Fallout 4 był niemal gotowy jeszcze przed oficjalną zapowiedzią
Cytat: "Autorzy nie są więc w stanie dodać tych elementów rozgrywki, o które tak często proszą gracze." -> Jak zwykle te potrzebne elementy będą w późniejsze łatki, a jeszcze bardziej płatne dodatki. Albo fanów zrobią za nas mody usprawniające. Nic nowego. :)
Cytat: "twórcy przeglądają fora, aby poznać opinie fanów na temat takich tytułów jak Fallout 3 czy The Elder Scrolls V: Skyrim. Taka pouczająca lektura pozwala im opracować produkcję" -> Niestety nie wszyscy są weterani RPG. ;P
Pożyjemy i zobaczymy.
Chętnie bym się dowiedział jakie to rzeczy wprowadzili do gry czytając te inspirujące fora. Beth ma w zwyczaju w wielu aspektach iść na łatwiznę tworząc tylko bazę pod pewne rzeczy. Resztę dodadzą gracze modami.
kaszanka9 [3]
No to czyli DLC już też dawno wycięte i gotowe do sprzedaży.
No co ty! Za darmo będą! W końcu "twórcy przeglądają fora, aby poznać opinie fanów" i na pewno biorą sobie je do serca.
No, chyba że tak naprawdę ich nie przeglądają, a Hines tylko słodko pierdzi; albo przeglądają, lecz opinie fanów/graczy mają w dupie.
Niech każdy sam sobie wybierze ewentualność...
Nie zdziwiłbym się, jakby wiele innowacji gry zwyczajnie olali, z podejściem "moderzy i tak to zrobią"... Trochę mnie to wnerwia, że w wielu aspektach gry, które powinny się w niej znaleźć, osoby spoza firmy odwalają robotę, którą powinna wykonać właśnie Bethesda.
@ Irek22 Gdyby Bethesda wysluchiwala wszystkich opinii fanow na forach to musieliby wypuscic produkt za darmo, z darmowymi dlc, bez mikroplatnosci i na 200 godzin grania, do tego wysokiej jakosci a i tak zapewne znalazloby sie paru narzekaczy.
Na miejscu Bethesdy zrobilbym tak, chcecie fallout 2 w nowoczesnej oprawie ze swietna fabula, postaciami i mechanika itd., nie ma sprawy wystarczy zrzutka w wysokosci 50 mln $ i dostaniecie gre taka jaka chcecie. Ciekaw jestem ilu tych pyskaczy na forach by wylozylo pieniedzy z swojej kieszeni.
@Irek22,
Ten twój ból dupy jest naprawdę uroczy :) Oczywiście, że słuchają opinii fanów, niektóre z nich biorą sobie zresztą do serca (bardzo rozsądne podejście). Żeby się o tym przekonać wystarczy sobie najpierw zagrać w Obliviona a później w Skyrim. Z tego drugiego wywalono jakieś 95% nietrafionych rozwiązań z tego pierwszego. Tu i ówdzie wzorowano się też na co lepszych modach stworzonych przez community. Także owszem, akurat Beth słucha fanów jak mało kto. Wiadomo, że nie wszystkich i nie zawsze, ale to akurat normalne - w końcu to (przede wszystkim) deweloper ma mieć wizje jak gra ma wyglądać a nie pierdyliard ludzi na forach :)
No, ale Ty powod do sapania znajdziesz zawsze - pamiętam jak się zapluwałeś kiedy BioWare puściło w sieć ankietę czego fani oczekują od nowego Mass Effect, że "jak to tak - nie wiedzą jaką grę chcą zrobić i się fanów pytają - SKANDAL !". Przy czym pokazałeś w tym wypadku swoją dwulicowość , bo taki Obsidian czy iXile za takie samo podejście chwaliłeś :) No, ale te podwójne standardy to już taki twój znak firmowy, także mnie to akurat nie dziwi :)
@kaszanka9,
Nawet jeśli wycinają właśnie DLC to "who cares" ? Ich gry od Morrowinda począwszy (Daggerfall słabo pamiętam, w Arenę nie grałem) są tak bogate w zawartość, że nigdy nie odczuwałem potrzeby, żeby kupować do nich jakiekolwiek dodatki. Morrowinda, Obliviona, Fallout 3, Skyrim mam w wersji podstawowej - contentu jest tam na tony, więc nie czułem potrzeby, żeby jeszcze cokolwiek dokładać. Wyjątkiem jest New Vegas, ale tego od razu kupiłem w wersji "ultimate", więc z kompletem DLC (nie wyglądały na wycięte, więc ta twoja teoria to taka raczej z dupy). No i nie zapominajmy o modach - jak ktoś się lubi w to bawić, to Beth ma tutaj podejście wzorowe, godne naśladowania przez innych deweloperów :).
[7]
Jest jeden problem. Beczezda nie jest zdolna do zrobienia takich gier - bez względu na te wszystkie meliony.
I bardzo dobrze że gra była prawie gotowa przed zapowiedzią - można przynajmniej liczyć na to że będzie wystarczająco dopracowana, w chwili wydania. Biorąc pod uwagę wydania poprzednich, firmowanych przez Bethesdę, Falloutów - miały one na starcie sporą ilość usterek.
A tak, będzie ich mniej..
Jakby ktoś nie wiedział Pete Hines jest marketingowcem i to dobrym, więc radziłbym przymykać oko na to co mówi, bethesda nigdy zbytnio nie brała opinii graczy pod uwagę, z funduszami i czasem jakimi dysponują mogli by spokojnie zrobić sandboxa z jakością GTA, a tak robią gry z otwartym światem, drętwymi NPCami, nudną fabułą i cudacznymi bugami (FO4 w dni premiery będzie zabugowany to wam gwarantuje)
a i tak zapewne znalazloby sie paru narzekaczy. No ostatnio był tu jeden typek, który się żalił, że Wiedźmin 3 jest za długi.
Co do dlc w falloutach. Za takie dlc jestem w stanie płacić. Nie odczuwam tutaj tego, że content został wycięty z gry, jak w wielu innych grach typu Battlefield.
[13] Mi jakoś zawsze DLCki bethesdy podobały się bardziej niż podstawka, może dla tego że zarząd daje bardziej kreatywnym jednostkom więcej swobody,
Nie ma co się łudzić, i tak gracze przy pomocy modów odwalą za nich kawał roboty.
Bethesda pozwala na dodawanie modow .. problem bo ida na latwizne. Inna firma nie pozwala na mody.. problem bo nie mozna samemu nic dodac. Tak zle tak nie dobrze.
Zamiast sie cieszyc ze jako jedna z niewielu gier w tym roku Fallout ma szanse wyjsc bez bugow to ciagle narzekanie.
jako jedna z niewielu gier w tym roku Fallout ma szanse wyjsc bez bugow
Srogi trolling...
Gdybym chcial trollowac to bym napisal ze napewno bedzie miala mniej bugow niz Wiedzmin. Bo pewnie bedzie miala mniej :P
Fallout ma szanse wyjsc bez bugow to ciagle narzekanie.
Z pewnością
To może przypomnij sobie, jakim dziurawym potworkiem był waniliowy Fallout 3. A w kwestii stabilności na PC jest nawet szansa na powtórkę z historii, skoro lada chwila wchodzi Windows 10. Chyba nawet Buggerfall nie sprawiał tylu problemów.
Ciekawostka przyrodnicza. Przed rozpoczęciem każdego rozdziału w The Elder Scrolls: Arena umieszczana była cutscenka. Szczególnie ważną była ta poprzedzająca ostatni quest, dzięki której gracz miał dowiedzieć się, jak pokonać ostatniego bossa. Jedyny problem w tym, że się nie załączała. 21 lat, a patcha wciąż nie widać.
Ciekawe... Przyznają się że prace nad grą trwają od 2008 roku, pokazali praktycznie gotowy produkt chcąc uniknąć powtórki z premiery zbugowanego Fallout 3 i teraz to go tylko dopieszczają więc zmian nie można wprowadzać.
Ale gdy produkcję Fallout: New Vegas zlecili Obsidian Entertainment to u nich produkt w rozwoju był osiemnaście miesięcy od czasu gdy studio dostało silnik do premiery.
Bardzo chciałbym zobaczyć co by powstało gdyby Fallout: New Vegas nie było tak potraktowane przez Biedezdę i miał chociaż połowę czasu produkcji poświęconej czwartej części.
Ba i dobrze jest dostaniemy ogromnego fallouta 4 jak skyrima lecz bez dobrej fabuły lub coś w tym rodzaju i będzie jak w skyrimie czekanie na dlc/dodatek który pokaże zajebistość ich fabuły :) Do tego modding :D
@lordpilot ba irek22 to największy hejter na tym forum :) Nerd/Gimbus/Troll jak ich mało .