Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Metal Gear Solid V The Phantom Pain - 3 miliony kopii w sklepach

07.09.2015 15:05
1
szaki666
67
Pretorianin

Ile ???!!! Chyba zapomnieli -0 dopisać...

07.09.2015 15:27
2
odpowiedz
zanonimizowany1009228
27
Pretorianin

Myślałem, że nowy Metal Gear będzie droższy od Wiedźmina 3, ale tu jednak nasza rodzima produkcja jest droższa od nowego Metal Gear.

07.09.2015 15:43
3
odpowiedz
wooda
57
Pretorianin

5mln X 60 $ = 300 mln $. Niech do wydawcy skapnie tylko polowa. 150-80=70 mln przychodu. Niby dlaczego sprzedaż na poziomie 5mln miałaby być dopiero oplacalna, może mi ktoś odpowiedzieć ?.

07.09.2015 15:56
4
odpowiedz
carsonix
42
Chorąży

Wooda: Reklama i marketing potrafi czasami pochłonąć połowe kosztów produkcji gry. Teraz jesli wezmiesz pod uwage, ze produkcja gry to nie miesiac, a kilka lat pracy, często nie 20 osób a 200 i więcej i kazdy bierze miesięczną pensje, to te 70 milionów i ktorych piszesz moze byc malo.

07.09.2015 16:11
5
odpowiedz
adam_rogowski
1
Junior

3 miliony ale w polskich to chyba 0. Poza tym tyle wydać na grę a stać ich na nagranie gry na płyty i na PC jest instalator steam, śmiech na sali.

07.09.2015 17:42
6
odpowiedz
zanonimizowany793837
39
Generał

No cóż na pecetach raczej nie zarobią. Do tego fakt, że to tylko wysłane do sklepów. To nie oznacza kupionych kopii. Rzeczywistość jest zupełnie innna.

07.09.2015 18:15
7
odpowiedz
MorgothWolf
17
Legionista

Byłoby więcej gdyby dało się kupić PCtową wersję w sklepach... Niech będzie tam tylko kod do steam, ale będzie taniej niz na steam. A 250+ PLN (cena steamowa) za grę na PC nie zapłacę...

07.09.2015 18:31
8
odpowiedz
czader--master
7
Generał

No cóż na pecetach raczej nie zarobią

No przecież te 440 tys zakupionych kopii na steamie, to nic nieznaczący przychód dla wydawcy.

07.09.2015 18:34
9
odpowiedz
wooda
57
Pretorianin

@ carsonix no mi się zawsze wydawalo, ze jak się ustala budżet dla gry to się bierze wszystkie koszta z tym związane wlacznie z reklama i marketingiem. Wiec w tych 80 mln mysle, ze je również uwzględniono.

07.09.2015 18:45
10
odpowiedz
wojtekdpo
5
Legionista

440 tyś nieznaczący przychód? Haha

07.09.2015 18:56
11
odpowiedz
Vicanti
13
Legionista

Nie ma się co dziwić jak tak skurwili sprzedaż na pc ;dd

07.09.2015 19:41
NV_PaVLo
12
odpowiedz
NV_PaVLo
94
Pretorianin

Jak wypuszczą spolszczenie to gra zdobędzie dodatkowych graczy.

07.09.2015 22:17
13
odpowiedz
zanonimizowany879063
36
Konsul

@NV_PaVLo
Ta, jasne. Tylko że niewielu z nich ją kupi, więc to i tak bez znaczenia.

08.09.2015 01:46
14
odpowiedz
zanonimizowany1101535
23
Generał

Wydaje sie troche malo, jak na dosc znana serie i tytul tego kalibru w ogorkowym sezonie, gdzie zadne inne sensowne gry nie wychodza.

08.09.2015 09:07
15
odpowiedz
wcogram
101
Generał

@MorgothWolf

Ja kupiłem chyba za 168 zł.

Wysłane do sklepów nie ma tu wliczonej sprzedaży elektronicznej na konsole.

Jak budżet gry ma XX to w nim jest wliczone wszystko od marketingu po chusteczki.

500tyś na PC kwestia tego ile kosztował ich port tej gry.

500 000 x 60 = 30 000 000, gdyby na port wydali nawet ten 1 milion to są do przodu na wersji PC.

Problem na PC stanowi brak zabezpieczeń anti-cheaterskich dla FOB i przyszłej opcji multiplayer w roku 2016.

08.09.2015 10:14
16
odpowiedz
zanonimizowany1045890
15
Centurion

Czyli SteamSpy jest wiarygodny? Bo przy sprzedaży Dying Light nie był.

08.09.2015 10:24
17
odpowiedz
zanonimizowany425280
118
Legend

[14]

nie zadne 60$ tylko najwyzej 40$ jak chodzi o steama, istnieja tez inni retailerzy ktorzy liczyli sobie przed premiera jeszcze mniej na znizkach preorderowych i nie sadze zeby sprzedali taniej niz kupili.

08.09.2015 11:55
18
odpowiedz
zanonimizowany1028166
40
Pretorianin

@Vegost Te ponad 400 tyś. to są sprzedane kopie...
I oni i tak zarobią dużo. Bo przecież steamspy nie pokazuje dokładnych danych z obecnej chwili. Jeśli steamspy pokazuje teraz ponad 464 tys. to znaczy że na chwilę obecną może być sprzedanych nawet 700 tysięcy kopii (steamspy potrzebuje czasu żeby zliczyć wszystkie sprzedane kopie). Gra cały czas jest na szczycie bestsellerów steama. Więc do końca miesiąca powinien być milion.

08.09.2015 12:08
19
odpowiedz
MorgothWolf
17
Legionista

@wcogram
Gdzie kupiłeś za 168 zł? Na steamie kosztuje 59,99€ i wolałbym kupić tam gdzie Ty :)

08.09.2015 13:03
20
odpowiedz
wcogram
101
Generał

@MorgothWolf

kupiłem na gamecodes pre-order 2-3 tygodnie przed premiera. Obecnie jest on za 239zł lub 197zł. W dniu premiery cena od razu poszła w górę.

09.09.2015 01:44
21
odpowiedz
bazylekm
23
Chorąży

jest już crack do tej gry wiec sciongam i gram po co mam kupowywać ?

09.09.2015 01:56
22
odpowiedz
zanonimizowany793837
39
Generał

@masterpete to i tak nie ma znaczenia. Myślisz, że z tych sprzedanych 400 tyś mają jakiś zarobek? Wszystko muszą wyrównać za marketing, żeby nie popaść w długi. Muszą sprzedać xx razy więcej, żeby wyjść na plus. Na razie mamy tylko dane wyjściowe do sklepów. A to jak zwykle zakrzywia rzeczywistość i wszyscy developerzy wycierają sobie tym gębę. MGS nie jest tytułem dla wszystkich. Toteż segment odbiorców jest niewielki. Jak rzeczywiście sprzedają te 3miliony to będzie już coś.

09.09.2015 12:01
23
odpowiedz
zanonimizowany1028166
40
Pretorianin

Egzemplarze wysłane do sklepów dotyczą tylko wersji pudełkowych(to są te 3 mln). A na steamie SPRZEDAŁO się już ok. 500 tyś.

Wiadomość Metal Gear Solid V The Phantom Pain - 3 miliony kopii w sklepach