Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Prezentacja No Man's Sky na E3 2015 - największy sandboks jaki widział Wszechświat

18.06.2015 16:33
17
odpowiedz
kamilp5
77
Pretorianin

Jestem ciekawy, jak będzie wyglądała kwestia jakiegokolwiek odniesienia wyglądu planet do tego, co naukowcy wiedzą o wszechświecie. Jak do tej pory wszystkie pokazywane planety prezentowały mniej lub bardziej różnorodną florę i faunę. A takie planety stanowią przewidywalnie skromny ułamek wszystkich z tych wspomnianych setek miliardów - reszta to planety za małe, za blisko lub za daleko swojej gwiazdy, gazowe olbrzymy itd. Po za tym ciekawe czy w prowadzą system jak w pierwszym mass effect - na niektórych planetach panowały niebezpieczne warunki (wysoka temperatura/toksyczna atmosfera), które nie pozwalały zbyt długo przebywac na powierzchni, o ile nie mieliśmy danego ulepszenia. Zapewne dla wielu nie będzie to robiło najmniejszej różnicy, ale byłoby miło gdyby nie było totalnego randoma przy generowaniu planet i nie napotkałbym np. świata pokrytego oceanem albo dżunglą w odległych krańcach systemu jakiejś gwiazdy.

17.06.2015 17:21
1
Hennsen
2
Konsul
9.0

Oby nie było jak z copernicusem.

17.06.2015 17:22
przemo89p
2
odpowiedz
przemo89p
91
Pretorianin

nie mając ps4 myślałem sobie ale to bedzie giera, mając konsolę i widząc ile jest problemów w serverach to tylko boję się jak ten jakże piękny świat będzie przerywało jakże równie piękny komunikat: błąd sieci,,,

17.06.2015 19:53
3
odpowiedz
1 odpowiedź
tomzkat
101
Konsul

nie wierze w takie sandboksy typu kopiuj wklej i wrzuć do makra Diabeł tkwi w szczegółach , dlatego na przykład taki skyrim jest dobry bo tam kazda łyzeczke mozna podnieść z każdym chociaz zamienic nowe zdanie i az wtedy chce sie wejsc do kolejnej chatki w lesie zeby sprawdzic co tam jest Przykładem spartaczonego sandboksa jest natomiast dragon age inkwizycja - bieganie po makietach nie jest dla mnie

05.06.2016 02:31
3.1
WojteKris
1
Junior

Strzałą w kolano dla tego tytułu XD

17.06.2015 20:19
4
odpowiedz
zanonimizowany812014
30
Konsul

Zbyt ambitny projekt moim zdaniem. Planety, w takiej ilości po prostu muszą być mega nudne, a sama gra w multi pewnie skupi się młócce na tych najbardziej uczęszczanych ścieżkach + wyskok po surowce.

17.06.2015 23:13
Mastyl
5
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

W podtytule powinno być inne słowo, a nie "skubańce".

18.06.2015 10:08
👍
6
odpowiedz
ElPatriko29
4
Legionista
10

Co tu dużo mówić, będzie to "Spore" na poziomie galaktycznej eskapady, z pierwszej osoby! Załapałem ostry hype na No Man's Sky!!! Czekam z niecierpliwością...

18.06.2015 10:13
koobun
7
odpowiedz
koobun
42
wieszak

Dopiero listopad? Szkoda.

18.06.2015 11:47
Saed
8
odpowiedz
Saed
160
Konsul

Akurat miliardy proceduralnie generowanych planet nie świadczą wcale o tym, że algorytm jest zaawansowany. Za pomocą paru linijek kodu można wygenerować nieskończoną ilość planet, z których nie znajdą się dwie identyczne. Diabeł tkwi w szczegółach, czyli odpowiednim ich zróżnicowaniu przez generator. To od tego zależy, czy w NMS można będzie grać latami, czy będzie się nudził już po kilku godzinach odkrywania. Na razie widać ogromny potencjał, przede wszystkim w eksploracji.

@ElPatriko29
Oby tylko procedury były lepsze niż w Spore, bo tam rzeczywiście planety mało różniły się pomiędzy sobą. Ale to też wina "plastikowości" tego świata i jego strasznej kompresji - galaktyka, planety, cywilizacje - wszystko było skurczone do symbolicznych rozmiarów. No Man's Sky zdaje się też będzie skompresowany, ale nie do tego stopnia. Podróże kosmiczne wyglądają słabo, ale za to eksploracja powierzchni planet - genialnie!

18.06.2015 12:08
qkiz66
9
odpowiedz
qkiz66
7
Legionista

Hola hola, ktoś zapatrzony w NMS zapomniał o Elite: Dangerous. I nie wiem czy NMS pozwala na więcej swobody, na razie wygląda na zgrabnie połączone mniejsze mapki (a'la Star Citizen), ale to pewnie okaże się dopiero po premierze.
A autorowi polecam odpalenie ED i zobaczenie tej, wg niego, mniejszej piaskowicy. Jak okaże się, że z prostej eksploracji musi wracać prawie tydzień czasu w realu, może zweryfikuje nieco pogląd na cukierkowego No Man's Sky ;)

18.06.2015 13:15
10
odpowiedz
StoogeR
132
Generał

qkiz66 => Bardzo lubie ED, ale ile mozna explorowac jedne i te same planety. Tam to dopiero jest bieda jesli chodzi o roznorodnosc + brak mozliwosci blizszej exploracji (poki co... jak to bedzie w przyszlosci wygladac to dopiero sie okaze). Po kilku godzinach latania, tak anprawde niczego nowego sie nie spotka bo rodzajow cial niebieskich jest niewiele. Nie ma niespodzianek. ED ma swoje inne zalety w porownaniu do tego co widze w NMS, ale exploracja... nie bardzo.
NMS pozwala na wiecej swobody w exploracji chocby ze wzgledu na mozliwosc ladowania na tych planetach (tak, wiem ze w ed tez ma sie dac) + bez zadnych loadingow. ED ze swoimi instancjami przy NMS prezentuje sie bardziej... sztucznie. Hyperspace to zwykly loading screen, supercruise to po prostu osobna instancja - w nms tego nie widze i to imo duzy plus.

18.06.2015 13:20
11
odpowiedz
andrefor
14
Legionista

Czy w grze "No Man's Sky" można budować, uprawiać i hodować? :) Po co mi świat, na który mogę patrzeć i potem go niszczyć. Lepszy jest taki, o który mogę zadbać i uczynić go lepszym. Nie zauważyłem mechanizmów budowania np. mostów, dróg, miast, pojazdów itd.

18.06.2015 13:34
12
odpowiedz
Premos
25
Chorąży

mam nadzieje że gra będzie dobrze zoptymalizowana wtedy sukces gwarantowany.

18.06.2015 13:48
NewGravedigger
13
odpowiedz
1 odpowiedź
NewGravedigger
183
spokooj grabarza

nie rozumiem, czemu nie wpletli w to połączenia sieciowego i innych użytkowników.

21.05.2016 21:52
13.1
REXOWICZ
1
Junior

Wpletli, tylko że interakcjia jest mała.

18.06.2015 13:53
14
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

>>> NewGravedigger
?? Przeciez gra bedzie online, tylko z uwagi na ogrom "swiata" oraz to, ze kazdy zaczyna z innego miejsca, trudno bedzie kogos spotkac. Ale bedziesz widzial, ze zwierze ktore widzisz zostalo juz odkryte przez gracza 'x'

18.06.2015 15:35
qkiz66
15
odpowiedz
qkiz66
7
Legionista

StoogeR===> masz trochę racji i jej nie masz :) przecież w ED po kilku godzinach grania dopiero zaczyna się łapać o co chodzi (chyba najmniej o eksplorację) a NMS to nadal gra "na papierze". Może do jesieni Frontier załatwi problem odwiedzania planet, wtedy będzie się działo ;)A instancje faktycznie doprowadzają do szału.
Całe moje uprzedzenie do NMS zniknęło jak przemycając kolejne tony towaru dla frakcji w ED, kątem oka zobaczyłem swoją kobietę stającą z miną szrekowego kota, trzymającą laptopa ze screenem z NMS i hasłem "ja to chcę!!"

A w ED w dobrej ekipie nawet po 300h jest co robić, oj jest!

18.06.2015 16:03
yadin
16
odpowiedz
1 odpowiedź
yadin
102
Legend

Takie gry pokażą kres możliwości sandboksów. Gdy gra jest za duża, za długa, to ludzie szybko stracą zainteresowanie. Jeśli wątek fabularny zajmuje nawet 200 h, to w końcu się go zrobi. Co dalej? Zadanie poboczne, które są identyczne? Łażenie dla łażenia? Sprzątnąłem cały świat w "Wiedźminie" i dopóki nie dodadzą kilkudziesięciu nowych zadań do trybu single-player, to nie ma co robić.

21.05.2016 21:55
16.1
REXOWICZ
1
Junior

Ale ty wiesz że tam niema fabuły? Ty tworzysz fabułę, i niema tam też z tego co mi wiadomo żadnych zadań pobocznych. To czysta eksploracja.

18.06.2015 16:33
17
odpowiedz
kamilp5
77
Pretorianin

Jestem ciekawy, jak będzie wyglądała kwestia jakiegokolwiek odniesienia wyglądu planet do tego, co naukowcy wiedzą o wszechświecie. Jak do tej pory wszystkie pokazywane planety prezentowały mniej lub bardziej różnorodną florę i faunę. A takie planety stanowią przewidywalnie skromny ułamek wszystkich z tych wspomnianych setek miliardów - reszta to planety za małe, za blisko lub za daleko swojej gwiazdy, gazowe olbrzymy itd. Po za tym ciekawe czy w prowadzą system jak w pierwszym mass effect - na niektórych planetach panowały niebezpieczne warunki (wysoka temperatura/toksyczna atmosfera), które nie pozwalały zbyt długo przebywac na powierzchni, o ile nie mieliśmy danego ulepszenia. Zapewne dla wielu nie będzie to robiło najmniejszej różnicy, ale byłoby miło gdyby nie było totalnego randoma przy generowaniu planet i nie napotkałbym np. świata pokrytego oceanem albo dżunglą w odległych krańcach systemu jakiejś gwiazdy.

01.07.2015 10:53
Nolifer
18
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Takie nieograniczone sandboxy po prostu kocham... robisz co chcesz, kiedy chcesz, nikt Ci niczego nie narzuca. Po prostu idealnie...

27.07.2016 10:04
19
odpowiedz
1 odpowiedź
maciokoki
35
Konsul

największy sandbox? a graliście chociaż ? bo ten cały sandbox skończy się po zwiedzeniu 10 planety i zacznie wiać nudą... nie sztuka zrobić sandbox gdzie wszystko generuje się losowo a potem powiekszyć go do rozmiaru kosmosu gdzie i tak będzie ogromna powtarzalność i nazwać go największym

post wyedytowany przez maciokoki 2016-07-27 10:05:32
27.07.2016 10:08
wysiak
19.1
wysiak
95
tafata tofka
Image

A ty to wiesz, bo grales, tak?

PS. To temat sprzed roku, nalezy sie nagroda.

Zapowiedź Prezentacja No Man's Sky na E3 2015 - największy sandboks jaki widział Wszechświat