Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Unreal Engine 4 - słynne demo Elemental w wersji dla DirectX 12

06.08.2015 21:28
1
hinson
128
Generał

I mamy kolejne tech demo, a gier na tym silniku jak na lekarstwo! Chyba powstała jedna z taką babką w roli głównej, a grafika była jak na poziomie PS2!

06.08.2015 21:54
2
odpowiedz
T_D_i
145
Generał

jak nie widać dwóch koło siebie to ja tam jakiejs różnicy nie widzę

06.08.2015 22:13
kaszanka9
3
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Bo nie powinieneś widzieć, fps niby lepszy z minimum 42 na stałe 60, ale są i tacy co im fps spadł.

Generalnie po tych 3 latach już nie robi w sumie żadnego wrażenia.

Widzę już UE 4.9, zaraz za rogiem UE5, a gier jak z prezentacji smarytanina jakoś nie ma.

06.08.2015 22:39
4
odpowiedz
elosidzej
83
Generał

No grafika robi wrażenie,ja niestety dx12 dopiero bede miał w maju odkładam sobie z wypłaty na OTAC GeForce GTX TITAN X ArcticSt i mam nadzieje że mi nic planów nie pokrzyżuje

06.08.2015 22:40
5
odpowiedz
elosidzej
83
Generał

up@ ZOTAC GeForce GTX TITAN X Arctic

06.08.2015 22:57
Sanchin
6
odpowiedz
Sanchin
206
Orchid Samurai

kaszanka9 -- Po 4.9 raczej będzie po prostu 4.10

06.08.2015 23:41
7
odpowiedz
zanonimizowany637308
81
Konsul

Ludzie oczekują zmian graficznych uzywając directx 12 a to wielki błąd. Directx 12 ma jedynie hmm "usprawnić" gry, lepsza komunikacja sprzęt(PC) gra, tak by było wiecej i lepiej tzn: tysiące jednostek w jakiejś grze bez zacinek, znacznie zaawansowana lub jak to woli, lepsza fizyka która nie zje nasz sprzęt PC itd. Moim osobistym zdaniem, jeśli jakieś graficzne elementy dojdą to będą znikome.

Proszę was ludziska nie patrzcie na directx 12 jak na element który doda wam bajery graficzne w przyszłych grach.

07.08.2015 00:32
8
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Czy jeszcze ktoś sugeruje się benchmarkami?

07.08.2015 01:05
kaszanka9
9
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Sanchin [6]

czyli wracają do wersji 4.1

07.08.2015 07:20
Sanchin
10
odpowiedz
Sanchin
206
Orchid Samurai

kaszanka9 --> Niestety, ale numeracja wersji produktów tak nie działa, to nie są ułamki. Na pewno nie zmienią na UE5 będzie dopiero, jak wprowadzą jakieś znaczące zmiany, nowe rozwiązania w stosunku do obecnego - raczej nie wcześniej niż 2020 rok. UE3 był prawie 10 lat na rynku od pierwszego release'u zanim pojawiła się pierwsza działająca wersja UE4 - kiedyś muszą zarobić na tym silniku.

07.08.2015 08:57
Henrar
11
odpowiedz
Henrar
103
Generał Whiskas

@Diuran:

Gracze wciąż nie rozumieją, czym tak dokładnie jest API, co robi i jakie zmiany wymusza. Dla nich DX10 nic nie wprowadził, dla programistów wprowadził sporo.

07.08.2015 10:14
kaszanka9
12
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Sanchin [10]

Niestety, ale numeracja wersji produktów tak nie działa

A dlaczego niestety, wiem, że nie będzie ue5, ale tak to się kojarzy, a na forach ue wielu miało to samo pytanie, nie ma się co dziwić.

Henrar [11]

Dla nich DX10 nic nie wprowadził

A jednak tak i to zauważą.

07.08.2015 10:22
Henrar
13
odpowiedz
Henrar
103
Generał Whiskas

@kaszanka9

A jednak tak i to zauważą.

Nie, nie zauważą. DX10 zmienił mnóstwo rzeczy od strony programistycznej (+ pomniejsze efekty) i jesteś w stanie napisać grę dwuwymiarową korzystając z tego API, chociaż mógłbyś zrobić to np. w DX9.0c. Jako programista zrobisz tak dlatego, że jest to dla ciebie łatwiejsze do kodzenia a nie dlatego, że wprowadza nowe efekty.
Ot, np. Heroes 3 HD z tego korzysta, o ile dobrze pamiętam.

DX12 też wielkich zmian w grafice nie wprowadza i gracze większości zmian nie zauważą. Skupia się na wydajności, w dodatku bardziej dla low-endów aniżeli dla high-endów. To samo tyczy się Mantle, Vulcana czy Metal.

07.08.2015 11:37
Laston
14
odpowiedz
Laston
157
Chaos Lord

Konkretnie to zmniejszenie ilości wywołań API na CPU przez co procesory odetchną i nie będą musiały przerabiać tyle wywołań graficznych. W dodatku Windows 10 przynosi model sterownika WDDM 2.0 który wymusza działanie sterownika karty graficznej na wielu wątkach przy jednoczesnym zmniejszeniu operacji jakie musi wykonywać. Także w takich wypadkach gdzie procesor był wąskim gardłem w grach będzie wzrost wydajności i to znaczący.

Technologie Unreal Engine 4 - słynne demo Elemental w wersji dla DirectX 12