Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Czy VR jest dla graczy? Rozmawiamy o przyszłości rzeczywistości wirtualnej

03.04.2016 17:27
assassin47
1
4
assassin47
107
Konsul

Zapomniał wspomnieć o branży pornograficznej

post wyedytowany przez assassin47 2016-04-03 17:38:25
03.04.2016 17:39
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Ar2Ti2
36
Centurion

Zaczynam być strasznym sceptykiem kiedy tak patrzę i słucham tego faceta. Moim zdaniem jedyne gry jakie dadzą radę w najbliższych latach na VR to symulatory wyścigowe, gry typu Zaginięcie Ethana Cartera i symulatory kosmiczne, EVE, No Man's Sky.

03.04.2016 18:41
2.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Głównym targetem (w grach) są wielbiciele fpsów i horrorów

03.04.2016 18:03
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Aż się boję tego oglądać :p

03.04.2016 18:17
Persecuted
3.1
2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

I słusznie, bo rozmówca Arasza potwierdził właściwie wszystko to, o czym pisałem wczoraj...

https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13994320&N=1#post0-13994594

post wyedytowany przez Persecuted 2016-04-03 18:28:51
03.04.2016 18:44
CVBPS
👍
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
CVBPS
77
Pretorianin

Ooo Russell Crowe. :D

Wiedziałem że ma coś wspólnego z tą gierką o gladiatorach. :D

xD

03.04.2016 20:12
Mr.B-F
4.1
Mr.B-F
107
Generał

Haha, wlasnie mialem to napisac ;D Pewnie już od paru lat u nas mieszka bo bdb po polsku mówi. Może koszty prowadzenia działalności mniejsze w Polsce.

03.04.2016 18:55
5
odpowiedz
komenty
69
Senator

Czyli generalnie można się zainteresować zakupem za kilka lat.

03.04.2016 20:19
6
odpowiedz
PrawdziwyAlki
4
Junior

Trochę głupio tak iść w tych goglach i uderzyć w ścianę xD Ale problem rozwiązałby Cyberith :) Na YT można zobaczyć filmik "Skyrim+Oculus+Cyberith" i wiele innych gier, czy to działa? Dalibyście radę zrobić o tym materiał? VR bez tej platformy do biegania wg. mnie nie mają prawa bytu.

04.04.2016 00:02
7
odpowiedz
weak_chris
58
Centurion

Mnie nie interesuje Matrix :P

04.04.2016 12:32
puci3104
8
odpowiedz
5 odpowiedzi
puci3104
148
Generał

A ja nie jestem jakoś za VR. Wydaje mi się, że dla normalnego gracza, który powiedzmy spędza 2-3 godziny dziennie na graniu to jeśli cały ten czas miałby spędzać w goglach z zaburzoną rzeczywistością to bardzo szybko mogłyby się pojawić czy to bezsenność czy inne podobne problemy (przecież nawet osoby które grały mówiły o tym, że po 30 minutach odczuwały już nudności i chwilowe zaburzenia błędnika). Wiadomo, że dużo zależy od osoby, ale jednak VR jest czymś bardzo rzeczywistym w porównaniu do zwykłej grafiki na monitorze. Jest to nowinka i myślę, że coś takiego bardziej pasuje do wirtualnych muzeów, street view, itp. a nie do grania normalnego. Ew. także mogłoby się sprawdzić jako jakaś metoda walki z lękiem wysokości lub innymi lękami

post wyedytowany przez puci3104 2016-04-04 12:37:23
04.04.2016 13:49
8.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Ja gram co prawda łącznie może z 4h w tygodniu (teraz pewnie to ulegnie zmianie) z hmztem na głowie, ale zdarzają mi się w nim kilkugodzinne sesje i jakoś nie narzekam. Natomiast jeśli ktoś ma problem z odróżnianiem świata wirtualnego z realnym, to niech sobie daruje gaming całkowicie. Ja nawet jak włączam komputer na godzinę to mam w tle CWK (czasowy wyłącznik komputera). Z nim wiesz, że dotrzymasz umiaru :)
Btw - na horrory to w ogóle jestem odporny, ale to dla nich głównie nabywam Rifta :D

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2016-04-04 14:17:15
04.04.2016 14:08
puci3104
8.2
puci3104
148
Generał

No wiesz, ale to masz te powiedzmy 4 godziny na tydzień to dużo nie jest. Nawet kilkugodzinna sesja raz na jakiś czas myślę, że tak nie wpływa. Ale czy np. gdyby spędzać po kilka godzin codziennie to nie będzie problematyczne? Nie chodzi tu o odróżnianie świata wirtualnego od rzeczywistego, ale o to jak będzie się zachowywać nasze ciało. Wiadomo, że zmysły się przyzwyczajają. Co innego jak patrzysz w ekran z odległości metra albo kilku jakbyś oglądał film, a co innego jak nic nie widzisz poza grą gdy masz gogle na głowie i jednak twoje zmysły odbierają jakbyś tam był w środku i mózg będzie uważał, że to jest prawdziwy świat. Ja dalej będę uważał, że do grania to coś takiego jest niezbyt potrzebne (może horrory jak ktoś ma mocne nerwy), a bardziej pójdzie w stronę wirtualnego zwiedzania, czy jak tutaj powiedzieli w materiale w stronę projektowania wnętrz. No i oczywiście to co zawsze uważałem za sens stworzenia czegoś takiego czyli treningi żołnierzy czy pilotów na symulatorach.

post wyedytowany przez puci3104 2016-04-04 14:12:28
04.04.2016 14:13
8.3
zanonimizowany146624
131
Legend

Zgadzam się, przy czym sam napisałeś, że każdy jest inny. Ja z DK1 wytrzymałem na jednym posiedzeniu max 1.5h (przy HL2, czyli grze pod Rifta iście dostosowanej) ale to podobno jeden z dłuższych czasów, więc podejrzewam, że nie będę miał problemów z długimi posiedzeniami na CV1 :) A z VR ogólnie jestem na tyle "obryty", że wiem, gdzie leży ta granica i jednak mam świadomość, że to co widzę na Rifcie w realu nie istnieje. Zgodzę się hednak z faktem, że VR nie jest dla każdego :)

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2016-04-04 14:16:07
04.04.2016 14:24
puci3104
8.4
puci3104
148
Generał

Ja sam chętnie kiedyś wypróbuję jak będzie gdzieś na wystawie w sklepie albo na jakiś event się wybiorę i będzie można przetestować. Ale jakoś wolę standardowe granie. Dodatkowo u mnie utrudnieniem byłby na pewno mocny lęk wysokości (czy też lęk przed spadnięciem, bo właściwie to o to chodzi tak naprawdę w tym lęku) i w sumie jestem ciekaw czy takim VR dałoby się tego pozbyć, bo naprawdę sądzę, że mogłoby to się udać.

04.04.2016 14:29
8.5
zanonimizowany146624
131
Legend

Na to niestety nie licz. Jeśli w realu tak masz to i w Rifcie będziesz miał. Ja też mam lęk wysokości, ale to akurat bardzo mi się podoba (w Rifcie offcourse:D), przy czym doskonale zdaję sobie sprawę, że Rift w zwalczeniu tego mi nie pomoże :P

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2016-04-04 14:29:37
04.04.2016 12:58
9
odpowiedz
zanonimizowany1164016
12
Chorąży

Ja podchodze do tego raczej sceptycznie. Glowne pytanie to to czy ludziom bedzie sie chcialo wykonywac te wszystkie ruchy glowa i/lub rekoma, po te kilka-kilkanascie godzin dziennie. Mysle ze nie bo poprostu bedzie to meczace. Przecietny gracz szuka w grach raczej rozrywki i odprezenia a nie machania wszystkimi odnogami ciala, co zreszta udowodnily juz kontrolery ruchu I VR raczej sprawdzi sie raczej w biznesie lub porno przemysle niz w graniu. Oczywiscie z czasem bedzie ta technologia udoskonalana ale pod warunkiem ze sie przyjmie na naszym growym poletku. Bo przecietny gracz to leniwy gracz.

post wyedytowany przez zanonimizowany1164016 2016-04-04 13:01:56
04.04.2016 15:38
Xartor
10
odpowiedz
Xartor
140
Konsul

A mówili ze Molyneux to bajarz. Ten VR zdechnie tak samo jak tv 3d

04.04.2016 16:12
11
odpowiedz
PrawdziwyAlki
4
Junior

Hej Panowie, to jak zrobicie materiał o Cyberith w połączeniu z Oculusem? ;)

06.04.2016 01:18
12
odpowiedz
Larone
41
Chorąży

Szkolenie w VR...
MGS 2? ( ° --°)

post wyedytowany przez Larone 2016-04-06 01:19:44
06.04.2016 21:25
Rozbo12
😊
13
odpowiedz
Rozbo12
55
Konsul

Według mnie VR będzie chwilową sensacją jak chociażby dawniej kinect, czy move, ale na pewno nie będzie to przyszłość grania.

06.04.2016 22:22
14
1
odpowiedz
Wycior, M D.
6
Konsul

Z ostatniej chwili: Sony oraz Philips zaprzestały produkcji telewizorów 3D. Samsung ograniczył tę funkcję do wybranych modeli...
Kolejny etap strzyżenia frajerów czas zacząć.

06.04.2016 23:16
k8vt800
😱
15
1
odpowiedz
k8vt800
100
Pretorianin

Klient zamknięty w małym pomieszczeniu z hełmem na głowie, będzie oglądał samochód, "chodził" wokół niego, dobierał kolor i felgi.... a także usiądzie w nim, sprawdzi czy wygodnie mu za kierownicą, poczuje zapach nowej skóry i wgniatanie w fotel podczas jazdy próbnej, jakość tworzyw sztucznych itp, tym samym podejmie decyzję o zakupie auta za kilkadziesiąt do kilku milionów złotych... ten gość chyba sam nie wierzy w to co mówi.

29.04.2016 12:00
Adrianun
👍
16
odpowiedz
Adrianun
122
Senator

Ciekawy wywiad!

tvgry.pl Czy VR jest dla graczy? Rozmawiamy o przyszłości rzeczywistości wirtualnej