Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Survarium - o 10 00 rozpocznie się beta postapokaliptycznego MMOFPS-a

25.04.2014 09:40
BliBs_Pl
1
BliBs_Pl
80
Weltschmerz

Dawno temu o tej grze czytałem i zapowiadało się interesująco, ale raczej nie spróbuję, bo mam teraz inne tytuły.

25.04.2014 09:42
2
odpowiedz
maciek.ittech
40
Pretorianin

Jeśli nie będzie to kolejny free to play, to jest szansa, że się grą zainteresuję. Choć z drugiej strony mam w co grać.

25.04.2014 09:54
3
odpowiedz
Raraptor
6
Legionista

Lubię klimat post-apo, także pobiorę i obadam :)

25.04.2014 09:56
dj_sasek
4
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

24 godziny to trochę mało biorąc pod uwagę to, że serwery mogą być zapchane.

25.04.2014 10:13
Stra Moldas
😜
5
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

A mnie się ten klimat już przejadł.

25.04.2014 10:25
6
odpowiedz
zanonimizowany956475
7
Centurion

tylko mi pobiera z prędkością 3,4 kb/s ? wtf? :D

25.04.2014 10:33
X@Vier455
7
odpowiedz
X@Vier455
118
Szynszyl

Downloading...

25.04.2014 10:46
claudespeed18
8
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

ktoś wie ile konkretnie pobiera giga ?

25.04.2014 10:46
dj_sasek
9
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

James Kidd [6]

U mnie maks do 450kb/s się rozpędza, ze spadkami do 100kb/s

25.04.2014 10:58
MavericKK
10
odpowiedz
MavericKK
77
IEM 2k14 2k15 2k16 Staff

O 2-3 w nocy nie ma lepiej. Ssalo max 300kb w porywach na 3-4 sekundy do 2mb/s... co do tego ile pobiera... Survarium - 4,97gb u mnie zajmuje a pobralem juz wszystko.

25.04.2014 11:00
X@Vier455
11
odpowiedz
X@Vier455
118
Szynszyl

Z taką prędkością to nie zdążę pobrać w te 24h XD

25.04.2014 11:01
zvr
12
odpowiedz
zvr
65
Pretorianin

GRYOnline.plTeam

Do newsa wkradł się mały błąd - beta rozpoczęła się o 10:00. Poprawiłem informację i przepraszam za złą godzinę.

BTW, mi pobierało z prędkością ponad 1 mega, ale zaś w ogóle nie chce mnie zalogować :P

25.04.2014 11:38
dj_sasek
😍
13
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Jedną rundę zagrałem, a teraz nie mogę nic zrobić w menu.

25.04.2014 12:03
14
odpowiedz
Fido90
9
Legionista

W newsie napisaliście że Ukraińskie studio, a w materiale powiedziane jest że Rosyjskie.

25.04.2014 12:48
15
odpowiedz
zanonimizowany936141
9
Generał

Wieczorkiem pobiore jak będzie mniejsze obciążenie serwerów i oblookam cóż to za giera i jak sie ją "je" :D.

[14] Teraz to już nie wiadomo po tej aferze z Krymem :D, pewnie ludzie z GoL'a też mają problem.

25.04.2014 12:48
16
odpowiedz
Sielulator
35
Chorąży

Ale crap :>, dodatkowo po każdym meczu client się wiesz na tablicy wyników...

25.04.2014 12:51
17
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Szczerze - Spróbujcie po południu, bo jak na razie to nawet do gry się podłączyć nie można:E

Fajna gra, a chciałem się nią zainteresować. Być może za kilka miesięcy XD

25.04.2014 13:13
18
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Działa, trzeba tylko grę wyłączać po zakończeniu mapy. Poziom graczy casual style, a gra nie jest kompletnie zoptymalizowana, jednak grać się jakoś da. Zobaczymy po kilku godzinach jak sobie broń odblokuję i pancerz:)

25.04.2014 13:28
claudespeed18
19
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

od utworzenia konta do końca instalacji upłynęła jakaś godzina a gra, hmm nic specjalnego no ale to beta testy w nudnym pojedynkowaniu tylko

25.04.2014 13:36
20
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Ja już skończyłem. Jakieś dziwne błędy z desynchronizacją, a w dodatku camp fest, ale co kto lubi. Mało prawdopodobne, że zrobią taki system anty-cheaterski jaki jest w Tribes: Ascend, że cheaterów nie będzie praktycznie wcale, więc tę grę można sobie odpuścić. Jednak to dobrze, że wyszła ta beta do przetestowania. BTW o wiele więcej frajdy ze strzelania daje COD2 tamtejsze bronie bolt-action jeśli ktoś się zastanawiał jak się gra.

25.04.2014 14:34
sinbad78
21
odpowiedz
sinbad78
181
calm like a bomb

Beta w stanie uniemożliwiającym normalnie granie. Ale... ja pierdziu kliiiimat. Gra mi się serio bardzo podoba pod względem graficznym. Chyba sobie kupię za 10€ ten najtańszy pack. Gra na 100% ma potencjał ....

25.04.2014 14:51
claudespeed18
22
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

mapka z satelitą mmmmmiodzio :)

25.04.2014 16:02
Marder
23
odpowiedz
Marder
249
Senator

W newsie napisaliście że Ukraińskie studio, a w materiale powiedziane jest że Rosyjskie.

Bo oni mają siedzibę na Krymie i cały czas byli Ukraińcami, ale od niedawna są już Rosjanami :)

25.04.2014 21:52
24
odpowiedz
col.Kurtz
71
Pretorianin

@Marder
Ja bym tak nie cieszył, za chwilę wszyscy możemy nimi być.

26.04.2014 17:32
Marder
25
odpowiedz
Marder
249
Senator

Spoko. Alianci nam pomogą :)

26.04.2014 18:15
😒
26
odpowiedz
drayko
67
Centurion

Takie komentarze potwierdzają, że zombie apokalipsa już trwa
'television rules the nation'!

26.04.2014 23:02
27
odpowiedz
zanonimizowany930719
83
Senator

Opinię o ukraińskim kryzysie, kwestii "wejdą czy nie wejdą", oraz tego czy wszystkie media łżą po całości, tylko trochę, czy też rodzą one jedyną słuszną prawdę zachowam dla siebie. Napiszę coś o grze.
-----------------------

Grałem w Survarium parę godzin, dochrapałem się 3 levelu. Jaka ta gra jest? W jedynym dostępnym trybie PvP podobieństwa do Stalkera są wyraźne. Od razu widać, że producenci chcieli zrobić grę czerpiącą z dorobku poprzednika pełnymi garściami. W pewnym stopniu wszystko, począwszy od klimatu, przez mechanikę strzelania, aż po wygląd otoczenia i postaci to w Stalker AD 2014.

Mało gram w MMOFPS, ale zdaje się że Stalker w trybie PvP za bardzo nie różni od innych przedstawicieli gatunku. Fragujemy (albo jesteśmy fragowani), zbieramy zasoby w postaci losowo porozrzucanych po mapie kloców z elektroniką i zanosimy je do bazy. Na tym to głównie polega, im więcej kloców - tym większa szansa na zwycięstwo. Problem w tym, że z miejsca składowania naszych zasobów przeciwna drużyna może je nam podpieprzyć. Wtedy trzeba delikwentów zastrzelić, a kloce przynieść z powrotem do bazy. Proste jak budowa cepa.

Fajne jest to, że nie trzeba być najlepszym w strzelaniu. Po meczu gracz punktowany jest za ilość fragów, asysty, znalezienie lub kradzież kloców/artefaktów, ochronę niosącego kloca:-) i inne. Ja zawsze w takich grach byłem za wolny, o tą sekundę, lub pół. W Survarium (przynajmniej na razie) można być całkiem wysoko w rankingu nie będąc ani najszybszym, ani najcelniejszym.

Mechanika strzelania jest bardzo podobna do tej ze Stalkera. Broń "pływa" i dość trudno jest w cokolwiek na początku trafić. Wrogów nie widać na mapie (chyba że oznaczy ich gracz) i nie są w jakikolwiek sposób oznaczeni. Na dalszych odległościach należy wypatrywać ruchu i ciemniejszych plam, na bliskich liczy się oczywiście refleks i celność.
Broń nieco odbiega od standardów poprzednika. Zaczynamy od pistoletu TT, pmu PPsz, czy powtarzalnego kbk Mosina. Zdobywając punkty można zakupić strzelby gładkolufowe (TOZ), karabiny Winchestera z zamkiem dźwigniowym, pm Kedr, pistolet samoczynny Stieczkina, kbk AK i inne. Każda broń posiada takie charakterystyki jak rozrzut, celność, obrażenia, stan zużycia, szybkostrzelność. Forma podania informacji o broni jest typowo arcade'owa i moim zdaniem jak na grę stalkero-podobną paremetrów jest trochę za mało. Brakuje też modeli 3D, gdzie moglibyśmy się takiej broni przyjrzeć, oraz informacji (choćby szczątkowych) o historii jej powstania, czy też zasadzie działania.

Balans broni nie wydaje się zły, chociaż mam pewne zastrzeżenia. Headshoty i czasem strzały w korpus kończą akcję, ale parę rzeczy wydaje mi się rozwiązanych głupio. Rządzi tu zasada: "im nowsza broń tym lepsza". Po części to słuszny punkt widzenia, po części kompletnie poroniony. Pm "pepesza" w takiej grze powinna posiadać moc obalającą (ze względu na szybkostrzelność i amunicję) podobną do współczesnego MP5. Tu się w sumie wszystko zgadza, "pepesza" sieje aż miło, ma rujnujący celność podrzut (przy długich seriach), słabą ergonomię, ale gdy seria jest celna - kończy akcję. Tu wszystko jest w miarę ok. Wydawało mi się, że jak przesiądę się na kbk Mosina zyskam moc obalającą kosztem szybkostrzelności i mobilności. Okazało się, że Mosin nie jest tak mocny jak można by się spodziewać. Kurdę, przecież ta stara broń strzela karabinowym nabojem pełnej mocy! Daje to nawet przy najkrótszej lufie energię początkową 3,4 krotnie większą od naboju 7,62X25 używanego w "pepeszy". Co się okazuje? Że dupa, obrażenie zadawane z Mosina nie są wcale dramatycznie wyższe od tych zadawanych z "pepeszy". Czyli znowu ta przeklęta zasada dotycząca skuteczności broni w grach, czyli "im starsze tym gorsze", za******a na pełnej k****e.

Co z rozwojem postaci? Jest, ale na razie wygląda średnio. Można rozwijać parę drzewek, zdolności dotyczą takich rzeczy jak strzelanie, technika, artefakty i tym podobne. Drzewko jest raczej skromne i nie wiem czy w takiej postaci zachęci do grania długodystansowego.

Jak Survarium wygląda? Technicznie dobrze, styl graficzny Stalkera czuć na każdym kroku. Modele, tekstury, oświetlenie już na tym etapie sprawiają wrażenie nieźle dopracowanych. Wszystkie mapy są zaprojektowane z rozmachem, ciekawymi anomaliami, są wielopoziomowe i logicznie skonstruowane. Nie mam pojęcia czy autorzy zamierzają zaimplementować chociaż częściową destrukcję otoczenia. Tej chwilowo brak, jeżeli tak pozostanie, to będzie to dużym krokiem wstecz.

Co mi się nie podoba? Kolorystyka, barwy są chwilami wręcz przesycone, dominuje wszechobecna soczysta zieleń, nawet czerwień jest podbita. Rozumiem, że Survarium to część świata po katastrofie hmm... ekologicznej, gdzie rośliny "ześfirowały" i mutując zaczynają wszystko pochłaniać. Ok, ale taka soczysta kolorystyka moim zdaniem zabija klimat złowieszczej przecież katastrofy. Dobrym rozwiązaniem byłoby dodanie w ustawieniach grafiki filtrów
kolorystycznych, by każdy Survarium odczuwał wizualnie tak jak mu się podoba.

Co z tym klimatem? Sam nie wiem, niby gdzieś jest. Budują go opuszczone hale fabryczne, zniszczone wioski, obrośnięte forty. Niebagatelną rolę pełnią też ambientowe dźwięki. Ale na tym koniec z klimatem postapokalipsy. W trybie PvP ze stalkerowego klimatu grozy nie zostało nic. Rozumiem, że w takim trybie, gdzie przecież nie ma mutantów, za to biega po mapie chmara ludzików w starych wełnianych sweterkach trudno jest zbudować niepokojącą atmosferę. To nie jest horror, ale mimo wszystko jest za jasno, za sielsko, brak tego specyficznego morderczego klimatu niebezpieczeństwa. On tam pewnie gdzieś się tli, ale bardziej w formie roślinki kuszącej owady gównianym smrodkiem, niż prawdziwym zagrożeniem, które zaraz za rogiem rozszarpie gracza na części.

Jak oceniam Survarium? Z jednej strony gra się przyjemnie, jak już ktoś wspomniał trochę łatwo, trochę każualowo (dla mnie w MMOFPS to raczej zaleta). Strzela się sympatycznie, chce się współuczestniczyć w tej bieganinie. Jeżeli tryb PvP to będzie coś więcej niż sianie ołowiem i noszenie klocków, to za jestem za. Balans broni też przeżyję, za to klimat to temat poważniejszy. Jeżeli ludzie z Wostoku zostawią to tak jak jest, to nie będzie to gra stalkeropodobna, tylko strzelanka w oryginalnym uniwersum, ale z tak samo nieprzyjaznym klimatem jak ten panujący na wyspach Bahama. Jeżeli tak, to dziękuję - postoję.

Jeżeli developerzy skręcą jednak ku mroku i złu (bu!), tryby PvE/Freeplay (na których zależy mi najbardziej) będą miały naprawdę duże mapy, questy, zadania i ciekawy rozwój postaci, to będę skłonny nawet zapłacić za jakiś pakiet byleby tylko zagrać. Tryb PvP nie jest zły, ale jeżeli inne tryby będą mało rozbudowane to jakoś słabo to widzę.

30.04.2014 18:14
Marder
28
odpowiedz
Marder
249
Senator

W sumie chyba wszystko napisałeś co najważniejsze. Od siebie tylko dodam, że fatalnej jakości są dźwięki wystrzałów. Przypomina to awarię głośnika albo jakieś zapętlenie się bitów niż odgłosy wystrzałów z broni palnej. Szczególnie dotyczy to odgłosów wystrzałów innych graczy, ale i nasza broń też brzmi dość sztucznie. I ostatnia sprawa to optymalizacja. Na tym etapie gry (zamknięta beta) jest słabo. FPS-y strasznie spadają po włączeniu kilku wspomagaczy a bez nich gra wygląda okropnie.

01.05.2014 18:45
29
odpowiedz
zanonimizowany930719
83
Senator
Wideo

@Marder

Tak, z tymi odgłosami wystrzałów chyba nie jest najlepiej. Nie mam pojęcia jak naprawdę brzmi seria z PPSz, ale wydaje mi się, że w tej grze brzmi słabo. Nawet jeżeli dźwięk jest prawdziwy (autorzy mogli nagrywać przecież na strzelnicy), to jego cyfrowa obróbka jest co najmniej... dziwna. Jeżeli pojedyncza seria brzmi jeszcze jak cię mogę, to nakładające się serie brzmią trochę jak...darte prześcieradło. Czyli jak seria z szybkostrzelnego działka Gatlinga:

https://www.youtube.com/watch?v=33teK7L4DM4

" FPS-y strasznie spadają po włączeniu kilku wspomagaczy a bez nich gra wygląda okropnie. "

U mnie też były zwolnienia, ale nie wiem czy to lagi, czy fpsy. Komendy z konsoli u mnie nie działały.

EDYCJA:

Aha, cofam to co napisałem o Mosinie. Charakterystyki wyraźnie pokazują, że Mosin jest 3,4-krotnie "silniejszy" od PPSz. To, że ja tego specjalnie nie odczułem to już inna sprawa.

Wiadomość Survarium - o 10 00 rozpocznie się beta postapokaliptycznego MMOFPS-a