CD Projekt RED stawia sobie Rockstar Games za wzór
I bardzo dobrze, bo jeżeli się na kimś wzorować to tylko na najlepszych, choć moim zdaniem CD Project RED wypracowało sobie taką markę że sami już zaliczają się do najbardziej elitarnego grona deweloperów na świecie, i to również na nich inni powinni się wzorować.
Cytat: "zasiadać pośród takich tytanów jak Blizzard Entertainment, Valve Corporation czy Bethesda Softworks" -> Może są tytanów, ale za jaką cenę? Trzeba jakoś uprościć pewne elementy w gry, żeby móc sprzedać jak najwięcej dla utrzymanie firmy, bo nie wszyscy umieją grać w "skomplikowane" gry. Uproszczone elementy w Fallout 4 i Diablo 3 (np. rozwój postaci) są dobre przykłady. Niech CD-Projekt pozostaje gdzieś w "złoty środek". :P
I bardzo dobrze, bo jeżeli się na kimś wzorować to tylko na najlepszych, choć moim zdaniem CD Project RED wypracowało sobie taką markę że sami już zaliczają się do najbardziej elitarnego grona deweloperów na świecie, i to również na nich inni powinni się wzorować.
Podpisuję się pod pierwszymi dwoma postami. CDP Red wyrobił sobie już taką markę i taką pozycję w branży, że sam może być wzorem dla innych studiów.
Dla ciebie tylko a dla niektorych az Wieśka :D
Sam widzisz ze niektore studia co chwile wypuszczaja jakas niedopracowana gierke a w Wiesku ledwo co kilka bugow bylo
Czy wzorem są dla nich również standardy zatrudnienia stosowane wobec pracowników w stylu Rockstara? Bo jeśli dążą do wzorca prezentowanego przez braci Houser, całkowita rotacja personelu będzie następować co dwa lata :)
Jeden wiedźminek wiosny nie czyni. Poczekajmy na inne gry. Rockstar, czy ND nie budowali marki na jednej grze i nie przez parę lat. Takie coś można będzie mówić za 10 lat. Oczywiście idą w bardzo dobrym kierunku, ale czas pokaże.
Tylko, że zamiast tego jednego wiedźminka są 3 wraz z 1 wydanym już dodatkiem do 3 części i 1 nadchodzącym. I ile według ciebie trwa budowanie marki? 20 lat czy 30?
Na jakiej innej grze Rockstar budowało swoją markę? Bo Rockstar wciąż jest znane jedynie z gier "gietea". Nawet RDR było nazywane "gietea na dzikim zachodzie".
Oczywiście, że tak. Wystarczy popatrzeć na Activision i Ubi, teraz a kiedyś. A na Rockstar i ND teraz i kiedyś. Miałem na myśli jedną serię, jeśli chodzi o wiedźminka, ale oczywiście po co myśleć. Z resztą w1 i w2 wybitne i rewoucyjne dIa branży nie były. I już fanbojek pierwszy przyleciał z płaczem. Ale to takie typowe jeden sukces głoszony przez dziesiątki lat. Tak jak zwycięski remis na Wembley.
Ale robisz przewrotki w argumentacji... ND do czasu 1 części Uncharted byli rozpoznawalni za serię Crash Bandicoot. Activision jest jedynie wydawcą...
No tak, odpisałem na prowokację 13 latka...
To nie jedna jaskółka. Na przykładzie seji Wiedźmin widać jak CD projekt postępowo robi swoje gry coraz lepsze.
W1 zaintrygował zachód klimatem, ale nie porwał, drugi został ulepszony pd każdym względem i zdoby bazę fanów, a trzeci wykorzystał doświadczenia dwóch pierwszych i wybił się na piedestały
ps. Samemu czasami się martwię że pewnego dnia CD Projekt Red straci tą ikrę, tak samo jak to było z EA i Activision (polecam poczytać w jakich okolicznościach zostały założone) ale nie wróże im tego w ciągu najbliższych 5-ciu lat.
@Blackthorn a gdzie ty tu widzisz prowokacje? To są fakty, które do większości nie docierają. Bo ich " bóg " Wiedźmi i Cdprojekt są naj. Ale pompujcie sobie balonik pompujcie:D F4>MGS5>W3.
To, że się z nim nie zgadzam nie oznacza, że to prowokacja. Wiedźmin 3 to najlepsza gra w jaką grałem, książki Sapkowskiego długo przed premierą 1 części już czytałem, ale nie oznacza to, że można CDPR nazywać tytanem. Ogarnijcie się.
Czemu?? Jak już to Rockstar niech sobie stawia CDP red za wzór. Ja się o wiele lepiej bawiłem w wiedźminie 3 nie ujmując niczego GTA5.
BUAHAHA jeszcze napisz, że brazylijska i argentyńska reprezentacja piłki nożnej powinna brać sobie za wzór polską:D
wypracowało sobie taką markę że sami już zaliczają się do najbardziej elitarnego grona deweloperów na świecie,
haha :D jedna dobra gra na skalę światową, bo wiedźmin 2, to była gra średnia, i już deweloper światowy haha
I właśnie tylko ta jedna (według Ciebie) dobra gra która zdobyła największą ilość nagród w historii elektronicznej rozrywki wystarczyła Redom aby otworzyć furtkę do deweloperskiego piedestału.
Wiedźmin 2 był grą średnią?
metacritic -> średnia ocen użytkowników 85 w wersji pecetowej opartej o 1353 ocenach. Średnia recenzji to 88 opertej o 76 recenzji.
Wersja na x360 - 83 na 212 ocenach użytkowników i średnia recenzji 88 opartej o 82 recenzje.
Steam - 20 tys. pozytywnych recenzji użytkowników na 2.5 tys. negatywnych.
Gra jak to gra, nie jest dla każdego, ale żeby nazywać ją średnią bo się komuś nie spodobała? <- pytanie retoryczne :)
Już nawet nie wspomnę o ocenach na golu...
Wiedźmin 2 może dla Ciebie to średniak, ale dla mnie to kolejny, niezapomniany hit. Jest tak jak pisali @Blackthorn i @JaspeR90k.
No cóż. Dla mnie to średniak. 1 to jedna z moich ulubionych gier, 3 na PS4 również przeszedłem 2 razy i strasznie mi się podobała. Ale 2 nie mogłem popchnąć za daleko..
JaspeR90k
I właśnie tylko ta jedna (według Ciebie) dobra gra która zdobyła największą ilość nagród w historii elektronicznej rozrywki wystarczyła Redom aby otworzyć furtkę do deweloperskiego piedestału. no i to jest różnica. Być tytanem, a zmierzać w tym kierunku dzięki Wieśkowi, który wystarczyła Redom aby otworzyć furtkę do deweloperskiego piedestału to różnica. To, że Polska ograła Niemców nie oznacza, że nagle w jeden dzień stali się piłkarską potęgą.
Cytat: "zasiadać pośród takich tytanów jak Blizzard Entertainment, Valve Corporation czy Bethesda Softworks" -> Może są tytanów, ale za jaką cenę? Trzeba jakoś uprościć pewne elementy w gry, żeby móc sprzedać jak najwięcej dla utrzymanie firmy, bo nie wszyscy umieją grać w "skomplikowane" gry. Uproszczone elementy w Fallout 4 i Diablo 3 (np. rozwój postaci) są dobre przykłady. Niech CD-Projekt pozostaje gdzieś w "złoty środek". :P
CP ma mieć elementy online... co w sumie mnie bardzo cieszy, bo do takiej gry pasują idealnie, byleby były dobrze zrobione.
Rockstar solidna firma jednak ich polityka wydawania gier jest chamska, na pecetową wersję czekaliśmy prawie 2 lata ;/
W dzisiejszych czasach gdzie 8/10 pecetowych portów w dniu premiery ma duże problemy z wydajnością i inne bolączki GTA V pod tym względem było jak diament wśród polnych kamieni więc na taką jakoś mógłbym czekać nawet cztery lata.
Fakt optymalizacja byłą dobra ale nadal uważam że to mało sprawiedliwe. W3 został wydany na wszystkie trzy duże platformy i nie miał większych problemów z działaniem na słabszym sprzęcie, było trochę błędów, płotka nie grzeszy inteligencją nawet teraz jednak większość tych drobnostek została załatana zaraz po premierze. Zresztą porządne wydania pecetowe to nie powinno być coś niespotykanego i niecodziennego. Nie powinno się wychwalać twórców za coś takiego bo to po prostu ich praca.
Zrobienie gry w oparciu o książki i wielkie studio haha. Bo oczywiście samemu się nic wymyślić nie mogło, to trzeba było pójść na łatwiznę.
Czy ty aby na pewno nie masz żadnych lekcji do odrobienia? Klasówki jutro też nie masz?
Tam gdzie skończyła się powieść zaczyna się fabuła gry. Za wzór mieli świat w książce, a nie całą fabułe. Zrobili coś całkiem nowego.
Rockstar to ta firma co robi gówniane porty z konsol na pecety a łatanie ich pozostawia fanom?
Piękny wzór, widać w jakim kierunku idzie cdp.
Stworzyli do tej pory jedną grę świetną, jedną grę bardzo dobrą. Na pewno wyróżniają się na tle podejścia do klienta, ale żeby pisać, że zaliczają się do ścisłej elity? Proszzz. Są na dobrej drodze.
I z całej trylogii, które z nich do jedna bardzo dobra gra i jedna świetna, skoro 1 i 2 część zbierają bardzo zbliżone do siebie opinie i recenzje (już nie mówiąc o sprzedaży), a 3 oprócz recenzji i opinii, zebrała sporą ilość nagród gry roku?
Mimo ogromnego budżetu wtopionego przy produkcji 1 części na nietrafione i niedokańczane projekty to i tak udało im się jakoś dopiąć swego. A i sporo udało im się wyciągnąć z archaicznego silnika Neverwinter Nights 1...
3 - swietna, 2 - bardzo dobra.
jedynka? nie zdobyla takiego uznania jak kolejne części, a skoro mowisz o ocenach, to srednia jest nizsza o 10.
80 to nadal dobry wynik, ale tutaj ludzie mówią o elicie wśród deweloperów, a takie wyniki chyba nie należą do czołówki.
nie twierdzę, że wiedźminy są słabe albo się nie wyróżniają, ale to dla mnie nadal za mało, żeby dostać się do grona najlepszych.
gotowy na kolejne minusy
80 (ogólnie to jak być takim szczegółowym to nota jest sporo wyższa, ale to i tak tylko cyferki) to bardzo dobry wynik. Zwłaszcza, że wraz z kolejnymi częściami seria zyskiwała coraz większe uznanie. Jeszcze przed premierą 2 części, Wiedźmin zyskał spore zainteresowanie w Polsce, jak i za granicą. Nie ma przy tej grze miejsca na określenie gry jako "porażki" czy "zawodu". 11.5 tys. pozytywnych recenzji na samym steamie oraz wysokie noty podstawowej, jak i edycji rozszerzonej mówią chyba same za siebie.
Nawet jakby cała trylogia miała 10\10 to dopiero początek. 3 genialne gry i elita? Bez przesady.
wszystko, się zgadza, wszystko to prawda, ale to nadal za mało. spójrz chociażby na naughty dog: uncharted 1 w 2007 (jak wiedzmin) potem u2,u3, the last of us - kolejno oceny: 96, 92, 96
potem spójrzmy na rockstar czy bethesde i jest podobnie.
Niech biorą ale tylko to co dobre z Rockstar'a a nie jest tego dużo moim zdaniem CDP już markę sobie wyrobił teraz tylko tak trzymać. Mają najlepsze podejście do klienta, robią bardzo dobre gry, maja dobre wsparcie do swoich gier(patche, dodatki, dlc) teraz tylko tak trzymać i do przodu.
Myślę że ze świecą mozna szukać takich deweloperów jak CDP oprócz najwyższej jakości marki jaką ma wiedźmin nie można zapomnieć o podejściu jakie ma studio weźmy na przykład lokalizację językową na ile języków wiedźmin został przetłumaczony i zdubbingowany ogrom pracy jaką wkłada CDP jest godne podziwu i myślę że to raczej inny powinni się wzorować a twórcom należą się gromkie brawa i oby tak dalej rozwijali to co stworzyli
Hehe a GOL wystawil 8/10 jak dobrze pamietam. :] Dla gry roku, tylko dlatego ze jest polska i nie chcieli wyjsc na tych co faworyzuja polakow. (moge sie mylic ale tak to wygladalo mimo pozniejszych tlumaczen UV).
Pech chcial ze zaraz po tym wszystkie najwieksze serwisy growe daly 9/10 lub wiecej.
Nigdy tego nie zapomne. :D
PS. Dying Light podobnie potraktowane przez GOL, ocena nizsza niz na najwiekszych serwisow growych swiata.
Recenzja to przede wszystkim też własna opinia na temat gry.
Wiedźmin 3 dostał (wersja na ps4 chyba) ocenę 8.5 chyba. Za bugi i błędy. No i co ma ocena innych serwisów do ocen na golu? O tym że 8.5 dobrą oceną jest nie ma co wspominać nawet.
"Dla gry roku, tylko dlatego ze jest polska i nie chcieli wyjsc na tych co faworyzuja polakow."
Nieźle poleciałeś w krainę gimbusów tym zdaniem. A najbardziej rozwala to pisanie "bo gra roku". Co z tego? To sprawia że nie można mieć swojej opinii? Że gra się nie może nie podobać?
banenan
to je gol, to je polska. tego nie zrozumiesz
8\10 to mało, ale pamiętaj, że w dniu premiery konsole nie mogły utrzymać nawet 25fps. Do tego większość NPC to klony. Gdyby UBI wypuściło taką gre, to by ją zjedli na starcie. Do teraz jest płacz o UNITY. Wiesiek jest genialną grą, ale te klony... masakra
"8\10 to mało"
Nie.
"Do tego większość NPC to klony."
Dokładnie. Nie dość że klony, to jeszcze głosy npc podkładała mała ilość osób, co skutkuje tym że często słyszy się te same głosy. O tym że niektóre npc-ty cały czas robią to samo nie ma nawet co wspominać. Mam wrażenie że już gothic 2 był pod tym względem lepszy.
"8\10 to mało"
???
"ale pamiętaj, że w dniu premiery konsole nie mogły utrzymać nawet 25fps."
Ciekawe dlaczego? Hmm, ciekawe dlaczego w BB również nie potrafiły utrzymać, hmm, pewnie to wina wszystkich, tylko nie bebechów jakie w nich siedzą... BTW Spadki do 25 FPSów były tylko w kilku miejscach (bodajże Novigradzie i na bagnach).
"Do tego większość NPC to klony."
Praktycznie każdy ważny fabularny NPC ma własną twarz, do tego jest po kilka twarzy dla ludzi, niziołków, elfów i krasnoludów i innych maszkar- tych NPCów jest ogólnie kilkaset, więc nie dziwota że twarze się powtarzają.
"Gdyby UBI wypuściło taką gre, to by ją zjedli na starcie. Do teraz jest płacz o UNITY. "
A co ma tu Unity, w którym NPCe zapadają się pod ziemię, budynki pojawiają się do góry nogami (że się tak wyrażę), a spadki klatek nawet na najmocniejszym sprzęcie to norma (nie wiem jak jest po patchach). Czy ktoś "zjadał" Ubisoft za Black Flag, czy wcześniejsze Asasyny? Było psioczenie że w kółko to samo, nic więcej.
" to jeszcze głosy npc podkładała mała ilość osób, co skutkuje tym że często słyszy się te same głosy."
Pewno że tak, przecież powinni zatrudnić kilkaset osób do dubbingu...
wydaje mi się w tekście UV dokładnie tłumaczy się z oceny.
"hmm, pewnie to wina wszystkich, tylko nie bebechów jakie w nich siedzą... "
Ale co to ma za znaczenie? Było wiadome jakie są bebechy konsol? Było. To trzeba było się dostosować.
"więc nie dziwota że twarze się powtarzają."
Nom, sytuacja gdzie podczas rozmowy z danym npc za jego plecami przechodzi jego klon jest normalna, co nie?
"Pewno że tak, przecież powinni zatrudnić kilkaset osób do dubbingu..."
Nie chodzi o to żeby każdy npc był dubbingowany przez kogoś innego, ale jeżeli cały czas powtarzają się te same głosy, w tym głosy które były dla postaci pokroju Krwawego Barona i jego żony to coś jest nie tak. A te dwie postacie nie były nic nieznaczącymi postaciami. Liczba aktorów głosowych w wieśku jest za mała.
"Ale co to ma za znaczenie? Było wiadome jakie są bebechy konsol? Było. To trzeba było się dostosować."
Dostosować, znaczy pociąć grafikę jeszcze bardziej, bo złom nie wyrabiał? Równie dobrze to Microsoft i Sony mogło się dostosować i zrobić konsole, takie by spełniały standardy, nieprawdaż?
"Nom, sytuacja gdzie podczas rozmowy z danym npc za jego plecami przechodzi jego klon jest normalna, co nie?"
Trylogia Mass Effect, Trylogia DA, seria GTA, Watch Dogs, każdy Assasyn, w każdej z tych gier jest po kilka/kilkanaście modeli NPCów, różniących się jedynie garderobą, lub owłosieniem.
Sindicate- pan siedzący na ławce i pan przechodzący obok niego, panowie za łysym panem...
https://cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/3690296/Assassins_Creed_Syndicate_Gang_Leader_1431438288.0.jpeg
"Nie chodzi o to żeby każdy npc był dubbingowany przez kogoś innego, ale jeżeli cały czas powtarzają się te same głosy, w tym głosy które były dla postaci pokroju Krwawego Barona i jego żony to coś jest nie tak. A te dwie postacie nie były nic nieznaczącymi postaciami. Liczba aktorów głosowych w wieśku jest za mała."
Jak w każdym dużym RPGu, pokaż mi jeden w którym jest optymalna.
Równie dobrze to Microsoft i Sony mogło się dostosować i zrobić konsole, takie by spełniały standardy, nieprawdaż? czyli napierw miał wyjśc Wiesiek, a dopiero później wszyscy mieli pod niego robić konsole? Normalnyś? Do teraz doczytują się tekstury strasznie denerwuje. Mieć ponad 50fps w 4k i mimo wszystko męczyć się z doczytywaniem NPC tuż obok? Zbrodnia. Tak trudno zwiększyć dystans w ustawieniach "ultra"?
"czyli napierw miał wyjśc Wiesiek, a dopiero później wszyscy mieli pod niego robić konsole? Normalnyś?"
A czy tylko przy wieśku te konsole niedomagają? Praktycznie na każdej większej grze się krztuszą, więc tak, konsole powinny być zrobione tak by doganiać standardy, jak to było przy poprzednich generacjach, a nie jak złom, który po trzech latach od premiery, tak bardzo niedomaga że pojawiają się plotki o jego reedycji.
"Mieć ponad 50fps w 4k i mimo wszystko męczyć się z doczytywaniem NPC tuż obok? Zbrodnia. Tak trudno zwiększyć dystans w ustawieniach "ultra"?"
Nie wiem jak trudno, nie ja projektowałem silnik, widocznie zależy to od czegoś co nie jest łatwe do przeskoczenia.
ale cebula atakuje tych co nie spusczajo sie nad wiesminem
f4 > w3 xDDDDDDDDDDD
Poziom komentarzy jest tak żenujący ,że zabawny. Przeczytajcie jeszcze raz news może zrozumiecie -marudy.
Skoro CDP RED naśladuję firmę Rockstar Games, to dlaczego mieliby nie stworzyć klona Grand Theft Auto? Byłoby fajnie, gdyby Polacy mieliby własny sandbox osadzony w gangsterskim świecie.
No tak, buńczuczne i pyszałkowate wypowiedzi pracowników Cdp Red, widać że wzrosły w ich "naturę". Ale zobaczymy w przyszłości, jak sobie poradzą z trudniejszymi wyzwaniami w tworzeniu gier, mam nadzieje że z gatunku rpg.
Po co wy mu w ogóle odpisujecie pod każdym wątkiem z Wiedźminem? Przeciez to jest wielokrotnie banowany troll alpha lyr. Jego idol freak mam tez dostał bana to próbuje rozkręcić gownoburze z kimś innym.
Ale komu?
zasiadać pośród takich tytanów jak Blizzard Entertainment, Valve Corporation czy Bethesda Softworks Valve ostatnio nic nie robi, Bethesda syf taki, że szkoda gadać. Blizzard trzyma poziom, ale mam nadzieje, że CDPR będzie częściej wypuszczał gry niż oni.
W zadnego wieska nie gralem, ale zycze im dalszych sukcesów. Juz nastepna gra pokaze czy wiedzmin to wypadek przy pracy, czy po prostu maja reke do tego biznesu i wiedza jak robic dobre gry.
WIEDZMIN 4 JAK NAJBARDZIEJ POWINIEN BYĆ I TAK.JAL.GTA 6!! ---ALE MYBGRACZE JESTESMY CORAZ BARDZIEJ WYMAGAJACY I CZEKANIE NA NASTEPNA CZĘŚĆ POWINNO NAM.WYPELNIC GRANIE W AKTUALNA MINIMUM Z3 RAZY NA WYRAŹNYCH POZIOMACH TRUDNOSCI I INNYMI ZNANYMI BOCHATERAMI Z SAGI JAK.LETHO,CIRI CZY INNI WIEDZMINI I.OCZYWISCIE.GERALT NASZ KOCHANY!!--ALE.DLA MOCNEGO.UROZMAICENIA KAŻDA POSTAĆ POWINNA MIEĆ NOWE ORGINALNE.ZDOLNOŚCI, INNE.TECHNIKI WALKI, INNYCH KILKA MIECZY PANCERZY I SYSTEM WALKI NA 2 MIECZE I SPORO WIECEJ KOMBINACJI ATAKÓW I WSPÓLPRACY Z OTOCZENIEM!! --I CO.WY.NA.TO!! --A TYTUL SAGA WIEDZMINÓW 4!! ---I.TO JEST PLAN NA.NASTEPNA ZAJEBISTĄ CZEŚĆ KTOREJ POZAZDROŚCI ROCKSTAR HEHE!!--REDZI.DO DZIEŁA!! POZDRO DLA HRACZY