Witam. od pół roku tworzę grę FPS . Jestem na dobrej drodze lecz spotkał mnie pewien problem . Nie wiem jak porządnie z-animować rąk . Czy jest możliwość użycia kamery , jako rejestratora ruchu i połączyć to z modelem w Blenderze? Proszę o pomoc .
Masz na myśli mo-cap? A masz osprzęt do takiej zabawy? Poza tym z tego co pamiętam to jest blenderowe forum gdzie pomogą Ci programowi wyjadacze. Tam uderzaj.
byłem lecz nie mam odpowiedzi od 3 dni :\ usunąłem post . Myślałem że ktoś tutaj będzie ... mam dobry aparat , statyw . to wystarczy?
Słyszałem, że da się do tego wykorzystać move albo kineckta ale nie pamiętam dokładnie o co chodziło.
Mo-cap to technologia przechwytywania ruchu oparta na czujnikach zamontowanych na ciele aktora, skalibrowanych z modelem 3D. Więc to raczej nie ta opcja. A czy zwykłe nagranie można jakoś "przenieść" do środowiska 3D w celu animacji? Nic mi o tym nie wiadomo, ale też nie znam się na tym. :)
A rozwiń, jakie masz problemy z tą animacją rąk. Może da się to rozwiązać bez motion capture. Ja sam takiej animacji 3d się dopiero uczę, ale może osoby bardziej zaawansowane w temacie byłyby Ci wtedy w stanie pomóc.
W jakim środowisku robisz te gry?
Jest mnóstwo darmowych bibliotek mocap dostepnych, można również korzystać z darmowek dostępnych w unity shopie, nie wiem jak z unrealem ale większość tego co jest to fbx'y spokojnie można je wykorzystać w praktycznie każdym enginie.
Twoje zadanie to zrigowanie postaci (a pewnie mnóstwo modeli jest na blendswapie