Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: [Passat B6] 2.0 TDI BKP - Zimny silnik gaśnie przy 2.5 tyś obr.

26.03.2016 19:10
1
daro11221
62
Generał

[Passat B6] 2.0 TDI BKP - Zimny silnik gaśnie przy 2.5 tyś obr.

Mam problem z moim Passatem B6 2.0 TDI BKP. Silnik gaśnie jeżeli przekroczę 2.5 tyś obr. problem znika gdy temp silnika (cieczy chłodzącej) przekroczy 50 stopni.
Kupiłem samochód 2 dni temu poprzedni właściciel powiedział, że jest to zabezpieczenie turbiny, ale nie chce mi się w to wierzyć.

post wyedytowany przez daro11221 2016-03-26 19:28:49
26.03.2016 19:37
2
odpowiedz
blekot
59
Centurion

Hej, może być jakiś czujnik np. temp cieczy .

26.03.2016 19:39
3
odpowiedz
daro11221
62
Generał

No czujnik cieczy wykrywa temperaturę cieczy, ale jaki to ma wpływ na odcinanie dawki paliwa.

26.03.2016 19:39
4
odpowiedz
1 odpowiedź
IGG
24
InGen

kupiłeś auto z taką wadą o której właściciel mówi, że ZABEZPIECZENIE TURBINY?

http://forum.vw-passat.pl/threads/138858-Passat-B6-2-0TDI-ga%C5%9Bnie-w-czasie-jazdy

post wyedytowany przez IGG 2016-03-26 19:40:51
26.03.2016 19:43
4.1
daro11221
62
Generał

To nie to u mnie silnik gaśnie tylko na "ssaniu" i po przekroczeniu 2.5 / 3 tyś obr.
Kiedy silnik złapie to 40/50 stopni można go cisnąć bez obaw.
U mnie komputer się nie wygasza.
Nie mam problemu z kolumną kierownicy sprawdzałem podpinając pod komputer.

post wyedytowany przez daro11221 2016-03-26 19:48:45
26.03.2016 19:41
5
odpowiedz
daro11221
62
Generał

Napaliłem się na ten samochód i nie myślałem racjonalnie.

26.03.2016 19:47
6
odpowiedz
IGG
24
InGen

To teraz odłóż jakieś 3000zł i napraw pompowtryski i czujniki ;)

26.03.2016 19:51
7
odpowiedz
daro11221
62
Generał

Mam prośbę jeżeli ktoś nie ma fachowej wiedzy to wklejanie linków z internetu nic nie da, przekopałem całą sieć i nie znalazłem ani jednego tematu przedstawiającego m,oj problem.

26.03.2016 19:55
8
odpowiedz
1 odpowiedź
legrooch
174
MPO Squad Member

Na mój rozum to nie wydaje układ paliwowy. Za małe ciśnienie w układzie, pewnie pompowtryskiwacze.
Ostatecznie pokusiłbym się i poobserwował czy układ nie jest zapowietrzony przy rozruchu na zimnym oraz czy gdzieś nie ma nieszczelności.

26.03.2016 20:00
8.1
daro11221
62
Generał

Pompo wtryskiwacze były wymieniane w akcji serwisowej, ale problem występuje także gdy hamuje silnikiem zjeżdżając przekraczam to 2.5 tyś obr a jak wiadomo układ zasikania paliwem jest wtedy odcinany.

26.03.2016 21:10
9
odpowiedz
legrooch
174
MPO Squad Member

W takim razie jedyne co mi przychodzi jeszcze na myśl to walnięty któryś czujnik od wałków.
Może problem z rozrządem w związku z tym?

Temperatura może mieć wpływ na zmniejszenie przekłamań przez wpływ na oporność. W odcinanie turbo nie wierzę.

26.03.2016 21:35
10
odpowiedz
ResOOrt
147
HOUSE NATION

Mialem podobne problemy, jezdzilem od majstra do majstra, zmienialem przeplywki, czujniki od walkow, wtryski, w koncu okazalo sie ze odma, przewod zajeany smalcem. Mozna by tak zerknac, rurka na 7 na zdjeciu

27.03.2016 21:16
11
odpowiedz
legrooch
174
MPO Squad Member

Odma nie ma wpływu na temperaturę płynu czy oleju.......

Dziś gadałem ze szwagrem (nie potwierdzam, bo VAGa ledwo co znam...), ale B6 w dieselu mają tak naprawdę według niego 3 pompy ciśnienia (w sumie, to 4) (popraw jak się mylę):
1) w baku
2) progowa
3) ciśnienia głównego
4) pompowtryskiwacze

Jeżeli to do końca prawda, to szukałbym dziury na pompie ciśnienia bądź zaworze zwrotnym (powinien być przy takiej konstrukcji).

U mnie w BMW miałem też problem z obciążeniem paliwa na listwie CR. Odcinało pod "kopem", a przyczyną był regulator ciśnienia na pompie CR. Wiem, że tu nie to wadzi, ale Twoje objawy wskazują mimo wszystko na skakanie ciśnienia paliwa, przy czym na "lekko-ciepłym" się stabilizuje. Może jednak uszczelnienie zaczyna trybić, a poprzednik myślał że to padło, bo nie mógł zlokalizować problemu?
Masz jak się wpiąć VAGiem czy czymś innym? Poobserwować ciśnienie na listwie czy progówce?

post wyedytowany przez legrooch 2016-03-27 21:17:11
27.03.2016 21:27
12
odpowiedz
1 odpowiedź
philantrop
0
Pretorianin

Passat B6 stary o czym ty piszesz. Pierwsza rzecz to sprawdzenie błędów w komputerze. ?Będziesz miał tam ślad każdą rzecz najgłupsza jaka wymienisz i tak będzie droższa od analizy całego układu w tym elektroniki. Polecam serwis

28.03.2016 09:26
12.1
Haszon
78
Generał

Komputer pokazuje jedynie kod błędu, zaś często usterkę mogą powodować różne elementy, więc nie zawsze da się tak od razu określić co jest uszkodzone. Poza tym czasem w ogóle nie będzie w stanie nakierować na przyczynę awarii. U mnie czujnik niskich obrotów powodował gaśnięcie na ciepłym silniku i brak możliwości uruchomienia dopóki nie ostygł. Komputer nie był w stanie stwierdzić usterki, ale na szczęście mechanik był kumaty, więc zasugerował co może być. Okazało się, że czujnik był po prostu poluzowany.

A swoją drogą głupotą jest kupowanie szrota od VW i to jeszcze takiego, którego właściciel sugeruje, że jest uszkodzony. Podejrzewam, że to nie jedyna rzecz, która zacznie się za chwilę sypać. Znajomy tak się kiedyś nabrał na B5 2.0 TDI. Wziął go na kredyt, więc nie mógł się szybko pozbyć, a samochód zaczął się sypać dość szybko i w ciągu nieco ponad roku, ponad 40 tys zł w naprawy włożył, łącznie z wymianą silnika. Drugiemu z Golfem 1.4 TSI w bloku silnika dziurę wypaliło, bo biedak zapomniał, że w tych samochodach na każdych światłach trzeba oleju dolewać.

27.03.2016 21:30
13
odpowiedz
philantrop
0
Pretorianin

Poza tym, facet zrobił cię w jajo a ty kupiłeś autko z ukryta wadą.
W takim przypadku wymieniasz olej, wszystkie płyny, rozrząd -NAWET JEŚLI MASZ TAM KARTKI ŻE ROBIŁ TO NIEDAWNO LUB TAK CI POWIEDZIAŁ.
Ile ty masz lat bo czytać sie nie da.

28.03.2016 00:19
14
odpowiedz
Langert
93
Generał

A ludzie mówią że stare Audi/BMW/Mercedesy nadają się pod dyskotekę :) Dyskotekę to macie na desce rozdzielczej po przekręceniu kluczyka.

Mocno żartobliwy komentarz, nie daje w spojler bo wierze w odrobinę humoru.

Forum: [Passat B6] 2.0 TDI BKP - Zimny silnik gaśnie przy 2.5 tyś obr.