Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Potrzebuję konkretnych modów do Wiedźmina 3

23.03.2016 10:54
1
zanonimizowany805622
111
Legend

Potrzebuję konkretnych modów do Wiedźmina 3

Naszło mnie, aby ukończyć grę drugi raz, ale nie widzi mi się zabawa na tych samych zasadach, stąd mam prośbę do zorientowanych w temacie - czy mógłby mi ktoś podać konkretne modyfikacje zmieniające rozgrywkę? Oczywiście w sposób przemyślany, sensowny, działający i dający satysfakcję - mam tutaj na myśli zmiany dotyczące:
- walki (niekoniecznie - ale może jest coś ciekawszego)
- alchemii (coś na zwór Wiedźmina 2 - przygotowanie się do walki, a nie wżeranie i picie w trakcie bójki, ale może być coś innego, równie ciekawego)
- usprawnień/poprawek/zmian mechaniki gry - coś w rodzaju zmian rozwoju postaci, medytacji, itd.
- graficzne (sweetfx, itp. - coś co nie zabierze zbyt wiele mocy, a mimo wszystko będzie ładne i funkcjonalne. W tym wszystkie usprawnienia "klimatyczne" - lepiej zrobione pory dnia, ciemniejsze noce, itp.)

Aby nie wybiegać zbyt daleko z tymi modami graficznymi, to podaję komputer:
i5-4690k, R9-280X, 16GB RAM.

Czekam na pomoc w tych kwestiach. Zważcie, że oczekuję, że jak będę przechodził grę po raz drugi, to będę bawił się nieco inaczej niż dotychczas. :)

23.03.2016 14:30
2
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

bump!

23.03.2016 17:15
3
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

bump!

23.03.2016 17:29
.Albatros
4
odpowiedz
.Albatros
148
Horned Reaper
23.03.2016 21:38
5
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

To już coś - dzięki.

Ważne są dla mnie te, które zmieniają gameplay. :)

23.03.2016 21:47
AIDIDPl
6
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Grim Lighting daje szare, bardziej mroczne i czasem ponure oświetlenie. Wg mnie jest zdecudowanie lepiej niż w podst. wersji.

Jest też mod, który daje animacje jedzenia i picia, daje to urozmaicenie i trochę realizmu a korzystanie z jedzenia i picia podczas walki jest wtedy głupotą...Mod drinking animation - czy jakoś tak

Fajny jest też mod "Meditation UI", któremu bliżej do W1 i dodaje animację klęku oraz na zewnątrz rozpala ognisko, przy którym medytuje

Jakiś Combat Rebalance ponoć poprawia walkę i mikstury działają inaczej i dłużej, podobnie znaki.

Z alchemii jest mod, który powoduje że na bieżąco trzeba wyrabiać mikstury i petardy, ale nie wiem jak się nazywa, na pewno coś z "alchemy"...

23.03.2016 22:15
A.l.e.X
7
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Sethlan - zaktualizuje temat modów i oprawy przed premierą drugiego dodatku. A jeśli chcesz coś teraz to wejdź na nexus witcher 3 i zobacz co ci odpowiada i sobie po instaluj.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2016-03-23 22:15:53
24.03.2016 09:49
8
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Okej, trochę posiedziałem i skorzystałem z tych modów - nie wiem jeszcze czy są one funkcjonalne, bo save mam gdzieś prawie z końca gry, więc nie jestem pewien wszystkich aspektów:

- Always full exp - za każde zadanie dostaje się zawsze maks doświadczenia, bez względu na poziom postaci;
- Better Combat Enhanced - w teorii ma zwiększyć poziom trudności walki i konkretny wymóg korzystania z alchemii - zobaczymy jak zacznę grę od nowa, na wyższym poziomie;
- Lore Friendly Alchemy - zmniejsza wymogi dotyczące składników i wydłuża czas działania eliksirów na wzór Wiedźmina 2;
- Meditation UI - animacja medytacji jak w poprzednich częściach (dzięki ADIDPI);
- Preparation Mod - w teorii miał stworzyć wymóg, który pozwala tworzyć nowe eliksiry tylko w czasie medytacji (nie działa). Działa na szczęście wyłączenie automatycznego odnawiania petard i eliksirów z byle czego - trzeba samemu dokupować składniki i je łączyć.

Na grafikę wziąłem te mody (choć pewnie coś źle zainstalowałem, bo nie do końca powodują efekt wow - choć jest lepiej):
- E3FX (wersja 9.5 z reshade'm);
- No Dirty Lens Effect;
- Weathers Enhanced.

Zobaczymy jak będą funkcjonowały te gameplay'owe mody - najwięcej żalu do nowego Wiedźmina mam właśnie o zrezygnowanie z doskonałego systemu przygotowań do walk i planowania z Wiedźmina 2. Uproszczono cały proceder w W3 do granic możliwości i zniknął klimat oraz trud z tym związany. Może te mody zmienią co nie co.

Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś fajne pomysły, lub sprawdzone mody, to jestem otwarty na propozycje.

EDIT: Nie no, trzeba powiedzieć, że jest ładniej - jak rozpocząłem grę od nowa. No i wyjątkowo trudno.

EDIT2: Nie polecam jednak Lore Friendly Alchemy - ma funkcję automatycznego odnawiania energii, a jedzenie staje się bezużyteczne - w praktyce ułatwia rozgrywkę. Zamiast tego lepiej wziąć Alchemy Redone - tak sądzę.

post wyedytowany przez zanonimizowany805622 2016-03-24 10:34:03
24.03.2016 11:22
9
odpowiedz
Gerr
63
Generał

- Always full exp - za każde zadanie dostaje się zawsze maks doświadczenia, bez względu na poziom postaci;
Ten mod rozwala kompletnie balans gry...

- Lore Friendly Alchemy - zmniejsza wymogi dotyczące składników i wydłuża czas działania eliksirów na wzór Wiedźmina 2;
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1318/?
Na alchemię ten jest chyba lepszy.
Graficznie proponuję ściągnąć STLMa + jakiś reshader do niego np. to http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1174/?
+ HD reworket project http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?
Do tego możesz spróbować darker nights i może increased lod, ewentualnie coś na ustawienie kamery: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/856/?

24.03.2016 11:51
10
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Jak bardzo psuje balans? W połączeniu z najwyższym poziomem trudności i tym combat rebalance to taki zły pomysł?

Z tą alchemią jest taki problem, że nie ma moda, który łączyłby wydłużenie czasu trwania, z tworzeniem tylko przy ogniskach, ograniczeniem ilości wywarów, olejów i eliksirów do, powiedzmy 4 (a nie 100 - jak mam aktualnie z Alchemy Redone) oraz wyłączeniem automatycznego uzupełniania. Próba połączenia kilku kończy się błędem niestety.

@Gerr - skorzystałem z tego moda na alchemię - rzeczywiście wydaje się sensowniejszy. Picie wymaga wejścia do ekwipunku i zajmuje trochę czasu, natomiast tworzenie czegokolwiek jedynie przy ogniskach po wejściu w medytację. Na razie mam wątpliwości co do czasu trwania (ulepszona jaskółka trwa 5 minut) - ale może w praniu wyjdzie to sensownie.

Co właściwie powinienem zrobić z tym Always Full Exp - wydawał mi się sensowny i sprawiedliwy - im wyższy poziom tym i tak, większy wymóg uzyskania kolejnego poziomu, a całość jednak nieco ułatwiłaby sprawę przy i tak wymagającej walce.

post wyedytowany przez zanonimizowany805622 2016-03-24 12:22:05
24.03.2016 12:52
11
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Okej, aktualny zestaw modów u mnie wygląda tak:
- Always Full Exp (na razie);
- Better Combat Enhanced (tego najbardziej się obawiam, że może skopać balans, tworząc grę nie do przejścia);
- Primer (na alchemię - dzięki Gerr - mod wygląda całkiem sensownie - tworzenie eliksirów tylko przy ogniskach podczas medytacji oraz niemożność zażywania podczas walki - wymóg przygotowania się do batalii);

Na grafikę:
- STLM 2.1 + reshader od Gerra z postu [9];
- No Dirty Lens Effect;
- HD Reworked Project - na tekstury;
- E3FX_9.5;
- Weathers Enhanced

Nie dość, że wygląda... niezwykle, to jeszcze początkowe lokacje w Białym Sadzie nie cierpią na spadek FPSów - nie mierzyłem ich, ale nie odczuwam właściwie żadnych różnic. Jest bardzo dobrze. :)

24.03.2016 12:59
👍
12
odpowiedz
zanonimizowany973234
27
Pretorianin
24.03.2016 13:01
13
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Dzięki!

Widziałem ten enemy level scaling - ale czy dobrze by to działało razem z Always Full Exp i Better Combat Enhanced? Nie mam na myśli, czy będą jakieś błędy, ale czy grywalnie będzie to sensowne i uzasadnione? Alchemia jest nieco trudniejsza w związku z zażywaniem tylko poza walką, co wymaga ostrożności. Najlepiej jakby ktoś mógłby mi przedstawić za i przeciw - aby gra była wymagająca, ale bez przesadyzmu zbytniego - w końcu chciałbym grę ukończyć na nieco innych zasadach niż dotychczas.

Co do Darker Nights - nie wiem, czy będzie działało - z innym zestawem modów graficznych coś tam się ze sobą gryzło. Postaram się sprawdzić.

P.S - wstawiłbym jakieś screeny, ale przycisk F12 podczas gry na Steamie nie działa, i nie wiedzieć czemu, nie robi zrzutów ekranu. :/

post wyedytowany przez zanonimizowany805622 2016-03-24 13:03:10
24.03.2016 13:10
14
odpowiedz
el.kocyk
175
Legend

wg mnie always full exp to zbyt duze ulatwienie
np majac level 21 zostaly mi jakies zadania z levelu 12 to dostane za nie 1 punkt expa, ty dostaniesz fulla.
jakie jest tego logiczne uzasadnienie?

24.03.2016 13:14
15
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Spodziewałbym się tego, że dostanę, np. 100 expa - co przy 12lvl jest całkiem dużo, ale już przy 21lvl - robi niewielką różnicę, jednakże wystarczającą, aby ukończyć dane zadanie. Pomogłoby to rozwinąć postać, skorzystać ze skilli, itd. przy podwyższonym poziomie trudności walki.

Pytam jak to działa w praktyce, bo w teorii właśnie tak to sobie wyobrażam, ale może w rzeczywistości jest inaczej?

24.03.2016 13:27
16
odpowiedz
zanonimizowany973234
27
Pretorianin

el.kocyk

Od tego jest Enemy level scaling

24.03.2016 14:11
17
odpowiedz
Gerr
63
Generał

"Na razie mam wątpliwości co do czasu trwania (ulepszona jaskółka trwa 5 minut) - ale może w praniu wyjdzie to sensownie. "

Wszystko można ustawić w plikach konfiguracyjnych moda.

Jeśli chodzi o Darker Nights, to gryzie się on pewnie z STLMem, script menager (http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/484/?) powinien załatwić sprawę. No i jest jeszcze random euncounters http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/785/? dodający losowe spotkania z potworami i bandytami.

02.04.2016 16:43
18
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany805622
111
Legend

Żaden z tych alchemicznych modów nie jest dobrze zrobiony - każdy jeden tworzy jakiś niepotrzebny dodatek, który mi osobiście bardzo przeszkadza.

Jest jakiś mod, lub cokolwiek innego - co jedynie wyłącza automatyczne uzupełnianie eliksirów, bomb, itd.? Friendly HUD dodaje jakieś wymyślne funkcje, które mi osobiście nie są potrzebne. Pozostałe mody alchemiczne, jak już wyżej napisałem, psują dla mnie rozgrywkę. No chyba, że jest jakiś sposób wyłączenia wszystkiego i pozostawienia funkcji "nie-automatycznego-odnawiania-wszystkiego".

Na "nie picie i jedzenie podczas walki czegokolwiek" korzystam z moda dodającego animacje, np. picia - w walce jest to praktycznie niemożliwe, bo kończy się otrzymaniem ciosu lub dwóch.

02.04.2016 19:26
18.1
zanonimizowany805622
111
Legend

Up!

03.04.2016 09:52
18.2
zanonimizowany805622
111
Legend

Up!

Forum: Potrzebuję konkretnych modów do Wiedźmina 3