Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Zamówiłem laptop w VOBISIE - błąd?

03.09.2014 21:24
1
smokinnhobo
78
czolgista

Zamówiłem laptop w VOBISIE - błąd?

Witam. Zamówiłem sprzęt na allegro i, niestety, dopiero po zamówieniu naciąłem się na negatywne komentarze. Że towar wirtualny, że realizacja przesyłki miesiąc, brak kontaktu itd. Istnieje możliwość odstąpienia od zamówienia? Zamówione za pobraniem, jakąś godzinę temu. A sprzęt za prawie 2700 zł...
Boję się, że będą z tego jeszcze jakieś przeboje...

03.09.2014 21:27
X@Vier455
2
odpowiedz
X@Vier455
118
Szynszyl

Wciągu 10 dni możesz odstąpić od umowy zakupu bez podania przyczyny (założonej przez internet) na terenie całej Unii Europejskiej.

No ale nic takiego o Vobisie nie słyszałem.

03.09.2014 21:27
3
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

Za pobraniem więc co tu się bać?

03.09.2014 21:28
Dryf Wiatrów Zachodnich
4
odpowiedz
Dryf Wiatrów Zachodnich
140
Generał

"Wciągu 10 dni możesz odstąpić od umowy zakupu bez podania przyczyny (założonej przez internet) na terenie całej Unii Europejskiej." Z tego co sie orientuje w przypadku Allegro obowiazuje to wylacznie w przypadku konta "firma", niech ktos zorientowany sie wypowie.

Co do odstapienia:
1. Pisz maila/dzwon do Vobisu, niech anuluja
2. Jak nie anuluja powiedz kurierowi ze nie chcesz tej paczki

I tyle.

03.09.2014 21:29
X@Vier455
5
odpowiedz
X@Vier455
118
Szynszyl

No właśnie tak jak napisał InGen. Jeśli za pobraniem to tym bardziej możesz nie zapłacić i napisać reklamację.

03.09.2014 21:29
NajPhil
6
odpowiedz
NajPhil
78
Fiu Fiu

X@Vier455 - ale Ty rozumiesz, że człowiek kupił laptopa

03.09.2014 21:30
X@Vier455
7
odpowiedz
X@Vier455
118
Szynszyl

[Dryf Wiatrów Zachodnich]

No właśnie, z tego co się orientuje VOBIS jest firmą, więc ją to zobowiązuje.

[NajPhil] Rację masz - nie ogarnąłem.

03.09.2014 21:31
8
odpowiedz
smokinnhobo
78
czolgista

Nie cały komp tylko cały laptop.

InGen - Mam bardziej na myśli mega długie oczekiwanie na przesyłkę. No bo - teoretycznie. Załóżmy, że czekam na nią np 2 tygodnie a w tym czasie mógłbym kupić COŚ gdzieś indziej i mieć to np za 2 dni. Czyli chcąc nie chcąc, jestem zmuszony do czekania na produkt tak długo ile będzie trwała realizacja zamówienia, prawda?

Dryf Wiatrów Zachodnich - czy po odmówieniu przyjęcia paczki kurierowi poniosę jakieś koszty? Czy paczka zostanie spowrotem odesłana do "centrali" bez żadnych konsekwencji?

03.09.2014 21:33
NajPhil
9
odpowiedz
NajPhil
78
Fiu Fiu

Daj chłopakom szansę i kilka dni. Jeśli się będzie przedłużać, to kup gdzie indziej. Trudno przesyłki od nich nie odbierzesz i dostaniesz pewnie negatywa, ale takie już są uroki handlu online.

03.09.2014 21:35
Dryf Wiatrów Zachodnich
10
odpowiedz
Dryf Wiatrów Zachodnich
140
Generał

[5] No właśnie tak jak napisał InGen. Jeśli za pobraniem to tym bardziej możesz nie zapłacić i napisać reklamację.
Ale jaka reklamacje? Jesli tego sprzetu nie odbierze to co moze reklamowac, dlugi czas oczekiwania?

[8] InGen - Mam bardziej na myśli mega długie oczekiwanie na przesyłkę. No bo - teoretycznie. Załóżmy, że czekam na nią np 2 tygodnie a w tym czasie mógłbym kupić COŚ gdzieś indziej i mieć to np za 2 dni. Czyli chcąc nie chcąc, jestem zmuszony do czekania na produkt tak długo ile będzie trwała realizacja zamówienia, prawda?
Czyli Tobie chodzi o to ze chcesz tego laptopa tylko jesli przyjdzie szybko, a jak nie to nie chcesz, czy jak?

[8] Dryf Wiatrów Zachodnich - czy po odmówieniu przyjęcia paczki kurierowi poniosę jakieś koszty? Czy paczka zostanie spowrotem odesłana do "centrali" bez żadnych konsekwencji?
Nie bylem w takiej sytuacji, ale mozesz przeciez udawac ze Cie w domu nie ma, odesla i nikt nie powinien Cie scigac bys placil. Jedynie Vobis walnie Ci slusznego negatywa bo traci przez Ciebie kase na wysylke, dlatego proponuje napisac do nich i rozwiazac umowe zakupu.

03.09.2014 21:36
Dennoss
11
odpowiedz
Dennoss
163
Hashira

Możliwe, że będą chcieli, byś im zwrócił 2x koszty wysyłki, bo jak nie odbierzesz, to jakoś musi do nich paczka wrócić, co nie?

03.09.2014 21:36
Jedziemy do Gęstochowy
12
odpowiedz
Jedziemy do Gęstochowy
173
KENDO DROGA MIECZA

To tak jak u mnie z kartą grafy z allegro...

Zamówiliśmy, przyszła popsuta, odesłaliśmy i tu się jaja zaczynają.

Powiedzieli że dostaniemy identyczną kartę w zamian tej, no ok...ale nie przychodzi karta i tydzień, półtora... to dzwonimy a oni nam gadają, że okradli kuriera! Napad był w trasie!

I że wyślą nam kartę, podali nazwę i okazało się że jest gorsza od pierwszej.

To my że chcemy zwrot kasy, oni że ok
No i kasa znowu nie idzie, a facet ciągle kit wciska że przelał kasę... i tak z 2 tygodnie. Dodam że facet nie odbierał telefonów, ale my go przechytrzyliśmy i dzwoniliśmy z numerów znajomych, i dziad odbierał wtedy!

Pomogło dopiero straszenie policją.

03.09.2014 21:38
graf_0
13
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Jak godzinę temu to nawet mailem możesz zrezygnować.

Skoro taki długi czas czekania to i tak za zamawianie laptopa nie zabiorą się przez tydzień :D

03.09.2014 21:40
14
odpowiedz
smokinnhobo
78
czolgista

Czyli Tobie chodzi o to ze chcesz tego laptopa tylko jesli przyjdzie szybko, a jak nie to nie chcesz, czy jak?

Nie. Chciałbym totalnie odstąpić od umowy kupna/sprzedaż. Ogólnie rzecz biorąc, składają się na to opinie, które wyczytałem na www i na allegro. A z uwagi na to, że kontakt z firmą jest praktycznie zerowy nie widzę sposobu na dogadanie się i anulowanie umowy. Stąd zacząłem się zastanawiać - co się stanie jeśli nie odbiorę paczki. Czy są tego jakieś konsekwencje prawne.

03.09.2014 21:41
15
odpowiedz
smokinnhobo
78
czolgista

graf_0 -> Jesteś pewien, że mogę zrezygnować z kupna meilowo? Zamówiłem sprzęt niecałe 2h temu.

03.09.2014 21:43
DM
16
odpowiedz
DM
210
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

O matko.... Skoro zamówileś godzine temu, to jaki ma niby byc kontakt z firmą?? Oczywiscie ze zerowy, bo ludzie siedza w domu i maja wolne, maile z pracy przejza jak przyjda do pracy. W nocy nikogo twoj laptop nie obchodzi

03.09.2014 21:45
Dryf Wiatrów Zachodnich
17
odpowiedz
Dryf Wiatrów Zachodnich
140
Generał

[14] Nie. Chciałbym totalnie odstąpić od umowy kupna/sprzedaż. Ogólnie rzecz biorąc, składają się na to opinie, które wyczytałem na www i na allegro. A z uwagi na to, że kontakt z firmą jest praktycznie zerowy nie widzę sposobu na dogadanie się i anulowanie umowy. Stąd zacząłem się zastanawiać - co się stanie jeśli nie odbiorę paczki. Czy są tego jakieś konsekwencje prawne.
Zatem pisz TERAZ maila, jak z rana nie odpisza to dzwon do nich i ustnie odstap od umowy. Nie wysla Ci tego ledwo przyjda do pracy, troche czasu masz. Nie uda sie skontaktowac - nie odbierasz paczki.

[15] graf_0 -> Jesteś pewien, że mogę zrezygnować z kupna meilowo? Zamówiłem sprzęt niecałe 2h temu.
Przeciez skoro napiszesz im ze nie chcesz tego sprzetu to nie wysla Ci na sile bo beda wiedzieli ze kasy kurierowi nie dasz i straca na tym interesie...

03.09.2014 21:46
18
odpowiedz
smokinnhobo
78
czolgista

Dryf Wiatrów Zachodnich - w przypadku braku kontaktu nie odbieram paczki. Co dalej? Chodzi o to, żeby nie wbić się w żadne bagno.

03.09.2014 21:49
graf_0
19
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

smokinnhobo - w przypadku tego typu transakcji wysyłkowej zawarciem transakcji jest moment zapłaty przy odbiorze. Więc zasadniczo (bo w pewnych przypadkach mogą być wyjątki) nie masz zobowiązań wobec firmy.

Po co tak panikować...

03.09.2014 21:51
20
odpowiedz
smokinnhobo
78
czolgista

graf_0 -> Po to, że gdyby to było za 50 zł to bym to miał w dupie. A jest prawie za 3tys zł.

Czy napisanie stosownego meila załatwi sprawę?

03.09.2014 21:53
Dryf Wiatrów Zachodnich
21
odpowiedz
Dryf Wiatrów Zachodnich
140
Generał

[18] Dryf Wiatrów Zachodnich - w przypadku braku kontaktu nie odbieram paczki. Co dalej? Chodzi o to, żeby nie wbić się w żadne bagno.
Nie wyobrazam sobie ze do Vobisu nie dociera ze nie chcesz tej paczki i wysylaja na sile, w koncu to jest ich problem jesli nie maja kasy i zablokowany sprzet przez klienta ktory nie chce odebrac, wiec najpierw sprobuj sie jutro do nich dodzwonic i jak sie nie uda oraz wysla sprzet wtedy sie martw dalej.

Pisz tego maila, dzwon jutro z rana, a w razie czego jakby uparcie wysylali i mieli waty pamietaj ze w przypadku konta firma masz prawo do zwrotu towaru w ciagu 10 dni od otrzymania przesylki http://pomoc.allegro.pl/24545/24539/26375/kiedy-moge-zrezygnowac-z-zakupu-u-przedsiebiorcy-konto-firma

Ale nie wyobrazam sobie sytuacji ze Ty ich piszesz / dzwonisz ze nie chcesz i nie zaplacisz a oni Ci uparcie wysylaja sprzet.

Nikt Ci nie wejdzie na konto ani nie beda nachodzic po nocy ze MUSISZ odebrac, wiec bez paniki :)

03.09.2014 21:57
DM
22
odpowiedz
DM
210
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

w przypadku tego typu transakcji wysyłkowej zawarciem transakcji jest moment zapłaty przy odbiorze.

mylisz się
zgodnie z regulaminem allegro - kliknięcie i potwierdzenie opcji "kup teraz" jest momentem zawarcia umowy

zawarła ją z firmą, więc to oczywiste, że jak napisze że nie bierze, to mu nie wyślą, bo przecież ma prawo odesłać i zwrócić bez powodu...

03.09.2014 21:58
23
odpowiedz
smokinnhobo
78
czolgista

Dryf Wiatrów Zachodnich -> Czyli żeby zrezygnować towar muszę najpierw kupić za pobraniem?

03.09.2014 22:06
Dryf Wiatrów Zachodnich
24
odpowiedz
Dryf Wiatrów Zachodnich
140
Generał

[23] Dryf Wiatrów Zachodnich -> Czyli żeby zrezygnować towar muszę najpierw kupić za pobraniem?
Na allegro sie nie znam, ale wydaje mi sie ze jest tak iz umowe zakupu juz zawarles i to czy sie zgodza anulowac po mailu / telefonie czy nie zalezy od ich dobrej woli, jak sie nie zgodza to mozesz odebrac paczke, zaplacic i natychmiast zwrocic i wtedy musza przyjac.
Ewentualnie paczki nie odbierasz, jak beda dzwonic / mailowac dlaczego to im mowisz ze nie odbierzesz bo chcesz odstapic, w nieskonczonosc nie beda jej do Ciebie wysylac.

Jak ktos sie zna lepiej i widzi blad w mojej wypowiedzi, prosze o korekte :D

03.09.2014 22:16
25
odpowiedz
smokinnhobo
78
czolgista

Dryf Wiatrów Zachodnich Meil poszedł. Jutro próba kontaktu telefonicznego. W razie niepowodzenia i zera odzewu, mam czekać pół roku żeby się upewnić, że nic nie dostanę po czym mogę sobie zamówić coś innego gdzieś indziej?

03.09.2014 22:23
DM
26
odpowiedz
DM
210
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Tak czekaj pół roku... nigdy w życiu nie byłeś w sklepie, że tak panikujesz? z karabinem do ciebie przyjdą, żebyś odebrał paczkę...?

03.09.2014 22:31
Sizalus
27
odpowiedz
Sizalus
206
Legend

Wszedłem na ich profil na allegro i mają 99% pozytywnych komentarzy. Nie wiem, czy to powód do aż takiej paniki.

03.09.2014 22:48
28
odpowiedz
smokinnhobo
78
czolgista

Sizalus -> przezorny zawsze ubezpieczony. Wolę pewniejsze źródło.

04.09.2014 11:18
29
odpowiedz
JÓZEK2
161
Generał

7 lat temu kupiłem u nich pc. Śmiga do dziś, choć już mam innego. Ale Vobis, jako taki, chyba się zlikwidował ?!

04.09.2014 11:24
nagytow
30
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

Widac, ze koles kupil i chce zrezygnowac nie czekajac nawet na kuriera. Nie wiem tylko po co szukanie wymowek.

04.09.2014 11:24
31
odpowiedz
Dessloch
257
Legend

[28] Oni tez pewnie wola pewniejszych klientow...

jest to firma jak kazda innna, komentarze ma prawie same pozytywne, a ty po zrobieniu nieprzemyslanej i glupiej decyzji (wg Ciebie), chcesz teraz odstapic od umowy...
niepowazny jestes

04.09.2014 16:12
Stra Moldas
👍
32
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Vobis jest w porządku. Co prawda polikwidowali mnóstwo salonów i zostali tylko w największych miastach Polski, ale dalej jednak sklepy stacjonarne mają. Dają radę.

22.12.2014 15:27
33
odpowiedz
ano-ano-39
1
Junior

NAJGORSZA FIRMA NA ŚWIECIE! ODRADZAM STUPROCENTOWO.
Wystarczy wejść na ich stronę na facebooku i poczytać posty klientów, wszystkie negatywne.
Dostałam wadliwy produkt- pęknięta matryca. Sprawa ciągnęła się prawie 3msc. Oczywiście reklamacja nieuznana. Nie dość, że musiałam naprawić na swój koszt to jeszcze nie mogłam się z nimi kontaktować. Dodzwonienie się graniczy z cudem. Na maile praktycznie nie odpowiadają. Trzeba ciągle do nich wydzwaniać, gdy raz na dwadzieścia się dodzwonisz to tylko spławiają, a to mają problemy z systemem, a to się skonsultuje z przełożonym, a to odpowie mailem. A i tak nigdy nie odpowiada dopóki znów nie zadzwonisz. Nie dość, że produkty wadliwe to klienta mają za nic. Kupno tam laptopa to mój największy błąd w życiu.POWINNI ZNIKNĄĆ RAZ NA ZAWSZE Z RYNKU! Naciągacze, oszuści! Odradzam !!!!

Forum: Zamówiłem laptop w VOBISIE - błąd?