Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie HTC Vive znalazło zaledwie 100 tysięcy użytkowników

07.07.2016 17:23
sinbad78
1
8
sinbad78
181
calm like a bomb

Zaledwie? Serio? To i tak dość dużo biorąc pod uwagę:
- cenę
- wymagania (sprzęt i pomieszczenie dedykowane)
- dość ograniczoną bibliotekę gier.

07.07.2016 17:26
😉
2
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1030895
20
Generał

Pewnie większość czeka na PS VR ;)

07.07.2016 18:18
2.1
zanonimizowany1183149
2
Centurion

Też tak pomyślałem.

07.07.2016 19:35
2.2
zanonimizowany1030895
20
Generał

Dokładnie, szczególnie że ma być tańszy o 300€.

07.07.2016 19:42
2.3
zanonimizowany1183149
2
Centurion

O, to na plus :) Jedynie słyszałem, że PS VR ma troszkę gorszą jakość obrazu od konkurencji.

07.07.2016 21:51
PePe PL
2.4
1
PePe PL
166
Generał

Nie wierz w takie bajki. PSVR ma minimalnie mniejszą rozdzielczość, ale matrycę RGB, a nie PenTile. W praktyce ma więcej subpikseli wiec jakość ekranu będzie lepsza.

07.07.2016 23:13
2.5
zanonimizowany1183149
2
Centurion

No to świetnie. Nie wiedziałem o tym, dzięki!

07.07.2016 17:30
Łosiu
3
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Łosiu
267
German quality

GRYOnline.pl

sinbad78 - popatrz na to z innej strony. Jaki deweloper zainwestuje miliony w grę, której potencjalna sprzedaż to 90tyś egzemplarzy - o ile wszyscy kupią. Ciężka sprawa...

07.07.2016 17:51
dj_sasek
3.1
dj_sasek
152
Freelancer

Gra nie musi być tylko dla tej grupy odbiorców. Ostatnio do DIRT Rally wydali łatkę która wprowadza VR. Inni by mogli do swoich gier też dodawać taką możliwość nie rezygnując z wydawania gry dla szerszego grona.

07.07.2016 17:52
Łosiu
3.2
Łosiu
267
German quality

GRYOnline.pl

dj_sasek - nie no jasne, ale jak coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest do d...... :)

07.07.2016 18:10
StabbingWestward
3.3
StabbingWestward
46
Konsul

Nie mniej przyszłość w vr w moim i nie tylko mniemaniu to są symulatory wszelakie a nie jakieś śmieszne małe gierki powodujące co najwyżej uśmiech politowania :) Następne w kolejce jest ATS czy ETS2 gry tego typu aż się proszą o wsparcie VR i to jest ich przyszłość.

07.07.2016 18:13
Łosiu
3.4
2
Łosiu
267
German quality

GRYOnline.pl

StabbingWestward - święte słowa. Problem w tym, że zazwyczaj to działa w korpo tak:

To ile kasy musimy wydać ma tych 20 gości przez rok, co zrobią support VR? Ile to kupi? 100 tys. luda max? Zaraz a ile kupi DLC ze skórkami, jakie zrobi grafik w tydzień?

itd. Resztę sobie dopowiedzcie.

07.07.2016 18:21
kaszanka9
3.5
kaszanka9
109
Bulbulator

Żaden deweloper, trik jest obecnie inny.

Sprzeda się na szybko robioną wybrakowaną grę (czas produkcji góra kilka miesięcy), której jedynym "atutem" jest VR, a cena prawie jak za AAA co by zrekompensować małą liczbę odbiorców, choć tak naprawdę się nachapać na nich, gdyby nie vr nikt przy zdrowych zmysłach takich bubli by nie kupował za tyle.

Przykłady takich gniotów

Edge of Nowhere 40 USD
The Climb jeszcze większy gniot 50 USD

Porównując je do takiego tomb raidera jakością, grywalnością, nakładem pracy, ilością zawartości, te gry nie bronią się absolutnie niczym.

"Bronią" się tym, że twórcy doskonale wiedzą, że to jest zabawa dla "bogaczy" i odbiorców będzie mało, a "bogaczom" można wcisnąć byle szajs, i tak kupią, takim wciska się najłatwiej.

Proszę, zagadka rozwiązana, byle szajs po 40+ usd.

Obie z tego co wiem z denuvo, ha ha, żeby pirat nie odpalił, pirat co kupił oculusa, naprawdę sami siebie przebili.

07.07.2016 18:16
.:Jj:.
4
1
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Obecne wydanie technologii V jest dla entuzjastów.

Nie ważne jaki crap będzie wychodził- będzie MOCNO przeceniony by twórcy mogli się zbliżyć do wyjścia na 'zero'.
Póki technologia nie będzie naprawdę popularna, ceny oprogramowania będzie mocno nieadekwatne do ilości+jakości tej treści.

Cena to jedna sprawa. Druga- póki co ani na OR ani Vive nie wyszło imho nic co by mnie na poważnie skłoniło do zakupu. Tak tak, jest parę ciekawych rzeczy, ale to nadal płytkie proste i bardzo krótkie/małe rzeczy.

Po tygodniu ostrego grania nie sądzę by cokolwiek się ostało do robienia.
Średnia moc sprzętu musi pójść w górę, jakość VR w kolejnych wydaniach musi być lepsza, twórcy muszą mieć więcej doświadczenia+kasy na projekty oraz jak już wspomniałem zainteresowanie musi być większe.

To że 'twórcy muszą jakość odrobić kasę' nie jest wytłumaczeniem dla klienta który za badziew jakości darmówek z Google Store płaci jak za zboże. Kogo to interesuje? Nikt łaski nie robi, to twórcy zawczasu powinni o tym pomyśleć.

I pewnie sami twórcy technologii pomyśleli i mają długofalowy plan. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

07.07.2016 18:32
OneDay
5
odpowiedz
OneDay
3
Legionista

Tak jak komentarz wyzej, wydawaloby sie ze 100tys egzemplarzy to malo, ale tak naprawde jak na kilka miesiecy i te jeszcze opoznienia z dostawami i non-stop wyczerpywane 'zapasy' Vive'ow czy to w Us czy UK, swiadczy o tym, ze de facto VR boom sie dopiero rozkreca.

Zauwazmy tez, ze na rynku nie ma jeszcze recenzji (ani jednej sprawdzilem dziesitki portali zagranicznych i lokalnych), ktore by jasno mowili 'Idzi i kup Oculusa/HTC Vive. Nikt nie chce brac na siebie odpowiedzialnosci za to czy VR bedzie.

Jestem swiezo upieczonym posiadaczem Vive i moge smialo powiedziec ze to urzadzenie nie wykorzystuje nawet 50% swojego obecnego potencjalu. Niby wersja konsumencka ale ma duzo wiecej do zaoferowania, trzeba tylko poczekac rok, moze dwa az wtedy rozwinie to wszystko skrzydla, narazie jestem jednym z tych, jedni powiedza szczesliwcow drudzy naiwniakow, ktorzy beda myszami doswiadczalnymi i powiem szczerze, ze mi to pasuje a widzac wynik 100tys innych osob tylko cieszy. Dodam jeszcze, ze dzieki wysokiej cenie grupa odbiorcza HTC Vive jest dojrzalsza, co widac po HTC Vive reddit forum.

Oby tak dalej team Vive!

07.07.2016 18:52
Mastyl
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Ale zauważmy, jak tak niska sprzedaż ogranicza urządzenie.

1. O konwersje innych gier z konsol dość ciężko, bo wymagają one calkowitego przekonstruowania sterowania pod VR.

2. Trzeba więc tworzyć gry przygotowywane specjalnie z myślą o VR ( w tej chwili całe dwa urządzenia, łącznie rynek nie większy niż 200k urządzeń).

3. Budżet przeciętnej nowej gry AAA to miliony dolarów.

4. Ciężko odrobić wydane w produkcje MILIONY dolarów na 100 - 200 tysiącach sprzedanych kopii.

Ergo w chwili obecnej produkcja wysokobudżetowych gier na te urządzenia jest całkowicie nieopłacalna.

Pogadamy, kiedy sprzedadzą się miliony urządzeń do VRu.

07.07.2016 20:53
kaszanka9
6.1
kaszanka9
109
Bulbulator

Stary, ale kogo obchodzi budżet gier AAA, jak crytek robi dla naiwniaków grę we wspinaczkę za 50 USD.

07.07.2016 19:41
.:Jj:.
7
1
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Żeby wyrwać się z zamkniętego koła, ktoś musi pójść po bandzie. Gdyby VR robiła jedna firma, mogła by puścić headsety poniżej kosztów produkcji. Niestety- jest konkurencja która zjada siebie nawzajem.
Możliwe że któraś z firm padnie/odpuści, ale poza OR i HTC jeszcze inni z tym kombinują.
A może wystarczyły by zapłacić 30mln za growego blockbustera na wyłączność dla VR?

Czy Call of Duty 48: VR , bez odpowiednika w tym czasie dla ludzi bez VR, nie potrząsnąłby rynkiem?

Drogi headset na którym nie ma w co grać póki co. Wystarczy parę świetnych gier, trochę indyków, kolejna generacja urządzeń VR i może koło zacznie się toczyć.

Nie sądzę by VR padło jak 3D, ale wciąż ma niepewną przyszłość w formie jaką zapowiadało.

07.07.2016 19:55
8
odpowiedz
wcogram
152
Generał

Za taką cenę.

07.07.2016 23:16
9
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

http://vrking.pl/oculus-rift-vs-htc-vive-skonczmy-z-mitami/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=SocialWarfare

Tutaj macie dokładnie udowodnione, dlaczego HTC Vive nie ma racji bytu względem Rifta. Artykuł jest dość obszerny i jasno udowadnia jaka jest prawda ;)

08.07.2016 00:50
kaszanka9
9.1
kaszanka9
109
Bulbulator

Ten art to brednie w które wierzą tylko takie naiwniaki jak ty, tymczasem statystyki steam pokazują jaka jest prawda, oculus to już trup, zresztą i tak vive jest lepszy.

Wygrywa ten co ma gry, a vive będzie miał ich znacznie więcej.

Oculus nie ma racji bytu będąc sprzętem wybrakowanym (na premierze braki lol), nawet w tym arcie widać jak żałosne piksele na nim widać, co potwierdzasz powołując się na prawdomównego arta, no wreszcie przyznałeś, że syf.

Technologie HTC Vive znalazło zaledwie 100 tysięcy użytkowników