Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość DriveClub na PlayStation 4 w 1080p i 30 klatkach na sekundę

01.05.2014 17:11
1
paul oren's
95
Generał

ale sony pożydziło tych bebechów,konsola mogła by kosztować przy premierze do 2500 zł ale za to by wyciągła fhd i 60 kl/s przy wymagających efektach graficznych i starczyła by na 8 lat solidnego grania.

01.05.2014 17:13
2
odpowiedz
zanonimizowany305250
161
Legend

Jedyna gra dla której kupiłbym PS4...

01.05.2014 17:14
Ogame_fan
😁
3
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy

Albo mogliby dac 720p i 30 klatek jak M$.

01.05.2014 17:27
4
odpowiedz
cooper270596
32
Konsul

Zapowiada się naprawdę dobra gra i wcale mi nie przeszkadza 30 klatek.

01.05.2014 17:28
5
odpowiedz
FIREBLAST
97
NUKE!!!

...boli te 30 klatek :p

01.05.2014 17:36
6
odpowiedz
Mattjas
58
Pretorianin

30 klatek co za bieda. To jak przejść połowę gry:D

01.05.2014 17:47
berial6
7
odpowiedz
berial6
155
Ashen One

Przypominam, że na PS3 były gry działające w 1080p i 60 fps. A teraz mamy 'nową generację' i nadal 30 fps? Nie no, ale 1080p (powszechnie używane od jakichś pięciu lat) przynajmniej dali!

01.05.2014 17:49
siwy346
8
odpowiedz
siwy346
106
addicted to music

Przypominam, że na PS3 były gry działające w 1080p i 60 fps.
Na przykład?

01.05.2014 18:03
9
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Przypominam, że na PS3 były gry działające w 1080p i 60 fps.
Jakieś małe tytuły z PSN:) Duże AAA to 720p, albo 960x1080, ewentualnie 1280x1080p. Gran Turismo nawet nie miał pełnego 1080p, bo poziomą rozdzielczość miał z tego co pamiętam między 960-1440.
Trzeba jednak powiedzieć, że 960x1080 miało tę zaletę nad 1280x720, że na TV z natywną 1920x1080 upscale był piksel w piksel i nie było artefaktów jak przy 720p->1080p.

W każdym razie PS3 przynajmniej mogła działać w 1080p, a X360 ponad 720p już nie dawał w ogóle rady ze względu na konstrukcję GPU, które miało na sztywno przydzieloną pamięć na ramkę obrazu i jak ktoś chciał wyższą rozdzielczość musiał rysować obraz w kilku kawałkach, co mocno ograniczało wydajność. Z drugiej strony X360 mógł w 720p realizować AA mniejszym kosztem. Ogólnie podobne ograniczenia miał NGC i Wii, bo GPU też było od AMD, tylko tam limitem była 480p.

Jeśli chodzi o DriveClub, to nie rozumiem czemu w grach wyścigowych wyżej stawia się detale od płynności. W czasie wyścigu i tak wszystko płynie wokół i nie ma znaczenia tak naprawdę czy obiekty składają się ze 100 tys. polygonów czy 1 mlna. Różnicę między 30, a 60 fps widać w wyścigach chyba najbardziej wyraźnie spośród wszystkich gatunków gier.
Skoro konsole nie domagają wydajnośiowo, to czemu nie ma opcji graficznych?
Gracz powinien mieć wybór:
- 1080p60 ze zmniejszonymi detalami,
- 1080p30 z pełnymi,
- 720p60 z pełnymi.
Każdy by znalazł coś dla siebie.

01.05.2014 18:09
kaszanka9
10
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

paul oren's [1] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13223506&N=1#post0-13223506

Widzisz, bo trzeba było postawić na intela, wiem wiem, zaraz mnie zjadą, że musieli mieć SOCa, tymczasem wcale nie musieli, a teraz zostali z marnymi 6 rdzeniami o taktowaniu 1,6 GHz (m$ ma ponoć 1,75Ghz) to jest bardzo mało i słabo.

Wątpię też, że cenowo by było gorzej.

Początkowo byłem bardzo optymistycznie nastawiony, nawet teoretycznie uważałem, że to może mieć wydajność 4 jajek od intela (oczywiście nie na 4,5 ghz, ale tak na 3 ghz), ale szczerze patrząc jak to się rozwinęło i jakie są informacje od różnych devów to niestety oszukiwałem sam siebie, procki w tych konsolach to straszne chaszcze i szroty.

Przynajmniej ps'a ratuje gpu.

Ogame_fan [3] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13223506&N=1#post0-13223515

Albo mogli i dać 1080p i 60 fps tak jak w forza, tyle, że obcięli co się dało masakrycznie.

berial6 [7]

No i co z tego, są ludzie którzy nadal nie pojmują, że rozdzielczość i fps mało znaczy, według ciebie szary kwadrat na środku będzie tak samo obciążał konsolę jak pełna scena ze szczegółowymi modelami, animacjami, fizyką, oświetleniem itd. ?

Każda gra na konsoli może działać w full hd i 60 fps tylko trzeba zadać sobie pytanie, jakim kosztem.

Od siebie dodam, że kompletnie nie rozumiem, czemu na tych peceto podobnych konsolach nie dają po prostu opcji graficznych tak jak na pc, ludzie mają różne oczekiwania, czemu nie dać wyboru fullhd vs mniej, ale zamiast 30 fps, 45 albo 60 (i tu znowu czemu tak się upierają przy 60, 45 mniej, ale lepiej i tak od 30). Oczywiście też kosztem grafiki, ale to też wybór.

Jasne, bo zaraz by było, że się nie da, że to konsola, że to za dużo roboty, no właśnie to na pc kosztuje też trochę roboty i jakoś gry są nadal tańsze, a tu zaraz by pewno stwierdzili, dobra, ale musi być drożej i dłużej robione, dla mnie to po prostu zwykłe lenistwo.

01.05.2014 18:11
11
odpowiedz
FIREBLAST
97
NUKE!!!

być może się powtórzę ale dla mnie nowa generacja=60/1080 I KONIEC a nie jakieś 30!!!!

01.05.2014 18:44
12
odpowiedz
paul oren's
95
Generał

konsole sony zawsze kosztowały na premiere 2500 zł i powyżej i teraz ps4 też mogła,wg mnie powinni dać lepsze gpu (na którym full hd i 60 kl/s przy wymagających efek.graficznym to byłby standard a w przyszłosci może i ponad 60 kl/s),zamiast 2 układów 4 rdzeniowych jeden osmiordzeniowy i taktowanie co najmniej 2,5 ghz oraz 10 GB ramu i wtedy spokojnie zmiesciło by sie w granicach tej ceny oraz starczyło na solidne 8 lat,co do ms no cóż jeszcze bardziej przyżydzili bebechy ale co zrobić.

01.05.2014 18:48
Ski_drow
😍
13
odpowiedz
Ski_drow
127
Senator

I znowu ludzie macie ból dupy bo 30 klatek będzie a nie 60 ja się pytam po cholere wam tyle ? już rozumiem jakby przy 30 gra przycinała i nie dało się grać ale do cholery będzie płynnie i to w fullhd więc po co to narzekanie ?

01.05.2014 18:53
14
odpowiedz
paul oren's
95
Generał

ja sie tylko spodziewałem że określenie ,,next gen'' to sie sprawdzi w praktyce i wydajnośc znacznie wzrośnie ale tak sie nie stało więc trochę lipa z tymi nowymi konsolami.

01.05.2014 18:55
15
odpowiedz
zanonimizowany960300
13
Pretorianin

Wolę stałe 30fps niż wahania klatek jak na PC.
Co do ustawień graficznych na konsolkach to rozsądne byłoby 720p+60fps lub 1080p+30fps, ale prawdopodobnie możliwość wyboru łączyła by się z mniejszą wydajnością, jak na PC, gdzie gry przeportowane z X360/PS3 potrzebują 3-4 krotonie mocniejszych "bebechów" niż ich konsolowe odpowiedniki.

01.05.2014 18:56
16
odpowiedz
zanonimizowany305250
161
Legend

Ski_drow

Jest różnica między 30 a 60 FPS, ale to chyba indywidualnie zależy czy mu pasuje 30, czy nie. Jak dla mnie najbardziej irytujące są dropy, nawet jednosekundowe gry.

Wolę stałe 30fps niż wahania klatek jak na PC.

GTA 4 choćby.

jak na PC, gdzie gry przeportowane z X360/PS3 potrzebują 3-4 krotonie mocniejszych "bebechów" niż ich konsolowe odpowiedniki.

Czemu nie dziesięciokrotnie od razu? :) I co to właściwie znaczy, że maja 3-4 razy więcej - teraflopów, pamięci, no właściwie czego?

01.05.2014 19:03
dj_sasek
17
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Mam nadzieję, że chociaż kolejne Gran Turismo nie zawiedzie i będzie działać w 60 klatkach na sekundę. W grach wyścigowych 30 klatek jest niedopuszczalne.

01.05.2014 19:36
jarooli
18
odpowiedz
jarooli
111
Would you kindly?

Poznaliśmy także powody, a raczej powód przesunięcia daty premiery. Okazało się, że chodziło głownie o dynamiczne menu gry.

Ładny bullshit tu próbują wciskać. Nie chce mi się wierzyć, że pół roku może pochłonąć dopieszczanie jakiegoś menu wypełnionego społecznościowymi bzdetami. Gra po prostu musiała być w wielu aspektach niedopracowana i potrzebowali dodatkowego roku żeby ją dokończyć, a to że początkowo miała się ukazać na premierę PlayStation 4 to był takie marketingowe brednie budujące hype na konsolę. Zresztą pamiętam, że na niedługo przed premierą PS4 było mówione, że gra jest gotowa w ledwie 50 % czy coś koło tego.

01.05.2014 19:37
19
odpowiedz
zanonimizowany960300
13
Pretorianin

[16] gnoll

Są co do FPS i IV - są wyjątki potwierdzające regułę, ale takie V już chodziło płynnie a grafikę ma lepszą od tej z IV.

Co do wymagań sprzętowych, to racja, walnąłem te 3-4krotność troszkę z dupy, ale zobacz sobie z wymagania minimalne z Wolfenstein: The New Order, a ta gra wychodzi też na x360 i ps3.

01.05.2014 19:40
20
odpowiedz
zanonimizowany305250
161
Legend

Co do wymagań sprzętowych, to racja, walnąłem te 3-4krotność troszkę z dupy, ale zobacz sobie z wymagania minimalne z Wolfenstein: The New Order, a ta gra wychodzi też na x360 i ps3.

Wymagania Wolfa to jakaś bzdura, wypasiony proc i mooooocno średnia karta, do tego 4 GB RAM? To proc lepszy od konsol, a cała reszta już nie? Błąd, Intel sypnął groszem albo nie wiem co, równie dobrze mogą zalecać Core 2 Duo i Titana jednocześnie.

01.05.2014 19:41
Koktajl Mrozacy Mozg
21
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Z konsolowych gier na poprzednia generacje w 60fps zaliczamy:
- wszystkie CODy?
- Mortal Kombat, odswiezony
- Kane and Lynch 2
- Driver: San Francisco
- Raymany
- Bayonetta
Jest wiecej ale nie pamietam wszystkich, nie czuliscie roznicy?

Ski_drow - bo:
- gra mi sie tak lepiej
- jest roznica
- to jest PS4, a nie PS1/2/3, wiec czemu nie isc dalej? Wole 60fps niz futerka czy wlosy ktore tak usilnie chca wpychac do gry...
- jestpostep technologiczny
Zapomnialem, jest juz 120fps :)

01.05.2014 19:46
22
odpowiedz
zanonimizowany960300
13
Pretorianin

[20] na kartach się kompletnie nie znam, ale taki x360 ma 512mb ram więc to wychodzi 8 razy więcej niż minimum ma PC przy Wolfie.

01.05.2014 19:52
😜
23
odpowiedz
Ebdac
40
Centurion

@Góral pod pierwszym zdjęciem napisałeś "posiadaczów"

01.05.2014 21:03
zvr
24
odpowiedz
zvr
65
Pretorianin

GRYOnline.plTeam

Ebdac - hehe, faktycznie. Dzięki za zwrócenie uwagi.

01.05.2014 23:05
25
odpowiedz
tybet2
147
Generał
Wideo

[19]
Są co do FPS i IV - są wyjątki potwierdzające regułę, ale takie V już chodziło płynnie a grafikę ma lepszą od tej z IV.
Płynnie? Przecież to miało dropy do 16 klatek^^ https://www.youtube.com/watch?v=_fbYyMq4cGU
Jeśli to jest dla ciebie płynnie to chyba twój mózg jakby nie działa zbyt dobrze.

[21]
Jakie już? 120FPSów ja mam od 8 lat:-D

02.05.2014 15:04
berial6
26
odpowiedz
berial6
155
Ashen One

@tybet2
1.Tylko jeśli masz monitor 120Hz
2.Większość gier nie wyświetla więcej niż 90 na PC. Jeśli fraps ci pokazuje 120, to najprawdopodobniej klatki się dublują, albo gra chodzi przyspieszona

02.05.2014 15:09
27
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

On ma ale w Mario.

Co do DC dobrze że projekt wstał. Już build prezentowany przez informacją o przeprojektowaniu wyglądał zacnie. Nowa koncepcja to coś świeżego, odgrzewanym NFS-om czy GRID-om stanowcze nie.

02.05.2014 15:22
28
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Mam tam gdzie chce. Jeśli nie mam to nie widzę problemu w obniżeniu detali do gry MP (zwłaszcza, że często więcej widać na low).
Monitor 120Hz to żaden wyczyn - kosztuje tyle co kupno konsoli.
Wiem ile jakie gry wyświetlają klatek; Fraps był ok jakieś 10 lat temu.

alpha_lyr nie płacz, nic ci taki tekst nie da:)

Wiadomość DriveClub na PlayStation 4 w 1080p i 30 klatkach na sekundę