Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Kolejny fail Microsoftu

15.06.2013 08:29
😁
1
zanonimizowany864214
11
Chorąży

Kolejny fail Microsoftu

http://pclab.pl/news53705.html

Nie dość, że we wszystkie gry grali na PC to jeszcze na takich z o wiele mocniejszą specyfikacją (najlepsze jest to, że proc i grafa od NV i Intela,a przecież w konsolach siedzi samo AMD)
Czyli pewnie na konsole nie będzie żadnych exclusivów bo wszystko da się odpalić na PC. W sumie to ta sama architektura tylko parametry inne. Ktoś napisze jakiś emulator/whatever i gitara

15.06.2013 08:34
PoCoMiNick?
😃
2
odpowiedz
PoCoMiNick?
31
Ten gość

Xbox one to najwieksza porazka w calej historii konsol, te dawne virtual boye i inne konsole ktore niewypaliły ponieważ technologia nie przyjela się, a tutaj wszystko sie nie przyjelo.

15.06.2013 08:38
XineX
3
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

Nie wiadomo nawet które gry były pokazane na PC, ale myślę, że nawet jeżeli wszystko ruszyłoby na PC, to po prostu ich nie wydadzą na tę platformę.

15.06.2013 08:44
4
odpowiedz
zanonimizowany577884
45
Konsul

No chyba nie myśleliście, że takiego Wiedźmina 3 czy też Titanfall odpalali na śmierdzących konsolach.

15.06.2013 08:45
5
odpowiedz
zanonimizowany896083
3
Generał

Nie chodzi o exclusivy bo każda konsola to komputer. Na PC we wczesnym stadium tworzy się wszystkie gry - nawet exclusivy konsolowe.
Ten fakt pokazuje, że tak naprawdę Xbox One jest w bardzo wczesnym stadium developingu - na tyle wczesnym, że microsoft nie zaryzykował odpalenia na nim swoich gier ani pokazania go na E3.

Imho Sony wyskoczyło w lutym z PS4 i zastało microsoft z opuszczonymi spodniami. Microsoft NIE przygotowywał nowego sprzętu na ten rok.

15.06.2013 08:45
wysiak
6
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Niewazne czy wydadza, czy nie, skoro odpalenie tego na zwyklym pececie jest tak proste, to powstanie emulatora jest kwestia paru miesiecy, jesli nie tygodni.

15.06.2013 08:50
7
odpowiedz
zanonimizowany896083
3
Generał

wysiak - powtórzę - każdą grę nawet exclusivy konsolowe tworzy się na PC-tach. Nie na konsolach. To nie ma znaczenia czy jest łatwo czy trudno wystarczy w procesie optymalizacji odwołać się kilka razy bezpośrednio do hardwaru istniejącego jedynie w konsoli i żadne hacki/cracki nie pomogą.

15.06.2013 08:59
wysiak
8
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

A jakiz to hardware istnieje w xbone, ktorego nie ma w pecetach, skoro cala ta konsola to najzwyklejszy komputer, zlozony z najzwyklejszych czesci pecetowych? Nie ma tam zadnego procesora PowerPC czy innego Cella, ktorego zemulowanie na x86 mogloby stwarzac problemy.
No chyba, ze rzeczywiscie wsadza tam jakis fizyczny klucz kodujacy, byc moze wlasnie do tego jest tez wymagane to codzienne laczenie sie z netem...:)

15.06.2013 09:06
9
odpowiedz
mevico
62
Generał

Luki172

Ale żeś aferę wykrył:

Z kwestii mniej formalnych: przedstawiciel Ubisoftu zdradził serwisowi GameTrailers, że najnowsze demo gry (poniżej serwujemy ponownie razem z najświeższymi screenami) było odpalone na pececie „o konfiguracji zbliżonej do PlayStation 4”.

To wszystko potwierdza jedynie fakt, że na razie nic nie wiadomo i wszystko wyjdzie w praniu i pierwszych recenzjach.

wysiak

To dawaj emulator do x360

15.06.2013 09:10
wysiak
10
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

mevico --> Sprawdz specyfikacje X360, pozniej przeczytaj moj poprzedni post, a pozniej sie ogarnij.

15.06.2013 09:17
11
odpowiedz
mevico
62
Generał

wysiak

x360 jest bardziej chwalony przez dev w tym sensie, że ma konfigurację zbliżoną do pc i łatwo się go programuje (tą drogę poszedł w tym roku sony) więc jeśli proste jest stworzenie emulatora do konsoli na podzespołach pc to emulator do x360 już dawno powinien powstać.

15.06.2013 09:22
12
odpowiedz
zanonimizowany896083
3
Generał

poczytaj specyfikację - istnieje.
Wystarczy że zmienią jakiś mostek pomiędzy pamięcią a prockiem i będą optymalizować programy odwołując się do tego mostka i pozamiatane.

Zresztą Wysiak mi się wydaje, że Ty trochę nie rozumiesz.
Tak teoretycznie to nie musi być NIC zmienionego. Wystarczy by konsola była 100% PC o twardo i jednoznacznie określonej specyfikacji. Czyli taka i taka karta, taki procesor i tyle i takiej pamięci. Optymalizujesz to pisząc procedury (niektóre) nie na warstwę sterowników, directx etc. tylko bezpośrednio na warstwę sprzętową i programu nie odpalisz na PC z inną konfiguracją sprzętową.

Napisz teraz program - emulator który wszystkie instrukcje w takim programie działającym exclusywnie na naszej konsoli (bo PC o zamkniętej architekturze to już konsola) który podmienia te instrukcje odnoszące sie do bezpośrednio do sprzętu na odpowiedniki korzystające ze sterowników i będziesz miał emulator.
A czy to jest łatwe? Ja sobie tego nie wyobrażam.

15.06.2013 09:23
wysiak
😒
13
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

mevico --> Naprawde nie chce mi sie tlumaczyc na czym polega emulacja, prosilem zebys sprawdzil sobie specyfikacje x360, a ty dalej pieprzysz glupoty jakoby byl on zbudowany na podzespolach pc...

Wiosnaidzie --> Fakt, moga tak zrobic, choc skoro ma to dzialac pod windowsem, to nie wiem czy byloby to takie proste:) Ale ok, zobaczymy jak bedzie.

15.06.2013 09:23
kzwwdo
14
odpowiedz
kzwwdo
75
Generał

PC vs Konsole 1:0

15.06.2013 09:24
😐
15
odpowiedz
zanonimizowany864214
11
Chorąży

Jezu... Xbox one = architektura X86 (to samo co w PC), Xbox 360 = zupełnie inna..

Xbox 360 nie ba zbliżonej specyfikacji do komputerów.

15.06.2013 09:26
16
odpowiedz
zanonimizowany896083
3
Generał

luki172 - architektura nie ma żadnego znaczenia.

15.06.2013 09:38
wysiak
17
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

architektura nie ma żadnego znaczenia.

Khem, wlasnie w tym przypadku ma podstawowe znaczenie. Gry na 360, mimo ze napisane na pc, sa skompilowane pod architekture PowerPC, w zwiazku z czym pecetowy emulator musialby w locie tlumaczyc kazda instrukcje procesora na jej odpowiednik w x86. Jest to zreszta jak najbardziej wykonalne, problemem jest tylko wydajnosc. Procek pecetowy musi byc wielokrotni szybszy, zeby poradzic sobie z sama gra i z emulacja - zeby obsluzyc gre, wykorzystujaca na x360 trzy rdzenie po 3.2 GHz procesor w pececie musialby miec cholera wie ile GHz:)

15.06.2013 09:41
😈
18
odpowiedz
zanonimizowany598398
49
Generał

Pomijajac oczywiscie obecne jak zwykle wielkie grono znafcow i zakompleksionych dzieciakow w kazdym niemalze temacie na kazdym forum w PL powiem tak - XBO przegralo walke o klienta juz teraz. PS4 zarzadzi i chwala Sony ! :).

15.06.2013 10:05
19
odpowiedz
zanonimizowany896083
3
Generał

wysiak - identycznie z innymi emulatorami, to zawsze jest tłumaczenie instrukcji odnoszących się do sprzętu na instrukcje zamienniki softwarowe które zrobią to samo przy pomocy innego hardwaru.
Sprzęt na którym się emuluje zawsze musi być sporo szybszy niż ten sprzęt emulowany - nigdy odwrotnie.

15.06.2013 12:12
wysiak
20
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Wiosna --> No oczywiscie - tylko wlasnie w przypadku XBOne tego potrzebnego tlumaczenia bedzie duuuuzo mniej, niz w przypadku praktycznie wszystkich istniejacych konsol, wlasnie z powodu architektury, identycznej ze standardem pecetowym. Chyba, ze MS wrzuci jakies sztuczne zabezpieczenia (polaczenie z netem, np).

Forum: Kolejny fail Microsoftu