Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Lotnictwo i marzenia z nim związane

19.08.2013 19:23
1
PkSrlz
71
Konsul

Lotnictwo i marzenia z nim związane

Temat ten interesuje mnie od najmniejszych lat. Zawsze fascynowałem się samolotami oraz zawsze zazdrościłem pilotowi, który mógł siedzieć za sterami nawet najmniejszej maszyny. Planowałem udać się do szkoły Oficerskiej by tam realizować swoje marzenia lecz będąc na badaniach, które były niezbędne do przydzielenia mi kategorii w książeczce wojskowej zapytałem lekarza przeprowadzającego badania czy kiedykolwiek mógłbym właśnie pójść do takiej uczelni lub być zawodowym pilotem lecz on stwierdził, że wątpi/raczej nie.. Nie wiem czy brać jego opinię pod uwagę mimo, iż jest on lekarzem lecz bardzo starym i wyglądał na pewnego dziwaka.. Gdzie mogę otrzymać dokładniejsze informacje na taki temat? Jest oczywiście możliwość robienia sobie kursu na szybowce lecz to nie już to samo.. Mógłbym nawet zajmować się sprawami technicznymi a dokładniej wszelką elektroniką gdyż moją alternatywą stała się informatyka a przecież w bazach wojskowych są również potrzebne takie osoby, które sprawdzają komputerowo wszelkie parametry lecz jednak nie wiem jak się do tego zabrać.. Jaką uczelnie powinienem skończyć oraz gdzie się udać. Myślę, iż sama informatyka nie jest wystarczająca.

Będę wdzięczny za każdą informację. Wiem, iż nie jest to forum o lotnictwie a nawet takiego nie ma z tego co przeglądałem lecz są zapewne tutaj osoby, które interesują się czymś podobnym lub mają o tym jakieś pojęcie.

19.08.2013 20:08
PanSmok
2
odpowiedz
PanSmok
196
Senator

Szkola szkolaca pilotow ( i personel naziemny ) to od zawsze Dęblin - tam zasiegnij informacji. Zeby latac na odrzutowcach trzeba miec idealne zdrowie - naprawde IDEALNE. Jezeli od zawsze ciagnie Cie do latania to nie mam pojecia dlaczego nie chcesz isc na kurs szybownictwa - to jest prawdziwe latanie gdzie licza sie tylko Twoje umiejetnosci. Tylko Ty, szum wiatru i odglosy pracujacej konstrukcji platowca - BAJKA. Nie chcesz latac - mozesz skakac ze spadohronem, latac na glajdzie, motolotni... kupa tego jest teraz dostepna. Tak czy inaczej - zorietuj sie o szczegoly w Dęblinie.

19.08.2013 20:08
3
odpowiedz
Andre Linoge
38
Generał

http://www.il2forum.pl/index.php Tutaj chyba szybciej znajdziesz odpowiedz, pisze tam kilku bylych i aktualnych pilotow.
Ja tylko napisze od siebie ze jakakolwiek MINIMALNA wada wzroku ( nawet mniej niz 0,5 ) jest dyskwalifikujaca, przynajmniej w ameryce, czytalem na zagranicznym forum wypowiedz goscia, ktory wlasnie przez to odpadl a chcial byc pilotem apacha .I nawet doradzali zeby nie siedziec za duzo przed komputerenm, bo przez to mozna wlasnie nawet minimalnie pogorszyc wzrok, i jest po ptakach.

19.08.2013 20:11
4
odpowiedz
Wenomob
12
Chorąży

Żeby być pilotem nie możesz mieć plomb... Też zawsze marzyłem o byciu pilotem(małej maszyny, najlepiej myśliwcem), ale nie mogę z powodu zdrowia. :/

19.08.2013 20:12
Imak
😱
5
odpowiedz
Imak
102
Senator

Żeby być pilotem nie możesz mieć plomb... To w dzisiejszych czasach tacy ludzie jeszcze istnieją?

19.08.2013 20:14
6
odpowiedz
Wenomob
12
Chorąży

Istnieją... Pamiętaj, że możesz się pozbyć plomb razem z zębami. ;)

19.08.2013 20:17
😉
7
odpowiedz
Andre Linoge
38
Generał

Kolejny mit z tymi plombami . Plomby mozna miec, tylko nie z amalgamatu.

19.08.2013 20:19
Sherman
8
odpowiedz
Sherman
45
WRC
19.08.2013 20:20
Ahaswer
9
odpowiedz
Ahaswer
85
ciwun

Najlepiej zajrzeć na strony szkół lotniczych i sprawdzić jakie są wymogi i kryteria. Na pewno piloci to swoista elita. To musi mieć odzwierciedlenie choćby w ocenach szkolnych z przedmiotów ścisłych oraz z języka angielskiego, zaś same egzaminy do tych szkół zapewne też są szalenie trudne. Co do plomb i nieznacznych wad wzroku, to nie mam pojęcia jak to teraz wygląda. Samoloty są niemal całkowicie skomputeryzowane i zautomatyzowane. Ludzka percepcja, refleks, nie odgrywają już takiej roli jak dawniej. Chyba.

19.08.2013 20:21
10
odpowiedz
Wenomob
12
Chorąży

Ja słyszałem o tych plombach bezpośrednio z ust pilota, ale to było kilka lat temu, więc może coś się zmieniło.

19.08.2013 20:21
11
odpowiedz
Łysy.
73
Konsul

jest jeszcze Politechnika Rzeszowska.

edit, zjadłem literkę.

19.08.2013 20:22
12
odpowiedz
Andre Linoge
38
Generał

Jak masz amalgamaty to wymieniaja plombe i nie ma problemu.

19.08.2013 20:23
13
odpowiedz
Wenomob
12
Chorąży

@Ahaswer tu chodzi o to, że plomby wypadają przy dużych przeciążeniach.

19.08.2013 20:33
Ahaswer
14
odpowiedz
Ahaswer
85
ciwun

Wiele zależy od tego jakiego rodzaju licencję kolega chciałby zdobyć. Z tymi plombami coś może być na rzeczy w temacie samolotów bojowych, ale zupełnie inaczej może to wyglądać w przypadku śmigłowców, lekkich samolotów czy w przypadku lotnictwa cywilnego albo transportowego.

Selekcja w szkołach podoficerskich i oficerskich czy w wojskowych akademiach technicznych jest dość duża, z tego co mi wiadomo. Poziom nauczania jest bardzo wysoki, szczególnie w kwestii przedmiotów ścisłych. Ale jeśli kolega ma marzenia i jest ambitny, to myślę, że wszystko jest do zrobienia.

19.08.2013 20:37
15
odpowiedz
PkSrlz
71
Konsul

Wielkie dzięki za odpowiedzi. Może źle napisałem, że nie chcę uczyć się na szybowcach ponieważ chodziło mi o zawodowe bycie pilotem a szybowce to bardziej hobbystyczne zajęcie.
Jeśli chodzi o moje zdrowia to miałem 3 operacje do 2001r i to one właśnie są niby przeszkodą. Z moim wzrokiem nie było problemów i badałem u okulisty w celu zakupu okularów do komputera by właśnie nie niszczyć sobie wzroku.

edit. Nigdy wcześniej nie słyszałem, że plomby mogą być właśnie powodem do dyskwalifikacji. Zadowoliłbym się nawet będąc pilotem małego samolotu wycieczkowego lecz grunt by robić to zawodowo ze 100% zamiłowaniem.. Najgorsze są właśnie marzenia, których czasami mimo wszystko nie da się spełnić z różnych przyczyn.

edit. Popadłem od dawna w pewną aż "manię" nagrywając każdy przelot samolotu nad moim domem, a że mieszkam kilka km od bazy wojskowej KRZESINY mam często okazję oglądać latające F-16 w różnych formacjach właśnie.

19.08.2013 20:49
16
odpowiedz
Wenomob
12
Chorąży

Ja to tylko mogę oglądać jak wokół mnie spadają dreamlinery. ;) Mieszkam w okolicy Warszawy i co kilkadziesiąt minut przelatuje nad moim domem jakiś samolot.

19.08.2013 20:54
17
odpowiedz
Andre Linoge
38
Generał
Wideo

Taniej i prosciej bedzie sciagnac BMS a ;) na sucho mozesz sie nauczyc praktycznie 99% awioniki falcona , i mozesz sprawdzic czy sie do tego w ogole nadajesz ;) http://www.youtube.com/watch?v=n-K5bvaVBRM#at=36

19.08.2013 21:42
PanSmok
18
odpowiedz
PanSmok
196
Senator

[15] - jezeli zadowala Cie licencja turystyczna do wozenia ludzi wlacznie to nie potrzebujesz "isc do szkol". Mozesz to zrobic prywatnie w ramach hobby. Oczywiscie nikt Ci od razu nie da wozic pasazerow po kursie, musisz przejsc przez pare szczebelkow lotniczego wtajemniczenia.
No i zaplacic za te kursy i nalot( czyli wylatanie odpowiedniej ilosci godzin )...
swoja droga - wszyscy naprawde dobrzy technicznie piloci zaczynali od szybowcow.
tam Cie naucza LATAC.
[19] thx :)

19.08.2013 21:46
19
odpowiedz
Andre Linoge
38
Generał

zedytuj to chobby lepiej ;)

19.08.2013 22:36
20
odpowiedz
PkSrlz
71
Konsul

idąc teraz na szybowce w wieku 20 lat i podjęciu decyzji o byciu zawodowym pilotem w wieku 25 lat ot już troszkę późno chyba :)

19.08.2013 22:38
😊
21
odpowiedz
veyron96
117
Generał

Jeśli chodzi o zawodowe latanie (nie w wojsku, tylko w cywilu) to albo za kasiorkę albo politechnika rzeszowska.

Opcja nr1 wiąże się z wydatkiem ~200 000 zł do licencji ATPL (licencja umożliwiająca latanie samolotami rejsowymi) lub taniej licencja CPL(A) czyli licencja zawodowa ale tak trochę niższa niż ta ATPL, dokładnej różnicy nie znam musisz doczytać w necie.

Opcja nr2 kosztów tak znaczący nie musisz ponosić, dostać się na pilotaż podobno nie tak trudno, ale po 3 semestrze złapać się na szkolenie lotnicze bardzo trudno, trzeba mieć świetne oceny i dodatkowo chyba liczy się doświadczenie lotnicze(za licencje APL(A) czyli turystyczną na awionetki) są dodatkowe punkty a im więcej punktów tym większe szanse.

Co do zdrowia to w lotnictwie cywilnym podobno każdy normalny człowiek nie ma problemów i się łapie, chyba nawet wady wzroku nie dyskwalifikują. W wojsku to zależy od rodzaju samolotów na jakich chce się latać. Na myśliwcach są ogromne wymagania, każda wada może zdyskwalifikować. Z tego co czytałem nie można mieć plomb i max 2 zęby wyrwane.

To o samolotach. Co do śmigłowców to podstawowe szkolenie do licencji turystycznej to koszt od 80 do 150 tyś. zł (dla porównania na samoloty od 22 do ponad 30 tyś. zł a szybowce koło 10 tyś chyba). Na zawodowe nie wiem ile.

To wszystko co wiem w temacie. Jest sporo stron poświęconych tej tematyce, poszukaj i poczytaj.

Mam nadzieję że pomogłem i że ilość tekstu nie odstrasza za mocno :)

19.08.2013 22:50
Dark Crow
22
odpowiedz
Dark Crow
92
Old Mans Child

PkSrlz

Dokładnie gdzie mieszkasz? Ja mieszkam na podejściu na drugi krąg do lotniska Krzesiny:-)

Co do bycia pilotem, plomby to był faktycznie problem za czasów Migów 21. Mój znajomy pracuje w Krzesinach jako mechanik po politechnice.

PS: też kiedyś marzyłem o lotach samolotami, nadal skromnie marzę o locie "za strerami". Szerzej wypowiem się w temacie jutro, o 5 trza wstać du pracy.

19.08.2013 23:22
23
odpowiedz
PkSrlz
71
Konsul

Dark Crow -> Puszczykowo te strony :) Z niecierpliwością czekam na więcej informacji z Twojej strony!

veyron96 -> długość tekstu ma odstraszać? w niektórych przypadkach tak lecz nie w rzeczach związanych z lotnictwem :) tutaj sytuacja jest zupełnie odwrotne czyli im więcej tym lepiej ! dostarczyłeś znacznie dużo cennych dla mnie informacji. faktycznie koszt 200 000zł nie jest dla każdego a dostanie się na politechnikę rzeszowską graniczy zapewne z cudem. w poznaniu jest jedna szkoła a dokładnie WSB.net.pl może nie jest ona najwyższych lotów lecz zapowiadają profil Lotnictwo i myślę, że od następnego roku wejdzie on w życie.

19.08.2013 23:45
24
odpowiedz
Andre Linoge
38
Generał
Wideo

heh btw bylem w bielsku podczas pikniku w tym roku .Nad lotniskiem, ktore jest ok 10 km od centrum miasta przelecialy na dopalaczach dwie f16 . Bielsko jest z 3 stron otoczone gorami, efekt byl taki, ze doslownie w calym miescie prawie powypadaly szyby z okien :) Cos niesamowitego.Dzwiek odbijal sie od gor, jak od studni,i byl wielokrotnie glosniejszy niz normalnie. Jest pare filmikow na yt .
https://www.youtube.com/watch?v=YG_nA6i1HaY

19.08.2013 23:52
Tymbarkus
25
odpowiedz
Tymbarkus
66
ubersok

Z tymi plombami i brakiem zębów to bujda. Kto by miał latać wtedy na tych samolotach?

Nie wiem czy to aktualne, ale jest jakiś pogląd na to jak zdrowym trzeba być: http://www.nettax.pl/dzienniki/du/2006/211/poz.1557/zal2a.htm

Możesz jeszcze przejrzeć:
http://www.wykop.pl/link/832261/ama-pilot-wojskowy/
http://www.wykop.pl/link/1544915/ama-instruktorzy-samolotowi-czyli-jak-zostac-pilotem/

@Andre Linoge
Piknik w tym roku jest 31.08, chyba mówisz o zeszłym roku.

Forum: Lotnictwo i marzenia z nim związane