Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Test gry Heroes of the Storm - Blizzard odpowiada na League of Legends i Dotę 2

18.03.2014 14:49
1
sechu2
73
Pretorianin

NIE ROZUMIEM TEGO ZDANIA cyt. - Heroes of the Storm są gracze ceniący w MOBA taktykę, a nie szybkie klikanie myszką... szybkie klikanie myszką w moba? Hmm najlepsi gracze na świecie mają od 60 do 120 apm (akcje na minutę) Zdecydowanie nie trzeba szybko klikać myszką to nie jest RTS.

18.03.2014 14:51
Jinos
2
odpowiedz
Jinos
42
Centurion

codziennie rano wstaje tylko po to żeby sprawdzić czy nie dostałem klucza. Licze na tą grę bo jestem wielkim fanem gier Blizzarda a wydaje się przystępniejsza dla początkujących niż lol. Podoba mi sie sam pomysł ze mecze trwają do 20 min zamiast 45 min bo po chwili przegrywania jest irytujące czekanie do samego konca na napis "Defeat". Także czekam na tą gre starsznie

18.03.2014 15:11
Bezi2598
3
odpowiedz
Bezi2598
114
Legend

To jest alfa tylko dla prasy, czy wysyłali klucze do kogoś jeszcze?

Już nie mogę się doczekać tej gry. Mam nadzieję, że szybko wypuszczą otwartą alfe/bete.

O ile dobrze pamiętam to chyba nie ma żadnej klauzuli poufności, więc możemy się spodziewać gameplaya na tvgry?

18.03.2014 15:23
4
odpowiedz
x68
8
Generał

tu masz gameplay:

twitch.tv/nl_kripp

18.03.2014 15:35
Minas Morgul
5
odpowiedz
Minas Morgul
214
Szaman koboldów

Idra wspomniał na streamie, że pierwszych kluczy można się spodziewać w ciągu najbliższych 2 miesięcy. Jak na techniczną alfę, gra jest niezwykle odpicowana (bardziej, niż niektóre już wydane tytuły), ale wciąż brakuje jej kilku podstawowych opcji, jak replayów, możliwości zmian interfejsu (przesunięcie minimapy na lewo itp), paru smaczków do zdobycia, takich jak voice-packi alternatywnych komentatorów. W dodatku Blizz wsłuchuje się obecnie w komentarze alpha-testerów i możliwe, że w najbliższych tygodniach czekają nas jeszcze jakieś istotniejsze zmiany balansu.

P.S. obecnie nigdzie nie istnieją klucze do bety. Wszystkie obecne konta alpha testerów zostały otagowane manualnie przez pracowników Blizzarda, w celu udostępnienia rozgrywki.

18.03.2014 16:00
kwiść
6
odpowiedz
kwiść
129
Generał

@sechu2
Oczywiście w MOBA nie klikasz dużo przez cały mecz jak w RTSach, ale w przypadku team fightów musisz reagować bardzo szybko. Często zdolności łączą się ze sobą i wymagają dużych umiejętności manualnych do odpowiedniego wykorzystania. Dobrym przykładem jest chociażby Lee Sin z LoLa czy postać LeBlanc. W HotSie mocno mi tego brakowało. Większość postaci, którymi grałem albo nie miała żadnych skillshotów, albo skillshot był jeden i miał niewielki wpływ na przebieg walki. Z tego tez powodu grałem sporo Falstadem, bo u niego 2 czary są skillshotami, wiec jest jakieś tam wyzwanie ;) Brakuje też ciekawych kombinacji, umożliwiających łączenie czarów w jedno zabójcze combo.

18.03.2014 16:49
Minas Morgul
😊
7
odpowiedz
Minas Morgul
214
Szaman koboldów

Nie do końca wiadomo, jak podejdzie do tego Blizzard. Comba Zeratula i ataki Falstada wydają się mocne. Nova też potrafi ładną wykończeniówkę robić. Niektórzy gracze narzekają na to, że gameplay póki co to delikatne poszturchiwanki między herosami. Dopiero pełen teamfight i wspólny wysiłek wszystkich herosów wprowadzają możliwości ściągnięcia kogoś z pola walki w bardzo sprawny sposób. Na pewno czekają nas jeszcze niejedne zmiany w balansie. Gdyby zwiększyli DPS pojedynczych herosów, naturalnie musieliby jednocześnie obniżyć death timer.

To, że bardzo ciężko ściągnąć indywidualnie drugiego herosa wynika z tego, że Blizz chciał wprowadzić uproszczoną rozgrywkę, która nie zniechęcałaby za bardzo nowo-przybyłych. Posłużę się przykładem z Doty, w którą grałem więcej, niż w League:

Dota2: 20% HP i dobra pozycja na linii = bezpieczeństwo
100% HP i zła pozycja na linii = śmierć

Heroes:
20% HP = UCIEKAĆ!
100% HP = bezpieczeństwo.

Dzięki temu ludzie, którzy nie mają żadnego pojęcia o Hero Brawlerach, będą mogli nie wyjść na totalne zera w ciągu swoich pierwszych 50 rozgrywek ;)

P.S. Jeśli idzie o combosy, popróbuj sobie shiftowanie komend. To jednak wciąż działa na Starcraftowej bazie :).

18.03.2014 17:35
kwiść
👍
8
odpowiedz
kwiść
129
Generał

@Minas Morgul
Bardzo dobrze to ująłeś :)

O ile samo nastawienie na team work wydaje mi się ciekawe, to mam wrażenie, że taka słabość pojedynczych herosów jest jednak przekroczeniem pewnej granicy. Granie takimi postaciami sprawia po prostu dużo mniej przyjemności ;) Mniejszy deadth timer + większe niebezpieczeństwo śmierci, to chyba najlepsze rozwiązanie. Szczególnie, że doświadczenie za pojedyncze zabójstwo ma w HotS marginalne znaczenie. Wygrałem całkiem sporo meczy, w których przeciwnicy mieli 2-3x więcej zabójstw i niewiele im to dało, bo nie potrafili ich odpowiednio wykorzystać.

Z tym shiftowaniem komend to mnie zaskoczyłeś. Będę musiał to dzisiaj przetestować :P Może na włączenie insta/smart castów też jest jakiś magiczny sposób? ;]

18.03.2014 17:36
9
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Juz bym najchetniej swoje lapska na tym polozyl, ale jak juz Minas Morgul wyzej wspomnial, z 2 miesiace i pewnie bedzie to mozliwe. Na szczescie do tego czasu pomecze RoS :)

18.03.2014 17:49
10
odpowiedz
Tuminure
94
Senator

Hmm najlepsi gracze na świecie mają od 60 do 120 apm (akcje na minutę) Zdecydowanie nie trzeba szybko klikać myszką to nie jest RTS.
60-120 apm, gdzie 90% tego apm to klikanie, to naprawdę sporo. W RTSach dochodzi jeszcze klawiatura, stąd apm wzrasta kilkukrotnie.

18.03.2014 18:12
11
odpowiedz
Necro
39
Centurion

@kwiść
@Minas Morgul

Skoro juz macie dostep do gry, zamierzacie swoimi uwagami podzielic sie z blizzardem? Moze dzieki temu zmiania cos w synergii czarow czy innych aspektach, ktore kuleja a ktore zauwazyliscie.

18.03.2014 18:23
12
odpowiedz
Zwieracz
5
Junior

Jako fana gier blizzarda mnie nie zachwyca, może dlatego że nie bawią mnie gry MOBA :) Potencjał widać ale znając życie balansem zajmie się wielce czcigodny David Kim i będzie to samo co z sc2

18.03.2014 19:15
13
odpowiedz
zanonimizowany796920
26
Centurion

Panie autorze, bardzo ładny i zwięzły tekst. Na plus zaliczam panu to, iż jako pierwsza taka relacja którą przeczytałem nie kpił pan z cen w sklepie(są duże, ale tymczasowe).

Jednak stanę w obronie jedynych podanych minusów. Prawda bohaterowie są trochę "klocowaci" i nie oszlifowani, ale trzeba pamiętać, że ponad połowa z nich pochodzi z wersji kiedy koncept gry podchodził pod moda. Wystarczy porównać pozostałych bohaterów z wydanym ostatnio panem Findlay'em. Dosłownie widać kto był szlifowany i dopięty na ostatni guzik.

Co do zestawów zdolności dla bohaterów to niektórzy rzeczywiście cierpią na rozmycie koncepcji (głównie Tyrael oraz WD ), ale Falstad sprawdza się bardzo dobrze ze swoimi zdolnościami i ulti. Umożliwia rozbudowanie go do dwóch wariantów: "zwykłego" range carry lub "all-map close range nuker". Jego zdolności umożliwiają niezwykłą elastyczność wobec stylu gry gracza (potęgowaną talentami).

18.03.2014 21:30
14
odpowiedz
jampa
31
Pretorianin

"Żadna MOBA nie mogłaby się oczywiście obejść bez dużej puli bohaterów i w przypadku Heroes of the Storm nie jest inaczej"

Ilu bohaterów jest w Hots? btw serio Blizzard nie mógł wymyślić nazwy której skrót był by identyczny niż inna gra przez nich wydana?

18.03.2014 22:33
kwiść
😊
15
odpowiedz
kwiść
129
Generał

@jampa
W chwili obecnej masz do wyboru 24 bohaterów, a w plikach gry znaleziono ok. 40 modeli. Jak na wersję alpha nowej MOBA całekim sporo. LoL miał dokładnie 40 czempionów po zakończeniu beta testów, wiec Blizzard celuje pewnie w podobną liczbę. Przy obecnych cenach raczej sporo czasu zajmie wyfarmienie wszystkiego ;)
@Jakubmaster
Dobrze zauważyłeś, że Falstad może być używany w dwóch rolach. Niestety problem polega na tym, że jak decydujesz się np. na ranged castera to jeden jego skill jest prawie bezużyteczny :) Podobny problem ma np. Tyrael. Jedna z jego umiejętności absorbuje obrażenia otrzymywane przez sojusznika. A co w sytuacji, jeśli nie ma sojusznika w okolicy? Czujesz się jak inwalida posiadający jedną umiejętność mniej od pozostałych. Dobrym rozwiązaniem w przypadku takich czarów jest wprowadzenie dwóch rodzajów efektów. Jak rzucasz zaklęcie na przeciwnika to dzieje się X, a jak na sojusznika Y.Miejmy nadzieje, że Blizzard nad tym jeszcze popracuje ;)
@Necro
Jak będę miał chwilę czasu, to pewnie napisze swoje uwagi na forum Blizzarda, choć znając życie ludzie już zalewają ich podobnymi opiniami :)

18.03.2014 23:04
😉
16
odpowiedz
zanonimizowany796920
26
Centurion

@jampa
Skrót ulega zmianie wraz z premierą Legacy of the Void (drugi dodatek do SC2).
@kwiść
Na Streamie jednego z graczy (reprezentował imponująco nie dołujący poziom gry w porównaniu do reszty) używał Thunderclapa (domyślam się że to właśnie "o wybuchu" mówisz, ewentualnie o błyskawicach ale moim zdaniem mają przyzwoity zasięg na obrażenia ) jako przysłowiowego "out of cage". Ciężko powiedzieć ale po ograniu "wycieku" mam wrażenie, że jest całkiem zbilansowanym carry. A o aniołku pisałem, iż koncept postaci trochę się rozmywa w praktyce.

18.03.2014 23:54
kwiść
17
odpowiedz
kwiść
129
Generał

@Jakubmaster
Miałem na myśli błyskawice, czyli jego W. Jeśli chcesz z nich korzystać musisz być dość blisko i jeszcze stać dłużej, żeby wykorzystać pełen potencjał. Jak przeciwny team jest choć trochę ogarnięty, to nie da ci tego zrobić, bo Falstad jest bardzo squishy i szybko można go zburstować ;) Oczywiście poza tym mankamentem sama postać jest całkiem przyjemna. Bardzo lubię jej mobilność i ulepszone Q. Po dodaniu do niej slowa, DMGu po aktywacji i zasięgu można się nieźle bawić. Szkoda, że każdy skill nie ma takich ulepszeń lub nie jest taki od samego początku :)

19.03.2014 01:09
18
odpowiedz
mnkh
19
Konsul

postacie z diablo beda ograne do upadlego

19.03.2014 12:46
Bezi2598
😁
19
odpowiedz
Bezi2598
114
Legend
Image

Dziwne...
Diablo w HotS wygląda jak mężczyzna.

19.03.2014 12:50
Matt
20
odpowiedz
Matt
229
I Am The Night

Bezi2598 - bo to wersja z D1 (D2?).

19.03.2014 13:13
Bezi2598
😜
21
odpowiedz
Bezi2598
114
Legend

Wiem, po prostu się śmieje z wersji shemale w Diablo 3.

19.03.2014 13:30
22
odpowiedz
zanonimizowany796920
26
Centurion

@Bezi2598
Technicznie boss z 3 to nie "nasz" Diablo, a "Legion". Nowy byt powstały z połączenia esencji 7 złych (zdominowanej przez Diablo) której źródłem mocy jest jest czarny kamień, a podstawą do stworzenia ciała było ciało dziewczyny. Najwyraźniej ciało nosiciela ma większe znaczenie dla procesu powstawania nowego ciała dla demonów, niż forma pierwotna(nie wiem, nie uczą w szkole demonologii).
W skrócie: w HotS mogą być zarówno Diablo jak i Legion.

19.03.2014 16:04
Szaku
23
odpowiedz
Szaku
152
El Grande Padre

Dla mnie to wygląda, że Blizz trochę się późno obudził i próbuje wygryźć trochę fejmu MOBA dla siebie. Nie sądzę, aby jakoś szczególnie namieszali. Sam zagram z ciekawości, ale z tego co widziałem to niczego nowego tam nie ma. No i ten żenujący widok jak demon pokroju Diablo jeździ na koniu... Grę jeszcze bardziej uprościli, że nie ma ekwipunku, więc nie liczę na to, aby w e-sporcie miało to szanse z LoLem, czy też nawet DotA2.

19.03.2014 19:48
24
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

@ Bezi2598, Matt, Jakubmaster
Eee, dostal "wciry" w d3 i zapisal sie na silke zeby byc w formie na hots... :)

20.03.2014 01:12
Minas Morgul
😊
25
odpowiedz
Minas Morgul
214
Szaman koboldów

Szaku - nie ma itemów, bo nie ma złota. Są talenty, które działają jak itemy. Póki co, w alfie, ilość talentów jest ograniczona, ale w dzisiejszym Q&A Developerów, Blizzard stwierdził, że przygląda się problemowi i zapowiedział, że zapewne dorzuci więcej umiejętności (w tym sporo aktywnych), a także zwiększy ilość progów wyboru talentu w pojedynczym meczu. Skutek będzie taki, że będzie można wybierać dużo węższe i potężniejsze specjalizacje. Ogólnie więc różnica polega na tym, że nie musisz biegać do sklepu, by kupić przedmiot. Grywam czasami w League z kuzynostwem i tam, szczerze mówiąc, i tak GŁÓWNA funkcja itemów to pasywne statystyki. W Docie jest o wiele więcej aktywnych przedmiotów, a i tak niektórzy zarzucają jej "przekombinowanie". Obecne rozwiązania w HotS są jeszcze w fazie embrionalnej, ale ostateczny kształt szykuje się nieźle.
Blizzard zapowiedział również wprowadzenie nowych, dużo trudniejszych herosów. Alfa została rozpoczęta pulą postaci łatwych do grania. Wspomnieli również, że ich interfejs pozwala na potencjalne stworzenie postaci z dziesięcioma aktywnymi umiejętnościami i nie mają nic przeciwko zaprojektowaniu takowej.
Wierzchowce nie są złe, zastępują buty, ale zgadzam się, że w przypadku niektórych herosów, wyglądają idiotycznie. Diablo na kucyku? Moim zdaniem powinien uzyskiwać przyspieszenie, poruszając się samemu na czterech kończynach. Stitches, do którego koń pasuje jak Murzyn do KKK, mógłby mieć inny mechanizm przyspieszania. Ktoś już nawet opracował napęd gazowy ^_- Ogólnie jednak podstawowe konie wyglądają dla mnie ok. Wiem, że Blizzard chce na kucykach zarabiać, ale powinno być więcej herosów, jak SGT Hammer i Abathur, którzy mają inne mechanizmy szybkiego przemieszczania się.
Gra jest uproszczona pod względem mechaniki, ale nie oznacza to, że zwycięstwa będą przychodzić łatwo. W Docie i LoLu, na poziomie casualowym, przegrywa się gry, bo nie zna się mechaniki, nie umie się farmić, nie zna się swoich ról. W Herosach przegrywa się dlatego, że Twój team nie wypełnił zadań, a przeciwna drużyna tak. Przegrywa się też dlatego, że wybrało się zły moment wykonywania zadań i nie zachowało się kontroli mapy. Pod tym względem HotS jest nieco jak Starcraft II z mechaniką gry na autopilocie. Trzeba podejmować decyzje o wybieraniu miejsc na walki, walczyć na okrągło o kontrolę mapy. Niesie to w sobie trochę plusów i trochę zagrożeń. Plusy są takie, że słaby gracz z wieloma śmierciami na koncie, nie staje się z automatu mięsem armatnim, zaś gracz bardziej doświadczony, swoimi działaniami będzie wzmacniał tego słabeusza, który po pewnym czasie może okazać przydatność. Niebezpieczeństwa są takie, że bez dobrego MM, Solo Q może być traumatyczne, gdyż garstka nieznajomych ze zbieraniny nie będzie miała najmniejszych szans przeciwko choćby trzem skomunikowanym graczom. Sądzę jednak, że Blizz to rozwiąże, choćby nie zestawiając SoloQ ze stackami. Globalna, otwarta beta bez dobrego MM wywołałaby jedynie płacz, więc pewnie sobie jeszcze odrobinę na tą betę poczekamy :)
Ja ogólnie nie zamierzam grać w to sam :). Pewnie i na GOLu znajdzie się trochę chętnych do jakiejś karczmy ;).
P.S. Blizzard, przynajmniej oficjalnie, nie mierzy tą grą w e-sport.

----
Kwiść -
Jednym z tematów, które dzisiaj poruszyli jest wspomniana przez wielu testerów powolność rozgrywki. Sporo osób zarzuciło grze zbyt powolne tempo, skutkujące brakiem realnej możliwości zwodzenia przeciwników, bieganiem między drzewami itp. Niektóre postaci walczące wręcz mają też problem z utrzymaniem zwarcia w ofensywie. Są też bezlitośnie kite-owane przez dystansowców pomiędzy cooldownami. Możliwe, że tym też się zajmą w poprawkach, bo problem był wielokrotnie sygnalizowany. Zmniejszenie czasu na reakcję przeciwnika, mogłoby w zasadzie dać iluzję zadawania większych obrażeń. Zobaczymy, co tam zrobią :).

20.03.2014 02:43
26
odpowiedz
Kiss
121
Generał

Niektóre postaci walczące wręcz mają też problem z utrzymaniem zwarcia w ofensywie. Są też bezlitośnie kite-owane przez dystansowców pomiędzy cooldownami
aha czyli to samo co w wowie od 10 lat i tez nieustannie próbują cos z tym zrobić:)

20.03.2014 20:39
Minas Morgul
😊
27
odpowiedz
Minas Morgul
214
Szaman koboldów

Cooldowny są dość krótkie i praktycznie wszystkie postacie walczące w zwarciu mają jakieś umiejętności doskoku, spowolnienia, stunów pomiędzy cooldownami. Niektóre postacie melee budzą wręcz grozę :). Taki Zeratul np.
Ogólnie nie jest z tym tak źle, ale może być lepiej.

14.05.2014 01:35
😊
28
odpowiedz
agata123qwerty
1
Junior

Ja najbardziej lubię z bohaterów diablo :)

[link]

01.08.2014 22:20
29
odpowiedz
sechu2
73
Pretorianin

Osobiście kupiłem sobie konto w Hotsach jeśli komuś zależy to na allegro jest to możliwe. Gra jest bardzo dobra chociaż na razie nieco uboga przy takich grach jak Dota2 czy LoL. No ale rozmawiamy o alfie, więc nie ma się co dziwić.

Zapowiedź Test gry Heroes of the Storm - Blizzard odpowiada na League of Legends i Dotę 2