Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Przegląd Tygodnia - czy zwroty gier na Steamie zaszły za daleko?

19.02.2016 23:12
😈
1
1
Lemigranto
30
Centurion

ciekawy przeglad jak zawsze

19.02.2016 23:22
2
1
odpowiedz
Zorgall
45
Centurion

Więcej przeglądów tygodnia!

20.02.2016 00:45
3
1
odpowiedz
wcogram
152
Generał

Na steamie powinni się twardo trzymać zasad 2h i tyle. Dodatkowo gdy ktoś przejdzie grę nie powinno być zwrotów.

20.02.2016 09:51
puci3104
4
odpowiedz
1 odpowiedź
puci3104
148
Generał

Steam ma opcję achievementów. Wystarczy sprawdzić, że jak ktoś przejdzie to ma achievement i nie ma opcji zwrotu. Albo najlepiej powinni podać szacowany czas przejścia i brać np. 10% albo 20% tej wartości i na tyle umożliwiać zwrot. Bo te 2h to np. w takiej małej grze to prawie cała gra, a np. w przypadku jakiegoś dużego RPGa to jednak za mało, bo w tym czasie ledwie się zdąży ruszyć i nawet się nie pozna połowy początkowych mechanik.

post wyedytowany przez puci3104 2016-02-20 09:53:15
24.02.2016 18:08
4.1
Patrykin
1
Junior

A potem widzę te 50 achievementów za uruchomienie gry.

20.02.2016 09:58
learen128
5
3
odpowiedz
learen128
25
Centurion

Sławny prowadzący? Maciej Makuła. For the krokiet!

20.02.2016 12:07
6
odpowiedz
CorteXPL
17
Legionista

Psst panowie z tvgry - nie żeby coś ale Street Fighter V wyszedł, jest o nim zero filmów z waszej strony a z Mortal Kombat X robiliście wszystko razem z turniejem -.-

20.02.2016 12:36
7
odpowiedz
Robroyy2605
9
Legionista

Oglądanie archiwalnych materiałów w tym servisie to jedno wielkie nieporozumienie szybkość przesyłu danych z serwera jest na bardzo słabym poziomie czy możecie to jakoś naprawić.

20.02.2016 13:53
mackal83
8
odpowiedz
5 odpowiedzi
mackal83
147
Konsul

Bardzo dobry przegląd panowie.
Poruszyliście ciekawy temat dotyczący długości gier.
Ja jestem za tym ,aby gra nie była sztucznie przedłużana.
Wolę intensywną rozgrywkę niż flaki z olejem na jedno kopyto.
Długość gry tak naprawdę zależy od danej gry.
Taki mass effect oczywiście powinien starczyć na min. 50g gry bo ma do zaoferowania ciekawy świat,postacie,fabułę i gameplay.
Np. Zaginięcie Ethana Cartera nawet z tym chodzeniem w kółko i szukaniem rozwiązania zajęło mi chyba łącznie 4 godziny.I to tak było za dużo,ponieważ gra nie miała wiele do zaoferowania i tak naprawdę można było ją przejść w 2 godziny,gdyby twórcy pokusili się o interfejs ...
Moim zdaniem cena gry powinna byc adekwatna do jakości gry i tyle.
Oczywiście gry bardzo krótkie nie powinny kosztować więcej niż 50 zł.
Natomiast te duże tytuły powinny kosztować max 100 zł....

20.02.2016 14:18
Slasher11
8.2
1
Slasher11
182
Legend

dorwall - wiadomo, ze to jego subiektywne odczucie. Generalnie sie z tym zgadzam, cena powyzej 100zl za gre to juz jest absurd.

20.02.2016 16:29
8.4
GoliatE52
22
Centurion

dorwall- wystarczy poczekać aż gra stanieje, kosztuje wtedy 70-100 zł.

21.02.2016 01:16
8.5
Kerneliusz
10
Chorąży

@dorwall - jakie ty chcesz wyliczenia? Może zamiast tego ty pokażesz takie prezentujące ile twoim zdaniem powinny kosztować gry?

24.02.2016 18:41
paul181818
8.6
paul181818
75
Generał

@dorwall272 chodzi o to ze cena powinna być adekwatna do jakości i długości gry . Gra którą można przejść w 3-4 godziny powinna byc za mniej niz 50 zł. W przypadku wieska 3 cena jest ceną dobrą.

25.02.2016 01:22
8.7
Imrahil8888
110
Generał

Twórca może swoje dzieło wystawić za jakąkolwiek cenę.

20.02.2016 14:41
A.l.e.X
👎
9
-11
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
152
Alekde

Premium VIP

Za daleko zaszło współdzielenie konta, (czytaj Polscy biznesmeni lat 12 zalewają allegro), to nie tylko rozwala całą ideę, co nakłoni prędzej czy później valve do zmiany polityki. Jeśli chodzi o zwrot to jeszcze niedawno był temat na golu "poradnik"

20.02.2016 15:39
puci3104
9.1
puci3104
148
Generał

Akurat ze współdzieleniem jest łatwo ogarnąć. Tak jak Denuvo zrobiło 5 aktywacji na dzień, tylko że dawać jakby czas tej aktywacji te 24 godziny ważności i potem kazać od nowa. Z tego co widziałem na Allegro to jednak to działa tak, że aktywuje się raz i potem już sobie można grać ile się chce, a potem po 24 godzinach może aktywować ktoś inny. A zresztą to raczej Valve nie ruszy, bo to tylko u nas się dzieje na taką skalę. A odpowiedź na pytanie czemu jest prosta. Ceny gier niewyobrażalnie poszły w górę. Pamiętam jeszcze jak te 10 lat temu gry kosztowały na premierę po 80-100zł i to były praktycznie wszystkie najważniejsze gry. Np. na premierę CoD4 w Polsce kosztował 79,99zł. Przy obecnych cenach 150-200zł zaczyna się to stawać dla nas straszne. Dodatkowo te ceny to podstawka a jak się chce ograć cały tytuł to trzeba wydać jakieś 80-150zł na Season Passa. Cena wychodzi jakieś 250-300zł za całość gry. Jakby nie patrzeć to jest 1/7 płacy minimalnej w Polsce. Dla porównania takiego Niemca czy Francuza gra + SP wyjdzie 100 Euro na Steamie, a na Kinguinie czy G2A dostanie o wiele taniej. Dla nich to będzie 1/15 płacy minimalnej. Masz odpowiedź czemu skala piractwa i wszelkich przekrętów jest tak wysoka. No a jak porównasz średnie zarobki 3500 Euro z 4000zł to ta przepaść będzie jeszcze większa.

21.02.2016 01:53
9.2
Kerneliusz
10
Chorąży

@puci3104 - pomysł może i ambitny, ale czy nie będzie bardziej godził w uczciwych graczy niż piratów? Bo ci drudzy prędzej czy później te zabezpieczenia złamią, zaś ci pierwsi - nadal nie wszyscy mają stałe połączenie z internetem, a nawet jeśli, to czasem mogą je stracić chociażby z powodu jakichś prac dostawcy czy jakichkolwiek innych wydarzeń losowych. I co? Ja mam stracić możliwość grania przez jakichś niedorozwiniętych januszy biznesu?

21.02.2016 10:14
puci3104
9.3
puci3104
148
Generał

Kerneliusz
Nie mówimy już o samym piractwie, ale o sprawie udostępniania kont. Denuvo jak na razie daje radę, jeśli chodzi o piratów, ale udostępnianie kont stało się teraz u nas masowe. Myślę, że obecnie z dostępem do internetu nie będzie problemu. Nawet jak stracisz dostęp to raczej każdy ma teraz pakiet internetowy w telefonie, więc nie jest problemem zrobić na minutę hotspota i odpalić grę, a potem rozłączyć. To już nie są czasy, gdy 30% Polaków w gry online musi grać w kafejkach.

25.02.2016 12:48
9.4
Imrahil8888
110
Generał

Twórcy nie mają problemu z tym, że gracze konsolowi kupują gre, przechodzą i sprzedają dalej. Współdzielenie konta jest ewolucją tego przypadku.

20.02.2016 16:44
mateo91g
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
mateo91g
105
Generał

Taka jest prawda, że długość gry w kontekście jej ceny ma bardzo duże znaczenie. Jeśli ktoś przeznacza sobie np. 100zł miesięcznie na gry, to jeśli kupi za nie grę która przejdzie w 3 godziny to może poczuć się oszukany. Są osoby które nawet tych 100zł miesięcznie nie mogą odłożyć, bo harują na "śmieciówce" za 1200zł - w Polskich realiach takich osób jest przerażająco dużo i jeśli taka osoba odłoży sobie te 20€ na tą grę i po 3 godzinach zobaczy napisy końcowe to będzie to dla niej jak splunięcie w twarz, bo równie dobrze mogła kupić za to np. Wiedźmina 3 i bawić się dziesiątki godzin.

20.02.2016 17:01
10.1
Mateuchłe
3
Junior

Wydaje mi się, że osoba która ledwo odłoży 20 eruo na gre nie kupi żadnej gry bez przejrzenia recenzji. Jeśli zobaczy recenzje i dowie sie ze taki firewatch trwa 3 godziny to raczej jej nie kupi. Więc osoby które ją kupiły i oddały "bo za krótka" po prostu zobaczyły okazje jak tu za darmo sobie pograć.

20.02.2016 23:20
Nolifer
11
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Z tymi długościami gier jest o tyle problem, że niby im więcej do zrobienia, tym gra od razu staje się dla nas bardziej atrakcyjna, ale z drugiej strony, często nie kończymy takich długich gier, więc najlepiej byłoby to chyba wypośrodkować jakoś.

21.02.2016 01:39
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Kerneliusz
10
Chorąży

Ja osobiście średnio chcę marnować kasę i miejsce na dysku na coś, w co pogram ze dwie godziny i odstawię później w zapomnienie. To może być dobry pomysł na krótsze gry - zrobienie ich produkcjami nie długimi, a "szerokimi". Różne wybory, zmiany podczas kolejnego przechodzenia. Dobrym przykładem takiego rozwiązania może być Age of Decadence, które nie dość, że jest naprawdę długie, to jeszcze wiele sytuacji da się rozwiązywać na różne sposoby.
Zaś zwracanie na Steamie to naprawdę powalona kwestia. Z jednej storny - są gry, których nie przetestujesz w dwie godziny, a są też takie, które w tym czasie zdążysz ukończyć dwa razy. Może to zmotywować twórców, by się do gry przykładali - jak zawartości będzie za mało, albo będzie zbyt nużąca, to przepraszamy, pieniędzy nie dostajesz.

21.02.2016 10:17
puci3104
12.1
puci3104
148
Generał

Najlepsza gra w takim stylu to chyba Stanley Parable. Niby gra na godzinkę, a w sumie się przy tym siedzi z 10-15 godzin. Ale to oczywiście zależy od tego, czy gra jest na tyle dobra, żeby chciało się próbować innych ścieżek.

21.02.2016 08:15
13
odpowiedz
Emodziad
35
Centurion

Będzie redakcyjny turniej w Street Fighter V?

21.02.2016 16:52
14
odpowiedz
Grave
64
Pretorianin

Prawda jest taka, że im gra dłuższa, tym musi być lepsza żeby się nie znudziła... Gadka że gry powinny być krótkie bo nie ma czasu na granie jednak mija się z sednem problemu, bo jeśli gierka się nie nudzi, jest zróżnicowana, ciągle wciągająca i w dużej mierze przebija wszystko inne to można w nią powoli grać i cały rok. Prawdziwym problemem jest sztuczne wydłużanie gier (np. znajdźki) i zła ocena co do tego jak długo będzie ludzi bawić określony temat i rodzaj rozgrywki biorąc również pod uwagę konkurencję.

22.02.2016 11:13
15
odpowiedz
Baalnazzar
145
Generał

Gra może być długa, jeśli jest odpowiednio zróżnicowana i ciągle z czasem wnosi coś nowego. Co z tego, że gra jest długa jak 50% czasu spędza się na szukaniu znajdziek czy innych monotonnych pierdołach. Nic dziwnego, że wtedy gry się nie ukończy, albo co najmniej pominie całą aktywność poboczną przez co gra okaże się krótka.

Co do samego Firewatch i podobnych gier, to jak najbardziej dobre są tego typu produkcje, ale nie widziałbym ich jako długie produkcje. One dają zwykle krótkie, ale intensywne doznania i o to chodzi. Do tego mechanika rozgrywki jest tak prosta, że na dłuższą metę znudziłaby się jaka by fabularnie gra nie była świetna. Nie mniej w związku z tym cena powinna być adekwatna. Jedno, że faktycznie dziwnie jest wydać tyle samo na różny czas rozgrywki, drugie - po prostu nie widzę za bardzo czemu miałbym płacić tą samą cenę za gry o kompletnie różnym nakładzie, a zatem i kosztach pracy i marketingu.

22.02.2016 20:00
nordvargr
👎
16
3
odpowiedz
1 odpowiedź
nordvargr
45
Centurion

Nie zgodze sie z ta przyjacielskoscia Valve i ich platformy - przede wszystkim - platforma zostala nam WMUSZONA - a nie - hej - jestemy, moze zostaniemy - tylko zarejstruj gre u nas albo nie pograsz. Wiekszosc graczy w Polsce podejrzewam ze nie zalozyla konta Steam bo chciala kupowac produkty cyfrowe i u nich akurat, ale kupili pudelko - a tam - do aktywacji gry potrzebne jest konto Steam! Malo to korporacyjne? A co do MOCARSTWOSCI o ktorej dalej mowil Hed, juz wszyscy zapomnieli ze to Steam 2-3 lata temu? moze 4? przy procesach od Niemieckiej Unii Kosumentow i innych tego typu organizacji - nazwa moze byc bledna - nie pamietam dokladnie - ale procesy pamietamy - zmienil w REGULAMINIE gdzie ktos juz ma gre - z dnia na dzien - z kosnumentowi zapis z TOWARU na USŁUGE? Gdzie konsument sam nie chcial zakladac konta a zostal do tego zmuszony? Co w tym jest przyjacielskiego? Co w tym jest dobrego dla konsumenta? HED JAJA SOBIE ROBISZ?

27.02.2016 01:07
😡
16.1
zanonimizowany1114028
6
Legionista

Też mnie ta przyjacielskość zdenerwowała trochę u redaktrów do Steama :/

22.02.2016 20:55
nordvargr
17
1
odpowiedz
nordvargr
45
Centurion

Juz pomine... a nie, nie pomine! Ze platforma OLEWA CIENKIM SKIEM PARABOLICZNYM PRZEZ PLECY moja walute! Co ja cinkciarz? marki, funty, forinty? Chce miec w PLN jak NORMALNY CZLOWIEK!

23.02.2016 15:12
👎
18
3
odpowiedz
loctor
14
Legionista

Head jak zwykle udaje, że nie wie o co chodzi. Firewatch to nie jest gra AAA, jej budżet był liczony w tysiącach a nie milionach i na dodatek kończy się w sposób mocno rozczarowujący po zaledwie nieco ponad 2 godzinach. Dalej uważasz że 20E (cena na Steam)za taką grę to niedużo? To jest kpina.
Sam nie jestem za sztucznym przedłużaniem gier i nie przeszkadzałoby mi to, że gra trwa 2-3 godziny ale niech wtedy będzie odpowiednio wyceniona. W przypadku Firewatch to powinno być max 4E a nie 20 i gdyby tak było to jestem przekonany, że zwrotów nie byłoby prawie wcale.

23.02.2016 15:20
Kettger
19
odpowiedz
Kettger
113
Red

Na Steamie powinno się przede wszystkim wprowadzić opcję sprzedaży gier. Oczywiście ograniczona np. do jednej na 6 miesięcy, ale jednak. Kupujący odzyskałby połowę kwoty, która w danym momencie by obowiązywała.

23.02.2016 16:43
20
3
odpowiedz
zanonimizowany1074990
29
Generał

Jako, że gram w gry dla rozrywki, wyceniam ich opłacalność właśnie pod kątem ilości dostarczonej mi dobrej rozrywki za daną kwotę. Długość jest tu co prawda wtórna, ale nie wiem jak zarąbistego "funu" musiałaby mi dostarczyć gra trwająca 2 godziny, żebym ją uznał wartą powiedzmy 20$. Jeszcze takiej nie widziałem. Mimo wszystko ma znaczenie, ile wieczorów dana gra mi przyjemnie "zagospodaruje". Oczywista gra może być niebywale długa i przy tym nic nie warta, jeżeli nie dostarcza godziwej rozrywki, a nudzi czy wkurza. Ogólnie w mojej ocenie gry, zwłaszcza na Steamie, są obecnie stanowczo za drogie. Sytuację ratują wyprzedaże i bardzo nieliczne (wśród nowości) wyjątki warte swojej ceny. Oraz to, że wystarczy odczekać rok, dwa by większość tytułów "spokorniała" cenowo.

PS Jako typowy, singleplayerowy "samotny wilk" z przykrością obserwuję trendy zaniedbywania lub pomijania singla na rzecz głównie/wyłącznie multi.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2016-02-23 16:47:00
23.02.2016 19:49
Pan Dzikus
21
odpowiedz
3 odpowiedzi
Pan Dzikus
162
Generał

Po co jest to pitolenie w tle? Jak będę chciał sobie posłuchać muzyki to puszczę sobie muzykę. TVGRY włączam po to by posłuchać co macie do powiedzenia o grach a nie by słyszeć jakąś wkurwiającą muzyczkę, która przeszkadza w odbiorze rozmowy. Przez takie zanieczyszczanie fonii śmieciowymi dźwiękami nie mogę słuchać Kontestacji. Jak nie chcecie bym was słuchał to puszczajcie to dziadostwo dalej.

23.02.2016 20:02
21.1
zanonimizowany1039625
12
Legionista

Konwersacji*

24.02.2016 18:43
paul181818
21.2
paul181818
75
Generał

no to wyjdź człowieku , daj łapke w dół i droga wolna

27.02.2016 01:09
21.3
zanonimizowany1114028
6
Legionista

@paul181818 < A Ty co go tak najeżdżasz?, każdy ma prawo do głosu... on wyraził swoją opinie bo wyjście i danie łapki w dół nic nie da... bez wyraźnego powiedzenia co leży na sercu danemu słuchaczowi i oglądającemu...

23.02.2016 21:53
czekoladowyjoe
22
odpowiedz
czekoladowyjoe
77
Konsul

Aż przykro się robi, że "specjaliści" od grania pieprzą takie bzdety. Oczywiście odnośnie długości gier etc. Zabawne jest to, że nawet laicy - w komentarzach wyżej - wpadli na parę fajnych rozwiązań problemu, a "mistrzowie" z Valve jakoś nie umieją na to wpaść? Proszę Was...

post wyedytowany przez czekoladowyjoe 2016-02-23 21:54:49
24.02.2016 10:05
FanGta
23
odpowiedz
FanGta
166
Generał

Nikt nie poruszył kwesti multi, które pojawia się w prawie każdej grze, a w zdecydowanej większosci to tylko online. To już istna plaga z tymi sieciówkami, nawet srający pieniędzmi Ubi oszczędza na kampaniach i daje jakies infantylne multiki (niech przynajmniej nie psuje Assasyna, bo jeszcze bardziej pogrąży tą marke) gdzie da jakieś plansze i niech się tłuką gracze, a ceny rządają sobie za to i tak jak za np Coda 4, gdzie była niesamowita kampania i te online.

24.02.2016 11:51
Scatterhead
24
1
odpowiedz
Scatterhead
118
volvo plz

Widziałem trailer FireWatcha na PS4 i jeżeli bym kupił i skończył gre po 2 godzinach to bym się mocno zdenerwował. Moim zdaniem system Steam jest bardzo dobry i nie dziwie się, że ludzie, którzy inwestują w grę kasę zwracają ją, jeżeli przeszli ją tak szybko. 2 godziny to jest na prawdę mało.

Ze strony steama w przypadku takich gier powinno być ostrzeżenie, że gra jest krótka (tak samo w innych dystrybucjach cyfrowych) oraz możliwość zwrotu np. tylko do pół godziny

24.02.2016 12:12
mackal83
25
odpowiedz
mackal83
147
Konsul

Tryb multiplayer to bardzo dobre rozwiązanie do gier,które nie grzeszą długością,pod warunkiem,że jest on bardzo dobrze wykonany,a w sieci gra wystarczająca ilość graczy.
Np. taki ,, Rocket league''.Bez trybu sieciowego ta gra by szybko odeszła w zapomnienie,ponieważ granie z botami w tego typu gry po prostu na dłuższą metę nie bawi(zwłaszcza iż w tej grze nie istnieje żaden tryb fabularny,tylko jakiś marny sezon).
Apropos steam.Powinna być informacja dot. żywotności gry.
Przypuśćmy jeśli gra nie ma multi,a przejście jej zajmuje 3 godziny to w info powinno być 3h.
Jeśli byłby multik to do tych 3 godzin dopisać plus tryb sieciowy,który jego czas jest nie do oszacowania,ale recenzenci mogliby wtedy skupić się na jakości tego trybu i jego popularności i dać ocenę tego trybu,bo na co tryb sieciowy skoro jest słaby i mało popularny.

24.02.2016 13:33
26
odpowiedz
kukurydza
48
Centurion

PRAISE THE SUN !

24.02.2016 16:03
Taku88
👎
27
2
odpowiedz
Taku88
65
Centurion

Powiem krótko - jeśli twórca nie dał graczom żadnego powodu, żeby grę zatrzymać, to nie dziwcie się, że ludzie zwracają.

24.02.2016 18:57
paul181818
28
odpowiedz
paul181818
75
Generał

to jest bez sensu. moge kupic zaginięcie ethana cartera , zagrac , oddac kupic firewatcha, zagrac oddać, kupic obcy izolacja , zagrac oddać i potem cos juz na poważnie :) zwroty powinny byc zależne od gier , w przypadku firewatcha nie powinno byc zwrotów i w przypadku innych takich gier, dla gier krótkich powinni robic jakies krotkie dema np pół godzinne . Chodzi poprostu o to ze nie ma wersji demonstracyjnych.

post wyedytowany przez paul181818 2016-02-24 18:58:11
24.02.2016 23:22
29
1
odpowiedz
Kraav3n
25
Legionista

Heh, z jednej strony zwroty za gry są ok, zwłaszcza dla gier co są gniotami bo twórców interesuje zachęcić dobrym trailerem klienta i trzepać kase a to że gra ich to gniot to już nie ważne, ważna kasa albo sławne early access w dzisiejszych czasach za które płaciśz. Proponuje rozwiązania z dawnych czasów. DEMA GIER i wtedy nawet zwrot pieniędzy nie będzie potrzebny ale twórcom to się nie podoba ;) wolą kiedy klient kupuje w ciemno bo zarobią :D a tu psikus, zwrot pieniędzy się pojawił na steamie. Brawo Steam ! Nigdy w was nie wierzyłem a tu taka miła niespodzianka.

01.03.2016 20:19
Adrianun
😊
30
odpowiedz
Adrianun
122
Senator

Omówiliście wiele ciekawych tematów. Świetny Przegląd!

tvgry.pl Przegląd Tygodnia - czy zwroty gier na Steamie zaszły za daleko?