Witajcie
Wiem, ze istnieje forum Mazdy, ale szczerze mowiac to nie mam ochoty sie tam rejestrowac po to by zadac jedno pytanie, tym bardziej ze nie dotyczy to mojego samochodu.
Sprawa jest taka, ze jest sobie model CX-7 w ktorym jest uszkodzone PTU. To bardzo skomplikowany element z mnostwem zebatek, wiec nikt nie podejmuje sie naprawy (czytaj - Mazda trzepie kasiore w coraz sprytniejszy sposob). Nowy od Mazdy kosztuje 30 000, wiec sami rozumiecie, ze trzeba upasc na glowe zeby cos takiego od nich kupowac. Poza salonem da rade to kupic, ale i tak duzo kosztuje. Pomyslalem zatem czemu by nie sprobowac poszukac rozbitej Mazdy i wyciagnac z niej ten element ? Wtedy cena bylaby do przelkniecia, a poniewaz z reguly samochody uderzaja przodem, to tyl jest w dobrym stanie.
Tylko teraz pytanie. Samochod to: Mazda CX-7 2.3 benzyna turbo, rocznik 2008, wersja sport. Czy moze skosnookie sa tak cwane ze do roznych wersji wsadzaja specjalnie inne lozyska od mechanizmu, zeby nie dalo sie zamienic, albo dopasowac od innego modelu ? Wtedy bylaby to kleska. Zatem tu rodzi sie pytanie czy ktos z was nie przeprowadzal takiej operacji i moze sie wypowiedziec ?
Nr katalogowy czesci: LN05-27-500K
Ty powaznie szukasz na forum o grach odpowiedzi na tak szczegolowe pytanie techniczne? Trzymam kciuki !
Pisz na forum Mazdy. Sam się tam rejestrowałem w sprawie Mazdy 6, którą miałem na oku i mi pomogli. Znajdują się tam bardzo mili ludzie, którzy sporo wiedzą o tych autach, także do nich uderzaj.
Nie mogłeś napisać po polsku, że chodzi o dyferencjał....?
Nie będzie problemu, jak używka będzie z tego samego okresu, do IDENTYCZNEGO silnika. Różnica w przełożeniu spowoduje większy problem niż korzyść. No i generalnie takie rzeczy to zostają tylko używki ze względu na koszt.
Świeży samochód z padniętym dyfrem po niedużym przebiegu... Mazda daje popis swoich możliwości.
Edit:
Jak jest zapinany napęd na 4? Elektronicznie czy mechanicznie? Stawiam głowę, że elektronicznie, więc tu może być problem adaptacji sterownika, chyba że przełożenie go wystarczy.
Taki mały offtop (człowiek uczy się całe życie)
"To bardzo skomplikowany element z mnóstwem zębatek, wiec (...)"
Nie zębatek, a kół zębatych. Zębatka to "listwa z zębami", a takich nie ma w mechanizmie różnicowym :)
dziwne , samochod za ciezka kase a wlasciciel szczypie sie ze dyfer 30 k kosztuje.
Obawiam sie ze musisz wejsc na forum mazdy i tam porozmawiac szczerze.Doradca musi byc czlowiek ktory zna sie na crossoverach mazdy a nie gracz komputerowy.
Belert -> jak na samochód, który da się dostać za 40 tysięcy, 30 kafli za część plus jeszcze z tysiak za wymianę, to trochę dużo :)
"dziwne, kupił mieszkanie za 300 tysięcy, a szczypie się, że wymiana rur 250 k kosztuje..."
;)