Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Co potrzebne do zrobienia gry komputerowej?

21.02.2014 19:59
1
S0L1D3R
18
Chorąży

Co potrzebne do zrobienia gry komputerowej?

Siemeczka.
Od razu mówię iż chce konkretne odpowiedzi, na poniższe pytania:
1. Co jest mi potrzebne do stworzenia gry (Np. Silnik graficzny)?
2. Czy będą mi potrzebne inne osoby oprócz mnie samego (Załóżmy, że Języki ogarniam, choć teraz jestem zielony)?
3. Potrzeba BARDZO DUŻO czasu?
4. Jakie języki będą mi potrzebne? (Wiadomo, że C++, ale czy jeszcze jakieś inne?)?
5. Jakie programy mi będą potrzebne?

(Chce mi się stworzyć grę typu Twierdza Deluxe, część pierwszą)

PS: Błagam nie hejtujcie mnie tutaj, nie popisujcie się, że umiecie to tamto, że trzeba umieć to czy to, ale dla dziecka nie są. Oczekuję tylko konkretnych odpowiedzi na powyższe pytania i tyle..)

Dziękuję i pozdrawiam
S0L1D3R :)

21.02.2014 20:01
Bezi2598
2
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Jeżeli zadajesz takie pytania, to raczej nie zrobisz gry takiej jak Twierdza, szczególnie sam.

21.02.2014 20:06
Mastyl
3
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Przede wszystkim dużo samozaparcia, trochę odłożonych pieniędzy na grafików i programistów, a także zakup programów.

21.02.2014 20:08
emil kuroń
4
odpowiedz
emil kuroń
68

przede wszystkim: dużo czasu, pieniędzy, chęci, ludzi do pracy, bo sam dużo nie zrobisz

21.02.2014 20:09
5
odpowiedz
zanonimizowany626335
17
Generał

Odpowiem szczerze. Zapomnij o tym!

21.02.2014 20:17
6
odpowiedz
S0L1D3R
18
Chorąży

No dobra, a może ktoś może dałby mi jakiekolwiek odpowiedzi?
cube0 i Bezi2598 prosiłem, aby nie pisać takich postów... Widocznie nie umiecie czytać.

Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi i bez takich postów jak cube'a i Bezi'ego...... Nic nie wprowadza do tematu, a wam nabija posty..

21.02.2014 20:24
maviozo
7
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Możesz na przykład pobawić się silnikiem Unity.
Jest darmowy, importuje modele (da się ściągnąć również darmowe) i ogólnie jest do ogarnięcia.

A już będziesz umiał w tym coś zrobić, to będziesz wiedział, gdzie dalej szukać szczęścia.

C++, C#, przydadzą się, nawet jako podstawa dla innych języków programowania, bo większość składnię albo ma taką samą, albo zbliżoną.

21.02.2014 20:25
8
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Zrob na poczatek arkanoida, tetrisa posiadajacego cechy 100% gry, potem bierz sie za cos takiego jak Twierdza.

Znam wiele takich osob jak Ty, ktore chcialy tworzyc podobne lub bardziej ambitne gry i nic z tego nie wyszlo.

A co do pytan:
1. silnik jest zbedny, na poczatek w zupelnosci wystarczy pierwszy lepszy framemwork, np. sdl, allegro, sfml, hge, love. Do ich obslugi jednak musisz znac minimum podstawy c++
2. potrzebny bedzie grafik znajacy srodowisko 3d jak i 2d(to do retuszu wyrenderowanej geometrii, tzw. kafli jak w Twierdzy).
3. znacznie wiecej niz myslisz
4. na poczatek wystarczy c++, potem nauczysz sie skryptow, np. lua lub pythona
5. srodowisko programistyczne , np. visual studio 20xx express, program do modelowania i renderowania np. blender, program do retuszu gotowych renderow i tworzenia elementow gui, np. gimp, paint shop pro

21.02.2014 20:27
9
odpowiedz
Lucius Fox
55
Pretorianin

Najpierw naucz się tego co jest tutaj http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/1 O ile w ogóle do tego zajrzysz to w optymistycznym wariancie (tzn. będziesz się tego regularnie i sporo uczył) będziesz poznawał podstawy z dwa miesiące. Jak już będziesz to umiał to dostaniesz kolejną wskazówkę.

21.02.2014 20:29
Mastyl
10
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Za niecałe 80 Ojro chyba najlepszy program do robienia niezłych gier 2D (skomplikowana strategia typu twierdza to kupa roboty, ale do zrobienia). Na poziomie podstawowym nie wymaga umiejętności programowania, ponadto ma setki wtyczek rozszerzających jego funkcjonalności.

Jest, jak to mówią anglosasi "easy to learn, hard to master". Polecam.

http://store.steampowered.com/app/248170/

21.02.2014 20:36
11
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Nie zaczynaj od czegoś tak wielkiego jak gra.

Zacznij od mniejszego kalibru, na przykład mapa. Potem pomyśl o modach. Na końcu o grach.
Obawiam się, że zabierając się za największe możesz szybko odpaść na etapie planowania.
Nie zniechęcam, zwyczajnie ostrzegam.

Zacznij najpierw od planów, konceptów etc. Potem zbierz programy i rób jakieś drobne rzeczy. Potem przerzedź je, prowadź poprawki. Potem?
Jak nie jesteś w czymś dobry to najmij jakichś świeżo upieczonych grafików, programistów czy innych takich. Proste zlecenia etc.

Poza tym - gra komputerowa? Myślałem że teraz tylko Unity i gry mobilne się liczą.

21.02.2014 20:39
12
odpowiedz
zanonimizowany626335
17
Generał

Napisałem prawdę. Nie umiesz napisać prostej aplikacji a chcesz pisać grę? Zazwyczaj gry pisze się w C# lub w Java. Wiem, że nie piszę tego czego oczekiwałeś ale chciałem cię tylko uświadomić, że to jest bardzo trudny proces.

Ale pnij się. Silnika nie musisz tworzyć (napisanie silnika ma nawet doświadczony programista z tym problem). Możesz wykorzystać silnik Quake. Jest bardzo popularny i dodam, że gdzieś w PC Expert była nauka pisania gier przy pomocy tego silnika i było to robione w języku C#. Musisz też znać świetnie bibliotekę DirectX.

A na jakie platformy chcesz pisać te gry? (platformy też trzeba znać perfekcyjnie czyli assembler też wymagany).

Dodam też że gry tworzy się zespołowo (ponad 100 ludzi to norma) oraz to trwa długo. Np. GTA IV i GTA V. Czekaliśmy 5 lat!

21.02.2014 20:40
13
odpowiedz
S0L1D3R
18
Chorąży

Dziękuję wam za odpowiedzi.
Szczególnie maviozo cruiserowi Luciusowi i Mastylowi.
Bardzo mi pomogliście.

Jedyne co jest niestety dla mnie złe w tworzeniu gier, to niestety "kompilatory".

Albo z racji tego, że mój laptop jest bardzo staaary albo nwm z jakiej racji żaden kompilator mi nie działa. A jak już działa to nic nie można w nim zrobić xD

Zastanawia mnie jednak odpowiedz cruisera na 1 pytanie. O co Ci chodzi z allegro i innymi stronkami, czy czymś tam? Wiem, że się w tym podszkole, ale muszę to wiedzieć :)

Od razu po kupnie kompa zacznę się uczyć (Razem z kompilatorem) i od czasu do czasu może będę wpadac i pytać o tym czy owym jeżeli tego i owego nie zrozumiem :)
Ale to w sumie nie na silniku jest oparta cała gra? (cruiser tutaj akurat nie odpowiedziałeś dokładnie na pytanie 1)

Bardzo wam dziękuję :)

21.02.2014 20:42
14
odpowiedz
zanonimizowany793837
39
Generał

Jeśli nie znasz języków programowania, nie masz kasy, nie masz dojścia do ludzi, którzy mają w tym smykałkę to zapomnij o czymś takim, jak pisanie gier. Na pewnie nie zrobisz takiej gry jak Twierdza, jako amator. Podszkol się, rób coś mniejszego, tak jak pisali użytkownicy wyżej. Żaden szanowany programista, nie tworzy od razu Mass Effecta. 2D... a gdzie modelowanie 3D. Może jakieś kursy najpierw ? Próbuj, bo nauka to potęga, ale na to trzeba ogromu czasu i trochę środków i przede wszystkim chęci bo bez tego nic nie zrobisz. Jednoosobowy zespół to tragedia, bo będziesz tworzył grę bardzo długo. Wszystko musiał byś sam obrabiać, tworzyć, dostawać. Nie nie.

21.02.2014 20:42
maviozo
15
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Unity jest all-in-one.

Nie potrzebujesz osobnego kompilatora. No, ewentualnie jak Ci wygodniej, to jakiś zewnętrzny notatnik z podświetlaniem składni (np. notepad++)

Układasz sobie modele, piszesz do tego jakiś skrypt, klikasz play i masz swoją grę.

Tryb 2D też jakiś jest.

21.02.2014 20:46
16
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

Zazwyczaj gry pisze się w C# lub w Java

To oczywiscie dotyczy gier przegladarkowych lub mobilnych, bo te "AAA" w 99% pisane sa w c++ oraz wspomagane jezykami skryptowymi.

Możesz wykorzystać silnik Quake

To chyba najgorszy mozliwy wybor.

Musisz też znać świetnie bibliotekę DirectX.

Nie musi jej znac w ogole.

A na jakie platformy chcesz pisać te gry? (platformy też trzeba znać perfekcyjnie czyli assembler też wymagany).

To chyba masz na mysli Atari, Amige i C64, gdzie optymalizacja jest tworzona wlasnie w tym jezyku

\\Edit
[13]
W pierwszej odpowiedzi podalem zestaw framework`ow, czyli gotowych bibliotek posiadajacych wszystkie rzeczy potrzebne do stworzenia gry, czyli modul do obslugi dzwieku, rysowania grafiki, wczytywania zasobow, odczytywania stanow urzadzen wejscia wyjscia, tworzenia interfejsu itp.

21.02.2014 20:48
17
odpowiedz
zanonimizowany626335
17
Generał

O co Ci chodzi z allegro i innymi stronkami Allegro to biblioteka do C++i nic ona nie ma wspólnego z portalem allegro.pl

21.02.2014 21:01
18
odpowiedz
Lucius Fox
55
Pretorianin

Jedyne co jest niestety dla mnie złe w tworzeniu gier, to niestety "kompilatory".
Jako kompilator polecam Dev C++ na początek (prosty w obsłudze, po polsku i wystarczający do nauki podstaw), a później przesiadka na produkty Microsoftu.

Nie gadajcie głupot, aby zaczynał od Unity, tylko zmarnuje czas, nic nie zdziała i nawet się nic nie nauczy. Najpierw niech ogarnie przynajmniej C++. Później dojdą jakieś bardziej zaawansowane biblioteki (np. SFML do tworzenia prostych gier w 2D), może inny język np. Java. Inną drogą do niczego nie dojdzie.

P.S. To jasne, że nie zrobi teraz żadnej gry, ale może zachęcimy go do nauki programowanie i pójdzie najpierw do klasy mat-inf (ile ty masz lat?), a później na jakieś studia w tym kierunku. Lepsze to niż kolejny Polak po administracji, czy zarządzaniu.

21.02.2014 21:16
19
odpowiedz
S0L1D3R
18
Chorąży

Mam 16 lat rocznikowo, 15 datowo :P
Nie no tak na serio, to po troszku mam zamiar wybrać się albo do Technikum informatycznego albo do Licemum (Pol-His), a dopiero po liceum coś z informatyką.

Ale co jak co, mam zamiar uczyć się tych wszystkich języków itd, choćbym i musiał pisać w Javie (Choć z przypadku Minecrafta, wiem, że chyba nieźle ciązy na kompie).

Drogi Luciusie, właśnie z Dev'em pierwsze próbowałem i nie mogłem w nim nic zrobić ;(

Drogi cube0 Nie miałem pojęcia, więc sorka :D

Aha i jakie polecacie dla mnie kursy (Internetowe i darmwe) języka C++ na poziomie podstawowym? :P

21.02.2014 21:20
20
odpowiedz
zanonimizowany626335
17
Generał

A jak stoisz z matmą?

21.02.2014 21:20
21
odpowiedz
Haszon
125
Senator

Jak chcesz robić gry to zacznij od gier na smartfony. SDK do iPhona kosztuje 99 dolcow, a jak sie wprawisz to nawet zarobisz jakas kase na cos powazniejszego.

21.02.2014 21:26
👍
22
odpowiedz
Łysy.
73
Konsul

http://lazyfoo.net/articles/article01/index.php

a do nauki C++ polecam "Symfonię C++", w sam raz książka dla Ciebie.

21.02.2014 21:36
23
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał
21.02.2014 21:43
Stra Moldas
😜
24
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Przede wszystkim pieniądze.

21.02.2014 22:02
25
odpowiedz
Lucius Fox
55
Pretorianin

Nie no tak na serio, to po troszku mam zamiar wybrać się albo do Technikum informatycznego albo do Licemum (Pol-His), a dopiero po liceum coś z informatyką.

Idź do klasy o profilu mat-inf (lub mat-fiz/mat-fiz-inf) w liceum. Jeżeli pójdziesz do niezłego liceum to będziesz miał podstawy np . C++ i znał nieźle matmę co pozwoli ci zdać maturę rozszerzoną bez problemu, w technikum może być niższy poziom nauczania matmy (są wyjątki). Klasy humanistyczne to porażka dla przyszłego informatyka, chyba że nie interesują cię politechniki jako miejsce przyszłych studiów, tylko jakieś wyższe szkoły w Pcimiu Dolnym...

Jak nie ogarniasz teraz podstawowej obsługi Deva to próbuj do skutku, w internecie (np. na stronie, którą ci podałem jest wszystko pięknie wyjaśnione). Symfonia, którą polecił ci Łysy jest całkiem niezłą lekturą dla początkujących, śmiało możesz zacząć ją czytać. Pamiętaj, że jak czegoś nie rozumiesz to czytaj i ucz się do skutku inaczej niczego nie osiągniesz. Informatyka do prostych dziedzin nie należy.

21.02.2014 22:07
26
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Akurat GameMaker Studio Standard jest za darmo :)

http://www.yoyogames.com/download/studio/free

Sprobuj, zobacz czy Ci sie podoba, a pozniej droga otwarta

21.02.2014 22:19
😁
27
odpowiedz
Daybingo
103
Pretorianin

po liceum POL-HIS chcesz iść na infe?? Powodzenia

21.02.2014 23:40
28
odpowiedz
Kaiserek
40
Chorąży

Rozważasz pójście do klasy o profilu humanistycznym, planując jednocześnie studia informatyczne? Coś tutaj jest nie tak. Na Twoim miejscu rozważyłbym, czy na pewno chcę zostać programistą. Nie musisz nim być, aby brać udział w developingu gier. Są przecież inne sposoby.

Może bliżej Ci do pracy jako grafik? Fakt, grafika 3D wymaga jakiejś tam znajomości matematyki i fizyki, jednak przede wszystkim wymaga wyobraźni. Nawet jeśli nie po drodze Ci z przedmiotami ścisłymi, masz duże szanse na odnalezienie się w tym fachu.

Oczywiście, niezależnie od obranego kierunku, czeka Cię wiele pracy i masa godzin poświęconych na ciągłe kształcenie się.

21.02.2014 23:46
Arxel
😃
29
odpowiedz
Arxel
220
Kostka Rubika

Przypomniał mi się jeden z moich pierwszych wątków.. Miłe wspomnienia :D

22.02.2014 00:32
30
odpowiedz
bezi1992
3
Chorąży

Czy będą mi potrzebne inne osoby oprócz mnie samego (Załóżmy, że Języki ogarniam, choć teraz jestem zielony)?
Powiem tak jestem człowiekiem optymistą który nie zakłada z góry na przegraną itp.
ale powiem tak- nie starczy ci życia by samemu będąc zielonym opanować na tyle języki by napisać grę typu np. mario.
jedynie co możesz samemu zrobić to co najwyżej grę przeglądarkową
I to jak naprawdę weźmiesz się do roboty za naukę

22.02.2014 00:35
maviozo
😊
31
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

A takie głupie z ostatnich dni Flappy bird albo niegdyś Minecraft. Dało się.
Są specjalne eventy, gdzie pojedynczy ludzie mają 48h na napisanie gry i tez dają radę.

Więc dajcie sobie spokój, a nuż to geniusz.

22.02.2014 10:35
Little Joe
😊
32
odpowiedz
Little Joe
187
Silent Man

Dla chcącego nic trudnego. Sam "bawię" się w UDK od dłuższego czasu, mam zamiar jakiś w miarę prosty projekcik sklecić, pokazówkę że wiem ocb (głównie pod kątem level designu) i potem szukać roboty w fachu. Wiem że bez doświadczenia nad komercyjnym projektem będzie isto bieda coś znaleźć... Ale jak mówię, dla chcącego nic trudnego.

22.02.2014 11:24
33
odpowiedz
el_loco_crooliko
15
Legionista

Pewien młodzieniec zapytał Mozarta, jak skomponować symfonię. Odparł, że jest jeszcze zbyt młody i poradził mu zacząć od ballad.
- Ale pan komponował symfonie, mając dziesięć lat! - zaprotestował młodzieniec.
- To prawda, lecz ja nikogo nie pytałem, jak się to robi - odparł Mozart.

22.02.2014 12:29
34
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

A takie głupie z ostatnich dni Flappy bird albo niegdyś Minecraft
Minecraft jest dość skomplikowaną grą, jeżeli chodzi o programowanie - nawet gdy porównasz ją do niektórych gier AAA.
Flappy bird znowu jest banalne do wykonania.

4. Jakie języki będą mi potrzebne? (Wiadomo, że C++, ale czy jeszcze jakieś inne?)?
Wiadomo, że C++? Możesz zrobić grę w czystym Javascripcie, Javie, C#, C, Pythonie. Nawet w PHP można robić gry typu ogame.

@el_loco_crooliko
Tworzenie gier to nie tworzenie muzyki.

22.02.2014 12:33
35
odpowiedz
S0L1D3R
18
Chorąży

bezi1992 nie zrozumiałem za bardzo tego "ale powiem tak- nie starczy ci życia samemu bądąc zielonym opanować na tyle języki, by napisać grę typu np.mario". A co do tego, że sam mogę napisać grę przeglądarkową, uważam, że nie jest to prawda i samemu też da się coś zrobić. Mało było przykładów w świecie, że samemu wyszło coś lepiej niż w grupie? Sądzę, że w informatyce też się tak da, nieważne czy przesiedzę nad nauką w *** czasu, nawet w wakacje (Kiedy mogę siedzieć od rana do nocy).

Kaiserek niestety muszę ro rozważać ponieważ z przedmiotów na do Technikum informatycznego a liceum (W kierunku Pol-his oczywiście) mam dobre stopnie, a rodzice nalegają abym wybrał się do liceum... Niestety.
Ale po liceum jest jeszcze jakaś tam możliwość pójścia w kierunku informatyki?

Lucius To w liceum uczą też podstaw C++? Niestety w Liceum, do ktorego mam iść (Sprawka rodzicow) nie ma takiego profilu -,-
Co do Twojej wzmianki o Dev'ie. Tak samo miałem z CSS i HTML'em, uczyłem się do skutku xD
Narazie dopóki nie mam jak się ujczyć z C++ chciałbym troszkę PHP liznąć, a z nowym kompem, gdzie działać mi będą programy, zacznę się uczyć od razu C++. :)

Tuminure a w jakim ty języku wolałbyś grę? Bo teraz mnie zdezorientowała Twoja wypowiedź troszeczkę.

22.02.2014 12:51
36
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

To w jakim języku napisana jest gra zależy od mnóstwo rożnych czynników - faktem jest, że w sumie czegokolwiek się będziesz chciał uczyć, możesz napisać w tym grę. A to w czym kto lubi pracować to już zależy tylko i wyłącznie od osobistych preferencji.

22.02.2014 13:11
37
odpowiedz
zanonimizowany976521
2
Chorąży

Mario mógłbyś zrobić sam bo to gra platformowa, robisz kolizje z obiektami, a AI mobów jest proste bo one chodzą w lewo i prawo i wracają, nie machają łapami i nie skaczą. Jednak i tak musiałbyś się trochę nauczyć by zrobić taką grę i tak zajęłaby ci sporo czasu.
A twierdza, zapomnij o tym, izometryczna grafika 2d (umiesz ładną robić?), do tego najtrudniejsza rzecz to pathfinding, zaznaczysz np. 20 pikinierów i muszą ładnie chodzić razem, muszą omijać przeszkody jak budynki, skały, rzeki, a tego jako początkująca osoba nie zrobisz łatwo. Łatwiej byłoby zrobić grę multiplayer, gdzie każdy sam steruje, odpada wtedy bawienie się w AI i robienie mądrych przeciwników, którzy szukają gracza i go leją, a jak im ucieknie to szukają go i po chwili przestają szukać.
Robienie gry, nawet takiej niezbyt rozbudowanej zajmuje mnóstwo czasu (pomijam kółko i krzyżyk, bo akurat to to zrobisz szybko).

W UNITY jest na tyle dobrze, że możesz sobie zrobić teren do gry w kilka minut nie znając się na tym, są gotowe drzewa i trawa, kolizje też można nadawać obiektom zaznaczając obiekt (np. importowany model z 3ds max) i wybierając jedną opcję i w sekundę masz kolizję zrobioną (sam jakbyś w c++ robił silnik gry to kolizje sprawiałyby ci problemy :D). No i w Unity łatwo możesz stworzyć świat, miasta, wszystko co nieżywe jednak dalsze rzeczy wymagają sporo pracy. Poruszanie postacią też w unity jest gotowe. A teraz dorzuć do tego pathfinding (czyli AI potworów) oraz animowanie potworów, musiałbyś mieć wiedzę jakąś by to zrobić, a nawet jak już to zrobisz to potwory będą potrafiły chodzić i bić cię, ale co dalej? Na czym gra miałaby polegać? Miałby to być taki szit jak Dead Island, gdzie mamy durną wyspę i głupie zombie wrzucone, a my jak idioci biegamy z punktu x do punktu y by polecieć po skrzynkę mleka i oddać NPC? taka gra byłaby nudna (choć w dead island masz bronie różne i inne bajery, jakbyś miał to robić w unity to i tak sporo czasu byś stracił).

Jak kiedyś będziesz chciał robić jakąś grę to pomyśl najpierw o prostych grach "biurowych", które są ogólnie nudne po 2 minutach grania.

22.02.2014 13:14
38
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Moja porada o zrobienie czegoś mniejszego nie pojawiła się bez powodu.
Część moderów dołączyła do zespołów robiących gry, często do takich, które robią gry podobnego gatunku lub nawet serii (na przykład twórcy fanowkich misji do Thiefa dołączyli do twórców Dishonored i zrobili cześć misji w grze.

No i ładniejsze portfolio przy szukaniu pracy lub ew. współpracowników.

A przede wszystkim - wyrobienie nawyków podczas robienia czegoś mniejszego. Bo przyjdą momenty zwątpienia podczas projektowania, zobaczysz ile jeszcze do zrobienia i jest ogromna szansa na "pieprzyć to idę na piwo" po czym projekt ląduje w szufladzie. Może na jakiś czas, najczęściej na zawsze.
Znasz pojęcie "milestone"?
Niby fajnie jak nie siedzi ci na karku szefu/kiero/wydafca ale i samemu bez impulsu popędzającego może być nieciekawie...

22.02.2014 13:17
39
odpowiedz
Łysy.
73
Konsul

jako środowisko do programowania sugerowałbym jednak Visual Studio Express. Dev C++ nie jest już wspierany od dawna.

ale powiem tak- nie starczy ci życia by samemu będąc zielonym opanować na tyle języki by napisać grę typu np. mario.
eh co za bzdura.

22.02.2014 16:44
40
odpowiedz
S0L1D3R
18
Chorąży

Słuchajcie.
Z grafiką na 100%, 200% i nawet 300% nie zostałbym sam, ponieważ niektórzy kumle z mojej klasy z nudów robią grafikę, nawet fajną i najczęściej 2D (I dwóch w 3D).
Co do programowania/skryptowania, żaden z nas tego nie umie xD Ja mam zamiar się nauczyć, co do nich to nie wiem.

"Mile stone" - Kamień milowy, przynajmniej tak mniemam i chyba znam jego znaczenie :)

A co do tego silnika graficznego, czy naprawdę aż tak trudno jest go napisać? I powiedzcie mi, czym on się zajmuje, co utrzymuje, oblicza itd. itp.

SpecShadow "pieprzyć to idę na piwo". No nie wiem. Jeżeli przynajmniej zrobiłbym zalążek tej gry (Np. Same jednostki albo cokolwiek), to jest nawet malutka szansa, że zostanę zmotywowany. A dlaczego?
Bo mam zamiar z kumplami zrobić grę z Graczami. :)
Początkowy zamiar mamy, ale dalsze sugestie i pomysły co do gry, byłyby kierowane przez graczy.
Jeszcze nie widziałem gry, gdzie gracze byliby środowiskiem pomysłów, a jest wręcz przeciwnie, sami tworzą sobie wszystko.

Wiem, jestem ambitny. Ale naprawdę mam zamiar uczyć się tego wszystkiego :)
Szczególnie przydaliby się inni programiści, ale na razie sam się spróbuje :)

Emm.. A na przykład jakbym miał nauczyciela C++? czy byłoby to lepsze rozwiązanie, czy gorsze niż np. Poradniki?
strzelaj UNITY to silnik? A jeżeli tak, to czy można sobie to wszystko pozmieniać w nim? Iczy to jest pod gry strategiczno-ekonomiczne, czy tylko te denne FPS'y?

22.02.2014 17:46
😊
41
odpowiedz
Łysy.
73
Konsul

Programowania każdy może nauczyć się sam, wystarczy komputer i odpowiednia lektura.

W [22] dałem linkę do artykułu, który powininieś przeczytać, odpowie na część Twoich pytań :)

22.02.2014 17:50
42
odpowiedz
zanonimizowany756363
38
Konsul

Tą grę zrobił podobno jeden koleś : Banished
https://secure.gog.com/game/banished#

22.02.2014 18:36
43
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

Emm.. A na przykład jakbym miał nauczyciela C++? czy byłoby to lepsze rozwiązanie, czy gorsze niż np. Poradniki?

Niekoniecznie dużo lepsze - o ile na samym początku nauczyciel może pomóc ogarnąć wszystko szybciej (zakładając, że jest dobry), to musisz przygotować się na to, że 90% rzeczy będziesz uczył się sam korzystając z dostępnych źródeł. Przeczytaj sobie Symfonię (świetna sprawa dla kogoś, kto w ogóle nie zna tematu), porób sobie przynajmniej kilkanaście programów starając się wykorzystać w praktyce jak najwięcej z tego co się nauczyłeś i w ten sposób podstawy ogarniesz w miarę szybko.

22.02.2014 18:47
Soulcatcher
44
odpowiedz
Soulcatcher
268
Dragons Dogma 2

Premium VIP

Nie wiem co jets potrzebne do zrobienia "gry komputerowej" ale do zrobienia "dobrej gry komputerowej" trzeba albo dużo pieniędzy albo sporo geniuszu, a najlepiej i jedno i drugie.

22.02.2014 20:21
45
odpowiedz
zanonimizowany792388
37
Generał

ale powiem tak- nie starczy ci życia by samemu będąc zielonym opanować na tyle języki by napisać grę typu np. mario.
Jak juz opanuje programowanie na poziomie troche wiecej niz podstawowym, to stworzenie klona mario z NES`a razem z grafika powinno zajac mu jakies 2 miesiace jesli bedzie mial sporo checi.

A co do tego silnika graficznego, czy naprawdę aż tak trudno jest go napisać? I powiedzcie mi, czym on się zajmuje, co utrzymuje, oblicza itd. itp.
Na tym etapie nauki, na ktorym jestes, nie potrzebujesz zadnego silnika graficznego i nie musisz wiedziec do czego sluzy. Narazie musisz opanowac >podstawy< programowania tworzac aplikacje konsolowe. Zobaczyc dzieki temu jak wyglada szkielet prostego programu i jak funkcjonuje. Opanujesz podstawy, to zaczniesz uzywac czegos co przypomina baardzo prosty silnik, ale ma znacznie mniejsze mozliwosci. TO sie nazywa framework. A co Ci da ten framework ? A no to, ze nie bedziesz musial pisac niskopoziomowych funkcji do wyswietlania grafiki, wczytywania zasobow graficznych i dzwiekowych, obslugi urzadzen wejscia wyjscia-klawiatury, myszki i padow itp. Poprzez framework bedziesz mial w bardzo prosty sposob dostep do takich funkcji, do tego ich uzycie ulatwi dolaczona dokumentacja techniczna oraz wsparcie bardziej doswiadczonych kolegow na forach dyskusyjnych o podobnej tematyce. Na pocztek polecam uzycie frameworka allegro, tutoriale masz tutaj: http://www.easykoder.vot.pl/tutoriale/allegro ..ale to dopiero jak opanujesz podstawy.

Zrobisz za pomoca tego frameworka lub innego 2, 3 gry posiadajace menu, dzwieki, hi-score z odczytem\zapisem i jakas tam grywalnoscia, to zaczniesz uzywac gotowego silnika LUB bedziesz pisal wlasny. Niestety w drugim przypadku bedziesz musial przeznaczyc znacznie wiecej czasu na nauke. Czeste bledy i nieznajomosc technologii bedzie mocno zniechecac do tworzenia, jednak dojdziesz w pewnym momencie do takiego etapu, ze wszystko ladnie zacznie sie skladac do kupy.

Uzywajac gotowego silnika posiadajacego zamkniete zrodla, np. Unity lub UE nie poznasz technik optymalizacyjnych oraz nie bedziesz wiedzial co i jak dziala.

Nie wiem co jets potrzebne do zrobienia "gry komputerowej" ale do zrobienia "dobrej gry komputerowej" trzeba albo dużo pieniędzy albo sporo geniuszu, a najlepiej i jedno i drugie.
Nie trzeba duzo pieniedzy ani geniuszu, wystarczy dobry pomysl i checi.

23.02.2014 12:53
46
odpowiedz
S0L1D3R
18
Chorąży

Dziękuję wszystkim za porady wszelkiego typu.
Dalej mam zamiar uczyć się C++, a pomoże mi w tym znajomy informatyk mojej mamy :)
Przynajmniej szybciej ogarnę podstawy :P

Tak więc dzięki i można zamknąć temat :P

Chyba, że ktoś będzie mieć jakiekolwiek pytania związane z programowaniem, to niech temat służy początkującym programistom :P

Dzięki all :)

25.02.2014 17:19
47
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Tuminure a w jakim ty języku wolałbyś grę? Bo teraz mnie zdezorientowała Twoja wypowiedź troszeczkę.
Co masz na myśli wolałbym?
W jakim języku chciałbym, żeby była pisana gra w którą chcę zagrać? Obojętne.
W jakim języku napisałbym grę, gdybym chciał? W tych, które znam najlepiej.

Tak samo miałem z CSS i HTML'em, uczyłem się do skutku xD
Co masz na myśli przez to, że uczyłeś się do skutku? Po Twoich wypowiedziach jestem przekonany, że daleko Ci do bycia "dobrym" z CSS lub HTMLa.

A co do tego silnika graficznego, czy naprawdę aż tak trudno jest go napisać? I powiedzcie mi, czym on się zajmuje, co utrzymuje, oblicza itd. itp.
Jeżeli nie wiesz czym zajmuje się silnik graficzny, to tak - trudno go napisać. Zresztą nawet jak wiesz, to i tak trudno go napisać.

Jak juz opanuje programowanie na poziomie troche wiecej niz podstawowym, to stworzenie klona mario z NES`a razem z grafika powinno zajac mu jakies 2 miesiace jesli bedzie mial sporo checi
Myślę, że z tymi 2 miesiącami trochę przesadzasz.
Ewentualnie trochę inaczej rozumiemy poziom trochę wyższy niż podstawowy.

08.04.2014 02:36
😁
48
odpowiedz
zanonimizowany989572
1
Junior

kursy programowania
[link]
[link]
polecam program code:block
link do pobrania
[link]
wybierz wersję
codeblocks-13.12mingw-setup.exe
bo tylko ona ma w sobie kompilator a wersja bez mingw nie ma kompilatora
A bez kompilatora nie wiele zrobisz
a ta na samej dole wersja do pobrania to nie wiem co tam jest tak konkretnie

08.04.2014 02:38
49
odpowiedz
zanonimizowany989572
1
Junior

kursy programowania
[link]
albo
[link]
polecam program code:block
link do pobrania
[link]
wybierz wersję
codeblocks-13.12mingw-setup.exe
bo tylko ona ma w sobie kompilator a wersja bez mingw nie ma kompilatora
A bez kompilatora nie wiele zrobisz
a ta na samej dole wersja do pobrania to nie wiem co tam jest tak konkretnie

22.05.2016 01:33
Sensi89
👍
50
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sensi89
1
Junior

Tak na wstępie dla ciekawych to od pół roku (grudzień 2015) robię grę indie z kolegą we dwóch (Moon Wolf Studio) o nazwie Dwarf Heroes: One Wave to Grave. Jeśli ktoś chce sprawdzić to na facebooku lub twitterze DwarfHeroes. Na pytania będę odpowiadał z mojego punktu widzenia.

1. Co jest mi potrzebne do stworzenia gry (Np. Silnik graficzny)?
Ja radzę zacząć od Unity 3D, a potem Unreal. Najlepiej zacząć od paru prostych gier i ZROBIĆ WSZYSTKIE DO KOŃCA! Potem z czasem ruszać do trudniejszych projektów. Ja korzystam z Unity. Jest pełno video tutoriali na YT oraz nawet na ich własnej stronie (są bardzo dobre). Radziłbym przejść do KOŃCA większość z nich.

22.05.2016 01:41
Sensi89
50.1
Sensi89
1
Junior

2. Czy będą mi potrzebne inne osoby oprócz mnie samego:
Potrzebny Ci 1. Head programmer- Ożywia grę ;-)) + 2. Grafik 2D/3D (zależy jaką grę chcesz zrobić, w Unity podczas zakładania projektu wybierasz jaką grę robisz) + 3. Level designer- ktoś kto buduje mapę z elementów 3D/2D (najlepiej aby to robiła jedna osoba, tak aby gra była spójna. To samo tyczy się grafiki. Może być słaba, ale spójna (oczywiście w większości przypadków im lepsza grafika tym lepiej). 4. FX designer- ktoś kto będzie ogarniał particle w Unity, czyli wybuchy, dym, pociski, blyski itd. 5. Composer- a) Music designer- tworzy muzykę do gry, która leci w tle. b) Sound Designer- Tworzy dźwięki, odgłosy np. szum wody, ćwierk ptaków, krzyk ludzi, plusk wody, odgłosy broni ... c) voice actor- prowadzi dialogi w grze. + 6. Animator- Tworzy animacje postaci, animacje przedmiotów. (Można z gotowych assetów do pobrania posklejać wszystko) 7. game designer- ktoś kto potrafi wszystko po trochu i ogarnia jak to "spiąć" + 8. Jeśli chcesz zarobić na grze to ktoś kto full time będzie obsługiwał social media. Bez reklamy nikt się nie dowie o grze i jej nie kupi. O Tym są oddzielne poradniki, w skrócie aktywnie twitter, fb i od groma innych rzeczy.
Większości z tych punktów będziesz potrzebował zależnie od rodzaju gry. O części pewnie zapomniałem.
3. Potrzeba BARDZO DUŻO czasu?
Zależy od 1. czasu pracy (full time czy po pracy/szkole) 2. rodzaju gry (Twierdza nie jest dobrym pomysłem, ani żadne MMO, RPG...) 3. Twojej dyscypliny 4. Dogadania się w zespole.
Dużo czasu to też pojęcie względne, średnio złożone gry robiąc w pełnym zakresie pracy/ życia, można robić pare lat. Z tego co słyszę od ludzi w temacie to ja z kumplem robimy ją bardzo szybko (tzn to ile już mamy).
4. Jakie języki będą mi potrzebne? (Wiadomo, że C++, ale czy jeszcze jakieś inne?)?
W Unity skrypty najkorzystniej pisać w C#. Bardzo dużo można znaleźć w sieci, gotowy kod, manuale, tutoriale video, grupy na FB itd...
5. Jakie programy mi będą potrzebne?
Unity 3D do niemalże wszystkiego. Do pisania skryptów jest wbudowany MonoDevelop, ale możesz używać taki jaki tobie pasuje, np. Visual studio. Do grafiki 2D- Photoshop/Gimp, 3D- Blender/Maya (lub alternatywy tych programów).
Warto zapoznać się z assetstore, warto odwiedzać liczne imprezy gier indie (google-> "indie game jam") Jeśli ktoś miałby jakieś pytania to proszę śmiało pisać najlepiej na FB: fb.com/goodsensi

post wyedytowany przez Sensi89 2016-05-22 01:41:53
22.05.2016 01:41
Sensi89
50.2
Sensi89
1
Junior

Proszę usunąć.

post wyedytowany przez Sensi89 2016-05-22 01:42:49
Forum: Co potrzebne do zrobienia gry komputerowej?