Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fallout 4 bez płatnych modów

02.11.2015 14:50
👍
1
zanonimizowany1015479
23
Generał

Bardzo dziękuję Bethesdzie, że nie weźmie ani grosza za mody, które ROBIĄ INNI UŻYTKOWNICY :)

02.11.2015 15:01
Zorpen
2
odpowiedz
Zorpen
70
Konsul

@AL DU IN
Nie chodzi o to co weźmie Bethesda, tylko o to że jak ktoś zrobi moda to nie może pobierać za to opłat.

02.11.2015 15:02
3
odpowiedz
zanonimizowany1015479
23
Generał

Faktycznie, źle zrozumiałem początek newsa. Przepraszam :)

02.11.2015 15:58
4
odpowiedz
zanonimizowany857724
75
Pretorianin

No tak... jest to 'koncowa' umowa dla UŻYTKOWNIKA blokująca dla niego możliwość zarabiania dla modów.. NIE JEST TO żadna blokada DLA TWÓRCY GRY. Równie dobrze mogą z startu być płatne mody, tyle że ich twórca nawet 1 centa nie dostanie, a całość dla bethesdy..

02.11.2015 16:05
elathir
5
odpowiedz
elathir
97
Czymże jest nuda?

Na PC nie przejdzie, ludzie to obejdą. Pytanie jak z konsolami? Tam będzie się dało moda po prostu z jakiejś stronki ściągnąć. Ale osobiście jakoś wątpię, by marketing Beci był aż tak głupi. Choć z drugiej strony.....

02.11.2015 16:13
6
odpowiedz
zanonimizowany980453
48
Pretorianin

@legoras: nie wierzę, że jakąkolwiek firmę stać by było na taką bezczelność. Poza tym żeby ktokolwiek mógł legalnie na czymkolwiek zarabiać, musiałby mieć do tego prawo (a w przypadku tego nieszczęsnego eksperymentu tak właśnie było -- Valve miało wszystkie prawa), więc nie dajmy się zwariować. ;-)

02.11.2015 17:47
elathir
7
odpowiedz
elathir
97
Czymże jest nuda?

Raz już próbowali. I jakby nie patrzeć to Becia zaczęła festiwal drobnych DLC. W rezultacie nie zdziwię się jak spróbują tego na konsolach, ale nie na zasadzie płatności za pojedynczego moda tylko coś w rodzaju abonamentu raczej, czy tam jednorazowego odblokowania usługi. Albo coś w tym stylu.

Obym się mylił. Ale mam dzisiaj podły nastrój, to jestem czarnowidzem :P

02.11.2015 20:28
kaszanka9
8
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Zorpen [2] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13859708&N=1#post0-13859715

Nie chodzi o to co weźmie Bethesda, tylko o to że jak ktoś zrobi moda to nie może pobierać za to opłat.

Ależ oczywiście, że może, i nic z tym nie mogą zrobić, nikt nie może mi zabronić pobierana opłaty za mój czas poświęcony na stworzenie moda, nawet jak używa zasobów z gry, bo czemu nie, każdy kto kupił grę te zasoby już ma, więc w moich plikach moda nawet ich nie będzie, sprzedaję tylko skrypt moda, w 100% moja twórczość.

I nie obchodzi mnie ich umowa, ten dokument nie ma żadnej mocy prawnej, mnie obowiązuje polskie prawo i ich też jeżeli chcą mi cokolwiek udowodnić.

Co innego niewolnicy w USA, tam to się znajdzie sposób na każdego jak masz hajs.

02.11.2015 23:50
Zorpen
9
odpowiedz
Zorpen
70
Konsul

@kaszanka9
Głupoty gadasz.
F4 (jako gra i marka) jest własnością intelektualną Bethesdy. Możesz sobie napisać i 100 skryptów, ale te skrypty modyfikują w mniejszym lub większym stopniu czyjąś własność. Pomijam nawet fakt, że narzędzia w których ten skrypt napiszesz również nie należą do Ciebie. Bethesda pozwala modyfikować Ci tę własność, pod warunkiem że swoje dzieło będziesz rozprowadzał bez żadnych opłat. Proste. Polskie prawo również zabrania ingerowania w czyjąś własność intelektualną bez zgody właściciela, więc tym akurat się nie wybronisz. Kupując grę zawierasz umowę i korzystasz z licencji udzielonej Ci wraz z zakupem. To nie jest oprogramowanie open source, które możesz sobie modyfikować jak Ci się podoba. Dopóki Bethesda nie powie inaczej to czy chcesz czy nie, musisz przestrzegać ich zasad. Nie mówię tu o "czarnym rynku" gdzie będziesz pobierał opłaty pod stołem. Mówię o normalnych i "legalnych" kanałach dystrybucji ewentualnych modów.

03.11.2015 07:02
typical hater
10
odpowiedz
typical hater
92
Aedan Cousland

Bethesda nie musi na razie pobierać opłaty od moda, wystarczy, że zapewniają swojej nowej platformie dystrybucji cyfrowej wyłączność na mody do swoich gier, a jak wszystko zbiorą w jednym miejscu, kto im zabroni zmienić zdanie i nie tyle przykleić każdemu modowi metkę z ceną, a raczej wprowadzić jakiś niski abonament za korzystanie z pewnych dodatkowych funkcjonalności platformy, w tym pobierania modów? Oczywiście są jeszcze Workshop i Nexus, ale wiadomo, czas pokaże. Bethesda już raz zepsuła rynek zbroją dla konia, ktoś ich powstrzyma przed kolejnym?

Wiadomość Fallout 4 bez płatnych modów