Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Blender - Tworzenie Animacji

06.09.2015 18:14
skrzychu
1
skrzychu
51
Pretorianin

Blender - Tworzenie Animacji

Witam. od pół roku tworzę grę FPS . Jestem na dobrej drodze lecz spotkał mnie pewien problem . Nie wiem jak porządnie z-animować rąk . Czy jest możliwość użycia kamery , jako rejestratora ruchu i połączyć to z modelem w Blenderze? Proszę o pomoc .

06.09.2015 18:25
2
odpowiedz
@Hejdasz
3
Chorąży

Masz na myśli mo-cap? A masz osprzęt do takiej zabawy? Poza tym z tego co pamiętam to jest blenderowe forum gdzie pomogą Ci programowi wyjadacze. Tam uderzaj.

06.09.2015 18:27
skrzychu
3
odpowiedz
skrzychu
51
Pretorianin

byłem lecz nie mam odpowiedzi od 3 dni :\ usunąłem post . Myślałem że ktoś tutaj będzie ... mam dobry aparat , statyw . to wystarczy?

06.09.2015 18:34
Garret Rendellson
4
odpowiedz
Garret Rendellson
87
Legend

Słyszałem, że da się do tego wykorzystać move albo kineckta ale nie pamiętam dokładnie o co chodziło.

06.09.2015 18:35
5
odpowiedz
@Hejdasz
3
Chorąży

Mo-cap to technologia przechwytywania ruchu oparta na czujnikach zamontowanych na ciele aktora, skalibrowanych z modelem 3D. Więc to raczej nie ta opcja. A czy zwykłe nagranie można jakoś "przenieść" do środowiska 3D w celu animacji? Nic mi o tym nie wiadomo, ale też nie znam się na tym. :)

06.09.2015 18:40
skrzychu
6
odpowiedz
skrzychu
51
Pretorianin

ok :) poszukam na innych obcojęzycznych forach blendera . Dzięki :)

06.09.2015 18:59
7
odpowiedz
zanonimizowany581957
99
Generał

A rozwiń, jakie masz problemy z tą animacją rąk. Może da się to rozwiązać bez motion capture. Ja sam takiej animacji 3d się dopiero uczę, ale może osoby bardziej zaawansowane w temacie byłyby Ci wtedy w stanie pomóc.

06.09.2015 19:29
8
odpowiedz
Lutz
173
Legend

W jakim środowisku robisz te gry?
Jest mnóstwo darmowych bibliotek mocap dostepnych, można również korzystać z darmowek dostępnych w unity shopie, nie wiem jak z unrealem ale większość tego co jest to fbx'y spokojnie można je wykorzystać w praktycznie każdym enginie.
Twoje zadanie to zrigowanie postaci (a pewnie mnóstwo modeli jest na blendswapie

Forum: Blender - Tworzenie Animacji