Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość DirectX 12 zwiększy znacząco wydajność Project CARS, ale tylko na PC

29.05.2015 19:54
RAmbo36[PL]
1
RAmbo36[PL]
85
Centurion

Warto dodać że tylko na PC z kartami graficznymi Nvidii...

29.05.2015 20:26
Stavik
2
odpowiedz
Stavik
52
Chorąży

chętniej przeczytałbym że DX12 znacząco zwiększy Wiedźmina 3.

29.05.2015 23:11
3
odpowiedz
EyeMaze
29
Chorąży

Nie pojmuje w jakim celu tak się skupiają na zmniejszaniu narzutu na CPU. Kilkuletni i5 2500k ciągnie wszystko bez zająknięcia, a nowe karty z wyższej półki 970ki mają problem z utrzymaniem 60 klatek w takim Wiedźminie na maksa.

30.05.2015 00:12
kaszanka9
4
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

970 to jest średnia półka

30.05.2015 00:16
😁
5
odpowiedz
zanonimizowany805622
111
Legend

Karta za 1500zł - średnia półka. Dobre sobie.

30.05.2015 06:55
Irek22
6
odpowiedz
Irek22
126
Legend

Sethlan [5]
Karta za 1500zł - średnia półka. Dobre sobie.

No ale tu kaszanka9 ma akurat rację. Wyższa półka to 980 za 2.500-3.500, a później jest półka najwyższa z Titanami.
Oczywiście zakładając, że mówimy cały czas o sensownych kartach do gier A.D. 2015, a nie sprzęcie biurowym za 149,99 zł.

No, są też Quadro za ponad 20.000 zł, ale to karty wybitnie dla profesjonalistów.

Pr0totype [7]

To to już inna sprawa (i zgadzam się - wyższa półka nie jest zbyt opłacalna).

30.05.2015 07:30
Pr0totype
7
odpowiedz
Pr0totype
137
Generał

No tylko na ogół i tak wyższa półka nie jest zbyt opłacalna, ale jak ktoś ma trochę więcej kasy na zbyciu, to czemu nie. Ja na ogół kupuje średnią polkę jako PC co 3 lata, ale bywało, że kupowałem z wysokiej, tylko kiedyś wysoka półka starczyła na o wiele krócej niż teraz średnia xD

30.05.2015 09:30
8
odpowiedz
JackBauer
7
Legionista

@Irek22: GTX 970 to bodajże trzecia czy czwarta w kolejności najmocniejsza karta na rynku i nazywasz ją średnią półką? Niektórym te nowe produkty mózg wypalają. Średnią półką można uznać np. GTX 660, która zresztą dalej pozwala grać w najnowsze tytuły na wysokich ustawieniach.

Kupowanie w tym momencie kart takich jak TitanX to czysta głupota, chyba że ktoś nie ma co z kasą zrobić.

30.05.2015 11:36
FanGta
9
odpowiedz
FanGta
139
Generał

Co do wydajności, znalazł ktoś sposób na szarpanie animacji, zarówno na minimum jak i max ustawień (na dwuwątkowcu jak coś)? Paranoja, nie da się normalnie wystartować nawet...

30.05.2015 14:40
10
odpowiedz
jaalboja
42
Generał

Problemem jest to, że branża jest chora.

Jak wychodził titan, kazda gra smigała na ultra na kartach za 1500 zł a nawet mniej każdy mówił: Taki potwór? Po co to komu? Chyba tylko dla profesjonalistów. Przeciez to karta na 5 lat. Nic jej nie zajedzie.

Jakiś czas później Nvidia wypuscila titana X. A nagle okazuje się, że titan czy 980 to juz standard jak chce się grać w ultra.

Kiedys mówiło się, że trzeba sli by grać na 3 monitorach. No ok ale to było SLI starszych kart, nie tak wydajnych. Karty pokroju titana, 980 to powinny być karty do grania w 4K na 3 monitorach czy coś.

Do grania na 1 monitorze na ultra ultra ultra powinna wystarczyć słabsza karta za te 1500 zł.

1500 zł to kupa kasy panowie. Mówicie: ale to średnia półka. I to jest dowód na to że jestescie omotani marketingiem. 1500 to średniak?

Góra rok temu jakby komuś powiedział, że kupuje karte za 2500 zł to by powiedział mi: poryło cie? kupujesz nowy model który jest niewiele wydajniejszy a płacisz za to ze jest nowy. Karta za 1500 starczy spokojnie by we wszystko grać.

A dziś musze kupić karte za 2500 by grać na ultra w 60 klatkach?

Dziwne czasy. Ludzie jak stado baranów kupują co im każą bez zająknięcia.

Ironia losu:
Procesor za 1000 zł od intela który jest mega wydajny- za duzo, jak tak mozna.
Grafika za 1500 zł- średniak, daj 2500 to bedziesz mógł wymagać.

Niektórzy z was mają sprane mózgi.
nie dziwne, że producenci gier moga ich nie optymalizować, producenci butów obniżac jakość itd skoro barany i tak kupią wszystko bo przecież no ta grafika taka ładna ze musi wymagać kart za 2500 zł.

Ale czy napewno musi?

31.05.2015 00:03
11
odpowiedz
zanonimizowany916234
4
Junior

Widzę, że parę osób nie rozumie czym jest DX12 i czym będzie. Obecne procesory nie wnoszą żadnej wydajności od pewnego momentu ze względu na ograniczenia, wąskie gardła między CPU-->GPU. Zadaniem nowych sterowników jest wprowadzenie ACU(Asynchronous Compute Engine), rozdzielenie obowiązków na wszystkie rdzenie(obecnie wykorzystywanych jest kilka max 6 wraz z HT),zwiększenie szczegółowości oraz kontakt bezpośrednio rdzenia z kartą graficzną czyli tak zwany MTCBR. Dlatego nie dziwcie się na razie, że kalkulacja jest prosta większa moc karty=większa złożoność grafiki i świata a nie jak powinno być procesor + grafika=większa moc obliczeniowa. A co do marketingu jak was nie stać na kupienie titana x i macie problem ze zrozumieniem, że coś wymaga większej mocy bo większa rozdzielczość tekstur i nowe algorytmy które dodatkowo obciążają sprzęt to już nie moja sprawa. Świat nie stoi on z...... jeszcze 8 lat temu szacunkiem było posiadać 2gb ram...

31.05.2015 02:50
FanGta
12
odpowiedz
FanGta
139
Generał

Ludzie ,ileż można w komputery ładować? Dla mnie grafika za 500 to już dużo, a co dopiero 3 czy 5 razy tyle.

31.05.2015 11:23
13
odpowiedz
EyeMaze
29
Chorąży

@Xein
Jak dla mnie to właśnie stoi w miejscu. Obecny rozwój wcale nie polega na wprowadzaniu nowych rozwiązań tylko zwiększaniu cyferek w specyfikacji technicznej karty i podbijaniu ceny. A to, że wykorzystywane jest maksymalnie 6 rdzeni to co z tego? Jak już mówiłem 4 rdzeniowe i5-ki do wszystkiego wystarczają dla graczy. To karty są problemem i DX12 z tymczasowych zapowiedzi skupia się na problemie, którego tak naprawdę nie ma, albo mało kogo dotyka.

31.05.2015 11:36
14
odpowiedz
barnej7
139
Senator

JackBauer

660 coraz częściej pojawia się w wymaganiach minimalnych, raczej nie jest to średnia półka.

31.05.2015 14:09
15
odpowiedz
zanonimizowany916234
4
Junior

@EyeMaze Stoi w pewnym sensie bo obecnie dx11 żyłuje 1 rdzeń procesora pomijając w większości resztę i problemem jest tutaj kontakt rdzeń karta która to karta ma utrudniony przez opóźnienia(średnio 60ms na operacje na pierwszym rdzeniu).A co do zwiększania cyferek to się zgodzę ale patrząc na to, że firma ma monopol na takie rozwiązanie i wydaje parę miliardów na badania(inżynier nie popracuje sobie tam za 5 tyś usd tylko pójdzie gdzie indziej) musi mieć zysk operacyjny który przekłada się na koszta a to na ceny oraz obecna stawka walut to nie ma co się dziwić.

Wiadomość DirectX 12 zwiększy znacząco wydajność Project CARS, ale tylko na PC