Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Might and Magic Duel of Champions i dwie inne gry Ubisoftu zostaną zamknięte w październiku

27.08.2016 09:56
bogi1
👎
1
1
bogi1
128
The Best in the World

Wielka szkoda DoCa ;( Bardzo podobała mi się ta karcianka. Niestety to była kwestia czasu przy braku wsparcia tej gry

27.08.2016 14:23
2
1
odpowiedz
Mattjas
58
Pretorianin

Ah szkoda DoCa. Grałem chyba rok za starych czasów. Później był spam dodatkami i nikt bez płacenia dużej ilości kasy nie był w stanie nadążyć. Mimo wszystko była to najlepsza karcianka w jaką grałem. Hearthstone przy tym to gra na farta i dobre karty. DoC dawał sto razy więcej możliwości rozegrania gry i trzeba było nieźle się namyśleć nie tylko przy robieniu decka ale i przy rozgrywce.

29.08.2016 10:28
3
1
odpowiedz
zanonimizowany794081
77
Generał

DoC był bardzo dobry natomiast Epic Loot to szajs straszny.

29.08.2016 10:46
Damian1539
4
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

Ja bym z przyjemnością zagrał w nowego Raymana.

29.08.2016 11:02
Gambrinus84
5
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Gambrinus84
123
GOL

Duel of Champions z czasem stał się tak nabudowany zasadami i typami kart, że nowi gracze mogli się poczuć przytłoczeni. Pamiętam też, że przed wyjściem Hearthstone'a strasznie powoli wpadała waluta na kupno boosterów...
DoC ostatecznie bardzo mi się podobał, ale z czasem grałem w niego coraz mniej - starcia na 30, 45, 60 minut przekraczały moje możliwości :P

29.08.2016 20:33
petemut
5.1
petemut
51
Pretorianin

Jakie to ma znaczenie, jaka była ekonomia przed Forgotten Wars (gdy zdobywanie boosterów faktycznie było ciężkie), skoro szczyt popularności przypadł później, kiedy gra trafiła na steama i potrafiła mieć tylko w turnieju dziennym około 10 tysięcy grających. Wtedy ekonomia była chyba najlepsza w karciankach f2p, po wyjściu FW, i wraz z nim ołtarza życzeń, w około 2 miesiące można było wyfarmić wszystkie karty grając od zera. Osłabienie ekonomii było tylko przez pewien czas po wyjściu BS2, gdy wszedł ten nieszczęsny quest z wygraniem szwajcara bez możliwości go usunięcia. Po jakichś 2 miesiącach to naprawiono, ale część ludzi zdążyła wtedy porzucić DoCa.

Granie pojedynków powyżej pół godziny? Przesadzasz, to była rzadkość, choć na pewno dobrze by zrobiła opcja powrotu okna gry na desktop (po wcześniejszym jego ściągnięciu do paska) po oddaniu tury przez przeciwnika, co by pozwalało, żeby w trakcie 2 minut (gdy przeciwnik w całości wykorzystywał swój czas) zajmować się czymkolwiek innym (choćby jakimś przerzucaniem www). Taka opcja z przywracaniem okna gry na pulpit była potem (i jest do teraz) tylko przy wyszukiwaniu rywala - po znalezieniu pojedynku gra wraca na pulpit. Gdyby to było również podczas tur to może ludzie nie narzekaliby na długość pojedynków, czy zbyt długi czas wykonywania ruchów przez przeciwnika.

Co do początkujących, to bardziej niż wysoki próg wejścia (nie był taki wysoki), mogli im przeszkadzać w grze farmerzy, którzy przed BS2 byli plagą na niskim elo. Potem wprowadzono progi, które to ograniczyły, ale to była spóźniona zmiana, bo ona powinna pojawić się jeszcze zanim gra trafiła na steama. W ogóle ta gra wiele rzeczy zmieniała, poprawiała, ale to wszystko było spóźnione (ołtarz życzeń, możliwość używania tych samych kart do różnych decków, lepszy matchmaking itd.).

Główne problemy tej gry, to był po pierwsze fatalny klient tej gry (nienaprawialny?), a po drugie długimi okresami zły balans kart, przy którym dwie-trzy talie potrafiły niszczyć prawie wszystkie inne np. Nergal po premierze Herolda, czy Ignatius przed premierą BS2 twardo kontrujący każdą controlę, czy po premierze BS2 Masfar otk, potrafiący przy dobrym rozdaniu zabić w 5-ej turze. I potem długie tygodnie zanim ubi w końcu wypuszczało patcha balansującego. To było bardzo irytujące i zniechęcające. Odnosiło się wrażenie, że projektanci tej gry przestali ją ogarniać.

Co do samego wygaszenia serwerów, to jakaś zagadkowa informacja pojawiła się w newsie poświęconym końcowi DoCa w Kwasowej Grocie. Autor notatki w ostatnim akapicie napisał, że to nie jest jeszcze koniec historii tej gry, co mogłoby sugerować, że albo jest druga część przygotowywana, albo może jakiś lewy serwer będzie powstawał. To pierwsze wbrew pozorom nie musi być dobrą informacją mając na uwadze, że taka gra najpewniej byłaby zrobiona przez Blue Byte, którego produkcje free2play są najdelikatniej mówiąc nie najlepsze. A druga ewentualność też by szału nie robiła, bo gra nie mogłaby być promowana legalnymi kanałami i tym samym jej popularność nie byłaby znacząco lepsza niż obecnie.

Jest jeszcze klon DoCa robiony przez entuzjastów tej gry - Duels of Xen'Arun, ale będzie musiało upłynąć jeszcze wiele miesięcy zanim to będzie przypominało poważną karciankę. Na razie są w początkach prac -> youtube.com /watch?v=tsRjMM_jgWQ

post wyedytowany przez petemut 2016-08-29 20:34:42
29.08.2016 21:07
Predi2222
😐
6
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Może w końcu zakończą cyrk z beyond good & evil 2. Jedyn gra jaka jeszcze mnie trzyma przy tym wydawcy.

edit:,ops, news dotyczy gier multi...

post wyedytowany przez Predi2222 2016-08-29 21:09:16
Wiadomość Might and Magic Duel of Champions i dwie inne gry Ubisoftu zostaną zamknięte w październiku