Wszystko, co musicie wiedzieć o PlayStation 4 Pro
Matryca nie musi mieć 10bit, aby wspierać HDR.
Coś mi tu śmierdzi. Do komfortowego grania w 4k na PC potrzeba co najmniej dwóch gtx 980 w sli. Taki AMD RX 480 ma mniej więcej 5 TFlopsów, więc teoretycznie jest trochę mocniejszy niż karta AMD w PS4Pro, i w większości nowych gier nie radzi sobie z 4k (jak dobrze pamiętam w Wiedźminie 3 wyciągała ledwo 20 fpsów). Gry na konsole są co prawda lepiej zoptymalizowane ale nie aż tak.
Nie spodziewam się niczego ponad HD czy 1440p upscalowane do 4k. Zarówno Xbox One jak i PS4 były reklamowane jako konsole Full HD, i o ile obraz wyjściowy to 1080p, to dużo gier jest renderowanych w niższych rozdzielczościach i upscalowana do 1080p.
Sam sobie odpowiedziałeś, wersje gier na ps4 pro, będą tylko upscalowane do 4k. Podobnie jak obecne konsole upscalują często do 1080p z natywnego np: 900p. W dodatku gry nie będą chodzić płynniej, Horizon Zero Dawn, nas ps4 w 30 klatkach, na ps4 pro w 30 klatkach. Sony tanim kosztem, sprzedaje pół środek za 100 dolców więcej, dla mnie to zwykły skok na kasę.
Poczytaj o czymś takim jak checkerboard rendering (wykorzystane chyba w multi w KZ: Shadowfall gdzie dopiero po miesiącu się zorientowano, że ten tryb w FHD nie chodzi)
To bedzie oszukane 4k, upskalowane przez wysokowydajne skalery.
I odrazu zaznaczam ze nie bedzie to tak ostre jak natywne 4k, wiec taki troche pic na wode zeby pokazac jacy my jestesmy fajni bo gramy w 4k, tyle ze to nie jest prawdziwe 4k.
Jak widzę, że materiał robił Jordan, to daję łapkę w dół, nawet jak mi się podobał, w sumie to nie wiem dlaczego.
Jordan poproszę o przysłowie z "półtorej klocka" o którym wspominałeś w materiale (2:05)
To jest zwyczajne wyciagnie kasy od konsolowcow, ktorzy jeszcze do niedawna twierdzili ze konsola jest na lata.
Nikt nie powiedzial ze 2-3 lata po PS4 PRO nie wyjdzie kolejna konsola, bo juz ps pro bedzie przestarzale w momencie debiutu, wtedy na rynku bedzie juz Vega (AMD) i Volta (NV) i obie firmy beda szykowac sie do premiery kolejnej generacji w 8-12nm.
Przeskok bedzie duzy i konsole jako zamkniety standard nigdy nie dogonia PCtow.
Najwieksza bolaczka PC czyli wysokopoziomowe API zostalo rozwiazane (DX12/Vulkan), wiec magia "optymalizacji konsol" tez juz po woli znika. Jeszcze troche i jak gry natywnie zaczna wychodzic w DX12/Vulkan to dopiero bedzie skok wydajnosciowy.
W dodatku cena.
Stare 5-letnie PCty po zmianie karty graficznej daja rade we wszystkim na very-high/ultra
Myślałem, że te PS4 Pro to będzie przeskok jakościowy, że konsole nareszcie wskoczą na te 60 FPS, a tutaj taka lipa. Po pierwsze, to nie ma najmniejszej szansy by gry chodziły w 4K, bo jest to czterokrotnie wyższa rozdzielczość niż 1080p, więc i konsola musiała by być czterokrotnie mocniejsza, a nie jest. Te całe 4K to zwykła ściema, po prostu rozdziałka będzie z 1080p, czy tam trochę większej, upscalowana na te 4K. Druga rzecz - HDR - wystarczy zobaczyć ile kosztują telewizory z HDR, by wiedzieć że to bajer dla nielicznych. Miała być rewolucja, a mamy kichę z 30 klatkami i odrobinę lepszą grafiką. 30 FPS to bieda z nędzą, obecnie gdy mam PCta który stałe 60 klatek zapewnia, to widzę jaka to kolosalna różnica.
Nie ma co napinać D. Jak ty to sobie wyobrażasz konsola za 1500-2000 zł z grą w 4k? Nawet na PC za taką cenę nie odpalisz...
Sony nie zrobi i nie sprzeda konsoli (jak na razie) za np. 3500 zł, bo ile by mieli sprzedanych kopii? Mocne konsole są oczywiście możliwe, ale nie za tę cenę człowieku.
299$=299€ fuck logic. To 33€ różnicy wg obecnego kursu. Mnie 33€ robi różnicę
Świetny materiał Jordan
Imponująca ilość błędów językowych, jak na tak krótki film.
"Półtorej klocka" - że jak? Aż tak trudno odmienić poprawnie rodzaj?
"To by było na tyle" - ech... Serio?
Polonista za dychę. Umrzyj
Dzięki za oświecenie umysłu, teraz gdy wiem o tych błędach muszę wymazać z pamięci cały materiał, brzydzę się tak okrutnymi zamachami na mój ojczysty język, tfu tfu tfu zgiń przepadnij.