... ale nie mam pojęcia od czego zacząć.
Spokojnie, nie mam 13 lat i nie szukam grupy ludzi, która zrobi dla mnie za darmo Asassins Theft Auto w kosmosie, a ja będę tylko koordynował projektem.
Chociaż w sumie wiele lepiej nie jest, bo pojęcie o tym mam gówniane* :D
Chciałem pobawić się w tworzenie prostych gierek na Androida, iOSa ew. pod Windowsa.
Pomysł jest, grafikę sobie zrobię. Reszta to dla mnie czarna magia...
Wiem, że istnieją gotowe silniki do tworzenia gier i przeglądając tutoriale do Unity, Unreal Engine czy Crytek nawet łapie mniej więcej o co chodzi. Ale nie kreci mnie to...
Chce zrobić gierkę z rysowaną grafiką w rzucie izometrycznym ;)
Kto wie, może osiągane sukces na poziomie Minecrafta albo Flappy Bird.
Istnieją do tego jakiegoś gotowe kreatory, silniki, programy?
A może bez znajomości języków programowania nie da rady zrobić nic a nic? Wobec tego jakich języków się uczyć i od czego zacząć?
* - Kiedyś w podstawówce na informatyce zrobiłem kwadrat w AC Logo a w domu kalklulator w turbo pascalu. Zdarzyło mi się również zakodować stronę HTML w notatniku) :D
C++
Podstawa jeśli chodzi o programowanie....ale nauka takiego języka to nie tydzień czy miesiąc, to lata praktyki i nauki. Musiał byś być wybitny żeby udało ci się opanować C++ w kilka miesięcy czy rok.
Istnieją do tego jakiegoś gotowe kreatory, silniki, programy?
Jest chyba taki program Unity coś tam 3d.....miałem go zainstalowanego na kompie ale nie działał bo był na 64bit a ja miałem XP 32 :/
Jest jeszcze program Dev C++. W nim można zrobić (napisać) jakiś program.
Z gotowców chyba tylko RPG Maker jest godny uwagi.
Zobacz jakie języki wspiera Unity i wybierz sobie jeden do nauki. Z tego co pamiętam w Unity można tworzyć gry na urządzenia mobilne.
Na pewno nie C/C++ jak radzi kolega wyżej.
Ja tam nie wiem jaki wspiera ;)
Jak już mówiłem, jak nie masz wyuczonego C++ a chciałbyś zrobić grę w tym języku (bo chyba najłatwiej) to proces robienia gry będzie trwał kilka lat, tym bardziej jeśli będziesz ją robić sam.
(bo chyba najłatwiej)
Nope. Z C++ korzysta się bo jest szybki a nie łatwy.
Do potrzeb małej gierki Python/C#/Java.
Co Cię "nie kręci" w takim Unity? Jeżeli chcesz, żeby poradzić Ci jakiś silnik, napisz co Ci nie odpowiada w tym co wymieniłeś.
XineX - z tego co zauważyłem, większość silników przystosowana jest do tworzenia gier w 3D. Raczej wolałbym zająć się czymś w rzucie izometrycznym. I chociaż ogarnięcie silnika w 3D wydaje się dużo prostsze to intuicja mi jednak podpowiada, że będzie trudniej :-)
bizon1807 - ja sobie doskonale zdaje sprawę z tego, że nie zostanę programistą w tydzień. Niewykluczone, że do emerytury będe strugał ponga. Chcę to raczej potraktować hobbystycznie niż jako sposób na życie. C++ owszem wydaje się niezłym pomysłem, ale nie wydaje mi się żebym potrzebował ogarnąć ten język i przede wszystkim - nie wydaje mi się żebym był w stanie go ogarnąć, nie posiadając żadnych podstaw.
Wybór padł na pythona :) Wydaje się najłatwiejszy a przy tym najbardziej uniwersalny z pośród tego co przeglądałem (java, java script, C++, flash...)
Już niejeden tutaj chciał grę stworzyć.
rouve - i już nie jeden chciał zabłysnąć
Też chciałem ale jak mi powiedzieli ile trwa opanowanie języka C++ to sobie odpuściłem :D
Pomyśl ile byś już zrobił od tamtej pory ;-)
Python - dobry wybór :). Jest nawet taki darmowy ebook z dokładnie czymś o co Ci chodzi (tzn. jak uczyć się programować przy okazji robiąc proste gierki) - http://inventwithpython.com/ . Można ściągnąć pdf.
Pomyśl ile byś już zrobił od tamtej pory ;-)
Noooo.......około rok nauki C++ by już było gdybym zaczął wtedy (do teraz)
Już niejeden tutaj chciał grę stworzyć.
I niejednemu się to udało.
Wydaje się najłatwiejszy a przy tym najbardziej uniwersalny z pośród tego co przeglądałem
Ciężko stwierdzić co masz na myśli przez uniwersalność - kod napisany w javascripcie uruchomisz na każdej przeglądarce internetowej, włącznie z tymi na tabletach i telefonach, co chyba czyni go najbardziej uniwersalnym językiem. Java, C++, Python wymagają kompilowania aplikacji pod konkretne platformy, a i tak wiele rzeczy trzeba zmodyfikować, żeby uruchomić to na innej platformie. Trzeba jednak mieć na uwadze, że JS jest bardzo powolny (jeżeli porównać go do Javy, C++ lub Pythona), a kod odpalany w przeglądarce każdy bez żadnego problemu może podejrzeć (i zmodyfikować "w locie").
Nie zaczynaj od własnych gier. Zrób kolejne kółko i krzyżyk, sapera, pasjansa, arkanoida, tetrisa... zanim zaczniesz w ogóle myśleć o swojej grze. Robiąc takie gry nie tylko poznasz ich działanie i różne algorytmy związane z ich realizacją, lecz także wyrobisz sobie sporo dobrych nawyków i nie zaczniesz nowego projektu od pisania brzydkiego kodu.
Być może się mylę, gdyż nie napisałem ani jednej linijki kodu w Pythonie ale mam wrażenie, że napisać grę w Javascripcie jest znacznie prościej. Zarówno, jeżeli chodzi o support w postaci for internetowych, jak i o ilość dostępnych bibliotek/frameworków. Nie trzeba też czarować, żeby np. wyświetlić windowsowe okienko, gdyż wszystko uruchamiane jest w przeglądarce.
Jeżeli miałbym polecić coś konkretnego - od tygodnia pracuję z http://paperjs.org/ i wydaje się całkiem przyjaznym fw nie tylko do robienia wykresów lecz również prostych gier.