Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Dla rannych ptaszków - AMD zastępuje dx11 nowym api Mantle, wydajność x 9

26.09.2013 03:17
kaszanka9
1
kaszanka9
109
Bulbulator
26.09.2013 03:29
Dym14
😱
2
odpowiedz
Dym14
109
Senator

Gdyby to zadziałało i co najważniejsze dostało wsparcie od game developerów to byłaby miazga :D
2160p wtedy niestraszne.

26.09.2013 04:37
3
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Czyli powrót 3Dfx Glide sprzed 15 lat - czyli cofnięcie się w rozwoju, jak i skok w przód w jednym
Ma to ogromne wady (problematyczna fragmentacja z której PC-tom udało się wydostać) jak i ogromne zalety (moc).
Ja to pamiętam jak nie mogłem mieć super efektów z Voodoo w NFS 2 SE... to nie było miłe :(
Wiemy co się stało z 3Dfx :P

Co z tego, że to otwarte API skoro:
- związane jest ściśle z architekturą aktualnej, nowej serii GPU od AMD - co z przyszłością, kompatybilnością itp.
- nawet gdyby Nvidia to użyła zawsze będzie miała mniejsze osiągi, bo Mantle nie było projektowane pod jej architekturę - byliby w niekorzystnej pozycji

Czyżby AMD właśnie wbiło nóż w plecy NVIDII, a także Sony i Microsoftu?
To jest działanie w praktyce przeciwko tym, z którymi mają milionowe kontrakty na konsole.

John Carmack:
"Considering the boost Mantle could give to a steambox, MS and Sony may wind up being downright hostile to it."
https://twitter.com/ID_AA_Carmack/status/383051142755663872

26.09.2013 08:16
😱
4
odpowiedz
Zgred
219
WREDNY

Coś mi się zdaje, że ten pomysł (oby nie firma) skończy tak, jak 3Dfx.

26.09.2013 08:22
5
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

[4]
pamietaj ze ta firma dostarcza obecnie komponenty do dwoch roznych konsol nowej generacji. Nawet jak pomysl mialby pasc, oni juz swoje zarobili. Nvidia juz postawila krzyzyk na amd, widac calkowicie niepotrzebnie i przedwczesnie...

ciekawa jest tezponizsza wypowiedz:
I remember reading an article a few weeks ago where Sony is waiting for some updated drivers from amd, that would really use the customizations made on the ps4 apu, they were saying once it's done, the ps4 would become really powerful because developers could easily code to the metal, etc. They were talking about 1 year.
Would this 'mantle' be that famous driver update on the ps4 as well? Can't remember the link.

26.09.2013 08:28
6
odpowiedz
Zgred
219
WREDNY

Żeby to zastosować w konsolach, najpierw SONY i MS musiałyby go zaimplementować w swoich systemach operacyjnych. Podobne pomysły od NVIDII, które miały "ekskluzywny" charakter skończyły się fiaskiem. Lepiej zabraliby się za dopalenie OpenGL a nie wymyślali nowe sterowniki pod siebie. Jeśli ma być konkurencja, takie pomysły raczej nie maja racji bytu.

EDIT: Jak zobaczę tę 9x większą wydajność, to uwierzę. Ta moc nie bierze się z niczego (czyżby niedomagania sprzętu AMD chciała ukryć "cudownymi sterownikami"?). Jeśli to prawda, to tylko kwestią czasu jest wypuszczenie przez NVIDIę czegoś podobnego i dopiero zrobi się bajzel.

26.09.2013 08:31
7
odpowiedz
marek20kce
28
Pretorianin

 

26.09.2013 08:40
8
odpowiedz
zanonimizowany935281
0
Konsul

uaktualnie OS-a to zaden problem. To software.
Nie sadze by jakakolwiek firma z troska i obawami patrzyla na konkurencje - to czysta zdrowa rywalizacja. Jezeli AMD uda sie uzyskac 9-krotne przyspieszenie to nic tylko sie cieszyc.

26.09.2013 08:44
Fett
9
odpowiedz
Fett
232
Avatar

Zgred - no nie do końca. Może nie podbili świata za pomocą Ageii, ale jednak jest ona obecna wszędzie. Natomiast procesory CUDA robią świetną robotę.

26.09.2013 09:07
10
odpowiedz
Zgred
219
WREDNY

Jeśli uaktualnienie OS-a to nie problem (mam na myśli PC-ty a nie konsole), to teraz czekamy na odpowiedź NVIDII i INTELA. Moim zdaniem, ten patent ze sterownikami to chwyt, mający na celu pokazanie "MOCY" nowych kart bijących wynalazki NVIDII. Teraz zieloni zrobią to samo (nie będą mieli wyjścia) i ogłoszą ileś tam krotny wzrost wydajności (a mają bogate doświadczenie w produkcji tego typu sterowników). Tylko to wszystko wprowadza bajzel do produkcji gier i zaprzecza sensowności rozwiązań typu DirectX. Ciekawe co na to powie MS.

EDIT: Przypomina mi się sytuacja ze sportu. W biegach narciarskich ta znana wszystkim zawodniczka skandynawska (wszyscy wiedzą, o kogo chodzi) niby bierze lekarstwa na astmę a nie doping, ale coś tu śmierdzi.

26.09.2013 09:22
Bart2233
😱
11
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

Dziwny ruch, AMD nie opłaca się tworzyć coś takiego, przecież kto by kupował nowe karty co 2-3 lata??!

26.09.2013 09:26
12
odpowiedz
Sycho141
41
Pretorianin

@piotrek.K
Do 3 różnych konsol następnej generacji, za grafikę w Wii U też odpowiadają...

26.09.2013 09:31
13
odpowiedz
Zgred
219
WREDNY

Bart2233--> Powiedz to MS. DirectX miał na celu zapewnić kompatybilność kart graficznych różnych producentów z dowolnymi grami/softem (albo na odwrót). Producenci gier pisali soft pod DirectX a nie pod konkretny sprzęt. Wprowadzenie nowych sterowników niskiego poziomu cofa nas do czasów 3Dfx. Teraz NVIDIa wyda własne sterowniki niskiego poziomu i tylko pieniądze będą decydowały, które gry będą wspierały sprzęt tego lub tamtego producenta kart graficznych. Jest to ogromny krok wstecz i zagrywka, która teraz wykazuje ogromny przyrost mocy a docelowo skończy się źle dla nas, graczy.

26.09.2013 10:31
14
odpowiedz
Wiarołomca
85
Senator

Sycho141 - wii u to nie nastepna generacja

26.09.2013 14:44
Bart2233
😉
15
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

Zgred-->Dzięki za insight na sprawę

PS. ale producenci softu nie chcą ograniczać się do konkretnego sprzętu, to jest bezsensu i ogranicza sprzedaż, przeciętny PC gamer ma sprzęt ze średniej półki i wymienia go co 3-4 lata.

26.09.2013 14:56
16
odpowiedz
107
3 grosze

Może się nie znam, ale z tekstu wynika, że wzrost wydajności wynika z mniejszej koniecznej liczby odwołań ze strony CPU do GPU - tzn. po chłopsku - mamy przedsiębiorstwo, które używa gońców i pewnego dnia prezes każe wszystkim przejść na e-mail, a gońców zwalnia. Administracja ma więcej czasu, ale szary pracownik przy taśmie ciągle pracuje tak samo szybko (wolno). Dokąd taśmy się nie wymieni lub nie doszyje jeszcze dwóch rączek fizycznym - produktów końcowych wytworzą tyle samo ... jedynie zyski wzrosną, bo gońcom nie trzeba już płacić ;)

Forum: Dla rannych ptaszków - AMD zastępuje dx11 nowym api Mantle, wydajność x 9