Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Szukam pomocy do tworzenia gry

03.01.2014 21:45
K4cz0r93
😊
1
K4cz0r93
167
Drummer

Szukam pomocy do tworzenia gry

Nazwa gry: póki co brak

Gatunek: przygodowa + elementy survival-horroru/akcji (FPS?) / co uda się wykodzić

Czas akcji: mniej więcej teraźniejszość

Główny bohater: Rozbitek , co kto i jak - dopisze się w trakcie

Świat gry: Opuszczona, obecnie bezludna wyspa. Z nieznaną przeszłością... i od tej chwili jeszcze nie wiem jak to będzie wyglądało w końcowej fazie, mam 3 pomysły. Wszystko zależy jaki mechanizm gry wybierzemy (patrz dalej)

Fabuła: Gracz rozpoczyna grę na plaży budząc się po katastrofie (przed rozpoczęciem może jakieś małe cut-scenki 'co było przed'). Z początku wszystko wygląda jakby trafił na bezludną wyspę, jednak dalej odkrywa coś co przypomina mały obóz....itd itd. Ta pierwsza scena już skończona do ogrania [patrz niżej]. Dalej odkrywa inne budynki, podziemny kompleks....i też zależy jak to się potoczy od wybranej koncepcji. Są trzy:

1. Gra typowo przygodowa starego typu jak Anna czy Gone Home - zwiedzanie lokacji, odkrywanie tajemnic dziwnej placówki (np. badawcza Japończyków z czasów 2WŚ?).

2. Survival-horror, typu Amnesia czy Slender - czyli w sumie to co wyżej + przyspieszenia akcji związane ze strasznymi miejscami sterowanymi przez skrypty.

3. Przygodowy FPS - to już w kierunku nowego Tomb Raidera, tyle że FPP (o wiele mniej problemów niż TPP, np. z animacjami gracza itd). Po odkryciu placówki okazuje się, że były tam prowadzone badania nad możliwością "ulepszenia" człowieka [Ubersoldier?], i przyjdzie nam walczyć z zombie-podobnymi przeciwnikami (np. obudzonymi przez nas klikając/dotykając/zabierając coś).

Grę wykonuje na darmowej wersji silnika Unity [nie Pro ! Także żadnych fajerwerków graficznych z DX11 tu nie będzie, grafika na poziomie pierwszego Far Cry, i to co najwyżej]. Jak wspomniałem, mam już wstępnie ukończony [a raczej naszkicowany w silniku ;) ] pierwszy poziom - pobudka na wyspie, znalezienie ww. obozu, rozpalenie ogniska, a do tego potrzeba zapałek znalezionych w budynku. Nie będę kłamał, wszystko obecnie co zrobiłem to dzięki książce "Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x", jednak to wszystko podsunęło mi powyższe pomysły i myślę, że warto to kontynuować. Sam jedynie dodałem troszkę roślinności, dzięki darmowym modelom znalezionym w sieci. W planach mam teraz napisanie prostego systemu życia [HP], dalsze rozbudowanie wyspy, bo póki co mam skrawek z powyższym poziomem [już mam wymodelowane miejsce z oczkiem na wodospad, ale to później].

Szukam osób tak samo raczkujących jak ja. Nie chcę tego komercjalizować, wydawać, robić z tego szumu. Póki co chcę się uczyć i rozwijać, a najlepiej w grupie . Głównie potrzeba mi grafika 3D. Blender, 3DS Max itd. I to żadne modele z tysiącami trójkątów w siatkach, czy teksturami jak w nowym Call of Duty. Coś jak tutaj ->https://www.assetstore.unity3d.com/#/content/53%5D (patrz inne modele z Shanty Town). Mi brak w tym jakiegokolwiek doświadczenia, poza tym, zacząłem uczyć się obsługi narzędzi Unity i skryptowania, także przy tym zostanę. Oczywiście inny programista do pisania skryptów także się przyda, co dwie głowy to nie jedna. Chętnie też przyjmę pomoc od nieco bardziej doświadczonych, jeżeli zainteresują się pomysłem.

Póki co tej prototypowej wersji pierwszego poziomu nie chcę tutaj podawać, ma nieco skopane oświetlenie, kilka bugów, i kilka poważnych braków [np. brak konsekwencji za frywolne chodzenie, nawet nie nurkowanie, w oceanie - brak HP]. Udostępnię tylko zainteresowanym, aby zobaczyli jak to wygląda.

Pisać tutaj lub na mail: mjachnowicz[at]gmail.com ;)

03.01.2014 22:07
WrednySierściuch
👍
2
odpowiedz
WrednySierściuch
106
No gods no masters!
03.01.2014 22:14
EpicFATHER
3
odpowiedz
EpicFATHER
22
Otaku

Chętnie pomogę;) Więcej informacji napisze na mailu

03.01.2014 22:23
4
odpowiedz
zanonimizowany952749
0
Pretorianin

Był już tutaj taki 1

03.01.2014 22:54
K4cz0r93
5
odpowiedz
K4cz0r93
167
Drummer

panda....do czegoś zmierzasz? ;)

Dzięki, Sierściuchu, na pewno skorzystam. :P

03.01.2014 22:58
6
odpowiedz
zanonimizowany771628
98
Legend

Mogę pracować przy fabule ;)

03.01.2014 23:02
K4cz0r93
7
odpowiedz
K4cz0r93
167
Drummer

To akurat spokojnie sam mogę robić. ;) Do tego głowę z pewnością mam. Gdybym chciał, to już bym rozrysował poziomy, zaprojektował ich wygląd itp itd. jednak nie chcę wyprzedzać, ponieważ mogę temu sam nie podołać ze względu na brak modeli [=brak grafika] czy problemy z napisaniem skryptów. Póki co też ciągle poznaję funkcje w samym edytorze Unity [np. mam małe problemy z oświetleniem].

03.01.2014 23:03
8
odpowiedz
zanonimizowany952749
0
Pretorianin

https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12888899
http://ww.gry-online.pl/S043.asp?ID=12888899(dopisz 1 w) jak link 1 nie działa
takich wątków było już chyba 10 chyba nikomu się nie udało

03.01.2014 23:10
9
odpowiedz
Night Prowler
71
Konsul

Jak już ktoś podał link do Warsztatu to pozwolę sobie zacytować fragment świetnego tekstu autorstwa Adama Sawickiego który służył mi za dobry przewodnik:

"Mam świetny pomysł na SUPER grę, ale NIC nie umiem :(. Od czego zacząć ? Czy ktoś mógłby mi pomóc w jej napisaniu?
Niestety muszę ostudzić twój zapał :(. Bardziej skomplikowane gry tworzy się latami i to w profesjonalnych zespołach po kilkanaście/kilkadziesiąt osób. Jeśli nic nie umiesz, to nauka programowania to kolejne kilka lat. Jednak spokojnie - większość osób, które się tym interesują zaczynała od marzenia o jakiejś super grze, a teraz potrafią bardzo dużo właśnie dzięki samozaparciu i chęci ciągłego pogłębiania wiedzy. Na początek powinieneś się nauczyć programowania, następnie API systemu operacyjnego, później API jakiegoś systemu graficznego. Oczywiście to wszystko jest w uproszczeniu - możesz uczyć się kilku rzeczy na raz: po poznaniu podstaw programowania zgłębiać tajniki systemu operacyjnego, po poznaniu podstaw API systemu zacząć uczyć się API systemu graficznego.

Jeśli chodzi o pomoc w napisaniu gry, to na początku jest mało prawdopodobne, abyś takową znalazł wśród obcych ludzi, np. na forum. Aby ktoś się dołączył do projektu, musisz pokazać, iż coś potrafisz, najlepiej prezentując swoje dotychczasowe projekty. Po prostu ludzie nie chcą ryzykować, iż sami poświęcą dużo czasu na coś, co nigdy nie zostanie ukończone, w dodatku nie z ich winy. Dlatego najlepiej zacząć od projektów pisanych w pojedynkę - dużo się nauczysz na swoich błędach, a ponadto będziesz miał co zaprezentować reszcie świata :). Swój świetny pomysł będziesz musiał niestety odłożyć na później i wrócić do niego, jak już będziesz potrafił dużo fajnych rzeczy. Możesz też zebrać zespół wśród znajomych - jeśli macie wspólny pomysł, będziecie mogli się nad nim ciągle zastanawiać i dopracowywać nawet, jeśli na początku nie będziecie pracowali właśnie nad nim. Ponadto w takim przypadku cały zespół ma motywację do dalszej nauki, no i jeśli jesteście przyjaciółmi, to macie do siebie zaufanie, czyli np. jesteście pewni, iż ktoś w środku prac się nie zniechęci i nie porzuci projektu( choć tak po prawdzie to niestety tego nigdy nie można być pewnym :().

Jednocześnie pragnę podkreślić, iż wszelkie posty typu "mam super pomysł na grę, ale ja nie umiem programować. Czy ktoś mógłby napisać grę na podstawie tego pomysłu??" (nazywane krótko postami typu "napiszcie mi grę") są dość ostro traktowane - jak to ktoś ładnie kiedyś powiedział, przeciętny programista ma w życiu więcej pomysłów na grę, niż jest w stanie zrealizować. Nie okłamujmy się - ludzie się dołączają do projektów, jeśli widzą w tym jakiś interes :), choćby taki, iż projekt będzie ukończony. Szansa na zrealizowanie pomysłu przez kogoś innego istnieje tylko w jednym przypadku(ale szansa nadal jest mała) - jeśli stworzysz obszernego, szczegółowego design doc'a, a pomysł jest faktycznie dobrze zapowiadający się. Design doc to po prostu opis, jakie są założenia gry, jaka jest fabuła, jakie misje, jakie postacie, jednostki, itd., itd. Design doc prostej gry to kilkadziesiąt stron, design doc gry RPG to kilkaset/kilka tysięcy stron."

03.01.2014 23:10
domin12
10
odpowiedz
domin12
101
Run

A ja przy 3D :)

03.01.2014 23:36
11
odpowiedz
zanonimizowany956494
25
Legend

Samemu dogrej gry nie zrobisz, przydałoby sie jeszcze pare osób min 5

03.01.2014 23:44
K4cz0r93
12
odpowiedz
K4cz0r93
167
Drummer

Kto założył że ja chcę tworzyć super grę? :>

Doskonale wiem, że poznawać i kreować rzeczy jest zdecydowanie przyjemniej z kimś, i to niekoniecznie dużej grupie. Robię sam, jednak bez grafik i modeli daleko nie zajdę, chwytać kilka srok za ogon [uczyć się projektowania w Unity, pisania skryptów / programowania w C#, i do tego dołożyć grafikę 3D - troszkę za dużo na raz]. Owszem, mogę eksperymentować sam, jest masa darmowych tekstur. Jednak po co? O wiele EFEKTYWNIEJ i przyjemniej, jest w między czasie już coś tworzyć - taki styl nauki jak właśnie książka mi narzuciła. W tej chwili mam zamiar wziąć się za pisanie prostego skryptu na wspomniane HP. Później spróbuję dalej upiększać wyspę, dodać wodospad [to też na pewno kilka linijek skryptu + zabawa w efektach cząsteczkowych].

A jeżeli chodzi o łopatologiczną naukę - od tego jestem na studiach. :)

06.01.2014 19:25
13
odpowiedz
zanonimizowany967514
1
Junior

Propozycia nadal dostępna ? to może bym dołączył

24.02.2014 17:31
14
odpowiedz
zanonimizowany979259
1
Junior

Z chęcią dołączę jeśli jeszcze aktualne.

09.06.2014 17:00
15
odpowiedz
GraphicDesignerJunior
1
Legionista
28.08.2017 17:25
16
odpowiedz
fishman18
1
Junior

pomogę !

28.08.2017 17:58
17
odpowiedz
zanonimizowany1231610
13
Chorąży

Mógłbym pomóc jako scenarzysta do zadań głównych jak i pobocznych :)

Forum: Szukam pomocy do tworzenia gry