Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość PlanetSide 2 i DC Universe Online trafią na PlayStation 4

06.06.2013 11:52
BOLOYOO
1
BOLOYOO
88
Generał

Ciekawi mnie jak to będzie działać na PS4 :)

06.06.2013 12:19
2
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

A mnie zastanawia coś innego. Skoro rynek nalezy w większości do konsol, a gry f2p to był jedyny tak naprawdę bastion własnej tożsamości dla PC, to w tej generacji chyba już pierdyknie. Coraz więcej mmo/f2p i indie zawita na konsolach wyrywając przy tym dość spory kawałek tortu komputerom.

06.06.2013 12:45
👍
3
odpowiedz
zanonimizowany769698
15
Centurion

[2]
W końcu rynek f2p, Indie i browser games to dobre 8 mld, szkoda by było zmarnować taki potencjał, dlatego też nowe konsole mają architekturę przyjazną developerą. Do tego należy dodać że Sony wyjątkowo jest przyjazne developerą ze swoją polityką wydawniczą.

Chyba czeka nas wspaniała przyszłość z nowymi konsolami.

06.06.2013 12:47
sparrow_93
4
odpowiedz
sparrow_93
77
Konsul

developerą?

06.06.2013 13:53
5
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Ja powiem tylko tyle: Planetside 2 - wersja pecetowa - obsługa od 2 do 4 rdzeni (średnio 3)
PS4 - Ma 8 rdzeni i to słabych. Jeśli to będzie lepiej chodziło na PS4 to ja chyba nigdy nie tknę więcej tej gry.

06.06.2013 14:33
6
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Wystarczy te 8.

06.06.2013 14:39
7
odpowiedz
Thun
179
Senator

Kam9111 -> Oczywiście że będzie lepiej chodziło na PS4, w końcu co zamknięta architektura - gdzie można naprawdę zoptymalizować działanie gry to zupełnie inna bajka niż PC z pożerającym ram Windowsem i milionami konfiguracji.

Inną sprawą jest to, jaką te Planetside 2 będzie miało rozdzielczość i jakość tekstur bo jednak to też ma znaczenie jak mamy porównywać do PC.

06.06.2013 14:55
8
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

@Thun
Co do optymalizacji, można jeszcze dodać to, że PS2 to gra robiona przez Sony, więc zrobienie tego jak najlepiej na PS4 to chyba priorytet (poza tym fajnie by to wyglądało, jakby PS2 ukazało się na X One - logo sony na xklocku xD)

06.06.2013 16:21
9
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@Kam9111
Już zapowiedziano, że kod optymalizacji wielordzeniowej z PS4 zostanie przeniesiony do PC co powinno znacząco poprawić działanie gry na PC. Gdyby nie port PS4 to PC mógłby się nigdy tego nie doczekać, bo odpowiada za to osobny sztab ludzi, a na PC celuje się w ogólną skalowalność, a mniej w efektywne wykorzystanie wielu rdzeni.
Powinieneś się cieszyć, że jeszcze więcej ludzi pracuje nad Planetside 2 i że konsole mają teraz procesory w architekturze x86, więc w pewnym sensie konsole i PC mogą się wzajemnie wspierać.

06.06.2013 16:25
10
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Thun---> A ile to procent w porównaniu do kompa o takiej samej specyfikacji hmmm 20-30%? Bądźmy szczerzy i7 potrafią spaść poniżej 30fps w tej grze, a są kilkakrotnie bardziej wydajne od tych słabiutkich rdzeni jaguara.
Do twojej wiadomości xbox 360 i ps3 miały sprzęt z najwyższej półki, a po roku pojawiły się geforce'y 8800, które były 2 razy bardziej wydajne. PS4 na starcie ma specyfikację średniego kompa. Więc jeżeli ta gra będzie chodzić lepiej na PS4, niż na takim i7 to wróży tylko to, że twórcy mają w dupie optymalizację na pc.
No bo sorry, ale na kompach za 4000zł ta gra się potrafi przycinać, a na konsolce o sprzęcie wartym 1500zł będzie dobrze chodzić?? Gdzie tu logika?
Okej jak już zapowiedziano nowy kod to ja już nie hejtuje :D sprawa zamknięta, jestem happy. xD

06.06.2013 16:26
😐
11
odpowiedz
zanonimizowany827077
0
Generał

Kazioo

Ty już lepiej nie mądruj. Pisałeś na początku roku, że premiera dayz w kiwetniu i co? Dupa. Pisałeś, że nie będzie na początku pojazdów. I co? Będą. Więc już ty tu nie mądruj, bo myślisz, że się znasz a się nieznasz.

06.06.2013 16:46
12
odpowiedz
zanonimizowany425253
89
Generał

Kam9111

Na eurogamerze był wywiad z facetem który pracował przy Metro: Last Light

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-inside-metro-last-light

O ps4 powiedział:

Digital Foundry: Let's talk about next-gen console. What's your take on the general design in terms of CPU and graphics processing power?

Oles Shishkovstov: We are talking PS4, right? I am very excited about both CPU and GPU. Jaguar is a pretty well-balanced out-of-order core and there are eight of them inside. I always wanted a lot of relatively-low-power cores instead of single super-high-performance one, because it's easier to simply parallelise something instead of changing core-algorithms or chasing every cycle inside critical code segment (not that we don't do that, but very often we can avoid it).

Many beefier cores would be even better, but then we'll be left without a GPU! With regards the graphics core, it's great, simply great. It's a modern-age high-performance compute device with unified memory and multiple compute-contexts. The possibilities of CPU-GPU-CPU communication are endless, we can easily expect games doing, for example, AI pathfinding/route planning executing on GPU to become a common thing.

i

Digital Foundry: Do you think that the relatively low-power CPUs in the next-gen consoles (compared to PC, at least) will see a more concerted push to getting more out of GPU Compute?

Oles Shishkovstov: No, you just cannot compare consoles to PC directly. Consoles could do at least 2x what a comparable PC can due to the fixed platform and low-level access to hardware.

Back to the question - yes, yes and yes. There are some things which are just more efficient to do on massively parallel machines like GPUs are. I think that at least initially, with launch titles, the GPU-Compute will be underutilised, but during console's lifetime we'll see more and more unbelievable and innovative things purely thanks to GPUs.

Mi to wystarczy żeby nie mieć żadnych z martwień co do przyszłych konsol.

06.06.2013 17:10
13
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Więc jeżeli ta gra będzie chodzić lepiej na PS4, niż na takim i7 to wróży tylko to, że twórcy mają w dupie optymalizację na pc.
No to się obudziłeś, troche za późno dochodzisz do takich wniosków...

06.06.2013 17:30
14
odpowiedz
zanonimizowany896083
3
Generał

optymalizacji na PC nie ma od lat 90-tych. W czasie który byś musiał poswięcić na optymalizację w tamtych czasach wychodziła conajmniej jedna generacja procków 2-3-krotnie szybszych. Nie było sensu tego robić i tak zostało. Gwoździem do trumny była upierdliwość tej optymalizacji - co innego optymalizować pod jeden sprzęt w konfiguracji zamkniętej, co innego na jedną rodzinę hardwaru, a co innego na ten cały galimatias który masz w PC.

06.06.2013 20:31
15
odpowiedz
zanonimizowany759561
40
Konsul

Shrike: Proszę cię. Mówi tak, bo musi. Przy Wii U też mówili, że konsolka ma moc itd. a wyszła taka kupa.
No bo pomyśl, kto by kupił nowe konsole, gdyby każdy producent mówił, że są słabe???
2x more powerfull? Nie sądzę. Xbox 360 miał zamkniętą architekturę. 3 rdzenie powerpc 3.2ghz 512mb ram i kartę graficzną z najwyższej półki. Po roku był już sprzęt na pc, który był od tego 2 razy potężniejszy. Można było grać w gry w wyższej rozdzielczości niż na konsolach i ponad 2 razy płynniej. Z PS4 będzie jeszcze gorzej, bo to pecet za 1500zł. Najlepiej tą różnicę widać w unreal engine 4 elemental demo. Wyłączyli najbardziej zasobożerne elementy, gorsze efekty cząsteczkowe, tesselacja, tekstury, brak global illumination, mniej cieni i nadal chodziło 15-25fps w full hd. To chyba słabo w porównaniu do takiego 680, który odtworzył to w full hd z włączonymi detalami, których zabrakło na PS4 i to w 60fps. Do tego powiem ci, że programista pisze grę pod tyle rdzeni ile widzi. Im jest ich mniej, tym łatwiej. Ten pan od metro nie powinien się odzywać gdyż ich metro nie potrafi wspierać więcej niż 4 rdzenie.
Dawno nie miałem takiej polewki od czasu kiedy ubisoft powiedział, że ich pecetowe edycje są dopracowane, mimo, że do tej pory nie można grać płynnie w assassin creed 3 i ghost recon.

06.06.2013 22:23
16
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

To demo to fejk, nie ma już SVOGI więc nie ma czego obcinać. Po drugie demo nie hulało na ps4 tylko na sprzęcie zbliżonym mocą do ps4, z czego można wywnioskować że to porównanie było góvno warte. Czekam na pierwsze gry na tym silniku, benchmarki sa dla lamusów i hardwareowcych onanistów.

Wiadomość PlanetSide 2 i DC Universe Online trafią na PlayStation 4