AMD prezentuje technologię Mantle – następna generacja na pecetach?
,,Według niektórych źródeł technologia będzie otwarta, więc nie jest wykluczone, że wsparcie dla niej zobaczymy u konkurencji."
Standard ma zapewnić realistyczną dynamikę środowiska i bohater efekty dźwiękowe
fix it
Programowanie niskopoziomowe to programowanie jak najbardziej pod konkretny sprzęt. Daje dużą wydajność ale minimalną migracje softu.
Te 9X to chyba tylko w przypadku gry napisanej stricte pod radeon która wykorzystuje technologie tylko radeona i nie ruszy nawet na nv.
Żaden developer nie zrobi takiej gry bo musiałby zrobić 2 wersje pod nv.
AMD z ich radeonem widzę chce sobie zrobić monopol jak microsoft swego czasu: chcecie robić gry na radony? to z naszym developer kit.
jaalboja [1]
Chyba dla nv...
jaalboja [4]
Skończ te bzdury, jak widać już jest developer, który ową grę robi, ty nie wiesz nic o tym rozwiązaniu, na pewno to nie będzie taka jatka jak za czasów 3dfx, zwłaszcza, że nie rozróżniają obsługi na różne grafiki, a grafiki, które posiadają GCN, czyli jakiś element uniwersalny i wspólny, jak nv nie pomyślała w swoich grafikach o takim czymś to ich sprawa.
To, że coś jest niskopoziomowe nie znaczy, że nie opakują tego we wrapper, tudzież interfejs, poukrywają wszystko przed programistami gier, pracę odwalą programiści silnika, nie wiem czy wiesz, ale w silnikach nie pracuje się na czystym dx tylko własnym api silnika. (po to on jest, aby ułatwić)
Zmiana z dx na mantle to nie będzie więcej niż wybranie odpowiedniego pluginu i tyle, ci co będą robić grę nawet nie będą tego ruszać, jak nigdy nie programowałeś to nie zrozumiesz jak to działa.
A wydajność razy 9 dotyczy draw calls, czyli dla napalonych, nie, nie będzie 9 razy fps, bardziej coś koło 2-3, zależy od tego ile % czasu generowania scen zajmie grafika, bo jest jeszcze AI, fizyka, ale to już procek (przeważnie).
jak mnie wkurwia takie podejście firm
zamiast walczyć o klientów ceną i jakością wymyślają niedostępne dla innych efekty. Totalny kretynizm.
kaszanka9 opakowanie czegoś w klasy oznacza wybranie 1 sposobu rozwiazania problemu a to ogranicza niskopoziomowość. Bedzie taki DX tylko od radeona.
NGD - żartujesz?
Przecież to jest właśnie właściwe rozwiązanie na konkurencyjnym rynku.
Szukasz NOWYCH technologii i rozwiązań które dadzą ci przewagę konkurencyjną.
Zabawa w konkurowanie ceną nie ma sensu.
Zresztą - ceny też są po prostu z głowy wzięte, takie aby zachować równowagę pomiędzy konkurentami.
Ani AMD ani Nvidii nie opłaca się obniżać cen, mimo że MOGLIBY to zrobić - zwłaszcza w przypadku droższych modeli.
nic a nic nie jest mi do żartu
Niedługo będzie w ten sposób to wyglądać, że lepsza trawa, chmury i piasek będzie AMD + kilka gier będzie pisane pod specyfikacje ich kart, natomiast ogień, odłamki i skóra postaci lepiej generować będzie karta NV.
Zajebista sytuacja na rynku, nie ma co :/
@NewGravedigger Taa i ostatecznie nie będzie można mieć jednych i drugich efektów graficznych, albo ładniejsze otoczenie, albo lepsza fizyka, albo ładniejsze postacie albo efekty specjalne :D
kaszanka9 To są podstawowe pojęcia których ty nie rozumiesz. Niskopoziomowość == dowolność korzystania z zasobów sprzętu. Jeśli opakujesz to w klasy to nie będzie już dowolności. Żeby opakować w klasy wszystkie możliwe sposoby implementacji musieliby zrobić mega wielką biblioteke. Przystępność != wydajność, o czym dowodzą wszelakie języki wysokopoziomowe.
AMD po prostu wypuscilo swojego "directx" pod nazwa MANTLE.
Osiagnieto 9x razy wieksza wydajnosc z racji tego ze czesc procedur odwoluje sie bezposrednio do warstwy sprzetowej.
Zalety wiadomo - 9x wieksza wydajnosc
Wady - tez wiadomo, odwolywanie sie do sprzetu = kompatybilnosc w zakresie jednej rodziny kart, wiecej roboty dla programistow.
Takie ukonsolowienie PC - bo to maly krok w kierunku systemow zamknietych.
Podoba sie, czy nie - glosujcie portfelami.
Jak rzeczywiście te całe "mantle" będzie otwarte to będzie super konkurencja dla MS DirectX, jedynego monopolisty, bo z OpenGL nikt nie chce korzystać :(
A mnie to wisi, którąś z tych ich nowych kart kupię, ale czy ta technologia będzie działać to mam w 4 literach. Znając życie wsparcie będzie zerowe (coś jak physx od nvidii) i będzie dawało maks 20% wydajności. Żenada, Żenada i jeszcze raz żenada.
Media powtarzają te brednie o "ułatwionym poratowaniu" a nie wypominają, że jeśli branża obierze kierunek niskopoziomowych API na PC, to gry na AMD będą musiały być poratowane na Nvidię, tak jakby były osobnymi platformami. Direct3D i OpenGL są wolne bo są uniwersalne (a nie źle napisane) - takie są prawa natury - coś za coś.
No to super. Po erze unifikacji pod szyldem DirectX ponownie wkraczamy w ere rozbicia dzielnicowego. Co sprzet, to wlasna platforma programowa. M$ najwyrazniej przegial z tymi swoimi ograniczeniami w W8 i w ten sposob zostanie na lodzie. Z jednej strony AMD z wlasnym rozwiazaniem, z drugiej - koalicja Valve+Nvidia... Dla klienta nic dobrego z tego nie wyniknie. Trzeba bedzie kupowac sprzet pod konkretne gry. Jak na konsolach...
kaszanka9 - kompletnie nie wiesz o czym piszesz, akurat jaalboja ma 100% racji.
Niektórzy to nie pokusili się nawet o przeczytanie newsa, ale już komentują zajadle ;) Mantle to jedynie możliwość odciążenia CPU, a każdy wie jakie CPU ma AMD. BF4 dostanie patcha pod obsługę Mantle w okolicy grudnia 2014 roku, nie będzie tam nic co nie będzie w wersji DX11 dostępne ogólnie, jednak dla posiadaczy radeonow zostanie odciążone częściowo CPU i możliwe że wzrośnie wydajność, ale pamiętajcie że wydajność określa wydajność karty, więc prawdopodobnie wzrost nastąpi tylko na poziomie komunikacji i odciążenia CPU. Tyle w temacie o Mantle. To nie jest PhysX że zobaczysz na kartach NV, czegoś czego nie zobaczysz na AMD. Poza tym Windows ma tylko "jedno api" w postaci DX, i na pewno nie pozwoli wejść z innymi kosztem swojego.
minus jeden [19]
Tak ma rację, na pewno w każdym miejscu gdzie będą chcieli załadować teksturę, model, efekt, odpalić coś, zrobić cokolwiek na karcie będą pisali ten sam kod w kółko i kółko, tak na pewno...
Sposób ładowania modelu, teksturowania itp. będzie tylko jeden najwydajniejszy, po to powstało całe mantle, silniki to frameworki oplatające dostępne api, raz napiszą konkretną funkcjonalność w postaci wywołań mantle i zamkną już w jednej funkcji używanej przez całe api silnika, które będzie można w locie wybrać, dla programistów gry dużo się nie zmieni, to nie jest przypadek, że integrują to w frostbite 3, dla pojedynczych gier by się nie opłacało, ale wsparcie w silniku powoduje, że programiści nie będą musieli za dużo się nauczyć, będą robić gry tak samo jak dotychczas i wszystkie w końcu będą na frostbite 3.
Dx będzie tam tylko dlatego, że nie zdążą z mantle na premierę i że na nv prawdopodobnie nie będzie działać, przynajmniej na starcie.
A.l.e.X [20]
Żebyś się nie zdziwił, coś niedostępnego gdzie indziej na pewno nie, ale w końcu coś, co będzie w stanie wykorzystać sprzęt w pełni, testy pokażą jak będzie naprawdę, ale nie sądzę, że osobie z dwoma tytanami to potrzebne. (gratulacje)
--->kaszanka9 - w grach w których CPU bloku GPU prawdopodobnie będzie można liczyć na wzrost wydajności GPU, ale w grach w których to nie występuje co to ma zmienić ? Przecież głównym zadaniem Mantle jest odciążenie CPU.
A.l.e.X - aby zobaczyć PhysX wcale nie potrzeba karty nvidii, wystarczy mocny procek :) Więc IMO "To nie jest PhysX że zobaczysz na kartach NV, czegoś czego nie zobaczysz na AMD" nie jest prawdą :] Prawda będzie natomiast to, że jeśli AMD wzorem nvidii zacznie rzucać wszystkim kłody pod nogi, to faktycznie posiadacze karty od "zielonych" będą w dupie. Niemniej wątpię, aby AMD przyjęło retorykę nvidii i raczej otworzą to dla wszystkich.
kaszanka9 - i znów swoim postem udowodniłeś, ze kompletnie nie kumasz o co w tym chodzi.
Jeżeli programista zechce będzie musiał też ogarnąć swój kod na tyle by współpracował z Mantle od AMD. Wtedy określona rodzina kart dostanie potężnego kopa i tyle.
Dlaczego?
Bo Mantle, tak jak w systemach zamkniętych (konsolach) w dużej mierze korzysta bezpośrednio z warstwy sprzętowej pomijając warstwę softwarową - taka droga na skróty - 9x przyspieszenie. No ale działa tylko na jednej rodzinie kart.
Nie wiesz co to jest język programowania niskiego rzędu? Nie odróżniasz warstwy programowaj od sprzętowej? Nie odzywaj się please, bo niepotrzebnie siejesz zamęt, a swoimi postami nic nie wnosisz.
Jaki nasuwa się wniosek pod dyskusji? Dać sobie spokój z "Piecem" lepiej kupić którąś z nowych konsol i mieć problem z głowy, bo w obydwóch jest sprzęt AMD. I na parę lat człowiek o nic się nie martwi. C
w okolicy grudnia 2014 roku
Chyba grudnia 2013. W 2014 to już będzie nowy BF wychodził.
O Mantle nie wiele wiadomo, większość to spekulacje, więc dyskusja nie bardzo ma sens..
--->Dreamy - tak mój błąd - chodziło o okolice grudnia 2013, co do tego czym jest Mantle było na prezentacji, wszyscy się przyczepili wydajności, a chodzi głownie na odciążenie CPU co w przypadku jego niskiej wydajności blokuje dodatkowo GPU, wzrostu GPU nie uzyska się za pomocą tego w przypadku kiedy CPU nie blokuje GPU
--->aope - może i tak nie wiem, może masz rację ale ile klatek ma wtedy gra więcej niż 2 ;) ? CPU nie możesz zapchać fizyką z PhysX ponieważ wtedy CPU praktycznie ma nokaut, mylę się ?
"Standard ma zapewnić realistyczną dynamikę środowiska i bohater efekty dźwiękowe"De fak?