Unreal Engine 4 - słynne demo Elemental w wersji dla DirectX 12
I mamy kolejne tech demo, a gier na tym silniku jak na lekarstwo! Chyba powstała jedna z taką babką w roli głównej, a grafika była jak na poziomie PS2!
Bo nie powinieneś widzieć, fps niby lepszy z minimum 42 na stałe 60, ale są i tacy co im fps spadł.
Generalnie po tych 3 latach już nie robi w sumie żadnego wrażenia.
Widzę już UE 4.9, zaraz za rogiem UE5, a gier jak z prezentacji smarytanina jakoś nie ma.
No grafika robi wrażenie,ja niestety dx12 dopiero bede miał w maju odkładam sobie z wypłaty na OTAC GeForce GTX TITAN X ArcticSt i mam nadzieje że mi nic planów nie pokrzyżuje
Ludzie oczekują zmian graficznych uzywając directx 12 a to wielki błąd. Directx 12 ma jedynie hmm "usprawnić" gry, lepsza komunikacja sprzęt(PC) gra, tak by było wiecej i lepiej tzn: tysiące jednostek w jakiejś grze bez zacinek, znacznie zaawansowana lub jak to woli, lepsza fizyka która nie zje nasz sprzęt PC itd. Moim osobistym zdaniem, jeśli jakieś graficzne elementy dojdą to będą znikome.
Proszę was ludziska nie patrzcie na directx 12 jak na element który doda wam bajery graficzne w przyszłych grach.
kaszanka9 --> Niestety, ale numeracja wersji produktów tak nie działa, to nie są ułamki. Na pewno nie zmienią na UE5 będzie dopiero, jak wprowadzą jakieś znaczące zmiany, nowe rozwiązania w stosunku do obecnego - raczej nie wcześniej niż 2020 rok. UE3 był prawie 10 lat na rynku od pierwszego release'u zanim pojawiła się pierwsza działająca wersja UE4 - kiedyś muszą zarobić na tym silniku.
@Diuran:
Gracze wciąż nie rozumieją, czym tak dokładnie jest API, co robi i jakie zmiany wymusza. Dla nich DX10 nic nie wprowadził, dla programistów wprowadził sporo.
Sanchin [10]
Niestety, ale numeracja wersji produktów tak nie działa
A dlaczego niestety, wiem, że nie będzie ue5, ale tak to się kojarzy, a na forach ue wielu miało to samo pytanie, nie ma się co dziwić.
Henrar [11]
Dla nich DX10 nic nie wprowadził
A jednak tak i to zauważą.
@kaszanka9
A jednak tak i to zauważą.
Nie, nie zauważą. DX10 zmienił mnóstwo rzeczy od strony programistycznej (+ pomniejsze efekty) i jesteś w stanie napisać grę dwuwymiarową korzystając z tego API, chociaż mógłbyś zrobić to np. w DX9.0c. Jako programista zrobisz tak dlatego, że jest to dla ciebie łatwiejsze do kodzenia a nie dlatego, że wprowadza nowe efekty.
Ot, np. Heroes 3 HD z tego korzysta, o ile dobrze pamiętam.
DX12 też wielkich zmian w grafice nie wprowadza i gracze większości zmian nie zauważą. Skupia się na wydajności, w dodatku bardziej dla low-endów aniżeli dla high-endów. To samo tyczy się Mantle, Vulcana czy Metal.
Konkretnie to zmniejszenie ilości wywołań API na CPU przez co procesory odetchną i nie będą musiały przerabiać tyle wywołań graficznych. W dodatku Windows 10 przynosi model sterownika WDDM 2.0 który wymusza działanie sterownika karty graficznej na wielu wątkach przy jednoczesnym zmniejszeniu operacji jakie musi wykonywać. Także w takich wypadkach gdzie procesor był wąskim gardłem w grach będzie wzrost wydajności i to znaczący.