Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Testujemy grę DiRT Rally - rajdy bez wodotrysków

30.04.2015 17:20
El_Miczelov :)
8
odpowiedz
El_Miczelov :)
90
Pretorianin

Dorzucę swoje cztery grosze.

Odnośnie Early Access, zacytuję Paula Colemana - głównego projektanta gry:
"Early Access to świetna opcja dla małych zespołów. Mogą one wydać grę, która w przeciwnym przypadku nigdy by nie powstała. Jednym z błędnych założeń jest traktowanie Codemasters jako dużej firmy. Kiedyś mieliśmy gigantyczną działalność, ale to się zmieniło. Parking wygląda teraz pustawo."

Inna rzecz, że w przypadku gry takiej jak DiRT Rally, która nie ma być zaskakująca i zdobywająca nowych fanów milionem wodotrysków i niespodzianek, tylko jest kierowana do ludzi którzy doskonale wiedzą czego chcą, dobrze jest się tego dowiedzieć i uwzględnić ich zdanie, żeby nie przekombinować.
Trzeba też przyznać, że jak na grę która jest w wersji 0.3, to jest ona bardzo dopracowana i właściwie jedynym odczuwalnym wskaźnikiem tego, że nie mamy do czynienia z produktem finalnym, jest mała ilość zawartości.

A co do intensywności uszkodzeń powstających w wyniku wypadków - fakt - jest trochę niewspółmierna do tego jak wymagające stało się prowadzenie samochodów. Liczę na to iż na pewnym etapie pojawi się coś w rodzaju opcji skalowania modelu uszkodzeń dostępnej w "zwykłych" DiRTach, żeby można było wybrać pomiędzy tym co jest teraz, albo czymś bardziej ekstremalnym, gdzie pierwszy dzwon może skończyć rajd. (i po to jest właśnie Early Access, że mogę to zakomunikować developerom i ciągle jest szansa, że mogą to poprawić jeszcze w tej grze, a nie "być może w sequelu")

30.04.2015 10:53
Draugnimir
1
Draugnimir
101
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

Bardzo budujący tekst. Liczę na jak największą liczbę przyzwoicie długich tras, bo DiRT 3 pod tym względem dość mocno zawodził :)

30.04.2015 13:57
wojto96
2
odpowiedz
wojto96
140
I am no one

Trzeba przyznać że zachęciliście mnie już do zakupu już teraz, brzmi to jak wielce oczekiwany powrót do korzeni pierwszych Colin'ów.

Zastanawia mnie jeszcze czy występuje tutaj cofanie czasu znane już z poprzednich dirtów

30.04.2015 14:20
3
odpowiedz
g40st
155
Generał

@wojto96 - nie występuje. Powinienem to w sumie napisać w tekście.

30.04.2015 15:04
Warfront
👍
4
odpowiedz
Warfront
76
Centurion
9.0

Artykuł ciekawie napisany, ale nie narzekaj. Do tej pory wychodzą gry, które mają gorszą grafikę. Moim skromnym zdaniem, EGO starzeje się z godnością. Opowiedz jeszcze, jak wyglądają strefy serwisowe pomiędzy oesami.

30.04.2015 15:24
Goozys[DEA]
5
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend
8.5

Pobieram. Dzis wieczorem zagram i moze skrobne conieco ze swojej strony :)

30.04.2015 15:47
6
odpowiedz
g40st
155
Generał

@Warfront - Po dwóch przejazdach (z czterech) masz możliwość naprawy samochodu. Jest kilkanaście podzespołów, a ich uszkodzenia pokazane są w skali procentowej. Każdy procent naprawy kosztuje określoną ilość czasu (w zależności od umiejętności mechaników). Trzeba się wyrobić z naprawami w 30 minut (zrobić tyle ile się da, tam gdzie trzeba :) ). Przekroczenie czasu skutkuje dodaniem dodatkowych minut do przejazdu. Oczywiście można też zmieniać setup auta (służą do tego suwaczki, więc jest mało profesjonalnie).

30.04.2015 16:28
Warfront
7
odpowiedz
Warfront
76
Centurion

Więc wygląda to podobnie do CMR 2.0. Dzięki za odpowiedź. :)

30.04.2015 17:20
El_Miczelov :)
8
odpowiedz
El_Miczelov :)
90
Pretorianin

Dorzucę swoje cztery grosze.

Odnośnie Early Access, zacytuję Paula Colemana - głównego projektanta gry:
"Early Access to świetna opcja dla małych zespołów. Mogą one wydać grę, która w przeciwnym przypadku nigdy by nie powstała. Jednym z błędnych założeń jest traktowanie Codemasters jako dużej firmy. Kiedyś mieliśmy gigantyczną działalność, ale to się zmieniło. Parking wygląda teraz pustawo."

Inna rzecz, że w przypadku gry takiej jak DiRT Rally, która nie ma być zaskakująca i zdobywająca nowych fanów milionem wodotrysków i niespodzianek, tylko jest kierowana do ludzi którzy doskonale wiedzą czego chcą, dobrze jest się tego dowiedzieć i uwzględnić ich zdanie, żeby nie przekombinować.
Trzeba też przyznać, że jak na grę która jest w wersji 0.3, to jest ona bardzo dopracowana i właściwie jedynym odczuwalnym wskaźnikiem tego, że nie mamy do czynienia z produktem finalnym, jest mała ilość zawartości.

A co do intensywności uszkodzeń powstających w wyniku wypadków - fakt - jest trochę niewspółmierna do tego jak wymagające stało się prowadzenie samochodów. Liczę na to iż na pewnym etapie pojawi się coś w rodzaju opcji skalowania modelu uszkodzeń dostępnej w "zwykłych" DiRTach, żeby można było wybrać pomiędzy tym co jest teraz, albo czymś bardziej ekstremalnym, gdzie pierwszy dzwon może skończyć rajd. (i po to jest właśnie Early Access, że mogę to zakomunikować developerom i ciągle jest szansa, że mogą to poprawić jeszcze w tej grze, a nie "być może w sequelu")

30.04.2015 17:24
9
odpowiedz
CesarzBarakus
12
Legionista

Bogate dzieciaki z Usa nie kupią i będzie lipa. Po ostatnich dirtach daje 7+. Pożyjemy zobaczymy.

30.04.2015 17:32
FanGta
10
odpowiedz
FanGta
139
Generał

Szkoda, że srają na grafike podobnie jak w najpaskudniejszej grze jaką widziałem - Grid Autosport. To było wizytówką gier od CM, aż chciało się jechać. Podobnie z cofaniem czasu, nie każdy takim hardkorem jest żeby od nowa 15 minutowy odcinek zaczynać od nowa. Żeby przynajmniej jazda nie była zepsuta to będzie dobrze w porównaniu z dirtem 2 i 3

30.04.2015 20:12
Lukdirt
11
odpowiedz
Lukdirt
99
Senator
9.0

W Colinie McRae Rally 2 z 2000 roku też nie było cofania czasu i jakoś nikt nie narzekał.

30.04.2015 22:14
dj_sasek
👍
12
odpowiedz
dj_sasek
124
Freelancer
9.0

Skusiłem się, kupiłem i mówię, że warto. Dawno nie było tak porządnych rajdów. Model jazdy co prawda w pełni symulacyjny nie jest, ale daje naprawdę dużo frajdy. Jazda nocą w deszczu po Walijskich szutrach to jest to ;)

30.04.2015 22:24
FanGta
13
odpowiedz
FanGta
139
Generał

Masakryczna podsterowność, skręcam lekko a te Mini hamuje - powinni to naprawić. Cofanie czasu zawsze można wyłączyć, więc być powinno. I czas na naprawe jest zbyt krótki, z 30min na 1h najlepiej. Linia jazdy przydałaby się także - jest w Forzy, Shifcie, każdej symulacji.

30.04.2015 23:09
El_Miczelov :)
14
odpowiedz
El_Miczelov :)
90
Pretorianin

@FanGta - po pierwsze: DiRT Rally jest tylko spinoffem, do tego celującym w bardzo wąskie grono maniaków symulatorów, więc jest robiony jak najniższym kosztem, więc lata na starszej wersji silnika EGO (GRiD Autosport z kolei był wydany dobry rok temu, a przypominam, że pierwszą grą która ma się doczekać nowej wersji EGO jest dopiero nadchodzące F1 2015), więc i tak nie jest źle że jeszcze coś z niego wykrzesali i sama gra mimo wszystko wygląda lepiej niż chociażby DiRT 3, pomimo, że większość zasobów zżera teraz nowa, bardziej zaawansowana fizyka. Powinniśmy się cieszyć, że przynajmniej widok z wnętrza pojazdu wrócił, skoro ten silnik już jest tak bardzo na granicy swoich możliwości.

Co do Forzy i Shifta... No błagam Cię. To były gry o charakterze symulacyjnym ale do symulatorów to im jeszcze bardzo daleko (słyszałeś o Assetto Corsa?). Poza tym w rajdach, na luźnych nawierzchniach samochód prowadzi się zupełnie inaczej, przez co taką linię jazdy mógłbyś sobie o kant d... rozbić, bo co z tego, że będziesz znał idealny tor jazdy skoro taka linia nie pokaże Ci jak powinieneś właściwie ustawić wcześniej samochodu do zakrętu?

01.05.2015 00:10
FanGta
15
odpowiedz
FanGta
139
Generał

@El_Miczelov :)
Mimo wszystko szkoda żeby Rally było pozbawione wszystkich opcji jakie znane były z Grida i Dirtów.
Assetto Corsa niestety miałem nierzyjemność ograć i nie wiem do jak wąskiej grupy jest kierowana, 99% ludzi odrzuci to już po pierwszym zakręcie.
BTW Wiesz jak będzie sie prowadziło auta w Projest Cars? Od najłatwiejszych do najtrudniejszych podam - czy najprzyjemniej i najprościej jak w Forzy Horizon czy Shiftach, czy nieco trudniej jak w Forzach Motorsport czy hardkorowo jak w Asseto Corsa? Gdzie umiescic ten tytuł?

01.05.2015 06:15
El_Miczelov :)
16
odpowiedz
El_Miczelov :)
90
Pretorianin

@FanGta - PCars jest kierowane do dużej grupy - ze wszystkimi pomocami to gra na poziomie Forzy Horizon (a nawet łatwiejsza), natomiast na najbardziej realistycznych ustawieniach przebija Forzę Motorsport, ale z Assetto Corsa jeszcze bym tego nie porównał. AC to jednak symulator pełną gębą, który można w pełni docenić tylko grając na dobrej kierownicy. Swoją drogą AC nie jest taki straszny - to jest jednak produkcja z rodzaju "Easy to learn, hard to master" - dzięki temu jak bliską rzeczywistości ma fizykę, bardzo łatwo (wręcz intuicyjnie) jest w nim zacząć jeździć (zachowanie samochodów się w nim po prostu czuje), natomiast tak jak w rzeczywistości trudniej jest nimi bardzo szybko jeździć. Jeżeli ktos myśli, że odpali tę grę i po 5 minutach będzie mógł próbować bić rekordy Stiga na torze Top Gear, to faktycznie się może od niej odbić. Ale jeżeli ktoś jest świadom, że te 5 minut w prawdziwym świecie by mu na to nie wystarczyło, to doceni że może się w tej grze poczuć jak za kierownicą prawdziwego Ferrari LaFerrari, F40 i innych.

I DiRT Rally celuje w tą samą grupę - to nie ma być gra dla każdego, tylko dla tych którzy doceniają, że mogą się poczuć jakby prowadzili prawdziwe B-grupowe Audi Quattro, albo Fiestę WRC. Swoją drogą w ym samym wywiadzie z którego pochodziła wcześniej cytowana przezemnie wypowiedź Paula Colemana,również on powiedział, że RBR było tak trudne, że aż nierealistycznie trudne, a DiRT Rally ma iść w stronę faktycznego realizmu, czyli czegoś takiego jak w AC, że jeździć może każdy, ale najlepsze czasy będą wykręcać tylko Ci którzy poświęcą trochę czasu na naukę szybkiej rajdowej jazdy.

01.05.2015 06:20
El_Miczelov :)
17
odpowiedz
El_Miczelov :)
90
Pretorianin

swoją drogą - posiadaczy DiRT Rally, zapraszam do uworzonej przeze mnie ligii, w której chcę skupiać polskich graczy: https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/14219/pl-dirt-rally
Liga ma otwartą rekrutację, więc każdy może do niej dołączyć, a im więcej nas będzie, tym lepsza będzie zabawa i ciekawsza konkurencja.
Jeżeli ktoś chce pomóc w jej tworzeniu, to zapraszam do kontaktu przez Steam - moja nazwa użytkownika to oczywiście Miczelov

01.05.2015 07:08
cswthomas93pl
18
odpowiedz
cswthomas93pl
107
Legend

FanGta - ale narzekasz.. Bardzo dobrze że nie ma tych zielonych wyznaczników. To nie jakiś Shift, ani Forza. Co do cofania czasu. Trochę wymaganej techniki i się gubisz? Prawidłowo, wlecisz w bandę to cofasz i jedziesz dalej. Nowy DiRT ma być powrotem do korzeni, więc niech taki będzie bez zbędnych bajerów. Ja jestem jak najbardziej za, a jak się nie podoba to idź grać w poprzednie DiRTy, gdzie będziesz jeździć na pałę, bo przecież zawsze możesz sobie cofnąć czas. Lolz.

01.05.2015 11:35
FanGta
19
odpowiedz
FanGta
139
Generał

To co z pełnoprawnym Dirtem 4? Jego miejsce zajął ten spinoffowy Rally czy można liczyć na kontynuacje?
Jesli to ma być następcą Colina 2 to jednak nie przebije go, dużo pewniej prowadziło sie wozy w CMR 2

01.05.2015 11:37
Goozys[DEA]
20
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

Nie bylo zadnego DiRT 4 w planach.

01.05.2015 14:01
FanGta
21
odpowiedz
FanGta
139
Generał

To słabo że nie myślą o pełnoprawnym Dircie, bo arkadowych rajdówek jak nie było tak nie ma, od czasu kolejnych dirtów (nie licząc kiepskich wrc)

01.05.2015 14:01
Matekso
22
odpowiedz
Matekso
96
Generał
8.0

Po zwiastunie mówię WOW! - pierwsze skojarzenie Colin mcRae chempionship 2. 8.0 ocena za zwiastun

01.05.2015 18:06
FanGta
23
odpowiedz
FanGta
139
Generał

@Matekso
Nie sugeruj się trailerami, bo masz złe skojarzenia, to kompletnie inny gatunek niż CMR 2. Nie ma nic wspólnego z nim, jesli w dwójce dobrze ci sie jezdziło to nie radze odpalać nawet tego. Zanim uciułasz na nowy wóz to zdąży ci sie znudzić (za wszystko trzeba płacic: za auta, naprawy, a nawet za restart wyscigu)

01.05.2015 20:05
24
odpowiedz
zanonimizowany804180
7
Junior
9.0

Po cichu liczę, że Mistrzowie kodu mają gdzieś z tyłu fenomen CMR 2.0, który wybił serie ponad wyżyny. W DiRT 3 nadal gram (jak i w CMR 2.0, ale Win 8.1 nie lubi gier opartych na starsze wersje DirectDraw :(), lecz kreowanie Ken'a Block'a jako gwiazdę i utalentowanego kierowcę rajdowego mogę uznać za przejaw ironii i satyryzmu. I ciągle się natykamy podczas gry na wstawki tak bardzo młodzieżowe, pełne luzu i "WOW", że połączenie z poważnym tonem rajdów zabija niekiedy całą radość. Tak samo lektorzy w menu. Jak ktoś grał jeszcze w wersję na GfW, słyszeliśmy poważną kobietę i...wyluzowanego faceta, który prawdopodobnie przedawkował ilość pewnego napoju energetyzującego promowany w grze. XGames też jakoś mi nie spasił, i to jest kolejny przykład mieszania Europy z USA, to dwa RÓŻNE światy. I po tej grze niestety widać. Chcemy powagi, a w Ameryce, bajer, szał, pokaz. I to był główny problem DiRT'a 3. Zresztą DiRT 2 też to dopadło, ale w mniejszym stopniu. Wracając do DiRT'a Rally: po cichu liczę też, że wprowadzą paczkę samochodów z początków tej obecnej WRC. Focus, Lancer V/VI, Corolla, 206...Jak i późniejsze np. Xsara...Albo...czy ktoś nie chciałby z Was polatać bryczkami z klasy F2? Ci, którzy grali w CMR 1 i w RC2000, ale też fani rajdów wiedzą o co chodzi :).

DiRT Rally na pewno zakupię wraz z zakupem nowego komputera. Jak i Wolfenstein'a: The New Order. Zobaczymy co wyjdzie, i czy Mistrzom kodu uda się stworzyć godnego następcę CMR 2.0...

01.05.2015 20:23
Lukdirt
25
odpowiedz
Lukdirt
99
Senator

Mam pytanie - czy jeśli już teraz kupi się tą grę w wersji testowej, to jak wyjdzie ostateczna wersja trzeba ją znowu kupować? Albo dopłacać?

01.05.2015 20:31
Goozys[DEA]
26
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

Lukdirt
Kupisz teraz i juz nic nie bedziesz musial doplacac.

02.05.2015 09:34
27
odpowiedz
Tuminure
94
Senator

DiRT Rally przynosi w końcu jakąś zmianę jakościową jeżeli chodzi o realizm zabawy, ale czyni to w sposób dosyć zaowalowany
Że niby w jaki sposób?

02.05.2015 09:43
28
odpowiedz
MaXXii
74
Generał

Że niby w jaki sposób?

W taki że model jazdy już nie jest mocno Arcadowy a i model zniszczeń jest już znacznie lepszy, jak i to co nas może spotkać na trasie np: podczas rajdu możemy złapać gumę.

Co nie zmienia faktu że poziom trudności jest łatwiejszy niż w RBR czy w COlinie 2005.

02.05.2015 10:16
29
odpowiedz
Tuminure
94
Senator

@up
Bardziej mi chodziło o użyte słowo do określenia. Pogrubiłem na wszelki wypadek.

02.05.2015 10:38
Goozys[DEA]
30
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

Ale o jakim wy realizmie w ogole piszecie. Na chwile obecna, DiRT Rally nie ma zadnego realizmu. To, ze samochody sa podsterowne, a czasem nawet nadsterowne i slizgaja sie jak na lodzie, to nie realizm. Ta gra dopiero raczkuje. Jezeli niedopracowany model fizyczny uwazacie za realizm, to co bedzie gdy faktycznie go zaimplementuja? Tak samo przeciez system zniszczen nie istnieje. Odpadajacy zderzak, zbita szyba i przebita opona, to na razie wszystko, co mozna zrobic.

Dajcie grze czasu, ale nie piszcie juz w tej chwili, ze to symulacja, bo tak nie jest.

Przd panami z Codemasters dluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuga droga do produku finalnego takiego, aby w ogole mogl aspirowac do miana quasi-symulacji.

03.05.2015 02:01
El_Miczelov :)
31
odpowiedz
El_Miczelov :)
90
Pretorianin

@FanGta - z nazwą tej części jest ciekawa historia. Otóż w wywiadzie Paul Coleman zdradził, że zespół robiący grę, chciał ją nazwać DiRT 4, ale ludzie z zarządu CM zdecydowali, że tą nazwę chcą zachować dla pełnokrwistego następcy gry w stylu poprzednich DiRTów. Dlatego gra zamiast numerka zyskała podtytuł "Rally". Z drugiej jednak strony Paul stwierdził, że jeżeli gra odniesie wystarczający sukces na PC, to być może zostanie zrobiony port na konsole, który może się ukazać pod tytułem DiRT 4.
Reasumując - nie da się w tej chwili powiedzieć na pewno czy DiRT 4 powstanie, czy zostanie nim DiRT Rally.
Osobiście jednak liczę, że DiRT 4 będzie odrębnym tytułem (żeby przypadkiem nie wpadli na pomysł pakowania do DiRT Rally wszystkich świecidełek i Gymkhanowych wodotrysków), a po jego premierze doczekamy się, równie surowego jak właśnie zaprezentowana gra, DiRT Rally 2.0.

I skończ już proszę to swoje ciągłe narzekanie - nie podoba Ci się ta gra, to po prostu w nią nie graj i przestań nas męczyć swoim marudzeniem. Mnie tam na przykład bardzo odpowiada to, że nie ma cofania czasu i jak się rozbijesz, to musisz wrócić na trasę oraz kontynuować jazdę uszkodzonym wozem (wreszcie trzeba myśleć jak się jedzie i słuchać pilota, a nie grzać na pałę), albo chcąc powtórzyć odcinek, trzeba ponieść konsekwencje swojej nieuwagi i zrezygnować w zamian z części premii. PS: Nie wiem czy zauważyłeś,a nie nie płaci się za naprawy (na to jest po prostu ograniczona ilość czasu i jak się ten czas przekroczy to się otrzymuje karę czasową w zawodach), tylko mechanikowi za to, że tych napraw dokonuje. Myślisz, że Kubica, albo Hołowczyc mają inaczej?
I nie sądzę, żeby się tak szybko nudziło jak piszesz, albo, żeby tak ciężko się zbierało kasę, bo ja już po dwóch sezonach (czyli raptem dziewięciu odcinkach specjalnych), kupiłem kolejny wóz i jeszcze trochę kasy mi zostało, pomimo że rajdy kończyłem z reguły na 3-4 miejscu (gram obecnie na padzie, a na tym kontrolerze nie jestem tak dobry jak na kierownicy :( ), więc nie zgarniałem za nie najwyższych możliwych nagród.

Ale tak - muszę się z tobą zgodzić - DiRT Rally nie jest dla ludzi lubiących bezstresowo dominować w wirtualnych rajdach. I lepiej żeby ludzie szukający wrażeń takich jak w Colinach, za grę się nawet nie zabierali, bo szkoda, żeby mieli potem regularnie nawiedzać to forum i marudzić jakie to trudne i przez to do CMR2 niepodobne.

@Goozys[DEA] - a jeździłeś kiedyś szybko po szutrze albo śniegu/lodzie, czy może Twoje jedyne doświadczenia z dużymi prędkościami ograniczają się do "złoty śemśąt Golfem na A4"?. Bo widzisz - ja tak. I mówię, że w DiRT Rally pod względem odwzorowania tego jak się samochód na takich nawierzchniach zachowuje nie jest źle jak to opisujesz.

03.05.2015 02:27
Goozys[DEA]
32
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

Dwa razy do roku biore udzial w Rally Cross w Oschersleben w Niemczech. Oczywiscie to amatorskie zawody, ale zachowanie sie samochodu na szutrze w DiRT Rally nie ma nic wspolnego z tym, co osobiscie mialem okazje doswiadczyc. Monte Carlo uwazam za bardzo fajnie odwzorowane, ale Grecja do mnie nie przemawia. Walia tez na razie kiepsciutko.

Ale to dopiero Early Access, wiec na pewno sporo sie jeszcze zmieni.

03.05.2015 13:13
33
odpowiedz
damianyk
108
Nośnik Treblinek

ZaWOalowany, a nie zaOwalowany. Chyba że chodziło o jakiś owal.

03.05.2015 14:02
34
odpowiedz
g40st
155
Generał

Chodziło dokładnie o to, o co chodziło, zwykły czeski błąd przy szybkim pisaniu. W każdym razie już jest poprawione.

03.05.2015 14:38
ttwizard
35
odpowiedz
ttwizard
152
AzoriuS

Powinni mi tego dirta dać za darmo ze względu na zwyczajną kradzież pieniędzy związana z moją naiwnością i kupnem grida 2. Codemasters stracił u mnie wiarygodność i na ich nieszczęście konkurencja jest ogromna(iracing, Assettio Corsa, Project Cars). Kwestia czasu kiedy ktoś też wypuści rajdy.

btw. Dirt jest również totalnym blamażem "mistrzów kodu". Takie młodzieżowe rajdy dla dzieci.

04.05.2015 15:12
El_Miczelov :)
36
odpowiedz
El_Miczelov :)
90
Pretorianin

@ttwizard - za darmo to można wiesz co dostać - kopa w miejsce gdzie się plecy kończą. (chociaż... nie - na to też trzeba sobie z reguły zasłużyć)
Nie sądzę, żeby wymienione przez Ciebie gry były konkurencją dla GRiDów. Jednak to są produkty kierowane do miłośników symulacji, a Codies GRiDami i DiRTami celowało w chcących się łatwo i przyjemnie bawić, bez wypadania z drogi na każdym "prawym 4". Czyli zupełnie inny target. Fakt - w GRiD 2 to już była przesada, ale dlatego zebrali za to cięgi i zrobili GRiDa 2,5 (czyli Autosport). Mało tego - widzę, że skrytykowałeś GRiD 2, więc zapewne jesteś fanem jedynki. Usiądź może, żebyś się nie przewrócił z wrażenia po tym co teraz napiszę. Uwaga: pierwszy GRiD nigdy nie konkurował z tytułami pokroju iracing, czy ówczesne rFactor, albo LFS - bo jak już napisałem, to są gry z zupełnie innej półki, kierowane do zupełnie innych graczy.

Czy taka kwestia kwestia czasu kiedy powstanie rajdowa konkurencja dla DiRTów? No nie wiem... Od czasu Richard Burns Rally (czyli przez ostatnie 10 lat!) nie ukazał się żaden nowy symulator rajdów. Jedynymi grami traktującymi o tym sporcie były serie DiRT i WRC, które to jednak do pięt nie dorastały tym pierwszym.
I nie byłbym takim optymistą patrząc przyszłość, bo nie maluje się w różowych barwach - Sebastien Loeb Rally, jest tworzone przez Milestone, czyli twórców ostatnich czterech WRC (nie poradzili sobie do tej pory, to dlaczego teraz miało by im się udać?), a piąte WRC tworzy jakieś małe studio znane z dwóch bardzo budżetowych i nisko ocenianych produkcji.

Inna rzecz, że DiRT Rally już teraz jest dobrą produkcją, a obrany kierunek sugeruje, że może być tylko coraz lepszą, więc tym bardziej Codies zasługują na uczciwą zapłatę za niego. A rekompensaty za GRiD 2 możesz szukać kiedy wyjdzie GRiD 3, albo DiRT 4.

04.05.2015 15:36
El_Miczelov :)
37
odpowiedz
El_Miczelov :)
90
Pretorianin

Aha - no i przypominam o utworzonej przeze mnie lidze dla graczy z Polski - aktualnie jeździmy w Monaco:
https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/14219/pl-dirt-rally

Zapraszam również do dyskusji w temacie o tej lidze na forum gry w centrum społeczności steam, piszcie co sądzicie na temat ligi, czy jest ok, a jak nie to jak uważacie, że powinny być prowadzone kolejne sezony/eventy (w końcu to liga dla nas wszystkich, a nie tylko dla mnie):
http://steamcommunity.com/app/310560/discussions/0/613956964588389314/

05.05.2015 17:52
FanGta
38
odpowiedz
FanGta
139
Generał

Tak czy inaczej to bardzo wymagająca gra ,którą muszą jeszcze dopracować - tylko dla wymagających graczy najlepiej posiadających kierownice.

06.05.2015 12:07
39
odpowiedz
Pir4nia
3
Legionista
9.5

Przypomina mi starego, dobrego CMR przy którym spędzało się wiele czasu.

13.05.2015 20:05
Nolifer
40
odpowiedz
Nolifer
139
The Highest

Mi za to przypomina o CMR 2, w które bardzo dużo zagrywałem się i jak na tamte czasy, to była świetna gra wyścigowa. Przynajmniej dla mnie, bo jakimś ogromnym fanem gier wyścigowych nie jestem. :)

24.07.2015 09:42
👍
41
odpowiedz
Apocaliptiq
161
Legend
9.0

75h gry za mną. Ta gra jest idealna!

15.09.2015 18:36
42
odpowiedz
longman
3
Junior

Ja to już gdzieś widziałem ale to było bardzo dawno. Upłynęło sporo czasu od tamten premiery. Może warto było by dodać REMASTERD do Colin McRae Rally 2005 i po sprawie.

11.04.2017 07:36
meanraax
👎
43
odpowiedz
2 odpowiedzi
meanraax
22
Centurion

kiedys gralem w jakas stara wersje z dopiskiem mcrae i jezdzilo sie fajnie ale to? dno nie idzie ujechac prosto a co dopiero wyrabiac zakrety a nie kazdy od razu kupuje super kierownice do jednej gry albo ma 20 scigalek na kompie. inne wrazenia w zaleznosci od nawierzchni? a jakze: najlepiej jedzie sie po sniegu, na asfalcie rzuca jeszcze bardziej a na zwirze latasz jak po zamarznietym jeziorze. nie wiem co oni chcieli z tego zrobic bo kolo zrecznosciowki to nie stalo a symulator to na pewno nie jest z tym porabanym sterowaniem ale jak waskie grono sie tym jara to niech sie bawia dalej ale pozostana waskim gronem.

post wyedytowany przez meanraax 2017-04-11 07:39:24
07.05.2017 20:46
43.1
sergeantmajor
7
Legionista

Z choinki się urwałeś? Od 2 lat wiadomo, że ta gra idzie w symulację więc czego się spodziewałeś? Że na klawiaturce zostaniesz mistrzem rajdowym? I co wypadasz na asfalcie bo mistrzunio pewnie jezdzi na defaultowych ustawieniach w dodatku. Kupiłeś produkt dla którego nie posiadasz sprzętu i płaczesz? Kogo to wina?

07.05.2017 20:59
43.2
Piotrek.K
189
... broken ...

>> meanraax
A to dziwne, bo sam zgadzam sie z wypowiedziami osob, ktore uwazaja, ze jest ta grala stoi najblizej Richarda Burns Rally z 2004 roku. Ale tobie zapewne nic nie mowi nazwa RBR, prawda?

post wyedytowany przez Piotrek.K 2017-05-07 21:10:15
Zapowiedź Testujemy grę DiRT Rally - rajdy bez wodotrysków