Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Powieszę balon na sznurku i nazwę to sztuką. Stworzę grę i nazwę to... sztuką?

20.11.2013 17:02
dateusz
1
dateusz
14
Chorąży

Wow. Czytając nazwę wpisu byłem przekonany, że to kolejna próba nazywania losowych gier palcami i wołania, że są sztuką, bo "ja tak uważam". Tymczasem to najlepszy wpis traktujący o grach jako sztuce jaki czytałem. Bez chamskiego nawoływania do uważania, że są czy na odwrót. Fajnie, że zwróciłeś uwagę na to, jak część ludzi klasyfikuje gry, które są sztuką, a które nie przez ich własne widzimisię. Jeżeli gry są sztuką to wszystkie. Jedne mniej udane, drugie bardziej, tak samo jak z muzyką, obrazami, filmem i tak dalej. Świetny wpis.

20.11.2013 19:08
Rasgul
2
odpowiedz
Rasgul
40
Pretorianin

Przeczytałem ten artykuł i czuję się zawstydzony. Zawstydzony tym jak został on dobrze napisany w porównaniu do mojego. :)

Z niektórymi rzeczami się zgodzę, z niektórymi nie. Nie zmienia to jednak faktu, że wpis daje dużo do myślenia. Przypominasz człowieka stojącego pomiędzy przeciwnikami gier jako sztuki, a ludźmi, którzy tą tezę potwierdzają. Ciekawe spojrzenie na temat.

Mówiłem, że z chęcią przeczytam wpis. Tak też zrobiłem, ale nie wiedziałem, że tak pozytywnie będzie mi się kojarzył po lekturze. Zgadzam się z dateuszem. Najlepszy wpis traktujący o grach jako sztuce jaki czytałem. Ever. :)

20.11.2013 20:59
ROJO.
👍
3
odpowiedz
ROJO.
137
Magia Kontrastu

Bardzo fajne artykuły Panowie. Też kiedyś tutaj machnąłem tekst w temacie.
Rojopojntofwiu #3 Leonardo Pixel
http://gameplay.pl/news.asp?ID=55949

20.11.2013 21:39
Amazing_Maurice
4
odpowiedz
Amazing_Maurice
89
Pretorianin

Dzięki, Panowie za dobre słowa. Rasgul, nie ma co się czuć zawstydzonym. Mi podoba, że zdecydowanie wyraziłeś swoje stanowisko wobec gier, podchodzisz do tego inaczej niż ja i inaczej o tym napisałeś :) Kiedyś ktoś powiedział, że jestem typem negocjatora, rozjemcy. Coś w tym musi być, skoro Ty zauważasz to na przykładzie mojego wpisu.
@ ROJO., o widzisz, tego artykułu nie znam. Pochodzi z czasów, kiedy chyba nie czytywałem gameplay.pl ;) Niemniej jednak poruszasz właśnie jedną ze składowych gier, grafikę i ją rozpatrujesz w kategoriach sztuki, czego ja raczej staram się unikać mówiąc o grze jako sztuce. No i kompletnie się nie zgodzę, że tradycyjni malarze mają, czy mieli mniejszą paletę/zakres barw, niż graficy komputerowi. Uważasz, że malarz potrafi nanieść na płótno mniej niż 65.000 kolorów? A wszystkie "antialiasingi, teselacje, blury, bloomy, shadery" potrafią wykonać na swoich pracach ręcznie, z tym, że u nich wszystko pozostaje statyczne i tu jakiekolwiek porównania się kończą.

20.11.2013 21:50
5
odpowiedz
dragon1
5
Legionista

Wow. Naprawdę bardzo dobry tekst. Ja także uważam gry komputerowe za sztukę. I rzeczywiście nie wszystkie gry w mojej świadomości mają zaszczyt wstąpić w szeregi sztuki, ale patrzę na to z lekkim dystansem. Takie teksty zmuszają do myślenia, co jest piękne. Byle tak dalej, mości autorze... :)

20.11.2013 21:50
ROJO.
6
odpowiedz
ROJO.
137
Magia Kontrastu

Amazing_Maurice Statyka w rozumieniu Concept Artu bądź nieruchomego modelu 3D w programie (również projekt, bądź gotowy obiekt pokroju struktury/tła/widoku). Bardziej chodziło mi o wspólną wizję, poniekąd życie efektem końcowym. Dla mnie grafik to nie rzemieślnik, lecz również artysta. Ba! Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że równoprawny! Narzędzia inne.

20.11.2013 22:02
Amazing_Maurice
7
odpowiedz
Amazing_Maurice
89
Pretorianin

Przeszło mi przez myśl, że miałeś coś trochę innego na myśli. W tym momencie myślimy podobnie, bo pierwotnie w komentarzu wyżej napisałem, że narzędzia, użyte materiały i sposób dojścia do efektu końcowego są inne.
Dzięki, dragon1 :)

20.11.2013 22:03
Raiden
8
odpowiedz
Raiden
94
Generał

Należą się brawa dla autora. Świetny wpis i wybór przykładów. W mojej opinii bardzo dobrze to wszystko obrazują mody ( oczywiście nie te, które wprowadzają nową zawartość do już istniejącej gry, ale te, które są nowymi grami). Może je tworzyć każdy i czasami powstają prawdziwe perełki (np. wspominany już Dear Easter, czy chociażby Attempt to Survive), a czasami powstają gry "ArTySTYczne", z przerostem formy nad treścią lub zrozumiałe tyko dla autora (np. last zombie).
Ciężko mi coś więcej napisać, bo wszystko zostało zawarte w tekście i ja się z tym zgadzam. Jeszcze raz- świetna robota.

21.11.2013 15:37
maciek16180
9
odpowiedz
maciek16180
54
Konsul

Dobry tekst. Ale będzie jeszcze lepszy, jeśli na końcu pierwszego akapitu będzie "brukając się zepsuciem". Słowo "brukać" to po staropolsku "brudzić", "plamić" i tworzenie konstrukcji językowych przebiega tak samo jak w przypadku tych słów. >> http : / / sjp . pl / bruka%E6 <<

22.11.2013 00:06
Amazing_Maurice
10
odpowiedz
Amazing_Maurice
89
Pretorianin

maciek16180, wielkie dzięki za sugestię, po przemyśleniu jej poprawię tekst.

gameplay.pl Powieszę balon na sznurku i nazwę to sztuką. Stworzę grę i nazwę to... sztuką?