Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość The Crew – rozdzielczość 1080p i 30FPS-ów na konsolach Xbox One i PlayStation 4

09.04.2014 19:08
1
sutki
41
Konsul

to osoby preferujące 60fps bedą pewnie narzekać

09.04.2014 19:09
2
odpowiedz
zanonimizowany976893
3
Pretorianin

Konsolowców nie obchodzą fpsy. To tylko PC-towcy narzekają na te fpsy.

09.04.2014 19:20
3
odpowiedz
Murabura
161
Generał

bo jest na co. 30fps jest wystarczajace ale 60 daje pelny komfort grania. jesli ktos gra na co dzien w 60 klatkach to po odpaleniu czegos z limitem wynoszacym polowe tego czuje sie nieswojo. to tak jak jezdzic 50kmh na autostradzie/ekspresowce/whatever.
nowa generacja a pod wzgledem fps to czesto growe sredniowiecze. nie chodzi juz o sama oprawe ale plynnosc dzialania. skoro wodotryskow brak, AI stoi w miejscu od lat a schematy powielane sa we wszystkich grach i malo jest innowacyjnosci to na co idzie moc obliczeniowa sprzetu i naklad pracy studia? chyba na planowane dlc...

09.04.2014 19:45
dj_sasek
4
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Nie sposób się nie zgodzić z Murabura. Kto ma sprzęt który pozwala mu grać w 60 i więcej klatkach czuje ten krok wstecz przy przesiadce do 30. Dlatego mam nadzieję, że wersja PC The Crew nie będzie posiadała takiego idiotycznego ograniczenia jak ostatni NFS posiadał.

09.04.2014 19:46
Ski_drow
5
odpowiedz
Ski_drow
127
Senator

[3] Ciekawe historie opowiadasz a słyszałeś o czymś takim jak ludzkie oko które wychwytuje max 30 FPS więc po cholere komu 60 ?

09.04.2014 19:52
dj_sasek
6
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Ski_drow [5]
Powiedz mi, czy rzeczywiście nie widzisz różnicy między 30 a 60 fps? http://boallen.com/fps-compare.html

09.04.2014 19:54
7
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

@Ski_drow - ja słyszałem, to się nazywa mit

09.04.2014 20:06
8
odpowiedz
tybet2
147
Generał

HAHAHA. Amatorzy. 30 FPS w ścigałce. Pfff. Oby to studio upadło jak chcą robić takie crapy.

Pełny komfort grania to dla każdego znaczy coś innego. Casualom ostatnio nawet 22 FPSy starczają w GTA5 :O

Ski_drow wybierz się do okulisty oraz poszerz swoją wiedzę. Ludzkie oko nie widzi w klatkach na sekundę, to raz. Z miejsca mogę Ci dać materiały napisane przez doktorków (którzy wiedzę z zakresu ludzkich oczu/percepcji mają większą niż my wszyscy na tym forum razem wzięci), gdzie jest opisane, iż widzi więcej niż 30, więcej niż 60 i więcej niż 120 - jednak skoro jesteś taki mądry to możesz sam poszukać. Zajmie Ci to max 90 sekund.

Przypomnijcie sobie jak się grało na pleju w Wipeout w 60 klatkach. TO było fajne:)

09.04.2014 20:07
Ski_drow
9
odpowiedz
Ski_drow
127
Senator

dj_sasek szczerze ? żadnej w szoku jestem że inni ją dostrzegają.

09.04.2014 20:24
kęsik
😁
10
odpowiedz
kęsik
148
Legend

Żeby nie widzieć różnicy pomiędzy 30 klatkami a 60 to naprawdę trzeba być totalnie ślepym, tak ślepym żeby nie widzieć nawet własnego nosa.

09.04.2014 20:27
BOLOYOO
11
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

@Ski_drow
Pograj chociażby w Counter-Strike przy zablokowanych 30 fps a później 60/90/120 i jeśli nie zauważysz różnicy to współczuję upośledzonego wzroku :)

09.04.2014 20:34
12
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

Ski_drow->

"ludzkie oko które wychwytuje max 30 FPS więc po cholere komu 60"

Ja rozumiem że dla kogoś 30fps może być wartością wystarczającą, bo da się grać z taką ilością klatek na sekundę, ale pisanie że ludzie oko nie widzi więcej niż 30fps świadczy o kompletnym braku wiedzy, i w jakiś sposób ośmiesza piszącego takie bzdury. Człowieku, jest XXI wiek, masz internet i źródło wiedzy pod ręką, to jest totalne lenistwo że nie chce Ci się sprawdzić jak jest w rzeczywistości, tylko wypisujesz bzdury wyssane z palca.

09.04.2014 20:36
BOLOYOO
13
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

@Soplic
Żeby to jeszcze z palca to można by to nazwać wrodzoną głupotą (bez obrazy), ale on się tego dowiedział od deweloperów...

09.04.2014 20:43
14
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

Starsi forumowicze zapewne pamiętają monitory CRT i to że odświeżanie 60Hz (czyli 60 razy na sekundę) było męczące, obraz na jasnych płaszczyznach migotał, dopiero przekroczenie 75 Hz dawało komfort. I to jest bardzo prosty przykład na to że ludzkie oko i mózg odczuwa różnicę nawet pomiędzy 60 a 75fps.

09.04.2014 21:24
Sebo1020
😍
15
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Ski_drow---> Sorry chłopie ale ty na poważnie nie widzisz różnicy, czy po prostu jaja sobie robisz......?

http://30vs60fps.com/

09.04.2014 22:16
16
odpowiedz
hinson
128
Generał

Może chodzi tylko o dodatkowe efekty graficzne. Oprawa w sumie powinna być na wysokim poziomie skoro gra tworzona jest z myślą o nowych konsolach. Mam nadzieje, że na PC nie dadzą limitu 30 fps, a jak dadzą, to dobrze by było jakby jakiś mod się szybko pojawił i zniósł ten limit.

09.04.2014 22:32
17
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Zobaczymy czy fizyka będzie PRZYNAJMNIEJ na poziomie Most Wanted. Chętnie bym zagrał w wyścigu trwającym np. pół godziny, skoro mapa jest taka duża w tej grze:)

09.04.2014 22:38
18
odpowiedz
zanonimizowany976893
3
Pretorianin

www.youtube.com/watch?v=02WBbpiZFE8

09.04.2014 22:47
19
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Zdajesz sobie sprawę, że YT ogranicza video do 30 fps ? to porównanie nie ma kompletnie sensu.

Co do The Crew to śmiech na sali, wydawca Ubi więc wszystko jasne.

09.04.2014 22:54
20
odpowiedz
zanonimizowany976893
3
Pretorianin

Zdajesz sobie sprawę, że YT ogranicza video do 30 fps To od czego są te porównania właśnie na YT? Jeśli masz monitor 60 HZ lub więcej to różnicę powinieneś zauważyć.

09.04.2014 23:05
21
odpowiedz
zanonimizowany804504
27
Chorąży

@Mr Gamer
Youtube obsługuje do 30 fps.

https://support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=en

"Content at 1080i 60, should be deinterlaced, going from 60 interlaced fields per second to 30 progressive frames per second before uploading."

To od czego są te porównania właśnie na YT?

Ponieważ, ludzie, którzy wstawiają te filmiki nie mają pojęcia jak działa Youtube ?

Jeśli masz monitor 60 HZ lub więcej to różnicę powinieneś zauważyć.

Dokładnie. Monitor(LCD) 60 HZ, widzisz do 60 fps(nawet jeśli wygeneruje się więcej). Przy monitorze 120 HZ teoretycznie powinno dać się zauważyć te 120 fps (o ile sprzęt na tyle pozwoli) jednak nie widziałem nigdy takiego monitora, dlatego nie jestem pewny.

09.04.2014 23:09
22
odpowiedz
zanonimizowany976893
3
Pretorianin

Ok. A to jak zinterpretujecie: www.youtube.com/watch?v=ylhHBi6lOUA

09.04.2014 23:16
23
odpowiedz
zanonimizowany453591
62
Senator

http://30vs60fps.com/

Ja tam żadnej różnicy nie widzę.

09.04.2014 23:33
24
odpowiedz
zanonimizowany976893
3
Pretorianin

@up A ja dostrzegam i to zauważalnie. Przy 30 jest klatkowanie a przy 60 płynny obraz.

09.04.2014 23:46
25
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Ok. A to jak zinterpretujecie: www.youtube.com/watch?v=ylhHBi6lOUA
A co tu interpretować, poniżej granicy 30fps widać zwolnienia na filmie, powyżej nie widać już różnicy bo jest blokada do 30.

09.04.2014 23:47
26
odpowiedz
zanonimizowany804504
27
Chorąży
Wideo

Jeśli nie widzicie różnicy między 30 a 60 fps to polecam przestawić monitor na 60 HZ.
różnica jest i to bardzo dobrze zauważalna.

Mam tutaj jeszcze jeden test:

http://frames-per-second.appspot.com/

Księżyc na dole(30 fps) "haczy" a ten u góry(60 fps) jest płynny.
Wyłączyć opcje motion blur, wtedy widać jak księżyc u dołu się przycina względem tego u góry.

Ogólnie całe to powiedzenie, że "Człowiek nie widzi powyżej 30 fps" to jedna wielka ściema.
Gdy ludzie wybrali się na Hobbita w 24 fps a potem w 48 fps to nagle wielkie WOW bo jednak różnica jest widoczna.

Ok. A to jak zinterpretujecie: www.youtube.com/watch?v=ylhHBi6lOUA

Ten filmik się nie nadaje do takich porównań, ponieważ przy 20 klatkach już nie widzę różnicy.

Jest jeszcze jeden mankament Youtube'a i ogólnie oglądania filmików z gier. My nie jesteśmy uczestnikami gry, dlatego trudno nam wyłapać w ilu klatkach chodzi filmik, natomiast podczas grania takie rzeczy można zauważyć.
różnica 30/60 fps wpływa na komfort gry.

Dodatkowo testując na sobie zauważyłem, że grając na padzie lepiej znoszę mniejszy framerate i nie jest on aż tak odczuwalny jak podczas grania na myszce i klawiaturze.
Możliwe, że twórcy gier znają tą przypadłość i dlatego większość konsolowych hitów chodzi w 30 fps, bo poprostu graczom to nie przeszkadza.

09.04.2014 23:47
27
odpowiedz
zanonimizowany976893
3
Pretorianin

@alpha_lyr no teraz rozumiem o co chodzi i faktycznie tak jest.

09.04.2014 23:57
28
odpowiedz
realsolo
213
Generał

@Ski_drow
Bzdura, nawet prostej rzeczy ktora gdzies tam slyszales nie potafisz powtorzyc. Ludzkie oko ma problem przy wiekszoej ilosci 30(x2) telewizjnych klatkach, ktore przez skanlines dawaly lacznie 60 fps. powyzej tego ciezko juz zobaczyc roznice. Miedzy real 30 a 60 kazdy widzi, wiec przestan brnac w glupote i jak facet przyznaj sie do bledu, zamiast pajacowac.

10.04.2014 00:12
CyberTron
29
odpowiedz
CyberTron
108
Imperator Wersalka

Ale co to za news? Sensacja? Tak powinno być! Chyba, że sensacją jest 1080p na ZłomBoksie One.

10.04.2014 09:27
Mortalking
30
odpowiedz
Mortalking
133
Senator

Jakoś mało zachęcający ten zwiastun.
Póki co najlepsza grą jeżdżoną jest dla mnie Test Drive Unlimited i chyba tak zostanie nawet po wyjściu tej gry.

10.04.2014 11:16
Ski_drow
31
odpowiedz
Ski_drow
127
Senator

[28] Przyjrzałem się dokładniej i faktycznie widać różnice także przyznaje się do błędu.

10.04.2014 12:26
32
odpowiedz
zanonimizowany828620
44
Pretorianin

Konsole spowalniają rozwój gier, przez nie jesteśmy do tyłu jakieś 10 lat.

10.04.2014 12:49
😊
33
odpowiedz
zanonimizowany970791
47
Generał

Mi do grania wystarczy 24 fps.

10.04.2014 13:51
dj_sasek
😉
34
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Bitten Apple [34]
Kolega chyba o pasjansach mówi? :)

10.04.2014 13:55
35
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

dj_sasek ->

Bitten Apple [34]
Kolega chyba o pasjansach mówi? :)

Nawet pasjans ciężko postawić: kiedyś ustawiłem sobie odświeżanie monitora na 24hz i to była tragedia, mysz tak lagowała że można było nerwicy dostać;)

10.04.2014 14:33
36
odpowiedz
techtrance
51
Pretorianin

Bez sensu, konsola powinna starać się dorównywać pecetowi i oddać te 60fps. Ale najlepiej zablokować na 30 i git :) To przy następnej generacji konsol będą blokować na 15fps bo tak lepiej. Nie jestem fanboyem PC, ale konsole rzeczywiście ograniczają rozwój gier, a producenci trzymają się ich jedynie tylko dlatego bo jest mniejsze piractwo i zyski ze sprzedaży większe. Prawda boli

10.04.2014 18:41
37
odpowiedz
zanonimizowany976893
3
Pretorianin

a producenci trzymają się ich jedynie tylko dlatego bo jest mniejsze piractwo i zyski ze sprzedaży większe. oraz łatwiej się programuje.

10.04.2014 21:44
Irek22
38
odpowiedz
Irek22
154
Legend

Przy tak dynamicznych grach, jakimi są ścigałki, im więcej fpsów, tym lepiej. To fakt, nie opinia.

14.04.2014 10:52
39
odpowiedz
Gryfeusz
7
Centurion

@ Mr Gamer

Tak było kiedyś, no i jest nadal ale w przypadku poprzednich konsol.
A skoro gra ma lecieć od razu na pc , ps4 i x1 - które podobno mają architekturę zbliżoną do pc jak nigdy wcześniej, więc nie rozumiem z czego ta gadka. Albo deweloperzy nie umieją wykorzystać potencjału tych konsol (mam nadzieje), albo po prostu te konsole są jak strzałem kuli w płot. Kiedyś technologia tak szybko się nie rozwijała, ale przy obecnym tempie jej rozrastania się te konsole powinny mieć bebechy rodem z NASA, 24 rdzeniowe procki od intela xd - ale chyba bolączką jest to, że jak pisałem technologia gna do przodu, ale ceny nie spadają bo rynek nie może sobie na to pozwolić. Więc jeśli by te konsole miały by być prawdziwym krokiem naprzód to musiały by kosztować w przedziale cenowym kilkukrotnie większym niż ma to miejsce obecnie.

14.04.2014 11:28
X@Vier455
40
odpowiedz
X@Vier455
118
Szynszyl

Gryfeusz ale o ile by poszło wszystko do przodu. Denerwujące jest, że rynek wymusza takie ceny. Gry mogłyby juz wyglądać o wiele wiele lepiej gdyby nie to ze dobrego sprzętu renderujacego wszystko na żywo ciagle brak w konsolach a przy PC chore ceny kart graficznych po 3000 tys złotych, co skutkuje tym, ze tylko nieliczni je kupują, a co za tym idzie, przecież nie bedą produkować gier tylko dla tych nielicznych osób, bo przecież trzeba zarobić, a pozostałe 95% przyszłych klientów ma sprzęt na średnim poziomie i to pod nich trzeba dostosowywać produkt, rezygnować z niektórych rzeczy, zamiast bnąć z wiatrem do przodu. To trochę tak jak z benzyną, gdyby koncerny nie musiały zarabiać miliardów dolarów to samochody jeździły by juz na zwykłej H2O co jest przecież rzeczywistością.

14.04.2014 11:33
41
odpowiedz
DUNCAN_83
168
Generał

Co do 30 vs 60 to sprawa jest prosta. Przy wyswietlanym obrazie 60 razy/sek. obiekt na poruszajacy sie z lewej strony ekranu na prawa w ciagu 1 sek na monitorze o szerokosci 60cm przy 60 fps przesuwa sie o 1cm, co klatke. Przy 30 fps 2cm co 1 klatke . Wysoki fps robi roznice przy szybko poruszajacych sie obiektach i (zakladajac, ze mamy odpowiednie odswiezanie i rozdzielczosc). Stad roznica, po prostu przy nizszym fpsie brakuje czesci animacji. Nie wszedzie i nie przy kazdej konfiguracji widac roznice.

Co do Hobbita i 48fps to sprawa jest jeszcze prostsza. Przy 30 klatkach i opisanych wyzej brakach w animacji ruch w filmie dodatkowo byl rozmywany aby zapobiec skokom przy przemieszczaniu sie obiektow. Przy wyzszym fpsie mozna nie stosowac tego rozmycia, bo obraz jest plynniejszy. Dlatego to tak dziwnie wyglada - ludzkie oko tak nie widzi. Z tego samego powodu zdjecia z lustrzanek wygladaja inaczej - ladniej niz rzeczywistosc. Niby wszystko jest w porzadku, a jednak przy obrazie jak zyleta i nasyconych kolorach wszystko wydaje sie inne niz w naprawde jest.

Co do konsol i 30fps. To nie chodzi o to ze to nie wystarczy. Po prostu tak zwana "optymalizacja i poznanie konsoli" w jej pozniejszym zyciu wiaze sie czesto z cieciami. Lepsza grafike uzyskuje sie tnac, w tym fpsy. Tu jednak w FullHD juz na starcie konsol gry nie wyrabiaja w 60 fpsach i tym sie wszyscy martwia.

14.04.2014 11:54
X@Vier455
42
odpowiedz
X@Vier455
118
Szynszyl

Coś czuje i wieszczę dużo krótszą kadencję nowych konsol niż 7 letni staż Ps3 czy Xboxa360.

Wiadomość The Crew – rozdzielczość 1080p i 30FPS-ów na konsolach Xbox One i PlayStation 4