Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Kontroler Steam – ostatnia niespodzianka od Valve

27.09.2013 20:58
1
luki251
38
Pretorianin

Jak tak na to patrzę... wolałbym normalnie analogi mimo wszystko. No ale cóż może się przyjmie.

27.09.2013 21:00
U.V. Impaler
2
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Całkiem ładne głośniki.

27.09.2013 21:02
Sebo1020
😍
3
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Cholera go wie co z tego wyjdzie, przynajmniej coś nowego.......

27.09.2013 21:04
😍
4
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Wolę klasyczny pad. Ale zobaczymy, jak będzie wyglądał w praktyce. @U.V.Impaler Faktycznie. Za bardzo przypomina głośniki...

27.09.2013 21:10
.:Jj:.
👍
5
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

based

27.09.2013 21:14
6
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Bo to SĄ GŁOŚNIKI! (potrafią działać jak prawdziwe membrany)

WBUDOWANA TECHNOLOGIA HAPTYCZNA bardziej zaawansowana niż w jakimkolwiek urządzeniu na rynku.
Dzięki siłownikom rezonansowym możliwe jest ufizycznienie trackpadów, co pozwala na przekazywanie palcom wrażeń o prędkości, ograniczeniach, progach, fakturach materiałów, potwierdzeniu akcji i innych wydarzeniach, które może przekazać gra - prosto do kciuków.

Zastosowana technologia jest tak dokładna, że możliwy jest nawet trick zmieniający te trackpady w głośniki odgrywające dźwięki.

27.09.2013 21:14
7
odpowiedz
zanonimizowany940327
4
Pretorianin

wygląda super - jeśli rzeczywiście zbliży się do komfortu grania na klawiaturze i myszy to będzie rewolucja - nie lubię padów, ale oby ten to zmienił

27.09.2013 21:15
Sebo1020
👍
8
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

<--zajeBEASTY

27.09.2013 21:21
😍
9
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@zajeBEASTY A skróty klawiszowe z StarCraft II? Wątpię, by nowy "pad" będzie zastąpił klawiaturze i myszy. Przecież na stronie SteamOS też wspominał, że można grać na klawiatura i myszą na salonie. Raczej służy do tylko niektórych gier.

27.09.2013 21:29
10
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

A tak wszyscy mówili o upecetowieniu konsol, a tymczasem okazuje się, że amd próbuje zmieniać obecny trend a teraz valve robi peceta do salonu - z padem, w dodatku eliminując konieczność użycia myszki.

27.09.2013 21:37
11
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@alpha_lyr Jeśli nie zmieni założenie Valve, to SteamOS będzie miał przewagę nad zwykłe konsoli. Możemy wybrać, co zechcemy: klawiatura i mysz albo pad. Plus kierownica, joystick (do symulatory lotów) itd. PC ma takie zalety od dawna. A zwykła konsola nie daje nam większe swobody w wyboru sterowanie. Do granie w gry przygodówki i strategiczne wolę mysz, bo dzięki niemu kursor reaguje szybciej.

27.09.2013 21:39
12
odpowiedz
zanonimizowany940327
4
Pretorianin

@Sir Xan - no to by było niezłe, grać na ladderku w sc2 i dawać sobie radę jak na klawiaturze i myszy :) wydaję się niemożliwe, ale zobaczymy tego pada, kto go tam wie, może chociaż w kampanię będzie się dało przejść w tej i innych strategiach, byłoby to i tak już coś.

27.09.2013 21:43
😁
13
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

PCtowcy: "nienawidzimy grac na padzie, klawa i mysz 4life"
Valve: "mamy dla was nowego pada"
PCtowcy: "OMG, nie mozemy sie juz doczekac, take my money!"

lol

27.09.2013 21:46
Sebo1020
14
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

Asmodeusz---> Mówisz o standardowym padzie a ten nim nie jest, nikt nie wie z czym to się "je" jeśli będzie na tyle komfortowy co myszka to czemu nie

27.09.2013 21:47
bone_man
15
odpowiedz
bone_man
200
Omikron Persei 8

Nie wróżę sukcesu temu całemu przedsięwzięciu, no ale zobaczymy.

Zamiast pracować nad HL3 to robią jakieś syfne pady ;)

27.09.2013 21:50
3dD1e
16
odpowiedz
3dD1e
163
Zuo market

Za sprawą silniczków rezonansowych, ekrany mają przenosić nie tylko szeroką paletę wibracji, ale również dostarczać wrażeń dotykowych, symulując np. różne faktury materiałów.
Ciekawe, czy jak w grze podniosę połamaną deskę to wejdzie mi drzazga w palec :)
Z jakiegoś powodu spodobał mi się ten pomysł. Analogi zawsze były dla mnie za mało precyzyjne, chociaż w resident evil 4 jakoś mi to nie przeszkadzało. Ciekawe tylko, czy to będzie działać jak dotykowy analog, czy taki panel jak z laptopa?
Osobiście preferuję sprzęt przewodowy. Może pojawi się kiedyś taka wersja, jednak w czasach kiedy prawie wszystko jest bezprzewodowe, za bardzo w to nie wierzę.

27.09.2013 21:53
.:Jj:.
😊
17
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Asmodeusz=> w którym miejscu fakt że pady generalnie ssą koliduje z faktem że pada do konkretnych produkcji trzeba posiadać i człowiek chce by był on padem jak najlepszym?

27.09.2013 22:00
dj_sasek
😜
18
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Jeżeli istnieje jakaś możliwość stworzenia pada, dzięki któremu da się równie dobrze grać co na myszy i klawiaturze to jestem jak najbardziej za. Ale szczerze mówiąc wątpię.

27.09.2013 22:07
19
odpowiedz
wcogram
153
Generał

@Sebo1020
Czy ty uważasz, że jakikolwiek pad sterowany kciukami da rade nawiązać rywalizacje z myszką obsługiwaną jedną ręką i palcem wskazującym i środkowym + kciukiem.?

Myślisz, że szybkość obsługi będzie porównywalna?

O ile do Slahserów się sprawdzi to już do FPS nigdy gdzie pod drugiej stronie będą osoby z M+K.

Gry TPP na PC w niektórych przypadkach są przerabiane pod sterowanie pod M+K gdyż sterowanie jest bardziej precyzyjne (szybciej i lepiej robisz head shoty niż na padzie).

Jest to bicie kotka za pomocą młotka - gadżet, gdzie Valve liczy, że wszyscy się na to rzucą.

27.09.2013 22:10
20
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Jeśli ktokolwiek sądzi, że osiągnie na tym gładziku czy cokolwiek to jest taką precyzję jak na dużej podkładce z myszką posiadającą teflonowe ślizgacze to GL - przyda mu się gdy wejdzie na serwer^^

27.09.2013 22:11
21
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Ta wszyscy wolą normalny pad, na którym się ułomnie gra w niektóre gatunki, a w życiu nie spróbowali na wiilocie, a teraz skreślają dodatkowo innowacyjny krok Valve. W mojej opinii mogłaby do movementu przydać się gałka analogowa, za to pod prawy kciuk zdecydowanie coś zwiększającego precyzję i jest to bardzo dobry kierunek. Ludzie kolejne 8 lat będą się męczyć z analogami na najpopularniejszych konsolach, to może chociaż PC będzie miał tu lepszą alternatywę.
Tak wiem, to nie męka. Ludzie grający na SNES też tak uważali, póki nie dostali DualShock'a do rąk.

27.09.2013 22:14
CyberTron
22
odpowiedz
CyberTron
108
Imperator Wersalka

Taa... HL3.

A tutaj takie badziewek, który nie pobije nowego pada do Xa a co dopiero do PS4.

27.09.2013 22:18
Sebo1020
23
odpowiedz
Sebo1020
171
Generał

wcogram----> Miałeś tego pada w reku wiesz jak on działa......

27.09.2013 22:20
24
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

Strzał w stope.

Mogli jeszcze zrobić kamerke jak kinekt i kazać trzymać ręcę w powietrzu. Nie ma czegoś pod palcami to nie ma uczucia kontroli.

Wiecie gdzie takie coś już było? to pole zamiast myszki w laptopach. Ilu z was ma myszki do laptopów bo to pole jest nieporęczne? Wielu.

Trzymajac palce na analogu wiesz dokladnie gdzie jest. Po co kombinować.

27.09.2013 22:26
25
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Nie kiedy 'Klasyczne" metody są najlepsze. W laptopach jest to strasznie nieporęczne.

27.09.2013 22:40
26
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@laki2217 Święta słowa. :) Przekonałem się na własne skórze. Od niedawna korzystałem wbudowany "mysz" laptop w pracy i strasznie męczyło mi to. Od razu załatwiłem klasyczny mysz USB do laptop i czułem się o niebo lepiej. Ale jednak klawiatura z laptop też trochę niewygodny. Teraz ja wolę pracować przy klasyczny PC z normalne klawiatura i mysza. Nie mam ochotę wrócić do laptop. :P

27.09.2013 22:49
27
odpowiedz
zanonimizowany940327
4
Pretorianin

eh, w sumie to już mi hype przeszedł - jak będę mógł darmo wypróbować to wypróbuję, ale nie lubię padów, jest to fajne uczucie trzymać pada w dłoniach, ale szybko mnie męczy gra na nim i wracam do klawy.

27.09.2013 23:09
kokoju
👍
28
odpowiedz
kokoju
108
Handlarz z Neverwinter

Pad zapowiada się niesamowicie, a betatesty będą idealną okazją by to potwierdzić (lub nie)
Ogółem koncepcja steamboxa na spory plus, mam tylko jedno pytanie:

Czy jeśli ktoś gra przykładowo w grę ''A'' ze Steam na moim koncie, to ja mogę w tym samym czasie zalogować się na swoje konto na steambox i odpalić grę ''B''?

27.09.2013 23:10
BOLOYOO
29
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

Kurde naprawdę nie wiem co im z tego wyjdzie. Czekam z niecierpliwością.

Jedyne co mnie zastanawia to SteamOS + NVIDIA. W tym tyg. AMD wspominała coś o niskopoziomowych sterownikach a wydaje mi się, że system pod gry + coś takiego to byłoby idealne rozwiązanie (specem nie jestem). Ciekawe jak rozwiążą to wraz z "zielonymi". Bolączką PCtów jest właśnie to, że traci się sporo mocy na "pierdoły" a tutaj chyba to wyeliminują (jak w konsolach).

Tak tylko piszę, bo się na tym nie znam i mogę się mylić.

27.09.2013 23:30
30
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

Problem z pc w porownaniu do konsoli jest taki, że na konsolach masz stały sprzęt. Można pod niego napisać niskopoziomowe oprogramowanie. Na pc się nie da bo ciągle zmienia się sprzęt i trzeba poświęcić wydajność dla kompatybilności.

27.09.2013 23:41
kaszanka9
31
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Już zgraja domorosłych "znafców" wie, że słabe to, że głośniki to, że syf to, że nie wypali, że pady od xone i ps4 lepsze, śmieszni ludzie, którzy nawet tego nie trzymali w dłoniach.

Weźcie ruszcie tą łepetą, naprawdę zdaje wam się, że valve wyda sprzęt, który nie mógłby konkurować z padami nowych konsol, pady starych konsol i tak nigdy nie były najlepsze, dobre, ale nie najlepsze.

Jestem przekonany, że valve włożyło dużo badań w ten pad, co od razu po nim widać, to nie jest byle pomysł, po nim samym można stwierdzić, że ten pad zmiecie wszystko co do tej pory powstało i będzie tak precyzyjny jak myszka, jednoczenie dotykowy ekran będzie mógł zapewnić co najmniej kilka przycisków, gdy będą konieczne - odpowiedź na brak klawy.

Valve więc pomyślało o wszystkim, jak to wypali w praktyce tak jak jest opisane przez valve to będzie rewolucja i wszyscy zaczną kopiować to rozwiązanie.

Jeżeli valve wymyśliło taki kontroler to na pewno był on gruntownie testowany (zwłaszcza vs pad x/ps stary i nowy) i nie będzie gorszy od dotychczasowych rozwiązań, może być tylko lepszy.

27.09.2013 23:46
32
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Pad był testowany przy udziale indie deweloperów zaproszonych przez Valve jakiś czas temu.

28.09.2013 00:08
33
odpowiedz
Zar3011
102
Pretorianin

Mi wystarczy, ze domyslny pad od valve jest symetryczny i za to maja u mnie duzego plusa. Sa leworeczni ktorzy dostosowuja sie i graja na padach jak praworeczni i sa tacy ktorzy chca grac tak jak im wygodnie;p. Bo co z tego, ze mozna sobie analogi przestawic jak potem kciuka brakuje zeby jednoczesnie isc i np skoczyc.

28.09.2013 00:15
reksio
34
odpowiedz
reksio
214
Pies Pogrzebany

i ni ma hl3. ni ma i nie będzie.
fuck you gabe.

28.09.2013 00:21
Ogame_fan
😉
35
odpowiedz
Ogame_fan
127
SpiderBoy
Image

Wymyślanie koła na nowo, nawet sztab specjalistów, miliony dolarów poświęcone na badania, i tym podobne ciekawostki, nie są w stanie walczyć z jednym - przyzwyczajeniem graczy. Dla mnie wygląda obleśnie, i wstępnie jestem bardzo na nie, głównie za sprawą braku fizycznych gałek.

---->

28.09.2013 00:57
helias16
36
odpowiedz
helias16
108
Glorious PC gamer

Oj coś czuję że velve może wygrać swoim systemem i peryferiami z nvidią i jej shild'em, co prawda obie "idee" są zupełnie różne ale mają wiele wspólnego

28.09.2013 01:00
37
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

Kaszanka9

nie chodzi o to że nie trzymaliśmy itd.
Są sprawdzone sposoby. Sprawdzone rozwiązania. Ekrany dotykowe są precyzyjne ale nie są wygodne do dłuższej pracy. Dlatego właśnie ludzie wolą myszkę od analogów, czy trackballa do strategi, fps itd.

Znasz słowo: ergonomia? O nie się wszystko rozbija kolego. Myszka jest naturalnym przedłużeniem ręki. Jest najbardziej efektywna do precyzyjnego celowania myszką. Dlaczego? Ponieważ operujesz na płaskiej powierzchni odpowiednio dużej wielkości. Myszką mogę operować na obszarze 20 na 20 cm. Dlatego właśnie do laptopa ludzie wolą myszki. Nijak nie da się oddać ergonomii pracy myszką na dotykowym panelu 5 na 7 cm . Ile razy było tak że musiałes przeciągnąć palcem 3 razy żeby kursor zszedł od góry ekranu do dołu?

I tu jest problem. Nazywają te panele dotykowe precyzyjnymi. Są one precyzyjne ale tylko w komórkach. i tylko kiedy operujesz rysikiem.

Mamy 2 opcje ich działania:
1. jak w laptopach czyli przeciągamy palcem i myszka sie przesuwa na ekranie.
2. Wirtualny analog czyli im bardziej od środka panelu się oddalisz w danym kierunku tym szybciej kursor sie w tą stronę przesunie.

pierwsze rozwiązanie to fail z racji małej precyzji.
drugi pomysł to niby ok ale wciąż to jest tylko wirtualny analog. Wada zasadnicza jest taka jak przy kinekcie. trzymasz palec ale nie wiesz do konca w jakiej on jest pozycji. Może być na środku, może nie być. Przewaga analoga jest taka, że cały paluch lezy na duzym analogu, ale w srodku jest precyzyjnie odwzorowywany każdy ruch.

Valve mogło zrobić sobie fajne nowe pady, chcieć może zrewolucjonizować rynek. Ale... jest jedno zasadnicze ale. Ludzie mają przyzwyczajenia. Analogi od lat przekonały do siebie ludzi. Są czymś naturalnym. Panele dotykowe mogą być precyzyjniejsze w oddaniu myszki niż analogi, ale problem w tym, że nie każdemu muszą się spodobać.

Chcąc mieć dużą sprzedaż auta nie robie tego co mi się podoba, ale to co wceluje w gusta klientów.

Valve ryzykuje. Sporo ryzykuje.

28.09.2013 01:09
38
odpowiedz
Night Prowler
71
Konsul

Gdyby wszyscy patrzyli na to przez pryzmat ryzyka to dzisiaj nie mielibyśmy naprawdę ogromnej ilości rzeczy :P

Bardzo dobrze, że Valve pracuje nad czymś nowym - choćby miało im się nie powieść.

28.09.2013 01:37
😒
39
odpowiedz
Sycho141
41
Pretorianin

No, z jednej strony fajnie, że valve próbuje coś zrobić ze stancją na pecetach, z drugiej doświadczony przez gry na telefony czuje, że to ma małe szanse powodzenia. Ciężko o precyzję, gdy nie wiem czy mam palce aktualnie na analogu...

28.09.2013 01:42
40
odpowiedz
Night Prowler
71
Konsul

Zobaczymy jeszcze jak sprawdzi się ich system wibracji który tak podkreślali w tekście na stronie. Sam wolę wstrzymać się od opinii póki to cacko nie znajdzie się w moich rękach i tego po prostu nie poczuję. Wygląda ciekawie, oby miało też solidne walory użytkowe.

28.09.2013 01:47
41
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Okey, mogą sobie próbować, może to być lepsze nawet od pada (oczywiście, że przetestuję), ale osobiście sobie nie wyobrażam np. grać w jakąś platformówkę na gładziku - chyba, że mógłby się dopasowywać kształtem do kciuka, ale do takiej technologii jeszcze daleeeko.

Bajki o większej skuteczności od myszki sobie schowajcie :P

@ Ogame_fan
^^

28.09.2013 02:05
42
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

Czasem sie zastanawiam jakby ten swiat wygladal gdyby byly tylko takie marudy jak w tym watku.
Zdajecie sobie sprawe ze kiedys, dosyc dawno temu, gracze BARDZO sceptycznie podchodzili do uzywania myszy w grach fps? Duke'a czy nawet Quake'a ludzie przechodzili tylko na klawiaturze z nieufnoscia spogladajac na mysz. Ba, nawet w turniejach tak grali.
Jak pojawil sie iPhone to tez ludzie sie pukali w czolo, ze bez fizycznej klawiatury to sie nie da bo niewygodnie. I jeszcze pieryliard innych przykladow.

Na szczescie oprocz takich marud sa ludzie ktorzy probuja cos zmieniac. Raz sie uda, raz nie, ale i tak zawsze wychodzi na plus.

28.09.2013 02:33
43
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Zdaję sobie sprawę, bo sam byłem takim graczem. Jak odkryłem, że w Duke'u i innych grach na silniku Build da się grać na myszce to NIGDY nie wróciłem do grania na samej klawiaturze. Sceptycyzm/nieufność? Hahaha - brak. Po prostu to było lepsze i tyle.
Fajni 'gracze' w sumie;)

ja tam tego pada przetestuję w platformówkach; nic do niego nie mam; mam tylko coś do hype'u, który się wytworzył odnośnie firmy Valve. To nie jest rok 200x. Valve nic nie zrobiło rewolucyjnego od tamtego czasu. Kompletnie nic. Fakt, Portal i L4D były fajne, ale to nie jest żaden HL3 czy coś w tym rodzaju. Mimo wszystko życzę im, aby ten system do gier na Linuksie im wyszedł i żeby się dogadywali z producentami sprzętu to natychmiast sobie go instaluję i się cieszę, że jest jakaś konkurencja; ale dopóki nie ma nic nawet o beta testach i jak to dokładnie będzie z tym wszystkim to nie ma co się podniecać. Przypomnijcie sobie ile miało być uber-rzeczy na tym świecie (także jeśli chodzi o gry). I co? Sami widzicie co jest ostatnio - cienizna. Ja już się na hype nie łapię jeśli chodzi o nowe gry i nowy sprzęt (chociaż śledzę rynek uważnie); za dużo rozczarowań było w ostatnich kilku latach.

Co do smartfonów: ja nadal uważam, że nie są wygodne, ponieważ nie da się na nich pisać bezwzrokowo (a właśnie takie coś preferuję). Dobrze, że jest jeszcze parę telefonów z pełną klawiaturą:)

28.09.2013 06:06
44
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

http://www.gamasutra.com/view/news/201195/Select_game_developers_used_the_Steam_Controller_Heres_what_they_said.php

http://tommyrefenes.tumblr.com/post/62476523677/my-time-with-the-steam-controller

Twórca Super Meat Boya po zagraniu kilka razy w SMB oraz Spelunky stwierdził, że mimo braku przyzwyczajenia grało mu się tylko trochę gorzej niż na padzie z X360. Używał prawej membrany jako normalnych przycisków.

Mowa tu o hardkorowych grach platformowych 2D (granych przez speca stosującego wszystkie triki), które wg komentatorów z internetu miały być zupełnie niegrywalne na takim padzie, bo nie był do nich stworzony.

Skoro ten pad jest stworzony do RTS (niegrywalne na normalnych padach) oraz FPS (bardzo nieprecyzyjne na normalnych padach), a inne gatunki są mimo tego prawie tak samo grywalne jak na padzie zwykłym nawet dla zupełnego nowicjusza, to mamy tu do czynienia z kandydatem na pada nowej generacji i najbardziej uniwersalnego kontrolera w ogóle.

28.09.2013 08:15
45
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Wizaulnie troche dziwny, ale poczekamy, zobaczymy...

28.09.2013 08:51
46
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Dzięki za info Kazioo. To ma szansę zarządzić, gdzie masa ludzi (z tego co czytam) twierdzi, że najwygodniejszy jest pad od Xboxa 360 (który mi średnio podchodzi).

Czekamy na więcej testów:)

28.09.2013 09:37
A.l.e.X
47
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Dziwny trochę ten pad, ale zanim nie sprawdzę to się nie wypowiem, od wielu lat byliśmy przyzwyczajani do gałek, a teraz mamy panele dotykowe. Ciekawe jak to będzie wyglądać pod kątem precyzji.

28.09.2013 09:47
48
odpowiedz
Dragoniasek
42
Wiedźmin ze Szkoły Wilka

Do niedawnych doniesień o tym, jakoby PC znowu miało dokopać konsolom, dochodzi jeszcze ten pad. Świetnie. W 2014 roku mają wprowadzić komputery ze Steam OS zastępujące konsole w salonie, a także przewyższające je mocą. Nowa generacja będzie chyba najciekawszym od lat sporem pomiędzy producentami sprzętu.

28.09.2013 11:02
49
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Do niedawnych doniesień o tym, jakoby PC znowu miało dokopać konsolom, dochodzi jeszcze ten pad
Ja tu widze że valve własnie kopie ortodoksyjnych PCtowców ukonsolowiając PC, zastępując padem nieodzowny element hardkorowych graczy - klawiature + mysz. Jak teraz ci biedni PCtowcy będa grać w fps na padzie, albo w strategie na padzie ?
Widać że rynek "salonowy" to rynek dochodowy a rynek "biurkowy" jest nierentowny.

28.09.2013 11:13
50
odpowiedz
freedommen
108
Konsul

Ja myślę że w zamyśle Valve jest zrobienie trzeciej konsoli właśnie z Pc. Tzn będą typowe pc do pracy jak to ma do tej pory i seria Pcetów tylko do grania właśnie z tym padem i z grami dostępnymi na Steamie. oraz ich nowym systemem który pozwala grać na Telewizorze.

28.09.2013 11:52
51
odpowiedz
zanonimizowany667998
56
Konsul

[49]
Nigdzie nie jest napisane, że gracz będzie zmuszony używać pada więc nie siej paniki tylko troszkę pomyśl. Jak by nie patrzeć jest to zwykły PC z SteamOS.

28.09.2013 11:55
😁
52
odpowiedz
zanonimizowany847542
23
Generał

Widac, ze niektorzy wycdzodza z zalozenia, jesli podpiac gamepad pod komputer, to juz to jest konsola. Gdyby tak faktycznie kazdy myslal, to PC juz dawno nazywano by konsola, zaraz po premierze pierwszego dedykowanego gamepada. Wyluzujcie... Sprzet od Valve jest i bedzie komputerem, a nie konsola.

28.09.2013 12:08
raziel88ck
😊
53
odpowiedz
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

Nie ma to jak klawiatura i mysz.

A Valve powinno zająć się Half-Life 3, a nie takimi pierdołami.

28.09.2013 12:12
54
odpowiedz
laki2217
126
Generał

To spowodowało by, że powstała by jeden sprzęt (Konsola i PC). Może się przyjmie, ale to zobaczy się w przyszłości.

28.09.2013 12:25
55
odpowiedz
PierwszyWolnyJestZajęty
14
Generał

gamepad zaprojektowany specjalnie z myślą o graczach PC
Mistrzostwo świata. Całe życie myślałem, że z myślą o graczach są tworzone coraz to lepsze myszy i klawiatury, ale jednak się myliłem. Po latach badań Valve skonstruowało to "coś" i to z myślą o graczach PC, którzy mogą skorzystać z praktycznie dowolnego pada na rynku.

28.09.2013 12:35
56
odpowiedz
zanonimizowany667998
56
Konsul

A Valve powinno zająć się Half-Life 3, a nie takimi pierdołami.
Po cichu liczę, że HL3 będzie grą startową ;]. Ale znając Valve pewnie się przeliczę.

28.09.2013 13:25
57
odpowiedz
Lechu4444
61
Pretorianin

Mi się wydaje że panele dotykowe będzie można ustawić albo jako analogi albo jako touchpady, wtedy na przykład w FPS sterujemy postacią jednym panelem a drugim celujemy i to ma szansę się sprawdzić. Ale pożyjemy zobaczymy. Prawda jest taka że mało kto będzie z tego korzystał i za pewne sprzęt nie sprzeda się zbyt dobrze. W końcu jak ktoś chce sobie pograć w salonie to za pewne nie jest fanem strategii czy gier czysto PCtowych, większość ludzi potraktuje to jako ciekawostkę.

28.09.2013 13:55
58
odpowiedz
zanonimizowany861943
46
Generał

O co chodzi z tym przyporządkowaniem PCta tylko do zestawu klawiatura+mysz? Zawsze wydawało mi się, że jednym z plusów tej platformy jest właśnie szeroka dostępność przeróżnych kontrolerów. Czasami zdarza mi się, że pogram w jakąś strategię albo strzelankę na myszce, potem w Dark Souls na padzie a raz na jakiś czas polatam na joysticku.

Co do samego pada, może jest to coś na czym wygodnie dałoby się pograć w strategię z kanapy bez bezprzewodowej klawiatury/myszki. Dodać do tego odpowiedni interfejs przystosowany do oglądanie z sensownej odległości i coś co nie wymaga dużej szybkości i precyzji (np. Starcraft II przez neta) można rozważyć.

28.09.2013 14:23
kaszanka9
59
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

jaalboja [37] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12915638&N=1#post0-12915943

Valve ryzykuje. Sporo ryzykuje.

Nic nie ryzykuje, chyba, że komentarzy 'znafców', ich stać na produkcję takiego sprzętu, gdzie tu widzisz ryzyko, najwyżej nie zdobędzie to zainteresowania, przestaną produkować i tyle, za to z drugiej strony jest szansa, że powstanie coś o wiele lepszego.

Wystarczy spojrzeć na ten pad, nie wiem jak to wypadnie, ale nie można im odmówić innowacji i prawdziwie next genowego pada.

Co z tego, że są analogi wszędzie indziej i ludziom pasują, jak można coś ocenić skoro nie ma alternatywy, nie ma porównania, pad valve jest jedyny w swoim rodzaju, nie ma alternatywy, niemożna go na dzień dzisiejszy ocenić, przekreślić.

Wygląda nie ma znaczenia, jeszcze raz to napiszę, czy ktoś sądzi, że valve tak sobie to wymyśliło w kilka dni i nie testowali vs obecne rozwiązania, wy byście tak zrobili?, jak by nie było sensu w pozbyciu się gałek to by się ich nie pozbyli, nie sądzę, że valve to debile, stąd płynie logiczny wniosek, że to musi być lepsze od gałek inaczej by nie powstało.

Naprawdę od czasu ogłoszenia tego pada w komentarzach sami inżynierowie, nie tylko na polskich forach, jak te stare baby "marihuanen, a dlaczego, a komu to potrzebne", jak stare dziady co nie potrafią się nauczyć obsługi tabletu, bo sprzęt nie jest taki jak wszystkie, wystarczający powód do krytyki i ataku valve, strach przed innością, mimo iż nikt nikogo do niczego nie zmusza.

28.09.2013 14:41
60
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

[51] Ten OS jest projektowany by operować na nim padem, Big Picture mówi ci to coś ? Nie wierze by Big Picture został porzucony i niezaimplementowany w maszynce valve. Oni ewidentnie chcą zagospodarować miejsce po Nintendo ktoro zmarnowało szanse.

28.09.2013 14:41
61
odpowiedz
Dragoniasek
42
Wiedźmin ze Szkoły Wilka

alpha_lyr --> Kto powiedział, że nie będzie dało się grać na komputerze ze Steam OS za pomocą klawiatury i myszki? Nikt. Do konsoli można podłączyć klawiaturę przez USB i jest to dalej konsola, a jak podłączasz pad do komputera to się automatycznie staje konsolą? Ja sam używam pada od X-klocka podpiętego do peceta i gram za jego pomocą w AC, PESa, ścigałki i inne gry konsolowe. Klawiatury i myszki używam grając w strategie i FPSy. Komputer + pad to najbardziej uniwersalny sprzęt do gier. Valve to rozumie i tworzy coś co pogodzi obie platformy. Nie wiem co z tego wyjdzie, ale ja jestem dobrej myśli, tak samo jak oczekuję premiery Oculus Rift. Ja posiadam PC i PS3, więc jestem zabezpieczony na każdą sytuację. Po roku nowej generacji sprzedam konsolę z grami i kupię dodatkową kartę graficzną, potem skorzystam z Gaikai od Sony i tej nowej technologii M$ aby zagrać na PC w gry z konsol. Wszystko mam zaplanowane. Zagram w każdą grę, niezależnie od dedykowanej platformy.

28.09.2013 15:06
Sid67
👍
62
odpowiedz
Sid67
225
Generał

Po cichu liczyłem na to, że pady nowych konsol będą miały coś w tym stylu (albo np, trackball - ale to już niemodne) zamiast prawej gałki co by umożliwiło o wiele dokładniejsze celowanie i rozglądanie się. W smartfonach największym problemem sterowania dotykowego jest to, że odbywa się na ekranie, na którym grasz tym samym zasłaniasz sobie kawałek ekranu. Zobaczymy co z tego wyjdzie, może zamienię pada od X360 na to coś.

28.09.2013 15:12
63
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

@Kaszanka9

Własnie to ryzykują. Kase wydaną na know -how na produkcje, na testy. Stawiają na szali dużo więcej niż ci się wydaje. Za wszystkim stoi kasa i renoma. Jeśli ten pad będzie failem to długo im nikt tego nie zapomni, i będą musieli przyznać się do błędu, wypuścić nowego normalnego pada.

Alternatywy dla pada valve nie ma. Ale same ekrany dotykowe są już w komórkach i są na nich gry i wiadomo jaka tam jest precyzja. Pomijam kwestie tego, że te membrany będzie mozna podzielić na cześć i programować przyciski do nich(Nadal przyciski są bardziej funkcjonalne bo czujesz pod palcem gdzie który jest. Tutaj zagapisz się, zle trafisz i bum, dead w grze.) Problemem jest ten dotykowy panel który będzie odpowiedzialny za ruch myszką.
1. Albo bedziemy przeciągać po nim i ruszać myszą - już widzę to 10 razy przeciąganie żeby przejść na 2 koniec mapy w strategiach.
2. wirtualny analog- im dalej wysuniesz palec od środka tym szybciej myszka sie rusza w tym kierunku - i znowu odniesienie do komórek: panel dotykowy jest precyzyjny ale nie pod palcem. Myszka ma laser notujący najmniejsze przesunięcia. Jest to uniwersalny sposób. Możesz zrobić myszke 2 na 2 metry a nadal będzie precyzja. Facet z dużym palcem położy go na tym panelu w padzie i połowa panelu zakryta. jak ruszać?

Zrozum, że analog nie przyją się bez powodu. Analog jest jak odwrócony stożek(szpicem do dołu). Możesz położyć na nim stope i wciąż ten szpic zanotuje wychylenie. Położ stopę na panelu dotykowym i spróbuj mieć taką precyzję.

Czy valve wymyśliło panel dotykowy który po przyłożeniu do niego palca będzie zczytywał jakiś jeden punkt z największym naciskiem i to on będzie tym mega precyzyjnym punktem odniesienia? Oby.

Chyba, że trzeba będzie jak na komórkach, dotykać samym koniuszkiem palca, by punkt styku z panelem był jak najmniejszy.

Zobaczymy w praktyce.

28.09.2013 15:22
ambu_
64
odpowiedz
ambu_
96
Smoke Mid Everyday

Calemu projetkowy Valve bardzo kibicuje i wierze, ze uda im sie wcisnac miedzy Microsoft i Sony. Jak pomysle sobie, ze mam cos pokroju konsoli, z lista znajomych ze steam i na dodatek wszystkie gry, ktora mam na koncie...
Maja pieniadze, ludzi, pomysl. Na prawde wierze, ze sie uda i mam zamiar wspierac kazdy aspekt tego projektu. Spojrzmy prawdzie w oczy... Czego Valve sie nie dotknie, to strzal w dziesiatke. Nie szukam dalego, karty steam. Przeciez to jest czysta kasa. Zostaje dodadac karty, gry i brac procent z wymiany i sprzedazy. Miod.

Brawo Valve, czekam ja finany produkt.

PS. Jesli przekonaja wydawcow do wiekszej ilosci gier pod linuxa, to jednego dnia rezygnuje z windowsa. Co tu duzo mowic, juz teraz gier pod linuxa powstaje coraz wiecej, robia konwersje starych gier, bedzie miod. Skonczy sie wielkie panowanie Micro$$$$$oftu.

28.09.2013 15:31
😍
65
odpowiedz
Night Prowler
71
Konsul

Zdajecie sobie sprawę, że jest różnica pomiędzy ekranem dotykowym zastosowanym w SMARTPHONIE, a dotykową membraną zastosowaną w PADZIE VALVE? Porównania z komórką to najgłupsze co widziałem w tym wątku, jak dotychczas.

28.09.2013 15:58
66
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

Night prowler

a jakaż to różnica? Oświeć nas. Chyba, że uważasz, że to nie to samo bo na tamtym się wyświetla obraz a tu nie:d no to wybacz:D

28.09.2013 15:59
😁
67
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Takie sterowanie już dawno mi się widziało w jakiejś nowej generacji padów.
Ale wolałbym, jakby "analog" odpowiadający za chodzenie był dalej analogiem, bo w grach wyścigowych, GTA itp. nie wyobrażam sobie grać bez płynnego skręcania pojazdem (ale chyba na takim ekraniku można by było to osiągnąć). Nie wiem, czy to się sprawdzi, ale mógłbym poświęcić płynne celowanie analogiem na rzecz trochę większej precyzji (analog do rozglądania się).
W każdym razie bardzo fajnie, że ktoś się bierze za jakieś ulepszenia.

@Asmodeusz
Cała prawda. Wszyscy nagle kochają pady xDDD

28.09.2013 16:21
68
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Valve do boju. Jak dotychczas - wszystko co dotknęli okazywało się złotem.

28.09.2013 16:22
69
odpowiedz
jaalboja
47
Generał

Złotem dla nich napewno. Wypożyczalnia gier bez ich własności to na bank nie jest złoto dla gracza.

28.09.2013 16:50
70
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Dla graczy również (ich wszystkie gry, steam).

28.09.2013 17:32
71
odpowiedz
WlodarW
84
Generał

Mi sie podoba ten pad. Steema mam gdzies ale pad jest wypasny, szczegolnie zastosowanie innego rozwiazania niz analogi. Byc moze wymienie mojego pada od microsoftu x360 na to cudo.

28.09.2013 17:51
72
odpowiedz
zanonimizowany936141
9
Generał

Boże widzę PC'ty chcą na rozbudowywalne konsole przerobić? Good idea.... Ja nie kminie PC'ty zawsze stały pod sztandarem myszy i klawiatury a teraz co? Nigdy tego shitu nie tknę ;], a już na bank w strategie czy Hack'n'slasha na nim nie pogram albo RPG'a.

28.09.2013 17:53
73
odpowiedz
zanonimizowany737571
3
Pretorianin

freak_man ty buraczyno polska

28.09.2013 19:18
74
odpowiedz
tybet2
147
Generał

W jakim województwie wymyślają takie beznadziejne teksty?

28.09.2013 19:25
aope
😊
75
odpowiedz
aope
191
Corporate Occult

Jak dla mnie interesująca koncepcja, zwłaszcza w kwestii otwartości. Widzę potencjalne "gatunkowe" problemy, ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. Konkurencją dla kontrolerów z konsol to nie będzie, ale może być interesującym dodatkiem. Zobaczymy.
Inna sprawa, że typowo pecetowa firma opiera swoją nową platformę o Linuksa i gamepada, zdecydowanie zmiany na rynku robią swoje. Tym samym ci z klapkami na oczach i tak się do tego nowego urządzenia nie przekonają, inaczej wyszliby nie tylko na ślepców, ale i cholernych hipokrytów :]

28.09.2013 19:26
76
odpowiedz
Eunuj
88
Pretorianin

Szczerze kontroler dość fajny, ale ekran jest tam niepotrzebny.

28.09.2013 20:02
77
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Dragoniasek
alpha_lyr --> Kto powiedział, że nie będzie dało się grać na komputerze ze Steam OS za pomocą klawiatury i myszki? Nikt. Do konsoli można podłączyć klawiaturę przez USB i jest to dalej konsola, a jak podłączasz pad do komputera to się automatycznie staje konsolą?
Zaraz zaraz, bo zrobi się nieprzyjemnie, nie twierdziłem że nie da się tego zrobić, pisze jak byk że da radę. Ale tu nie chodzi o to, w co celuje valve. sprzęt salonowy podpięty do tv z obsługą klawiatury i myszki to głupota do kwadratu, oczywiscie da się to zrobić opcjonalnie, ale nie po to inwestuje się środki by opracować akcesoria eliminujące wymuszone użycie myszki, nawet mozna było takie akcesoria podpiąć do konsol 6-tej generacji ale to był bullshit i kazdy to wiedział.

Valve do boju. Jak dotychczas - wszystko co dotknęli okazywało się złotem.
Dla graczy również (ich wszystkie gry, steam).

Steam się opłaca tylko przy okazji przecen. Żadne mi to złoto.

28.09.2013 21:08
78
odpowiedz
Dragoniasek
42
Wiedźmin ze Szkoły Wilka

alpha_lyr --> Więc co za problem, aby w każdą grę grać za pomocą pada? Myszka i klawiatura znalazłaby zastosowanie tylko w przeglądarce internetowej i we wprowadzaniu tekstu. Chyba że ktoś lubi się schylać nad salonowym stołem lub po prostu ma biurko. Strategie mogłyby nie wychodzić na pecety z Steam OS, tak samo jak nie wychodzą na konsole. Racja, inwestuje się pieniądze po to, by wyeliminować konieczność używania myszki lub klawiatury, ale można by je potraktować jako opcjonalne kontrolery, ot tak dla chętnych. W każdym razie, nie ma co się nad tym rozwodzić. Nie wiemy nawet jaki cel ma w tym Valve, może chce zrobić platformę niemal idealną, a może po prostu liczy na czysty zysk. Na razie nie wiadomo. Jest to bardzo specyficzna firma. Odstawiam dyskusję do czasu pojawienia się nowych informacji na temat tego kontrolera i ich konsolo-peceta.

28.09.2013 22:51
79
odpowiedz
zanonimizowany945922
1
Junior

A co na to PCtowcy którzy uważają że na padzie nie da się grać? ^^ Najpierw przetestują a później będą szaleć. Ciekawe czy wkręcą się w rynek jako nowa "maszyna" do grania czy po prostu chcą odciąć się od MS i dalej robić to co robią :))

28.09.2013 23:27
80
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

@alpha_lyr
Trzeba zrozumieć, że Valve pokazało iż bezcen się opłaca i ma sens.

29.09.2013 18:46
JaspeR90k
👍
81
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Świetna sprawa z tym padem. W między czasie gdy Sony i Microsoft kolejną generację z rzędu będą nadal serwować nam pady z analogami, to Valve pójdzie o jeden krok do przodu i wypuści na rynek coś co będzie mogło zapewniać znakomitą precyzję i szybkość działania taką samą jaką oferuje mysz komputerowa, i jednocześnie zdobędzie przewagę nad "analogowymi" i z pewnością mniej precyzyjnymi padami konkurencji.

29.09.2013 20:01
82
odpowiedz
laki2217
126
Generał

To była by ciekawa propozycja, jak sie sprawdzi. Ja osobiście wolę grać na klawiaturze i myszy (Bo tak mi wygodniej). Ale gdy to się sprawdzi to kto wie? Jednak każdy woli najczęściej czuć przyciski.

29.09.2013 20:42
83
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

>>> Jaspe90k
Ja tam jestem zdania, ze fizyczne guziki (analogi) daja lepsze odczucie CO sie robi i zapewniaja lepsza kontrole. Nie mowiac juz o przypadkowym dotknieciu tych 'analogow' co w przypadku Steam Pada spowoduje ruch, a w przypadku fizycznych urzadzen, mozesz jedynie poznac fakture galki.

Dlatego tez klawiatury fizyczne sa lepsze od tych w telefonach dotykowych (gdzie trzeba stosowac sztuczki, jak przewidywanie tekstu, by dorownac tym zwyklym) - podejrzewam, ze tutaj bedzie podobnie.

29.09.2013 22:07
Ictius
84
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

A gdzie to coś ma d-pada?

30.09.2013 22:42
85
odpowiedz
Szakin
34
Chorąży

@Ictius ma pośrodku ekran dotykowy, jak będzie obsługa gestów, to będzie można zaprogramować dziesiątki przycisków

30.09.2013 22:53
Ictius
86
odpowiedz
Ictius
133
Judgement Kazzy

GRYOnline.plRedakcja

Image

Jeśli tak to ma wyglądać to nie widzę tutaj "krzyżaka" znanego z padów. ->
Ciekawe jak tym będzie grało się w bijatyki.

Technologie Kontroler Steam – ostatnia niespodzianka od Valve