Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Czym denerwuje nas Sztuczna Inteligencja w grach wideo?

24.09.2014 18:00
1
bookfaceToGownooo
0
Pretorianin

jaka to nuta mozesz podac nazwe ?

24.09.2014 18:26
BloodPrince
2
odpowiedz
BloodPrince
170
Senator

1- czy tu już nikt nie ogląda materiałów do końca?

Szkoda Arasz, że żadnych konkretnych przykładów nie podałeś odnośnie Destiny tylko tak pobieżnie przeleciałeś.

24.09.2014 18:46
zmudix
3
odpowiedz
zmudix
157
Professor Fate

Chyba w przypadku Destiny było tak, że podczas walki z bossem w jakimś pomieszczeniu z któregoś z korytarzy zaczynali wybiegać jego pomagierzy. Wbiegając do korytarza nic nam nie robili, bo byli zaprogramowani tak, żeby strzelać dopiero po wejściu na salę.

24.09.2014 19:12
4
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

głupota AI czasami strasznie psuje sens tego co sie dzieje

24.09.2014 19:14
5
odpowiedz
zanonimizowany956494
25
Legend

Najbardziej w FIFIe, jak przeciwnik minie naszych obrońców to ci postanawiają się zatrzymać albo lecieć w całkiem innym kierunku.

24.09.2014 19:49
JaspeR90k
6
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Ostatnio ukończyłem Arme III i Risen 3 - Titan Lords i muszę przyznać że jeżeli chodzi o poziom sztucznej inteligencji a raczej jego brak to z tych gier można było by wybrać kilka kwiecistych przykładów zwłaszcza z produkcji od naszych południowych sąsiadów w której nasi wspaniali towarzysze broni nie byli w stanie wykonać praktycznie żadnego nawet najprostszego rozkazu no może z wyjątkiem wsiadania do konkretnego pojazdu ale dojechanie nim do punktu docelowego oddalonego o kilkaset metrów to już nie lada wyzwanie. Natomiast w Risen 3 najbardziej denerwuje mnie to że nasi kompani często nie są w stanie pokonać prostej przeszkody terenowej w wyniku czego blokują się i jedyny sposób na ich odnalezienie to teleportacja do najbliższego punktu szybkiej podróży nie wspominając już o tym że żaden kompan nie jest w stanie przejść przez powalony pniak drzewa bezskutecznie szukając alternatywnej drogi. Te przykłady to oczywiście ułamek tego co można spotkać w przeważającej większości gier dostępnych na rynku.

24.09.2014 19:56
7
odpowiedz
koksu6676794sc2mastertop8
0
Pretorianin

Ja tam gram tylko w multi a nie w Single Player jak miałem 8 lat to mnie jarało to że przeszedłem grę na easy itp
ale teraz tylko w sc2 i ogólnie gry od Blizzarda czy inne porządne produkcje pod multi

24.09.2014 20:32
8
odpowiedz
zanonimizowany1027056
59
Generał

Jak można minusować filmy Arasha?

24.09.2014 21:59
GhosteKl
9
odpowiedz
GhosteKl
66
Pretorianin

#2

Szkoda, że cały ten temat AI jest traktowany pobieżnie.. ;)

24.09.2014 23:39
10
odpowiedz
Xanoch
76
Pretorianin

W Half-life 1 ochrona jak i w Oposing Force żołnierze za to w starszych wersjach Rainbow six Si były dość bystre.

25.09.2014 02:01
FanGta
11
odpowiedz
FanGta
167
Generał

Dla mnie przykładem głupiej inteligencji jest zachowanie przeciwników w grach wyścigowych - nie bronią pozycji,nie utrudniają wyprzedzanai,łatwo dają sie wyprzedzać,a bohatera wyprzedzają jakby nikogo nie mijali tylko przyspieszali swobodnie

25.09.2014 08:27
Alt3ir
12
odpowiedz
Alt3ir
88
PlayForFun

Mnie zdecydowanie durne AI wkurzało w starszych produkcjach. Na czołówkę wybijają się misje eskortowe gdzie taki gość był bardzo "śmiertelny" i potem musieliśmy powtarzać kawał gry. Dziś takich baboli już akurat nie ma i generalnie jakoś nie mam momentów irytacji przez te głupoty - a kiedyś zdarzało się to często. Wkurzało też zawsze jawne oszukiwanie AI ( teleporty na zakrętach w "ścigałkach" albo strategie gdzie w momencie wczytania zapisu od strony przeciwnika mogliśmy ujrzeć ,że miał na starcie 5x więcej surowców ).

Jakoś dziś to wszystko jest albo bardziej błahe albo niezauważalne - przynajmniej dla mnie. Przykładowo popełniający "ludzkie" błędy przeciwnicy w Gridzie mi wynagrodzili te wcześniejsze lata :P.

25.09.2014 10:20
Dead Men
13
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

Pytanie co to była za gra z komandosem co tych gosci schodzacych po linie zabijał ?

25.09.2014 10:53
14
odpowiedz
Easer11
8
Legionista

Jestes obecnie najbardziej oczytanym i elokwentnym gosciem w tvgry.pl
Twoje materialy trzymaja najwyzszy poziom, powinienes zastapic jordana i kacpra.

25.09.2014 15:43
Gambrinus84
15
odpowiedz
Gambrinus84
123
GOL

Dead Men -> Rainbow Six: Vegas 2.

25.09.2014 16:44
16
odpowiedz
Aarzriel
27
Chorąży

Mnie w grach straszliwie denerwuje SI, które można z dziecinną łatwością oszukać. SI, które się w ogóle nie uczy i na tę samą sztuczkę nabiera się za każdym razem. Przykładem może być Hitman Absolution (swoją drogą świetna gra) gdzie można tak niemiłosiernie eksploatować SI, że aż dochodzi do absurdu. Wystarczy znaleźć na YT jakiś speedrun z tej gry albo wyzwanie gdzie ktoś przechodzi grę bez używania przebrań i ogłuszania wrogów. Jest to możliwe, ale na ogół wygląda niedorzecznie bo sprowadza się do rzucania o ściany butelkami jak z prędkością karabinu maszynowego i gromadzenia przedmiotów do rzucania w kupki, gdyż Hitman może mieć przy sobie jedynie jeden taki przedmiot. Ja nigdy w taki sposób w tę grę nie grałem, bo według mnie psuje to zabawę i poczucie realizmu, ale sam fakt, że sztuczna inteligencja sobie na to pozwala i nabiera się za każdym razem na serię butelek wpakowaną w ścianę, zasługuje na miano grzechu.
No i dodajmy do tego skrajność w drugą stronę, a mianowicie fakt, że ludzie o takim samym przebraniu jak Hitman, niemal od razu go rozpoznają. Czy naprawdę wszyscy policjanci i mechanicy w Hope się znają? Czy naprawdę takie podejrzenia wzbudza widok nowej twarzy? No i dlaczego do jasnej cholery Hitman jest rozpoznawany w stroju, w którym nawet nie widać twarzy np. antyterrorysty albo prywatnego ochroniarza Dextera? Nie ma żadnego sposobu, aby wrogowie zauważyli, że coś jest nie tak.

25.09.2014 16:57
Predi2222
17
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Mnie osobiście dobija SI które nie dba o żadną osłonę tylko na pałę leci z chęcią zabicia mnie, dodatkowo jeszcze co będące często ślepym i niewidzącym że jestem w jego pobliżu.
Najlepszym tu przykładem jest fallout 3, po wyrobieniu pewnego perku (skradanie?) można było podejść niepostrzeżenie do wroga i włożyć mu w spodnie granat lub minę,choć to akurat było zabawne (choć realizm pożal się Boże).
Do się z uśmiechem wspominam SH3, gdzie podczas ataku na konwój można było się tak ustawić że okręty atakowały swoich XD

25.09.2014 17:29
18
odpowiedz
gerszom
18
Pretorianin

Bardzo dobry materiał. Brawo.

25.09.2014 17:35
19
odpowiedz
draren
5
Junior

Dobrze mówisz. Przykład z Tom Clancy's jest mi bardzo bliski. Często jednak w tej grze bywa tak, że są oni (przeciwnicy) zbyt inteligentni. Jeśli chodzi o "kolejkę przez przejście" w RTS-ach, to szczególnie narzuca się tu przykład WH40k: Dawn Of War

25.09.2014 21:08
Dead Men
20
odpowiedz
Dead Men
173
Senator

@Gambrinus84 dziekuje ja tylko jedynke ogrywałem.

25.09.2014 22:25
Cobrasss
21
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator

Taaa osławione misje eskortowe :P, np taka jedna w grze Warriors Orochi
Niby można olać, ale jak chcesz zrobić jak należy.

Otóż Pewny kolo dołączy do nas pod warunkiem że mu pokażemy że nie jesteśmy cieniasami, jasne żaden problem idę pod jego bazę i mu skopię d...sko.

NIE NIE I NIE :P tak zrobić NIE możesz, raz że jego baza jest zamknięta a dwa, właśnie przychodząc samotnie tylko pokazujesz jak jesteś słaby.

I tutaj robi się zabawa z czasem bo gdy zostaje ci 10min do końca kolo znudzony stwierdza że jesteśmy i tak słabi i otwiera nam swoja bazę.

I cel polega na tym, idziemy do naszej bazy walimy w bęben, zjawiają się posiłki i mamy je eskortować pod bazę wroga,na szczęscie nie musimy ich prowadzić do tej bazy, tylko jeśli wrogie jednostki się kręcą w pobliżu naszych posiłków to nasze posilki będą wywiązywać walkę, przez co marnujemy czas.

Na domiar tego, musimy pilnować swojej bazy i jej dowódcę bo urata z któreś z rzeczy to koniec i musimy od nowa, akurat grając na dwie osoby jest to łatwiej wykonać.

25.09.2014 22:44
22
odpowiedz
FreezeNexus
23
Legionista

Błędów z tzw. mięsem armatnim jest sporo nawet w bardzo dobrych grach.Przykład: GTA V,policjanci mimo że dosyć groźni w tej odsłonie GTA a grając w Online jeszcze bardziej to zachowują się jak mięso armatnie dzisiaj grając w GTA Online zginąłem i akcję kontynuował drugi gracz ja obserwowałem.Koleś wspiął się po drabinie na budynek mając 3 gwiazdki pościgu i rozwalał gliniarzy wchodzących po drabinie.Gdyby ciała nie znikały to pewnie okolica by wyglądała jak po przejściu epidemii,stosy trupów.

26.09.2014 13:10
23
odpowiedz
GrzechuSoft
1
Junior

jak się nazywa gra co jest pod koniec filmu?

26.09.2014 14:48
AraszTVGRY
24
odpowiedz
AraszTVGRY
39
Retrognat

tvgry.plRedakcja

@GrzechuSoft - To jest Raindow Six: Vegas 2

26.09.2014 23:20
Adrianun
25
odpowiedz
Adrianun
122
Senator

Mnie wkurzają wrogowie pakujący się bez zastanowienia pod lufę oraz 'kompani', którzy nawet nie pomagają w walce, przez co 90% oponentów likwidujesz sam... A materiał bardzo ciekawy! ;)

28.09.2014 15:48
werus81
26
odpowiedz
werus81
33
Chorąży

w def jam fight for ny w story mode końcowi przeciwnicy bardzo trudni do pokonania wcześniejszych rywali mimo takich samych statów pokonywałem bez problemów, walczyłem z treckiem chyba i koleś miał danger na pasku był na hita podnosiłem go i chciałem rzucić o ściane a on nagle budził się i kontratakował

28.09.2014 16:07
27
odpowiedz
Marg0
2
Junior

Na końcu filmu jest podana nazwa utworu.

28.09.2014 19:09
28
odpowiedz
Wilczyca89
74
Pretorianin

Bez przesady, że się nie zmienia. W niektórych grach sztuczna inteligencja jest dobra. Przykład mogę podać gry Beyond Good & Evil, Ghost Master, Bioshock Infinity, The Last of Us.Niektóre są stare, a niektóre nowsze. Ponadto powiedziałeś, że jak np. przeciwnicy zobaczą nas zza ściany to jest oszustwem. W przypadku gier strategicznych to gry po prostu byłby nudne, ale odnoszę wrażenie, że ciężko ciebie zadowolić jakąkolwiek grą. No rozumiem, że gry mają wady, ale też trzeba się cieszyć z grania. Dwa przypadki jak grałam miałam do czynienia z głupotą sztucznej inteligencji. W grze Neverwinter Nights jak towarzysze zaczęli z niewiadomego powodu cie atakować i w grze Splinter Cell gdy chowano ciała w miejscach, które albo nie były super ciemne, że każdy wróg by dostrzegł, albo wystawały części ciała jak ręka czy noga, ale wróg i tak ich nie widział.

29.09.2014 09:42
Cobrasss
29
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator

Wracając do mojej tu opisanej grze, to jest chyba przekleństwo w grach od tych twórców :)

Otóż to jest normalnie śmiech na sali, twój NPCet(niebieska duża kropka) woła o pomoc kiedy ściera się z małą grupką zwyczajnych wrogów(małe czerwone kropki) co niemalże giną od jednego uderzenia.

Można to olać, ale i tak znów będzie wołał o pomoc, jak jednak do niego podejdziesz to zobaczysz jak mu mało paska zdrowia zostało.

No dobra rozumiem mechanikę gry, gdy pasek morale jest bardziej czerwony niż niebieski to twoi NPCetowie walczą słabiej, ale bez przesady nie dawać rady z zwyczajną piechotą?

29.09.2014 10:27
30
odpowiedz
sadus999
43
Centurion

Poza wspomnianymi misjami ratunkowymi czy eskortowanie najbardziej denerwującym jest to jak przeciwnicy trafiają za każdym razem jak tylko wystawisz mały palec u nogi zza rogu, a to jak szybko nas zabijają zależy od poziomu trudności = im wyższy tym wyższy dmg nam robią. Twórcy albo nie chcą albo nie potrafią zrobić SI które faktycznie musi wycelować a pocisk musi przebyć odległość od lufy do celu, czyli trzeba brać pod uwagę czy przeciwnik stoi czy bigegnie itp., a zamiast tego przeciwnik strzela a gra po prostu oznajmia ze zostaliśmy trafieni. Możesz skakać, latać, chować się a i tak po drodze zaliczysz trafienia. Coś takiego miało miejsce w AvP i AvP2 mimo że gry były super to na wyższym poziomie grając Alienem po prostu trzeba było szybko wyżynać przeciwników a nie silić się na taktykę bo oni zawsze trafiali no i mieli więcej HP niż na poziomach niższych.

07.10.2014 19:34
31
odpowiedz
p.jakub88
9
Legionista

Zgadzam się całkowicie z autorem filmiku. Oczywiście bywają gry z lepszym i gorszym AI.

Moja lista błędów AI:

- super celni o wyostrzonych zmysłach,

- ślepi i głusi,

- nie reagują na wydawane rozkazy,

- trudności w odnajdywaniu drogi / pokonywaniu przeszkód,

- przeszkadzanie sobie nawzajem,

- oszukiwanie wrogów.

12.05.2015 13:50
Nolifer
32
odpowiedz
Nolifer
166
The Highest

Ja nie cierpię takiego oszukiwania w rtsach. Dogłębnie odczułem to w company of heroes 2, kiedy to grając sobie na generale, w 5 minut nie wiadomo jak, przeciwnik przeważnie miewa już czołgi...

tvgry.pl Czym denerwuje nas Sztuczna Inteligencja w grach wideo?