premiery gry!
Rzeczywiście brakuję tutaj pozycji Gothic 3, ostatni patch w wersji 1.75 wydany został w 2012 roku.
Gothic 3 do tej pory nie naprawiono i nie naprawią. PB tracąc prawa do marki, olała cała sprawę. A community patch nie naprawia złego silnika gry, który powoduję ściny.
Teraz przede wszystkim da się coś sprawnie i szybko naprawić, o ile wydawca się stara. W 1994 roku UFO: Enemy Unknown wysypywało się w wersji vanilla podczas ataku na bazę kosmitów i trzeba było zdobyć spatchowaną wersję. Internetu jednak nie było.
No ja miałem to szczęście mając CD-32 a gra chodziła aż miło ... grę ukończyłem w niecały miesiąc (co dziś wzbudza uśmiech ale wtedy to było expresowe tempo)
Dla porównania nowy X-Com pękł w dwa a część druga trzy dni ...
... wspomnienia tur obcych z UFO:UE na słuchawkach i w nocy są niedoścignione ... wiem że to tylko piękne wspomnienia ... ale młodzi już ich nie doświadczą ...
@ogrodov - "Nigdy w swoim kilkudziesięcioletnim życiu gracza nie trafiłem na buga, który wymagałby niezbędnej poprawki" - to widać, że w wiele gier nie grałeś, bo są takie których na premierę nawet nie odpalisz, albo nie da się ich skończyć bo jakiś błąd to uniemożliwia.
Jak widać, miałem szczęście ;)
Ach kocham twój humor. Nie chciałbym Ci dorzucać roboty ale rób jak najwięcej tych filmów. Czarny humor jak najbardziej tu na miejscu. Tylko na TVGRY można się odprężyć słuchając o niedorobionych grach. ;]
W przypadku obu gier obsidianu to sprawa nie jest taka prosta. KOTOR 2 miała gwałtownie przyspieszoną premierę, a w przypadku F:NV, Bethesda nie wypłaciła premii ze względu na "ocenę na metacritic", a która de facto nie była niższa niż fallouta 3...
No i słusznie, że w tym zestawieniu nie znalazł się Vampire the masquerade: Bloodlines. Troika games upadło zanim jeszcze wypuścili grę. Mimo to, społeczność graczy chce przywrócić grze pełny potencjał.
No i jest sporo gier, które były patchowane i nie spatchowane - AC: Unity (był przez jakiś czas łatany i został porzucony przez twórców i wydawcę), Fallout 4 (gra wciąż jest łatana i wciąż mocno zbugowana niestety), Fallouta 3 bez kombinowania nie da się odpalić na obecnych komputerach, Fallout: New Vegas też ma sporo bolączek (kiepska wydajność) i pewnie jeszcze by się co nieco znalazło.
Vampire: Masquarade po fanowskich patchach było już grywalne. Grałem w to wieki temu, ale dało się ukończyć. Może podczas gry potrafiło się wysypać, ale do napisów końcowych doszedłem. Chętnie zobaczyłbym remake, tę grę zapamiętałem z uwagi na genialny klimat.
Mnie najbardziej chyba dobił Battlefield 4 i te ciągłe aktualizacje(nawet przekraczające 1 gb).
Totalne nieporozumienie.Ta gra powinna mieć premierę conajmniej pół roku później.
Może by dla odmiany wymienić gry, które albo nie miały lub miały błędy ale malutkie i naprawiono je szybko. Ostatni Tomb Rider - wielu /ja też/ miało spore problemy z działaniem gry w misji -Kompleks Radziecki-. Nie dawno powtórzyłem sobie Larę i... gra działała bezbłędnie !!
Dying Light i dlc Following - rodzima produkcja - od początku nie miałem żadnych problemów. Również przy -Assasyn's C. - Syndykat- nie musiałem rzucać k... . Pykam sobie teraz w nowy -Deus Ex - R.L.- i przy średnio wysokich ustawieniach /nie mam pc "potwora" / działa świetnie, jak na razie. Czyli jak się chce to można wydać grę pt. Frontem do klienta - czyli gracza.
PS. 5.08 min. materiału - "...po półtorej roku..." Laaał, dobre. Słyszałem już gdzieś "...mam ze dwie litry". :)
Alien Nations 2 - gra zabija nowsze komputery, jest nie do uruchomienia na nowszych sprzętach
Brakuje info o Diablo 2, gdzie ostatnie oficjalne patche zostały opublikowane jeszcze w tym roku, czyli nomen omen 16 lat po premierze ;-)
TR5 miał bug uniemożliwiający ukończenie gry. Sam się o tym przekonałem. Co ciekawe wersja z PSS na PS3 też go posiada.....mogli to chociaż załatać.
Jak sięgam pamięcią, to Diablo III nie tylko wyszło niedorobione, ale i nie zawierało wszytkiego co powinno zawierać (wedle deklaracji wydawcy). To zalicza go zarówno do kategorii "łatańce" jaki i Early Access ;)
Niestety od jakiegoś czasu coraz częściej zdarza się, że dostajemy gry niedopracowane, które przez długi czas są łatane...