Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Oculus Rift - do urządzenia dodawany będzie pad z Xboksa One; poznaliśmy sporo innych informacji

11.06.2015 21:06
DanuelX
1
DanuelX
82
Kopalny

"do każdego egzemplarza urządzenia dołączany będzie nowy bezprzewodowy kontroler Xbox One"
eee po co, skoro: "Kolejnym ważnym elementem ma być specjalny kontroler, a raczej dwa kontrolery"

"Pochwalono się również, że gogle są bardzo lekkie - da się je trzymać jedną ręką"
???? musiałyby ważyć tak z 50 kilo, żeby nie dało się ich "trzymać jedną ręką".

11.06.2015 21:16
HUtH
2
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

Jak na mój gust to wygląda się w tym jak upośledzony...

11.06.2015 22:22
3
odpowiedz
robak8
140
Pretorianin

Skoro przez kilka lat 50-100 cm odległość oczu od monitora potrafi doprowadzić do znacznej/zauważalnej wady krótkowzroczności to co zrobi Oculus Rift w tym samym czasie? Ja to całe Oculus Rift widzę jak niedawny szał z 3D w TV. Zbędne. Przynajmniej w formie jaka jest teraz.

11.06.2015 22:29
BloodPrince
4
odpowiedz
BloodPrince
169
Senator
Wideo

W domowym warunkach Oculusa przyrównałbym pod względem przydatności do kontrolerów ruchowych... ale do takiego wirtualnego parku rozrywki bym poszedł.
https://www.youtube.com/watch?v=cML814JD09g

12.06.2015 03:37
5
odpowiedz
jaalboja
46
Generał

te kontrolery bedą męczyły dłonie. Pada trzyma sie wygodnie, mozna oprzec łokcie na nogach albo coś. A tym widze machanie bedzie. Słabe.

I ciekawe jak to wpłynie na wzrok. Zapewne nieciekawie.

Takie to na siłe. taki bajer jak ktos zauważył na miare telewizji 3d. niby super niby fajnie ale i tak mało kto już używa.

12.06.2015 07:48
Irek22
6
odpowiedz
Irek22
153
Legend

Wróżę, że będzie to wyłącznie gadżet, który będzie mieć swoje 5 minut w branżowych mediach, ale wśród graczy na dłuższą metę się nie przyjmie. Coś jak telewizory i telewizja/filmy 3D.

12.06.2015 09:57
McClanesHungOver2
7
odpowiedz
McClanesHungOver2
84
PSYCHO REALM

Co wy gadacie - to jest przyszłość gier. To jest największy krok do przodu w tej skostniałej branży od czasu gier 3d opartych na poligonach. Czegoś takiego było trzeba od dawna żeby ten rynek nabrał trochę rozpędu ... ja na to czekam z niecierpliwością ...

...nie bez powodu Zuckerberg kupił ich za 2 milardy dolarów i nie bez powodu każdy główny gracz na rynku w to inwestuje ... to jest przyszłość...

12.06.2015 10:17
8
odpowiedz
zanonimizowany1070630
1
Generał

nie bez powodu każdy główny gracz na rynku w to inwestuje

Czyli kto w to inwestuje?

12.06.2015 10:18
9
odpowiedz
geohound
121
Generał

Sceptykom gratuluję aktualizacji wiadomości. Psucie oczu ekranami, którym groziły Wam mamy, minimalizowane jest od dawna inną technologią wyświetlania i coraz popularniejszymi większymi wartościami odświeżania. Telewizja 3D to pierdoła, bo po pierwsze jest wykonana miernie, a po drugie filmy/programy również są kija warte. VR już działa i "jutuberzy" od dłuższego czasu pokazują modele robocze, które działają i wyłącznie się rozwijają. Siedzę przy monitorach różnych technologii od (żeby nie skłamać) 19 lat i widzę lepiej, niż znajomi, którzy przy kompie siedzą dużo mniej. A na szybkość męczenia wzroku wpływa pierdyliard innych czynników.

12.06.2015 10:28
McClanesHungOver2
10
odpowiedz
McClanesHungOver2
84
PSYCHO REALM

KoRReq >>>czyli Microsoft Sony i Valve - wystarczy ?

ciągle narzekacie że branża stoi w miejscu , że ta generacja to same remastery - no to tu macie w końcu coś nowego ,a i tak jest źle :)

12.06.2015 11:22
Sandro
😊
11
odpowiedz
Sandro
120
Legend

Do grona produkcji wykorzystujących VR należeć też ma polskie Detached: https://www.facebook.com/DetachedGame

12.06.2015 12:16
12
odpowiedz
phreek
34
Chorąży

Każdy ma własne potrzeby i opinie, ale mnie jest ciężko zrozumieć, jak będąc entuzjastą gier 3D można nie być zachwyconym VR. Dla mnie po kilkukastu miesiącach z DK1 i DK2 jest pozamiatane, a rozumiem, że CV1 będzie lepszy od DK2 praktycznie pod każdym względem. DK2 prawie zupełnie mnie nie męczy, mogę spokojnie siedzieć w nim 2 - 3 godziny, czasem więcej.

Kino 3D - nie siedzę w liczbach, ale mam wrażenie, że radzi sobie dobrze i nigdzie się nie wybiera. Ja oglądam regularnie od lat i nie wyobrażam już sobie blockbusterów sci-fi bez 3D. Myślę, że filmy bardziej kameralne też na tej technologii mogą skorzystać.

TV 3D to trochę inna sprawa. Dla wielu osób męczące jest już wciskanie guzików w pilocie, nie mówiąc o szukaniu jakichś okularów. A mówiąc poważniej, żeby uzyskać dobry efekt potrzebny jest badzo duży ekran, co jest niepraktyczne w warunkach domowych. Moje wrażenie jest takie, że 50- czy 60-calowy telewizor daje obraz 3D odbierany jako miniaturowy, o dziwnie pomniejszonej skali. Z aktorów robią się trójwymiarowe krasnoludki. Prawdopodobnie mózgowi w przypadku 3D potrzebna jest odpowiednia skala, inaczej odbiera scenę jako nienaturalnie zminiaturyzowaną.

13.06.2015 12:30
13
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Miałem oculusa w wersji 1.2 i był słaby, ale używam hmzta i nigdy nie wrócę do klasycznego monitora. Jeśli Oculus będzie zgodny z każdą grą (a to i pole widzenia było jego głównymi wadami) biorę od razu. Taki Chronos (zobaczcie trailer a oddacie szacun grze) w tym musi powalać. Czekam, bo dla mnie vr to przyszlość. A za komentarze typu, że to vr jest na 5 min i nie przejdzie bym dawał permy, szczególnie, że nigdy nie mieli z tym kontaktu. Na pewno ma to większą przyszłość niż 4k. Ja jako doświadczony gracz z vr mam pełne pole manewru i czekam, pomimo, że pierwszego oculusa potraktowałem jako ciekawostkę :) A pad do x1 się przyda :) Oby tylko 980ti podołał każdej grze, bo to dla 3d i vr głównie zmieniłem grafikę :)

Technologie Oculus Rift - do urządzenia dodawany będzie pad z Xboksa One; poznaliśmy sporo innych informacji