Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Polski crowdfunding znowu zawodzi, tym razem przez Franko 2

17.12.2014 10:31
Rewo
1
Rewo
126
Generał

"Polak potrafi" wyciągnąć kasę i mieć wszystkich gdzieś.

17.12.2014 10:35
_Luke_
2
odpowiedz
_Luke_
253
Death Incarnate

To nie crowfunding zawodzi tylko zawodza oszusci/amatorzy, na ktorych projekty byly zbierane pieniadze.

17.12.2014 10:43
maviozo
3
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Szkoda, że takie idee (ogólnie tego typu zbiórki) są rozwalane przez naszą smutną rzeczywistość.

17.12.2014 10:55
Draugnimir
4
odpowiedz
Draugnimir
130
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

Nie przesadzałbym z tym "bardzo pesymistycznym wydźwiękiem". Franko to popularna marka w naszych stronach - czego dowodzi choćby sukces akcji crowdfundingowej - więc liczę, że któreś z tych studiów, z którymi deweloperzy są jakoby w kontakcie, podejmie się wznowienia prac (pytanie tylko, na jakich warunkach). Albo że do zespołu faktycznie dołączy jakiś zdolny student informatyki, albo i dwóch.

Niemniej, cień na polskim finansowaniu społecznościowym rzeczywiście się pogłębia.

17.12.2014 10:56
James_007
5
odpowiedz
James_007
185
Septimus

No ok, ale postawili sprawe jasno, powiedzieli co i jak, wiec o co bulwers?

17.12.2014 10:59
eJay
6
odpowiedz
eJay
241
Quaritch

gameplay.pl

James_007-->O to, że przez ostatnie 3-4 miesiące milczeli i zamiatali wszystko pod dywan, licząc że jakoś to będzie, a jak się okazuje - są daleko od ukończenia prac a nawet reaktywacji. A co jeśli rozmowy ze studiami nie przyniosą skutku? Przecież nikt tego nie zrobi za friko, w wolnym czasie. Jak wspomniałem - wariant studencki jest chyba najlepszy, tylko, że powinien on zostać wdrożony w życie pół roku temu jak nie więcej.

17.12.2014 11:06
Draugnimir
7
odpowiedz
Draugnimir
130
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

Oczywiście, nie twierdzę, że nic się nie stało. Jak powiedziałem, cień na polskim crowdfundingu pogłębia się, bo ekipa faktycznie spartaczyła sprawę. Ale jeśli chodzi o szanse na dokończenie projektu, to jestem raczej dobrej myśli. Ot, deweloping oldskulowej gry w oldskulowych, iście partyzanckich warunkach ;)

A może nie robi to na mnie większego wrażenia tylko dlatego, że wszelkiej maści "faile" ostatnich miesięcy przyzwyczaiły mnie do takich sytuacji...? :)

17.12.2014 11:06
maviozo
8
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

A ludzie się składali na studentów czy profesjonalistów?

17.12.2014 11:14
9
odpowiedz
Jellow
5
Legionista

HotLine Miami to gra zrobiona przez 2 osoby. Bride = jedna osoba, Fez = 2 osoby etc. Franko 2 = Oh nie!!! Straciliśmy programistę :(

Smutno, że za robienie gier biorą się naciągacze nie wiedzący jak to wygląda w rzeczywistości.

Franko 2 dla porównania z Faster Than Light to gra, którą spokojnie może zrobić jedna osoba w wolnym czasie po pracy. FTL to gra zrobiona przez... 3 osoby :D

17.12.2014 11:28
10
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[9]
Roznica jest latwa do wychwycenia:
indyki:
nie chce nam sie robic gry - nie mamy kasy

franko:
mamy kase - nie chce nam sie robic gry

17.12.2014 11:33
11
odpowiedz
T_D_i
145
Generał

pierdole , nic więcej nie bede wspierał ,wyjebane mam , złodzieje

17.12.2014 11:44
12
odpowiedz
Wiarołomca
85
Senator

Tak to jest jak sie daje kase polaczkom...zalosne ....wysepili kase i poszli w ciul, jakie to polskie....dziwne ze ktos wogole im cos dal....Ale moze po tym wkoncu ludzie sie ogarna i 2 razy zastanowia zanim wespra kolejnego zlodzieja i oszusta swoimi pieniedzmi

17.12.2014 11:56
nagytow
13
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

Franko 2 druga najwieksza porazka polskiego crowdfundingu, to nawet nie brzmi powaznie.

17.12.2014 13:34
kaszanka9
14
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Przecież to jest śmiech na sali, to jest jakaś gierka 2d, a oni o wielkim problemie z programowaniem piszą jakby tam nie wiadomo co do roboty było, to jest kpina, kompletni amatorzy, tudzież ściemniacze.

Takie gry na androida to niektórzy robią w kilka dni, reszta to sprawa wypełnienia treścią.

Taa, zapewne prostą gierkę 2d może dokończyć tylko jeden programista, śmierdzi mi to mocno lenistwem, jednocześnie chęcią zachowania kasy, nie twierdzę, że w końcu tego nie wydadzą, ale trochę sobie ludzie poczekają jak mają takie podejście.

17.12.2014 14:51
15
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Heh. :P

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-09-06 21:33:23
17.12.2014 15:28
JaspeR90k
😁
16
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

He he polaczki zawsze byli dobrzy w krętactwie i tego tupu numerach, a gdy zobaczyli że na horyzoncie pojawiła się szansa na łatwe wyciągnięcie niemałej kasy od naiwnych ludzi która zwie się crowdfundingiem, to bez chwili zastanowienia zaczęli startować ze swoimi pseudo zbiórkami na projekty widma które od samego początku były tylko pretekstem do łatwego wzbogacenia się.

17.12.2014 17:46
Koktajl Mrozacy Mozg
17
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Osobiscie wsparlem jedynie w crowdfundingu Oculus Rifta. Projekt sie ciagle nonstop rozwija - pamietacie przejscie Carmacka, kupienie przez FB, wspolpraca z Samsungiem jako Gear Vr. Produkt sie sprawdzil, ludzie zachwyceni, nastal boom VR. Bylo warto!
Ale ten sposob jest b. ryzykowny i raczej sie nie sprawdzil podobnie jak Early Access. Na poczatku bylo fajnie, wszystkich zaskoczyla nowa idea finansowania gry lecz gdy minal czas tworzenia i nadeszly premiery wszystko to zweryfikowalo sie samo. Zbyt latwo jest zrobic przekret i jestem przeciwny takiej idei jak i Early Access. Bylo to wiadomo od poczatku ale kazdy liczyl ze w dobie Ubisoftow i EA bedzie lepiej z grami ale, zwykli ludzie tez sa tylko ludzmi.
Jestem jedynie za tymi ktorzy cos juz maja jakies prototypy, dzialajace dema, itp ale chca sie wybic, niz "mam pomysl na gre, zaplacicie to sproboje zrobic i moze zajac to tyle co DNF i wyjsc srednio". Jeszcze te milestone'y jesli ludzie wplaca 1k to zrobie to, jak bedzie 2k, bedzie to, za 5k dorzuce 2x wiecej, za 10k bedzie coop. Licytacja...

17.12.2014 17:50
18
odpowiedz
SpeedJ01
11
Chorąży

Crowdfunding trzeba wywalić! Jedynym legalnym wsparciem finansowym powinni być wydawcy (tak, nawet EA jest uczciwsze od tego procederu!). Przyznaję, wydawcy zawsze są chciwi (przykład: Ubisoft), ale ważne, że robią do końca, nawet, jeśli to będzie beznadziejnie zoptymalizowany tytuł.

17.12.2014 18:02
siwy346
19
odpowiedz
siwy346
106
addicted to music

Dokładnie, takie dotowanie gier (czy czegoś innego) jest do kitu. Zdarzają się przypadki gdy coś tam się udaje, rozwija i jest ogólnie spoko. Ale w większości przypadków wychodzi syf. I nie mam na myśli tylko naszego polskiego pola.

Wolę już sobie zagrać w gotowe gry tych wielkich, złych korporacji, przeżyję, że niektóre mają bugi, są obcięte i czasem płytkie. Ale są! A nie są w trakcie robienia, albo może kiedyś będą, bo jakiś łysawy krętacz o zrysowanej psychice oraz wyobraźni tak powiedział i ma plany.

17.12.2014 23:05
Czarny  Wilk
20
odpowiedz
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Coś czuję, że po takim zestawie SS + Franko długo już na polskim crowdfundingu nie usłyszymy o jakimś większym sukcesie. I nawet nie jestem pewien, czy to rzeczywiście jest powód do zmartwienia

18.12.2014 01:03
21
odpowiedz
mysticwaver
46
Centurion

eJay, gadasz takie bzdety, że czytać mi się nie chce. Wariant studencki? Co to za pomysł? Bongo za mocno pociągnąłeś chyba... nie pisz bzdet. Ludzie kasę wydają i uważasz, że jakiś studencik rozwiąże tutaj problem? Nawet uzdolniony? To nie jest branża stron www. Boże.. idę na [ link zabroniony przez regulamin forum ] .

18.12.2014 13:39
eJay
22
odpowiedz
eJay
241
Quaritch

gameplay.pl

mysticwaver-->Ale o co burza? Wariant studencki przy tak małym zespole, które tworzy grę za kilkanaście tysięcy złotych jest jedyny, sensowny. Nie jest chyba problemem do jednego Lead Programmera dorzucić 2 młodych ludzi, którzy otrzaskaliby się z realiami tworzenia gier, zdobyli doświadczenie i mogli później pójść do większego teamu? Po drugie - Franko 2 nie jest chyba tak skomplikowany? Ludzie na studiach tworzą samodzielnie gry na bazie Unreal Engine, mody do HL2 i multum innych rzeczy. Robienie bijatyki to nie rocket science.

18.12.2014 14:35
23
odpowiedz
SSJSHOGO
1
Junior

Witam, to jest dzisiejszy moj ulubiony cytat

"Strona nigdy nie działała, zapewne nie zdążyła w ogóle powstać bo domena franko2.pl jest zarejestrowana (nie wiadomo czy przez jednego z twórców czy może przez kogoś, kto wyprzedził wszystkich)"

strona jest aktualnie moja, jest na niej kontakt do mnie.
Najlepiej wejsc na ts3 i poczekac na mnie w pokoju "mam sprawe do szogo"
jak byscie chcieli wiedziec jak ja nabylem to z checia odpowiem na moim ts3

18.12.2014 19:39
24
odpowiedz
SpeedJ01
11
Chorąży

Warto by było dołożyć coś od siebie. Pamiętacie aferę z A: CM? Normalnie przeszłoby bez szczególnej krytyki, ale przypomnę słowa tego anonimowego pracownika SEGI: "Gearbox ukradł pieniądze Segi, ograbili nas, okłamali w sprawie projektu i próbowali zaangażować inną firmę do zrobienia gry".

19.12.2014 00:16
Draugnimir
25
odpowiedz
Draugnimir
130
Mały diplodok

GRYOnline.plRedakcja

mysticwaver - Tak się składa, że niegdyś przez długie lata gry w naszym kraju tworzyła głównie uzdolniona młodzież, którą dziś określilibyśmy jako gimnazjalną/licealną, więc wariant studencki wobec projektu sięgającego tak głęboko w przeszłość jak Franko jest jak najbardziej sensowny.

gameplay.pl Polski crowdfunding znowu zawodzi, tym razem przez Franko 2