Skradzione hity - jak duże firmy wykorzystywały pomysły mniejszych
O nie Arasz gdzie twoja broda ? A co do materiału to smutne, że takie praktyki mają miejsca. Kiedy jakiś czas temu usłyszałem o pozwie w kierunku twórców Banner Sagi o słowo "saga" to w pierwszej chwili nie wiedziałem czy to żart czy prawda.
Z tym Candy Crush Saga to nie byłbym taki pewien. Cała gierka oparta jest o mechanikę zwaną "Match 3", znaną w branży gier od połowy lat osiemdziesiątych i wykorzystywaną pod różnymi postaciami. A to, że różni twórcy niezależne od siebie wpadli na pomysł wykorzystania cukierków jako motywu przewodniego, nie jest przecież jakoś specjalnie nieprawdopodobne. No chyba, że podobieństw między nimi było więcej.
Gdzieś czytałem, zabij ale już nie pamiętam gdzie, o tej sprawie z King i przy okazji m.in. o tym jak autor Scamperghost przedstawił im onegdaj prototyp swojej gry, po czym strony nie dobiły targu.
...a po jakimś czasie King zrobił Pac-Avoid, łudząco podobną gierkę - jak podobno potwierdził sam [pod]wykonawca, będącą klonem wykonanym wedle wskazówek King.
To tak odnośnie "nieprawdopodobieństw" ;)
Guitar Hero pojawiło się oczywiście w 2005 a nie w 2010 :)
Bardzo dobry materiał, a co do Crush The Castle to zawsze myślałem że Angry Birds jest taką zżynką... już dawno nie grałem w tą przeglądarkową grę, dzięki że mi o niej przypomniałeś. :D
A nie jest czasem tak, że mechaniki gry nie można opatentować? Nikt nie może powiedzieć "O, my jako pierwsi zrobiliśmy grę fpp i nikt nie może używać tego widoku bez licencji". Jak będę chciał to wydam klona angry birds, tylko, że zamiast ptaków będzie co innego i nic mi nie zrobią.
Niewiele osób wie o tym, że jakaś mega popularna gra jest zrzynką z jakiejś innej. A że została zrobiona lepiej i za większe pieniądze? To własnie powód dla którego odniosła sukces!