Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Gry są trochę monotematyczne.

30.09.2013 17:42
berial6
1
berial6
155
Ashen One

Jakie to dziwne, że mocno ograniczone technologicznie, tematycznie i gameplayowo gry są tak do siebie podobne...

30.09.2013 19:41
phase83
2
odpowiedz
phase83
59
Pretorianin

To nie jest wina developerów tylko graczy, którzy skazują fajne produkcje na porażkę, bo chyba boją się nowego i wolą szczelać z kałachów do ruskich/talibów. Później zdziwienie, że mało sprzedanych kopii i nie ma sequela/kasy na nowe pomysły.

30.09.2013 20:48
chuca
3
odpowiedz
chuca
12
Chorąży

Jakiś czas temu pisałem o najbardziej niedocenianych grach zeszłej dekady.
http://gameplay.pl/news.asp?ID=70967
http://gameplay.pl/news.asp?ID=71052

Praktycznie każda z tych gier była świeża, może nie nowatorska, ale wyjątkowa na przekroju rynku. Wszystkie nie są już kontynuowane, a fantastyczne Clover studio zbankrutowało. Gry powstają dla graczy, to my codziennie głosujemy portfelem. Jest popyt i jest podaż. Sami jesteśmy sobie winni.

p.s A co do jedynej dobrej gry na dzikim zachodzie to polecam Ci "Gun" od Neversoft i poprzednika Red Dead Redeption - Read Dead Revolver

30.09.2013 21:04
4
odpowiedz
Dudek3Blues
11
Legionista

Nam "Gun" i przeszedłem je już z setkę razy. Gra jest świetna ale już trochę leciwa.

30.09.2013 23:09
5
odpowiedz
witze
25
Chorąży

Dziwię się, że producenci nie wydają małych produkcji testujących koncepcje i różne rozwiązania, nawet coś w rodzaju płatnego dema z niewielką zawartością, może z pewnymi uproszczeniami, albo coś w rodzaju produkcji indie. Dorzucić do tego materiały koncepcyjne i obiecanki jak będzie wyglądała pełna wersja. Pewnie i tak wiele tytułów umiera już po wykonaniu prac projektowych i prototypów, i ta praca się marnuje. Przy obecnym poziomie narzędzi developerskich, dokładając materiały i gotowce, które studia mają pod ręką, nie wydaje mi się to takie zasobożerne. Pewnie jak się dobrze zaplanuje, to da się znaczną część pracy wykorzystać dalej, ewentualnie, przy produkcji pełnego tytułu. Można by też wydać nawet taką serię uwzględniając różne pomysły. Poziom sprzedaży byłby dobrym współczynnikiem do wróżenia powodzenia dużej wersji. Ale może takie podejście nie zmniejszy wcale ryzyka? A najlepiej się sprzedają koty w worku i to w pierwszym tygodniu, miesiącu sprzedaży? Ostatecznie duże firmy wydawnicze i tak celują w blockbustery, wydaje mi się, że takie podejście ułatwiłoby polowanie i omijanie "box office bomb". W przypadku filmów to nie ma prawa się sprawdzić, ale gier?

30.09.2013 23:45
6
odpowiedz
zanonimizowany529304
44
Centurion

Marudzisz jak stary dziad. Total War jedyną dobrą serią strategii. Nie przesadzałbym bym, lubię tę serie ale to nie jest jakaś super strategia przy której trzeba jakoś szczególnie się nagłowić. Inne dobre strategie:
- świetna Europa Universalis IV, która mi zapewni setki godzin zabawy w najbliższych latach
- równie dobre Crusaders Kings 2
- Civilization 5
- coś w kosmosie - mamy Endless Space
- po połataniu przyjemnie się gra w nowe Jagged Aliance
- w tym samym klimacie Frozen Synapse, bardziej realistyczny klimat można znaleźć w alphie Doorkickers
- rozczarował cię nowy X-com, zagraj w bete Xenonauts
- chcesz wymagającej turówki - masz gry ageod Civil War II, Pride of Nations, Birth of Rome
- regularnie wychodzą kolejne odsłony Combat Mission
- seria Anno
Strategi mamy pod dostatkiem, wystarczy się rozejrzeć. Jedyne czego brakuje to tycoonów, bo te wypadły z łask producentów.

Gry o czołgach nigdy nie były szczególnie popularne, ale też nie ma jakiejś strasznej tragedii masz T-72 Balkans on Fire (2005), T-34 vs. Tiger (2007), Steel Fury (2007) czy Steel Armor: Blaze of War (2011) i wymieniam tu tylko symulatory czołgu pewnie jakiś zręcznościowych budżetówek też by się kilka znalazło.

Największa bieda dotyka symulatorów łodzi podwodnych ostatni dobry to Silent Hunter IV, który z modami nadal nie nudzi, no ale nie ma co się dziwić tematyka jest niszowa. Prędzej czy później, ktoś tę niszę spróbuje zapełnić.

Oprócz Red Dead Redemption masz jeszcze serie Call of Juarez, której nie nazwałbym słabą.

Do niedawna można było też narzekać na brak dobrych gier w pirackich klimatach, ale wszystko wskazuje, że na to, że niebawem się to zmieni.

Tematyka gier jest wystarczająco różnorodna, by każdy znalazł coś dla siebie. Wystarczy się rozejrzeć by znaleźć coś oryginalnego dla siebie, a jak nie możesz - to może znak, że pora sobie zrobić przerwę od gier.

03.10.2013 14:55
maciek16180
😁
7
odpowiedz
maciek16180
54
Konsul

Tak jak mówi salazarus: marudzisz aż strach. Ludzie kupują takie gry, to takie się robią, ale wystarczy trochę poszukać i ciekawe rzeczy też się znajdą.

03.10.2013 14:58
Martius_GW
8
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

[2]
To też jest wina deweloperów i wydawców. Jeśli projekt jest ryzykowny to trzeba zbalansować budżet. No i nie robić szczelanek z nowy marek które przynoszą zyski (Dead Space 3 przykładowo).

gameplay.pl Gry są trochę monotematyczne.